Logo

Setra serije 400

Diskusije posvećene turističkim i visokoturističkim autobusima.

Postod s215hdh » Sre Feb 20, 2008 2:46 am

Ja se slazem da je 200 vec stara iako je ima jos 1994. godiste, dakle moze jos 5 godina da ide, a tu je i serija 300. Ali, ono sto ja pokusavam da kazem da je 400 serija pravi krs, jer se rastrese jer je odvratno skupa. Kada ovi autobusi koji su kvalitetni i isplativi zastare i ne budu se mogli vise voziti, Srbiji i zemljama u regionu ce se smanjiti jako broj prevoznika, jer je malo onih koji ce moci da opstanu.

Sasa, reci ti molim te, da ti sada ima 400 000 evra, da li bi kupio ganc novi Starliner ili Cityliner, ili bi mozda uzeo neki 2000. godiste pa sa njim radio? Da li bi mogao da finansiras autobus poslednje generacije.

Ja licno nikada. KAda do toga dodje, vozicu Neobus, Temsu, nesto sto se moze priustiti. Ja samo znam da sam kao vozac bio nezadovoljan serijom 400, da je gazda isto tako nezadovoljan, i sve kolege iz firmi koje su kupile 400 seriju su kivne. Nije to do brzine i slicno. Ja kada sam bio na BestBus Vienna sajmu EvoBusa, bio je jedan Nemac, vozac... ima autoprevoznicku firmu, kupio je jednu 415 gt-hd i jednu 415 HDH, jako je bio nezadovoljan i kvalitetom i troskovima odrzavanja, prodao ih je, kupio dve odlicne 315 HDH/3 i srecan radi sa tim. I nikada vise da ne mora ne bi pomislio da menja 200 i 300 seriju...

Svako ima pravo na svoje misljenje. Ja ti, Jovane, samo kazem da smatram da si vozac ili vlasnik autoprevoznicke firme, da bi mnogo drugacije razmisljao i govorio..
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Sponzor

 

Postod Jovan » Sre Feb 20, 2008 9:12 am

Da, ali recimo u Hrvatskoj Samoborcek sve ponovo kupuje Setre, pa Autotrans kupuje dosta gt-hd, pa i u Srbiji Toptourist, Unilines, Fudeks i Vojvodina.
U pravu si ti sto se tice cijene i odrzavanja, ali ja kazem da nisu krsevi.
Ali ja nikad ne bih uzeo Temsu, uvjek bih prije uzeo Neoplana ili Setru staru 4-5 god nego novu Temsu. Da li je Temsa provjeren autobus :?: Koliko u prosjeku prelaze km
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2369
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Postod djole » Sre Feb 20, 2008 9:49 am

Jovan je napisao: Da li je Temsa provjeren autobus :?: Koliko u prosjeku prelaze km

Sta tu ima da se proverava?Motor i menjac su MAN.Sigurno nece stati.Sad koliko ce se rastresti je nesto drugo.Cena/kvalitet uopste ne ide u prilog novim Setrama i Neoplanima
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Setra vs. Setra

Postod cone » Sre Feb 20, 2008 10:45 am

Ja se apsolutno slažem sa vama da je novo najbolje. Meni je serija 200 izuzetno ružna, ali verujem Duletu ako on kao vozač iznese stavove zašto je jedno bolje od drugoga. Opet je to lični utisak. Sa druge strane, mislim da je prestrogo reći da je nova serija "krš", jer ne verujem da bi jedna fabrika tako nešto sebi dozvolila i rizikovala svoje ime. Ipak su tu milioni evra utrošeni u razvoj poslednjih 10ak godina na kojima su radili vrhunski stručnjaci. Ako se ispostavi da je to krš, preprodajna vrednost polovnih autobusa bi znatno opala, a samim tim i prodajna vrednost novih autobusa, a ne verujem da bi to EvoBus sebi dopustio. U velikoj konkurenciji proizvođača niko nije obavezan da kupuje Mercedes ili Setru, zato se za kupce svi bore. A, čime će drugim, nego kvalitetom.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Sre Feb 20, 2008 11:41 am

Pa znas kako, sve ce to pokazati vreme. Meni licno je Setra omiljeni autobus i stojim iza toga da je i najbolji. Tu je mrtva trka Setre i Neoplana, ali je ipak Setra i veca i ozbiljnija fabrika od Neoplana. E sada, ipak je presudan licni utisak.
Kada kazem krs, misli da u poredjenju sa onim sto je Setra pravila, ovo stvarno jeste u pravom smisli te reci KRS. Jer autobus na kome se za 3 meseca rasteresu galerije, i ciji motor zvoni kao trabant jer su vrata motora takva i izolacija... Plastika unutra koja je dosta losija...
Mi to kazemo krs, jer moje kolege su navikle da prodju kroz rupu ako treba da mu ne bude nista, da ne trese, da ne kupa odmah, da gaze ako treba i ceo put i brzo i ostro... To nista sa tim novim setrama ne mozes. Prodjes u kracem roku kroz 2-3 rupe, moras da stanes i da restartujes kompjuter jer se on od rupa zapucao. Koliko ti je trosak ako ti crkne taj kompjuter sto pored nasih puteva nije ni malo ne moguce... TFT televizori sa elektromotorom, to je opet trosak ako ode... Milion stvari... On bi mogao biti dobar autobus, u Nemackoj Austriji, gde su dobri putevi, nema rupa i nema te neke vrste problema. Ali po cemu se sada Setra izdvaja od recimo Temse? Ni po cemu? Ranije se od ostalih izdvajala po kvalitetu i trajnosti, sa ovim novim motorima to nije slucaj. Cak ce mozda MAN starije generacije trajati duze nego ovaj novi Mercedes. Jer uzmes novi Mercedesov motor i zagrlis ga hladno, a one starije... ne mozes bas...
Na intercooler i ostale kompjuterske cake se dobija konjaza i ti motori ne mogu nikako izdrati uslove rada na koje smo mi navikli da Setre 200 i 300 izdrzavaju lako.
I ja ne znam... Dosta sam vozio 415 HD, vise dosta nego 417 HDH, i ne znam, tanak volan, onaj menjac je dosta los ZF, sporo prebacuje, kad naletis na rupu taj zvuk... ne znam, meni to ne uliva neko poverenje...

Jeste da ih svi kupuju, ali Jovane, da li mislis da sve sto ljudi kupuju jeste dobro? ja ne mislim.... Mislim ljudi kupuju i Daciu Logan, koju bih ja zabranio da se proizvodi, ali je kupuju, i to puno, a to ne znaci da je dobar auto...
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod cone » Sre Feb 20, 2008 12:17 pm

Apsolutno si u pravu. Vreme će pokazati, a posledice će biti ono što sam gore napisao. To važi i za Setru 400 i za Temsu ili bilo kog proizvođača čiji novi model sad hvalimo ili kudimo. Videćemo koja će im preprodajna vrednost biti. Na kraju krajeva, ne treba zaboraviti da nije bitno da li je Setra bolja od Temse ili čega već, nego da li vredi za pare koje si dao.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Sre Feb 20, 2008 12:46 pm

E upravo to i ja mislim... a po meni nije vredno tolikih para. Kada pomislim da je Feniks dao 871 000 evra za 415 HD i 417 HDH, muka mi je... planira 10 godina da ih vozi sto ce tesko biti i skupo, ali treba ta 2 busa najmanje 100 000 da zarade da bi se samo isplatili, znaci kupovnu cenu i troskove, a gde je zarada... a gde bus moze da ti zaradi 50 000 godisnje u Srbiji?
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod Nibus-ja » Sre Feb 20, 2008 4:40 pm

LJudi i zastava u yuga ubacila pezo motor i menjac ali ajde ko ce da ga kupi ako hoce dobar auto ,komfor opremu,pa svi ce da kupe nemca hvala bogu jeste stariji od yuga ili floride ali ima da se vozis najmanje 10godina.S druge strane ima ljudi koji psuju krseve i slusam kad kazu e ovaj bus ima mercedes masku kao da su videli neznam sta a u stvari ona turska maska koju sad skoro svi busevi imaju :shock:
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Postod Jovan » Sre Feb 20, 2008 5:48 pm

s215hdh je napisao:E upravo to i ja mislim... a po meni nije vredno tolikih para. Kada pomislim da je Feniks dao 871 000 evra za 415 HD i 417 HDH, muka mi je... planira 10 godina da ih vozi sto ce tesko biti i skupo, ali treba ta 2 busa najmanje 100 000 da zarade da bi se samo isplatili, znaci kupovnu cenu i troskove, a gde je zarada... a gde bus moze da ti zaradi 50 000 godisnje u Srbiji?


U pravu si za cijenu 100%, ali ne mozes reci da je Setra 417 HDH i Temsa isto, Temsa je za mene krs kao i svi proizvodi koji dolaze iz Kine, Turske, itd...
Ali ima tu i nesto drugo, Top klasa nije za linije kao sto je Bec gdje je povratna karta 40 eur, za Dansku ko vozi isplati mu se. Ili recimo na zapadu za turizam, itd...
Sto se tice polovnih Setra dobro drzi cijenu.
A Daciu bih i je zabranio kao i Temsu, Isuzu, King Long i ostalo smece ali to se kupuje zato sto je jeftino, a Setra nije nimalo jeftina
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2369
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Postod s215hdh » Sre Feb 20, 2008 7:30 pm

Pa Temsu bas ne mozes da stavis u taj kos, covece boziji, temsa godinama pravi autobuse koji izdrzavaju jake uslove ekspolatacije po Turskoj tamo, jos ih Turci loze kao nenormalni.... Ne mozes to porediti sa nekim Ayatsom, King Long ili vec ostalim no name autobusima...
Ja kazem da je tesko isplatic 417 HDH, a ti pricaj sta hoces. Kazem i stojim iza toga da nije kvalitetan... I sebi dajem to pravo jer sam vozio te autobuse i putovao njima... Putovao sam i sa prethodnicima Setrinim i osecanje pada kvaliteta i svega je jako veliko...
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod Jovan » Čet Feb 21, 2008 9:16 am

Neko je sa foruma putovao sa Temsom od Autobanata mislim Luka i rekao je da je neudoban.
Ako cemo o cijeni i 317 HDH je bila skupa prekom 800000 DM, sa full opremom oko milion.
Sa vozacima i sa gazdama nisam pricao, bilo je nekih komentara na Hr forumu i uglavnom su zadovoljni.
Ali nijedan, nijedan putnik nije rekao da je nezadovoljan serijom 400 i svi hvale udobnost tog autobusa bilo da je rijec o HD-H ili GT-HD.
Isto tako vrlo dobro prolazi i na testovima, a ni Vaskrsije iz Vojvodine se nije zalio na Setre vec na Tourismo
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2369
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Postod djole » Čet Feb 21, 2008 12:42 pm

Jovan je napisao:Neko je sa foruma putovao sa Temsom od Autobanata mislim Luka i rekao je da je neudoban.
Ali nijedan, nijedan putnik nije rekao da je nezadovoljan serijom 400

Kada bi kupovao autobus sumnjam da bi ti bilo u prvom planu dal ce poneko da se pozali na to da mu smeta malo skripanje plastike.Mnogo bitnije ti je da je autobus isplativ i da se ne kvari,a tad bi imao mnogo vise nezadovoljnih ljudi.Sa strane putnika se slazem sa tobom,ali kao vlasnik firme tesko da bih kupovao neke prestizne marke.

Nibus-ja je napisao:LJudi i zastava u yuga ubacila pezo motor i menjac ali ajde ko ce da ga kupi ako hoce dobar auto ,komfor opremu,pa svi ce da kupe nemca hvala bogu jeste stariji od yuga ili floride ali ima da se vozis najmanje 10godina.

Nasao si zastavu da poredis sa nemcom.Bolje poredjenje bu bilo Audi A4 2003. godiste 2.0TDI vs Skoda Octavia 2.0 TDi 2008.godiste
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Postod cone » Čet Feb 21, 2008 1:21 pm

Sad se ovo zakuvalo, pa može ići u nedogled šta sa čime porediti. Treba se spustiti na zemlju i malo sagledati sve sa tačke gledišta kranjeg korisnika, a to je putnik. Cilj je zadovoljenje korisnika.

Ne treba zaboraviti da smo mi svi ovde "busomani" i da obični putnik sve to gleda sa drugačijeg stanovišta. On ne zna šta je Setra, Temsa, štagod.
On autobus gleda kao nužno prevozno sredstvo.

    Prvo mu je bitno da vidi upečatljivu oznaku firme prevoznika da bi ga lako našao u peronu i tada može jedino da primeti da li je autobus prljav ili čist. Često primećuje da li autobus izgleda novo.

    Sledeće, interesuje ga da lako nađe svoje sedište i da se smesti.

    Kada se smesti, tada počinje da primećuje udobnost sedišta i čistoću unutrašnjosti autobusa, kao i ostali enterijer (postojanje TV-a, komande za svetlo...)

    Sledeće proverava tačnost polaska i na taj način stiče mišljenje o pouzdanosti prevoznika.

    U toku putovanja stiče utisak o tome da li je vožnja udobna (truckanje, kočenja i cimanja, mirisi, mikroklima u vozilu...)

    Po pristizanju na kranju destinaciju, putnik proverava tačnost dolaska i formira krajnji utisak o prevozniku i to poistovećuje sa autobusom.


Znači, putnika ne zanima da li je maska iz Turske i koliko troši motor niti bilo šta drugo.

Onaj prevoznik koji ovo zna, zna i način kako u skladu sa svojim mogućnostima može da privuče i zadrži putnike i samim tim koji autobus da kupi.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Čet Feb 21, 2008 1:34 pm

... vitrine, kese za povraćanje, kese za smeće, veličina daske u WCu, pepeljara, ...
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Čet Feb 21, 2008 2:01 pm

Higijenski oni ulosci sto se stave preko daske :)
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

PrethodniSledeća

Povratak na Turisticki, Visokoturisticki

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 15 gostiju

cron