Logo

TAM

Diskusije posvećene turističkim i visokoturističkim autobusima.

Postod dejan.stevanovic » Uto Sep 15, 2009 11:01 pm

Evo jednog priloga i od mene,napokon sam uspeo da stavim sliku,inace ovaj Tam je takodje vlasnistvo Gose-Montaze,kupljen od firme MAT-TRADE koja ga je remontovala pre par godina,rec je o TAM-u 260-120A iz 1987 god. Inace Gosa-Montaza ima jos jedan koji je u originalu,njegova slika kad svratim u firmu.

Image
dejan.stevanovic
Član
 
Postovi: 16
Pridružio se: Pet Sep 04, 2009 7:16 pm
Lokacija: Golobok, Smed.Palanka

Sponzor

 

Postod Aleks_BGD » Sre Sep 16, 2009 12:49 am

Jos jedan TAM 260A119iz Ukrajine.
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod djole » Sre Sep 16, 2009 7:10 am

dejan.stevanovic je napisao:Evo jednog priloga i od mene,napokon sam uspeo da stavim sliku,inace ovaj Tam je takodje vlasnistvo Gose-Montaze,kupljen od firme MAT-TRADE koja ga je remontovala pre par godina,rec je o TAM-u 260-120A iz 1987 god. Inace Gosa-Montaza ima jos jedan koji je u originalu,njegova slika kad svratim u firmu.

Image


Jel to onaj u plavoj boji, koji je dolazio u Crljene pre tebe ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Postod cone » Sre Sep 16, 2009 9:11 am

dejan.stevanovic je napisao:Bus je izmisljen,svaka cast za ovu fotku. Ima li mozda slike enterijera?Lepo je videti kako izgleda kad je nov.

Pa na ovoj fotki se više vidi enterijer nego eksterijer! :lol:
Nažalost, ovo je jedina koju imam od tog busa.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod dejan.stevanovic » Sre Sep 16, 2009 11:33 am

djole je napisao:
dejan.stevanovic je napisao:Evo jednog priloga i od mene,napokon sam uspeo da stavim sliku,inace ovaj Tam je takodje vlasnistvo Gose-Montaze,kupljen od firme MAT-TRADE koja ga je remontovala pre par godina,rec je o TAM-u 260-120A iz 1987 god. Inace Gosa-Montaza ima jos jedan koji je u originalu,njegova slika kad svratim u firmu.

Image


Jel to onaj u plavoj boji, koji je dolazio u Crljene pre tebe ?
Jeste,njega sam vozio dok nije stigao sivi,inace u Crljane je dolazio kolega s njim,isto mu je ubacen OM 402,od 260 ks,i kod njega je Mercedesova osovina. Kaze Mile(vlasnik MAT-TRADE) da mu je to bio prvi bus koji je remontovao.
dejan.stevanovic
Član
 
Postovi: 16
Pridružio se: Pet Sep 04, 2009 7:16 pm
Lokacija: Golobok, Smed.Palanka

Postod dejan.stevanovic » Sre Sep 16, 2009 8:40 pm

Danas sam svracao do firme i evo jos jednog TAM-a u vlasnistvu Gose-Montaze,koji nije prepravljen.

Image
dejan.stevanovic
Član
 
Postovi: 16
Pridružio se: Pet Sep 04, 2009 7:16 pm
Lokacija: Golobok, Smed.Palanka

Postod arsenal » Ned Sep 20, 2009 7:39 pm

Dva odlicno ocuvana TAM-a agencije "AP Marolt" iz Slovenije. slike su sa njihovog sajta www.apmtouring.si

331A119VT

Image

260A119T

Image
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Postod Krle » Pon Sep 21, 2009 8:21 am

Stvarno su dobri.... :D
Krle
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4986
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:55 pm
Lokacija: negde po Srbiji

Postod Krle » Pon Sep 21, 2009 8:22 am

Image
Image

Jos jedan, solidan-"GSP Beograd" :D
Krle
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4986
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:55 pm
Lokacija: negde po Srbiji

Postod dejan.stevanovic » Pon Sep 21, 2009 5:18 pm

Bravo za snalazljivost i brzu reakciju,mislim na sliku u ogledalu.
dejan.stevanovic
Član
 
Postovi: 16
Pridružio se: Pet Sep 04, 2009 7:16 pm
Lokacija: Golobok, Smed.Palanka

Postod Stefan Bgd » Pon Sep 21, 2009 5:19 pm

Super fotke Krle.To je onaj "naš" TAM,jedno vreme je stajao malo u garaži,radili su mu nešto oko motora,i evo ponovo je vraćen da krstari zajedno sa ik-301-com. :)
Fandjo Bgd,autobusi su zakon!!!
Korisnikov avatar
Stefan Bgd
Student mašinstva
 
Postovi: 13028
Pridružio se: Pon Mar 03, 2008 11:58 am
Lokacija: Beograd,Bezanijska kosa

Postod dejan.stevanovic » Pon Sep 21, 2009 5:30 pm

sasa-74 je napisao:evo kakoćeš da našteluješ visinu , šolja na koju je nabačen jastuk je od aluminijuma jel da ,od donje ivice šolje do gornje ploče na koju je namešten jastuk (ploča na koju leži jastuk i koja je zavarena na šasiji gore ) treba da bude od 24-25cm fabrički je to namešteno na 27 cm .Znači bus podigne normalnu visinu i ti se uvučeš onde pored jastuka i izmeriš od donjeg kraja šolje do gornje metalne ploče ako je više od 24-25cm smanji na toliko i probaj bus . Pozadi to može da ti varira od jastuka do jastuka jer ako je i malo upreden zadnji most ( a uglavnom jeste kod svih ) javlja se razlika do 2 cm .našteluj prednje ovako a pozadi posle našteluj da bus stoji ravno odnosno posle šteluj po karoseriji da se ne propinje ili kleči napred . I ventili su problem jer ne "broje "tj ne šište kad izlaze putnici (kad izadješ iz busa mora da se čuje vazduh odnosno da odbroji ventil putnika ili tebe )ako se to ne čuje onda su ventili kruti a uglavnom Petoletkini jesu ,boschovi su dosta meki i osete svaku promenu u težini odnosno šišnu svaki put kad neko izadje iz busa .Nadam se da si me shvatio i da ćeš da se snadješ u ovom mom konfuznom objašnjavanju .Inače svidja mi se vaš bus odradjen je extra .
Odradio sam bus po tvom uputstvu i ima lepe razlike,kod mene su zadnji jastuci bili na 32 cm, jedino sam prednje morao da podignem na 27 cm,jer je na velikim "talasima" na putu karoserija imala kontakt sa glavnom kolosecnom sponom u silaznoj putanji ostavila je otisak gde je imala kontakt,sto je delovalo kao da stosuje napred.Ostalo je da promenim ventile jer ovi ne reaguju kao bosh,bio si u pravu ne broje putnike. Pozdrav i hvala.
dejan.stevanovic
Član
 
Postovi: 16
Pridružio se: Pet Sep 04, 2009 7:16 pm
Lokacija: Golobok, Smed.Palanka

Postod sasa-74 » Pon Sep 21, 2009 10:36 pm

ee... da i ja nekom pomognem ovde :wink: :D
negas je napisao: Nema auta bez TAMica! Nekad su inzenjeri Dajca projektovali motor za bus bez goriva, al im bilo glupo zbog konkurencije, pa resili da ga naprave samo da radi bez vode :wink: :wink:
sasa-74
Mehaničar
 
Postovi: 3160
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 4:10 pm
Lokacija: Batocina

Postod negas » Uto Sep 22, 2009 1:05 pm

dejan.stevanovic je napisao:
sasa-74 je napisao:evo kakoćeš da našteluješ visinu , šolja na koju je nabačen jastuk je od aluminijuma jel da ,od donje ivice šolje do gornje ploče na koju je namešten jastuk (ploča na koju leži jastuk i koja je zavarena na šasiji gore ) treba da bude od 24-25cm fabrički je to namešteno na 27 cm .Znači bus podigne normalnu visinu i ti se uvučeš onde pored jastuka i izmeriš od donjeg kraja šolje do gornje metalne ploče ako je više od 24-25cm smanji na toliko i probaj bus . Pozadi to može da ti varira od jastuka do jastuka jer ako je i malo upreden zadnji most ( a uglavnom jeste kod svih ) javlja se razlika do 2 cm .našteluj prednje ovako a pozadi posle našteluj da bus stoji ravno odnosno posle šteluj po karoseriji da se ne propinje ili kleči napred . I ventili su problem jer ne "broje "tj ne šište kad izlaze putnici (kad izadješ iz busa mora da se čuje vazduh odnosno da odbroji ventil putnika ili tebe )ako se to ne čuje onda su ventili kruti a uglavnom Petoletkini jesu ,boschovi su dosta meki i osete svaku promenu u težini odnosno šišnu svaki put kad neko izadje iz busa .Nadam se da si me shvatio i da ćeš da se snadješ u ovom mom konfuznom objašnjavanju .Inače svidja mi se vaš bus odradjen je extra .
Odradio sam bus po tvom uputstvu i ima lepe razlike,kod mene su zadnji jastuci bili na 32 cm, jedino sam prednje morao da podignem na 27 cm,jer je na velikim "talasima" na putu karoserija imala kontakt sa glavnom kolosecnom sponom u silaznoj putanji ostavila je otisak gde je imala kontakt,sto je delovalo kao da stosuje napred.Ostalo je da promenim ventile jer ovi ne reaguju kao bosh,bio si u pravu ne broje putnike. Pozdrav i hvala.


Sale,sale... :D

Bus izgleda perfektno, posebno me je odushevio onaj sivi, e sad neznam u MAT-u dal suradili reshetku, ako jesu ok, ako nisu, onda dzaba posao, ako je propala! Anajbolje bi bilo da su je odradili i napunili penom, il poliuretanom, zapushili rupu cepom i brate to ima min 10 god da drzi...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Postod negas » Uto Sep 22, 2009 1:12 pm

nocturne je napisao:
dejan.stevanovic je napisao:Pozdrav,svim obozavaocima autobusa,ja sam takodje jedan od njih inace vozim za Gosu-Montazu i to onaj TAM sa 13-e strane.Prvi put vozim TAM-a, i mogu vam reci da mi jedini problem predstavlja udobnost,imam utisak da je isuvise tvrd za nase puteve ili nesto nije dobro nastelovano,pa ako neko zna sta je u pitanju nek mi kaze,unapred se zahvaljujem. Takodje da znate na TAM-u su novi amortizeri,gumice na upornim sponama kao i korektori (ventili) visina. Jos jednom hvala.Dejan.


Hehe,vidjam te u Kg ujutru kad krenem na posao...


E a kud idesh kroz kg, ja vidjam taj sivi TAM uvece dal oko 18h tako neshto, kad prolazish kroz kg! Posebno mi se svidja oplata na zadnjoj steni kako je odradjena! Odnosno sad sam video na strani 19 da si u zastavi, ali kazi gde parkirash bus i na kom ulazu u zastavu ulazis i da li svaki dan,da se dogovorimo jedan dan da ga slikamo detaljno na onom partkingu ispred zastave! I unutra i spolja i motor i sve...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

PrethodniSledeća

Povratak na Turisticki, Visokoturisticki

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju