Logo

Nibus

Diskusije posvećene turističkim i visokoturističkim autobusima.

Re: Nibus

Postod Nele Nibus » Uto Maj 21, 2013 8:06 pm

Šareno je, neki iz voznog parka imaju Mečku do 320 KS bez turbine iz starih Sanosa, neki MAN-a od e1 do e3 od 310-460 KS u skorije vreme ubacivali su Cummins od390 KS i najzad zadnja serija kineski Štajer.
Što se konkretno bečejca tiče on ima stariji MB od 330 KS sa turbinom..
Upotreba mojih fotografija na news portalima, facebook-u i štampi nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti!

Image
Nibus 400.31 generacija 2007. Ko 397 ex 561
Korisnikov avatar
Nele Nibus
Student saobraćaja
 
Postovi: 9056
Pridružio se: Ned Nov 15, 2009 2:26 am
Lokacija: Pancevo, Niš

Re: Nibus

Sponzor

 

Re: Nibus

Postod negas » Čet Maj 23, 2013 3:34 pm

djole je napisao:Kako se pokazao Nibus prilikom prevrtanja ? Cini mi se da je Bekhof malo bolji :mrgreen:


Ne znam sta je u pitanju da se onako sve po savije. Ako krenemo da gledamo samo jednu dobru stvar, to je sto nijedan var izgleda nije pukao. Sto je OK, tako kazu i propisi, ali onoliko savijanje, tolika mekoca onih stapova je zaneverovati.

Treba se raspitati kod Bkofa i Bovi koje stapove koriste i iste i ove odraditi.
Nema tu neke mudrosti oko konstrukcije, pre je materijal. Kod nas se ide sa najjeftinijim i zbog toga ovako prolazimo, ok, ima sigurno i posebnih ojacanja poput rol barova, sigurno na nekim mestima kod gornje konstrukcije.

Nemaju oni para to da rade zato to ide ovako...ali ovo je ozbiljan problem, jer jednog dana ce reci da na putevima EU moze saobracati bus koji je ispitan na bocno prevrtanje i ima sertifikat, poput Tempa 100, e tada se nece moci raditi ovakav bus.

Taj propis bih sto pre uveo !!!
Cak mi dodje da napisem e-mail EU komisiji da se to pitanje postavi na njihovim komisijama i da se uvede!!!

Kod najbusa je poenta, ne obustaviti proizvodnju vec samo resiti ovaj problem, a on je resiv. Da radim u najbusu, vec bih krenuo da radim na tome :wink:
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Nibus

Postod Kassbohrer » Čet Maj 23, 2013 4:43 pm

Evo ovdje imaš nešto o testiranju na bočno prevrtanje ako te zanima. U pitanju su propisi koji važe u Hrvatskoj, samo ne znam u vrijeme kad je ovo pisano dali su bili uskladili propise sa EU.
http://www.fsb.unizg.hr/miv/nastava/str ... tobusa.pdf
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Nibus

Postod djole » Čet Maj 23, 2013 9:55 pm

negas je napisao:
djole je napisao:Kako se pokazao Nibus prilikom prevrtanja ? Cini mi se da je Bekhof malo bolji :mrgreen:


Ne znam sta je u pitanju da se onako sve po savije. Ako krenemo da gledamo samo jednu dobru stvar, to je sto nijedan var izgleda nije pukao. Sto je OK, tako kazu i propisi, ali onoliko savijanje, tolika mekoca onih stapova je zaneverovati.

Treba se raspitati kod Bkofa i Bovi koje stapove koriste i iste i ove odraditi.
Nema tu neke mudrosti oko konstrukcije, pre je materijal. Kod nas se ide sa najjeftinijim i zbog toga ovako prolazimo, ok, ima sigurno i posebnih ojacanja poput rol barova, sigurno na nekim mestima kod gornje konstrukcije.

Nemaju oni para to da rade zato to ide ovako...ali ovo je ozbiljan problem, jer jednog dana ce reci da na putevima EU moze saobracati bus koji je ispitan na bocno prevrtanje i ima sertifikat, poput Tempa 100, e tada se nece moci raditi ovakav bus.

Taj propis bih sto pre uveo !!!
Cak mi dodje da napisem e-mail EU komisiji da se to pitanje postavi na njihovim komisijama i da se uvede!!!

Kod najbusa je poenta, ne obustaviti proizvodnju vec samo resiti ovaj problem, a on je resiv. Da radim u najbusu, vec bih krenuo da radim na tome :wink:

Pitao sam namerno jer se secam da si ti hvalio onaj minibus Nibusov kad se prevrnuo po nekom snegu kako je vrhunski podneo prevrtanje, kako se stubovi nisu pomerili itd itd. Secas li se sudara dva Nibusa u sustizanju na ekskurziji ? Cak je i to bilo alarmantno kako je raznet prakticno bio citav zadnji deo autobusa do nekog treceg reda od pozadi, da je neko sedeo u saragama ne bi iscupao zivu glavu... Razmumem kad kazu da se stedi pa se ubacuju stara sedista, spartanska tabla, galerija iz Dubrave i sl, ali ako je doslo do toga da se stedi na materijalu stapova kao sto kazes, onda no comment...
Sashco je napisao:
djole je napisao:Kako se pokazao Nibus prilikom prevrtanja ? Cini mi se da je Bekhof malo bolji :mrgreen:

Jeste
Image

Bravo, mogao si da nadjes na netu i sliku Vojvodinine 431DT kad je fasovala granicnik visine na autoputu i da kazes da je Nibus bolji i od Setre. Lasta i Raketa Uzice su prevrnuli sigurno 15ak Berkhofa, nadji nekog slupanog u ovoj meri
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Re: Nibus

Postod negas » Čet Maj 23, 2013 10:43 pm

Djole, ne secam se da sam hvalio nibus koji se prevrnuo, jer se to nije desilo. Prevrnut je jedan bio kod Soko Banje, vise je u stvari upao u jendek nego sto se okrenuo, i on nije mnogo mrdnuo, ali opet jeste, i jedan sto se sudario s policijskim pezoom, koji je isto ostao bez krova bukvalno...

Berkof i bova medzik su to odlicno uradili, a mozda sam ja hvalio ik-301 koji je perfektno prosao taj test, bas perfektno...pa si mozda zamenio sa najbusem.

Stapovi su ugljenicni celik, ne znam sta koristi bkof i bova, verovatno isti, ali boljeg kvaliteta. Sigurno da ima i fora oko inzenjerstva, tj da kazem uslovno resenja potrebne i dovoljne krutosti gornjeg dela, tj prozorskog dela, ali verujem da to nije neka nauka, jer je to u stvari obicna kvadratna rersetka. Pre je do izbora materijala, tj sto bi mi masinci rekli do pravilnog dimenzionisanja konstrukcije, sto podrazumeva proracun na savijanje i uvijanje, a nakon toga i pravilan odabir materijala i njegovih dimenzija (MFK. 2 godina. Otpornost materijala :wink: ).

Dakle, to moze da se odradi, ali treba neko da zasece rukave. Ja bih bio prezadovoljan da to mogu da radim negde, tipa sada u najbusu, ali na zalost ne radim. :lol: :oops:

Po meni, ovu resetku posmatras kao resetkastio nosac i u gornjem stapu je samo opteretis koncentrisanim silama, odredjene jacine-tj onolike koja nastaje pri obrtanju busa, tj mase od priblizno 12 000 tona, zna se ta sila sigurno, i posle isto, ali kontinualnim opterecenjem, i tacno vidis kako se ponasa. Verujem da je tako u globalu! Dakle prosto. Onda menjas materijal ili povecavas p-p stapa koliko mozes i kazes, evo ga, kod ovog materijala i ovog poprecnog preseka, savijanje je ovoliko, ugib je ovoliki, zatezanje cak nije potrebno racunati i stavis taj materijal, i vise to niko ne moze saviti!!!

Svi busevi danas imaju oklop od plastike, a onda branik ka putnom delu cine pre svega te resetke, tj ta resetka.

Jeste se razbila ona resetka na nibusu prilikom udara jedan o drugi, ali ne znamo kako bi prosao neki drugi bus, nismo videli, daj Boze i da ne vidimo. Tu se zadnji deo razneo, predji se i drzao nekako, ali sa odvaljenim varom.
Bkofa smo videli na prevrtanjima, i svka cast 10-tka!

Ali to treba resiti i ici napred!

Kec, sada cu da iscitam taj zakon, sto ga pre uvedu bice bolje, zapravo neophodan je !!!
Poslednji put menjao negas dana Čet Maj 23, 2013 10:53 pm, izmenjena 2 puta
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Nibus

Postod PEX » Čet Maj 23, 2013 10:45 pm

negas je napisao:Djole, ne secam se da sam hvalio nibus koji se prevrnuo, jer se to nije desilo. Prevrnut je jedan bio kod Soko Banje, vise je u stvari upao u jendek nego sto se okrenuo, i on nije mnogo mrdnuo, ali opet jeste, i jedan sto se sudario s policijskim pezoom, koji je isto ostao bez krova bukvalno...

Prevrnuo se Negase i hvalio si ga, bese zima 2010.. Cak je jedna osoba nastradala, mislim da je bio na liniji negde za Bosnu.
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7618
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Re: Nibus

Postod negas » Čet Maj 23, 2013 10:57 pm

PEX je napisao:
negas je napisao:Djole, ne secam se da sam hvalio nibus koji se prevrnuo, jer se to nije desilo. Prevrnut je jedan bio kod Soko Banje, vise je u stvari upao u jendek nego sto se okrenuo, i on nije mnogo mrdnuo, ali opet jeste, i jedan sto se sudario s policijskim pezoom, koji je isto ostao bez krova bukvalno...

Prevrnuo se Negase i hvalio si ga, bese zima 2010.. Cak je jedna osoba nastradala, mislim da je bio na liniji negde za Bosnu.


E jeste, jeste, BRAVO, to je bio MIDI (izvinjavam se Djoletu), ali zar nisam trebao da ga hvalim!

Pa midi nije mrdnuo! Dakle, na tu duzinu busa, tj resetke prozora, max sile koje nastaju prilikom okretanja autobusa na bok su takve da ne dovode do nepozeljne plasticne deformacije stranice autobusa.
I tu ne treba nista menjati, dakle tu su verovatno uboli slucajno, ili, pazite ili, su proracunali, jer su Midi busevi novije generacije. Otkud znamo, mozda su ovi novi nibusi proracunati...ovaj sto je juce imao nesrecu je bus iz 2005-te ili kraj 2004-te.

Ili je bila sreca da se Midi okrene po asfaltu, a ne po nekim uvalama i dzombama pa da sve ode u majcinu...

U mdiju je nazalost poginuo decko, koji kazu da je bio zlatno dete, skroman, dobar, pazljiv, ali eto nesreca, bas nesreca, velika nesreca on je ispao kroz prozor busa i nastradao.
Poslednji put menjao negas dana Čet Maj 23, 2013 11:20 pm, izmenjena samo jedanput
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Nibus

Postod negas » Čet Maj 23, 2013 11:06 pm

Kassbohrer je napisao:Evo ovdje imaš nešto o testiranju na bočno prevrtanje ako te zanima. U pitanju su propisi koji važe u Hrvatskoj, samo ne znam u vrijeme kad je ovo pisano dali su bili uskladili propise sa EU.
http://www.fsb.unizg.hr/miv/nastava/str ... tobusa.pdf


BRAVO Kec, vidis oni su ovde detaljno opisali kako se radi, i na kraju stavili i proracun CAD-om, i to nasi inzenjeri mogu da urade. Garantujem da softverski bez ispitivanja mogu valjano da odrade da se ovo svede na meru koja treba. Dakle moye, samo ako se hoce, tj da ih neko potera da to urade.

Znam neke ljude dole, bas cu da ih pitam ovih dana dal rade nesto na tome, pa da vidimo :wink:
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Nibus

Postod Sashco » Ned Maj 26, 2013 11:38 am

djole je napisao:
Sashco je napisao:
djole je napisao:Kako se pokazao Nibus prilikom prevrtanja ? Cini mi se da je Bekhof malo bolji :mrgreen:

Jeste
http://www.euroresidentes.com/Blogs/uploaded_images/bus-accident-779608.jpg

Bravo, mogao si da nadjes na netu i sliku Vojvodinine 431DT kad je fasovala granicnik visine na autoputu i da kazes da je Nibus bolji i od Setre. Lasta i Raketa Uzice su prevrnuli sigurno 15ak Berkhofa, nadji nekog slupanog u ovoj meri

Đole, napiši tačno šta želiš da kažem pa da to stavim u post, čisto da se ne ljutiš. :mrgreen:
Nije svako prevrtanje isto, znaš i sam, jedno je kad se bus samo izvrne na stranu a drugo kad se kao nibus 284 obrne više puta.
Berkohf čija je slika stavljena je prevrtan, vidi se iz aviona, nemoj sad da u priču uvlačiš Setru koju niko nije ni pomenuo.
I tehnološki najsavršeniji strani bus ima svoj crni petak ako mu se, daleko ga bilo, izmešaju takve karte...
Image
Korisnikov avatar
Sashco
Član
 
Postovi: 4190
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 2:59 pm
Lokacija: iza objektiva

Re: Niš-ekspres, Niš (6)

Postod Nibus-ja » Uto Jul 30, 2013 2:09 pm

Незванична информација из прве руке, у НИБУС-овој фабрици бораве чланови НЕМАЧКЕ делегације, највероватније из МАН групације пошто је НИБУС купио МАН-шасије за своја нова возила, како минибусе који су већ увелико на путевима, тако и за нови градски модел, поред јаких контрола :shock: била је присутна и специфична и добро позната немачка дисциплина за све време производње и тестирања модела. :wink:
Image
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Re: Nibus

Postod Davidovic » Sre Jul 31, 2013 1:41 am

Dva puta sam se vozio Nibusom,prvi put Nibusom 400drugi put troosovincem.Dvoosovinac je bio takva kanturina da sam jedva cekao da izadjem.Od brojnih zamerki najveca i najgora je sto u leru toliko trese da bukvalno razbija kamen u bubregu.Troosovinac je bio bolji a ide kao metak,isao sam iz Nisa za BG linijom NI-SU,vozila su dva momka,za jednog znam da je sale,tamnoput decko i vozi kao zmaj!
Davidovic
Član
 
Postovi: 687
Pridružio se: Sre Jul 13, 2011 9:45 pm

Re: Nibus

Postod Nele Nibus » Pon Avg 05, 2013 1:00 am

Taj prvi onda moguće nije bio Nibus 400.
Troosovinci visoki vangabaritni što su pre imali crvene tablice su ujedno i najbolje urađena vozila posle 2003-će. Ne kažem da su ostali loši, ali ova 2 auta svi hvale, prijatni i udobni za vožnju a Boga mi ni putnici se ne žale. No ipak 350-tke su neponovljive i ako su otišle u legendu nismo ih zaboravili rado ih se prisete i vozači koji su ih vozili samo dobro za njih..
Upotreba mojih fotografija na news portalima, facebook-u i štampi nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti!

Image
Nibus 400.31 generacija 2007. Ko 397 ex 561
Korisnikov avatar
Nele Nibus
Student saobraćaja
 
Postovi: 9056
Pridružio se: Ned Nov 15, 2009 2:26 am
Lokacija: Pancevo, Niš

Re: Nibus

Postod Mixx » Pet Avg 23, 2013 12:10 am

Da li zna neko kako se krecu cene turistickih nibuseva..?
Mixx
Član
 
Postovi: 243
Pridružio se: Ned Apr 28, 2013 12:59 am

Re: Nibus

Postod PEX » Pet Avg 23, 2013 2:12 am

Budi vredan prelistaj temu, pa ce ti se kazati. :wink:
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7618
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Re: Nibus

Postod sremacns » Ned Jan 05, 2014 8:34 pm

Image
Korisnikov avatar
sremacns
Član
 
Postovi: 10443
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 8:01 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Turisticki, Visokoturisticki

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju