Postovi koje sam napisao na org. forumu ali evo i ovdje jedan doprinos:
Zelio bih da u par postova dam neke informacije o ovom proizvodjacu koji je u zadnje vrijeme aktivniji makar sto se tice polovnih vozila na Balkanu.Unaprijed se izvinjavam na greskama prilikom kucanja teksta.Relativno nepoznat odredjenom broju ljudi.Dotaknuti cu se vise proslosti,otprilike od 2011,uz malo daljne.Kao jednu od najvaznijih informacija treba izdvojiti da je ovo familijarna privatna firma,dakle nije u vlasnistvu nijedne grupacije.Osnivac je Bernard Van Hool 1947 g. Uz autobuse proizvode i komercijalna vozila prikolice za kamione i sl.Kapacitet je ogranicen za autobuse na oko 1400 godisnje u Belgiji i sada je na oko 500 u Makedoniji,ali ove podatke uzimam s rezervom jer se mijenjala situacija u Belgiji a ovo je podatak iz 2010te otprilike.Autobusi od namjanjih gradskih 9m do novih 25m,a turisticke razne varijante koje cu detaljnije opisati.Glavna podrucja gdje imaju najvece isporuke su :Benelux,Francuska,UK.
2011,Oktobar-Oficijalno predstavljena nova serija autobusa za EU pod nazivom TX,nasljednik T9 serije. X-rimski 10.Nazivi modela (Alicron,Acron,Astron,Astonef,Altano,Astromega).U pocetku su bili u ponudi MAN motori i DAF,ali MAN je prekinuo suradnju otprilike 2013-te.Danas u ponudi imaju novi DAF MX 11 motori kao i stari MX13.Saradnja s Scaniom za njemacka govorna podrucja,Skandinaviju i UK.Kasnije cu navesti neke posebnije modele.
Sve slike koje postavim u ovom postu biti ce s sajta https://www.transbus.orgAlicron-Verzije ovog modela su TX 11(midi:10,5m),TX 15(12,2m),TX 16 (13,05m) svi dvoosovinci.Visina ovih modela je 3.47 m,dakle ni kapacitet bunkera nije velik.Na nasim podrucjima ovog modela je malo,oni koje voze ino-linije prije ce uzeti neki veci model iz ponude.U Europi su najvise zastupljeni u Francuskoj,a u UK takodjer.Za Irsko trziste postoji i u kooperaciji s Scaniom.U Francuskoj se koriste za povezivanje gradova unutar Francuske i krace turisticke ture,dok Britanci dosta njihovih preovznika zna potegnuti relacije turizma Engleska-Austrija i sl.
Prilog:TX 16 Alicron
Acron-TX 15 (2 osovine,12,2m ),onda troosovinci TX 16(13,2m) ,TX 17 (14,04m),TX 18(14,96m).U komparaciju ovog modela bi se mogla uzeti trenutno Setra HD.Iako je Acron 3,60 m visok a HD 3,77m kapacitet bunkera je cak malo veci nego kod Setre.Primjena kao i kod Setre koja je mnogo dostpunija ovdje pa ne bih puno o tom.Ovaj model TX 18 je rijedak,dok su TX 15 i TX 17 su mnogo cesci,pogotovo kod prevoznika Beneluxa koji su cesti u HR.Prilog TX 15
Astron- TX 16 (13,2m) TX 17 (14,04m) svi troosovinci visine 3,73m.Uzeti cu u obzir Setru 517 HDH u komparaciju s TX 17.Setra malo duza,visa za 15 cm,ali kapacitet je veci kod Astrona.Primjena kao i za Setru.Prilog TX 16
Astronef - TX 15 (12,3m) TX 16(13,2m) TX 17 (14,04m),visina 3,73 m.Svi troosovinci.Ovaj je najlakse prepoznati po takozvanom ''teatar'' nacin sjedenja,odnosno slicni kao Volvo 9900.Kapacitet bunkera malo manji nego u Astrona.Prema mojem pracenju,Astron je popularniji,mada i Astronef sve vise nalazi mjesta u firmama.Namjena im je prakticno ista.Kooperacija s Scaniom u vidu TX 16 modela.Prilog: TX 17
Altano- TX17(13,2m) TX 18 (14,04m) TX 19 (14,96m) TDX 20 (13,56m) TDX 21 (14,59m).Siroka paleta ovih modela govori da je Van Hool mnogo nade polozio u njih.Naime,radi se o HDS konceptu koji je i Setra i Neoplan napustio bio.Ali se suskalo da bi novi vrh klase Neoplana mogao biti ovaj koncept ponovo nakon prestanka proizvodnje Stara II.Sta je od tog bilo u medjuvremenu ne znam,ali to nije tema sad.Razlika TX i TDX je u tom sto TDX ima i prostor za 5 putnika u donjem dijelu i jos jedna vrata naprijed.Usudio bih se reic da su veoma dobar uspjeh ostvarili proteklih godina pogotovo s ovim TDX modelima.Kapacitet veliki,broj putnika veci nego na ostale modele.Postoji mogucnost kooperacije s Scaniom TDX modela.Prilog TDX20
Astromega- TDX 25 (13,15m) TDX 27 (14,10m).Popularni deker,vrh ponude turisticke,prodano je vise od 1050 u periodu od 2011 do 2016te.Visina kao i ostali 4m.