Logo

Eurobus Zagreb, Mostar

Diskusije posvećene turističkim i visokoturističkim autobusima.

Eurobus Zagreb, Mostar

Postod crobus » Pet Jan 16, 2009 7:14 pm

Prototip predstavljen 1993. doživio velike pohvale prijevoznika te je proizvodnja odmah počela na zagrebačkom Žitnjaku.. Bus jeftiniji od izravnog konkurenta Citylinera 150 000 tadašnjih Maraka, na izdržljivoj Volvo šasiji s Volvo motorima postao je u Hrvatskoj tih godina pravi hit..
Do 1998. se proizvodio u Zagrebu no zbog propasti Glumine banke u kojoj su bile sve financije ove firme proizvodnja seli u Soko Mostar.. Tamo je proizvedeno do 2001. svega par komada, te je posljednji Eurobus izašao u 12 mjesecu 2001. Eurobus je proizvodio turistički, katni, aerodromski, Bibliobus, prigradsku, gradski(MAN šasija) bus, većina ih je u Hrvatskoj, nekoliko gradskih na MAN šasiji u Bugarskoj i 4 turistička plus 2 prigradska u BiH...
1997. kad su se predstavili na IAA Frankfurt izazvali su opće oduševljenje te se nije moglo vjerovati da iz tamo neke Hrvatke dolazi takvo dizajnersko čudo... Par dizajnera s tog projekta je kasnije završilo u Neoplanu, a ostali danas dizajniraju novi tramvaj Crotram..

Napravljen je 61 turistički bus, 3 katna(jedan nije nikada dovršen), 22 prigradskih (2 su dovršena 2008. u AP Varaždinu) te su sad novi autobusi, 20-ak gradskih MANova i 2 aerodromska te jedan Bibliobus.
Od 1993. do danas nijedan Eurobus na Volvo šasiji nije rashodovan što govori o izdržljivosti i kvaliteti, svi i dan danas voze i to neki drže linije iz HR: za Paris, za Prag i za Njemačku.

Evo i slika, prvo turističkih:

Ovo je prototip koji je završio u Croatia busu, pa je 2005. prodan Trans Toniju Solin

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnji proizvedeni 2001.

Image

Image

Image

Ovih dana ću staviti slike i ostalih izvedbi.
Neke slike su s autobusi.org
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Eurobus Zagreb, Mostar

Sponzor

 

Postod crobus » Pet Jan 16, 2009 7:39 pm

Evo, katnica, proizvedena su samo 3 komada, jedan je ostao kostur i nikad nije dovršen

Image

Image

Image

Image

Nikad dovršeni

Image
Image
Image
Image

Slike s autobusi.org
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod crobus » Pet Jan 16, 2009 7:42 pm

Evo ponuda za Eurobus AV120

Image
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod Luka » Pet Jan 16, 2009 8:03 pm

Ovaj spratni mi je jos lepsi nego obican i mnogo mi je lepsi ovaj sivi varazdinski od belog, zato sto ima crni deo kod brisaca, a mnogo menja izgled po meni.. Nego, kako to da niko nije uzeo i zavrsio ovaj poslednji? Gde sad on stoji?
Luka
Gazda
 
Postovi: 409
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:36 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Aleks_BGD » Pet Jan 16, 2009 8:15 pm

Da dodam i ja neku fotku(ovo imam jos sa foruma www.prijevoz.hr),imam jos neku fotku al to ostavljam za neku drugu priliku :wink: :wink: :wink:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Kako to da nakon skoro 10godina prozivodnje da jednostavno proizvodnja nestane.Zar ga nije mogao otkupiti neki privatnik,neka jaca firma,banka i da se to nastavi? :roll: :roll:
Poslednji put menjao Aleks_BGD dana Pet Jan 16, 2009 8:17 pm, izmenjena samo jedanput
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod crobus » Pet Jan 16, 2009 8:15 pm

Stajao je jedno 8 godina u garaži Croatia busa, prošle godine je prebačen u Varaždin gdje iz njega vade djelove za ova 3 AV120D katna koji voze.
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod Sloba » Pet Jan 16, 2009 8:38 pm

Eh, ja se sećam AV 120 dekera kad je bio u Neobusu zbog proširenja rezervoara sa bednih 300 na 400 i nešto litara. Sve u svemu, čudan autobus mada mi je malo ružnjikav. Radije bih uzeo neki Jonckheere ili VanHool na Volvo šasiji nego Eurobus. Reci mi, crobus, da li znaš koje je podvozje na dekeru? Ja mislim da je ako je Volvo da je Volvo B12 BLE
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod profa_chb » Pet Jan 16, 2009 10:19 pm

lepo izgledaju busevi, u duhu svog vremena :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Aleks_BGD » Pet Jan 16, 2009 10:44 pm

profa_chb je napisao:lepo izgledaju busevi, u duhu svog vremena :)

Prednja maska i soferka su extra dizajnirane.Posebno ova soferka sto je iz jednog dela...malo mi utisak kvare retrovizori na klizace al dobro....
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod crobus » Pet Jan 16, 2009 11:10 pm

Retrovizori su ovisili o opremi, ako dobro pogledaš nemaju svi jednake ;), što se tiče rezervara znam da obični turistički imaju 500l i to znam iz prve ruke jer sam bio uz jednog prošlo ljeto dok je shole točio..

Nešto što bih posebno istaknuo je izdržljivost, jedan Presečkov ima 3.3 milijuna kilometara, motor još uvijek nije diran.
Mana je bila na nekima limarija, nakon 7-8 godina bi se pojavila hrđa, ali to je ovisilo o primjerku, neki su bili bolji neki lošiji..
Isto tako ovisno o opremi neki su bili neudobniji jer su imali neka tvrđa sjedala, ali zato bila je i mogućnost ugradnje America sjedala koja su bila udobnija od fotelje doma :)..

Ja kažem da bi taj bus i danas izgledao aktualno da mu se stavljaju zatamnjena stakla, i malo da ga se redizajnira.. Izgledao bi sigurno bolje od turskih MANova i ostalih ***CENZURISANO*** iz Turske...

Netko je pitao zašto je tvrtka propala.. Nažalost, bila je aktivna u doba velike privatizacijske pljačke u Hrvatskoj, u doba kad je osim Eurobusa i TAZ propao...

Inače dečki iz AP Varaždina su mi rekli da bi već odavno propali da nemaju te autobuse(oni ih imaju najviše, 26 komada) jer uz minimalno održavanje ti autobusi idu i idu.
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod Luka » Sub Jan 17, 2009 1:12 am

Jel se nisu pravili prigradski ili medjugradski modeli?
Luka
Gazda
 
Postovi: 409
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:36 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Kassbohrer » Sub Jan 17, 2009 1:50 am

Prigradski ima jedan vojni u kasarni u Bileći na MB šasiji, gledaću da ga uslikam mada i nije baš puno u pokretu.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Postod lav » Sub Jan 17, 2009 1:50 am

Čuo sam da su kvalitetni i jako jeftini za održavanje.
Crobus jesi se vozio kad u njima jesu li udobni??

Ovaj Lackovićev izgleda savršeno.Mislim da je skoro lakiran.Prodaje se na eurobus.eu.com cijena 70.000 eura (96godište)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Izvor: www.lackovicbus.hr
lav
Član
 
Postovi: 2018
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 3:37 pm

Postod crobus » Sub Jan 17, 2009 10:56 am

Kassbohrer je napisao:Prigradski ima jedan vojni u kasarni u Bileći na MB šasiji, gledaću da ga uslikam mada i nije baš puno u pokretu.


Ajde molim te stavi slike, nisam još čuo za Eurobusa na MB šasiji :shock:

Evo još par komada:

Prospekt za Eurobus AV120 - ovaj bus je danas u ATP Šibeniku

Image

Domi prijevoz - ex Generalturist

Image

Salinea - ex Globtour, bus je imao tešku nesreću sprijeda pa su ga u svom stilu naprijed sredili

Image

Ovo je bio Croatia express, pa se prevrnuo na bok, imao totalku, kupio ga je kao takvog jedan privatnik iz Zagorja i sredio

Image

Prvi primjerak iz Mostara - Promet Split gbr159

Image

A evo jednog od starijih, 1995.g., jedini bus u tvrtci kojoj ime počinje na S kao i većina njezinog voznog parka -- Samoborček.. Imali tri komada, lani 2 dali u zamjenu za novog Citylinera, ovog su obnovili i taj vozi kao njihov najstariji turistički bus.. Prodali su mnoge Citylinere i Setre njegovog godišta no ovog su ostavili kao kako mi kažu dečki iz Samoborčeka nepoderivog...

-prije obnove

Image

- nakon obnove

Image

U slijedećem postu prigradski...
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod crobus » Sub Jan 17, 2009 11:25 am

Za razliku od turističkog modela koji je bio na B12 šasiji, prigradski je na B10. Kod njih isto ovisi udobnost o sjedalima, neki primjerci su bili nakrcani sjedalima pa je falilo prostora za noge, ali bilo je i onih koji su imali nagibna sjedala i bili puno udobniji..

Evo i slika

Image

Image

Image

Image

Bibliobus, isto B10 šasija, napravljen u suradnji sa Steyerom

Image

I legenda sa prijeđenih 3.3 milijuna kilometara sa originalnim motorom

-2008. u Zagrebu

Image

- 1994. u Munchenu

Image

Image

-slike autobusi.org
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Sledeća

Povratak na Turisticki, Visokoturisticki

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju