Logo

IAA 2014, Hanover, Nemačka

Reportaže članova sa putovanja.

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod dusanman » Čet Sep 25, 2014 3:10 pm

Kako su ružni retrovizori na MAN-u i Solarisu, inače MAN, elegancija i jednostavnost, ovi retrovizori mu samo kvare izgled.

Pohvale za gazdu. ;)
dusanman
Član
 
Postovi: 2750
Pridružio se: Pon Feb 06, 2012 6:57 pm
Lokacija: Novi Žednik

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Sponzor

 

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod Sloba » Čet Sep 25, 2014 10:36 pm

VDL

Holanđani, već klasično, sa raznim modelima iz porodice Futura, Citea, Synergy...
Image
Image
Image
Image
Image

Iveco Bus

Na otvorenom se šepuri Magelys dok Crossway LE radi na šatl liniji!
Image
Image

Scania

Jedan od 156 autobusa iz serije za BVG Berlin
Image
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod Sloba » Čet Sep 25, 2014 10:39 pm

Muzej

Jedna od hala na ovom sajmu je posvećena upravo starim vozilima, ovo je samo deo eksponata!
Image
Image
Image

Ostalo

Za kraj vam ostavljam slike ostalih vozila koja su predstavljena na sajmu. Slike govore same za sebe! :)
Image
Image
Image
Image
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Ned Sep 28, 2014 2:44 pm

Dragi Forumaši,

Vratio sam se sa najveće svetske izložbe komercijalnih vozila, IAA u Hanoveru!
Tamo sam otputovao zahvaljujući sponzorima Sejari d.o.o. i SDT Group d.o.o., tako da je i ovaj put portal Autobusi.NET u mogućnosti da vam ekskluzivno prenese utiske sa sajma i time još jednom pokaže da smo ne samo prvi, nego i vodeći domaći sajt posvećen autobusima! :)

Zahvaljujući Slobi, koji je bio na stalnoj vezi sa mnom dok sam ja bio na sajmu, bili ste u prilici da vidite mnoge premijere i interesantne eksponate i pre nego što se sajam otvorio za publiku sledećeg dana. :)

Sada ćete biti u prilici da vidite sve što sam tamo uslikao, ali u boljem kvalitetu fotografija. :wink:

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Pon Sep 29, 2014 6:54 pm

IAA 2014: Iz Hanovera u budućnost

Sa najveće međunarodne fešte privrednih vozila IAA 2014, koja je počela u Hanoveru, ekskluzivno izveštava portal Autobusi.NET. Naši verni čitaoci i članovi Foruma Autobusi.NET su imali prilike da se upoznaju sa novitetima sajma dan pre njegovog otvaranja za publiku.

Image

Pod sloganom „Driving the Future“, vožnja budućnosti je počela u Hanoveru 25. septembra, a trajaće sve do 2. oktobra. Međunarodni sajam komercijalnih vozila IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) se održava 65. put, a po veličini izložbenog prostora i broju izlagača, skoro je dostigao rekordnu 2008. godinu. Na prostoru od skoro 265.000 m² učestvuje tačno 2.066 izlagača iz 45 zemalja, što je porast od 9%. Od ukupnog broja izlagača je 59% stranih izlagača, od kojih je trećina iz Kine, čak oko 200.

Ova manifestacija tradicionlano privlači veliku pažnju stručnih medija, pa je tako ove godine akreditovano preko 2.000 novinara iz više od 50 zemalja, među kojima je i Autobusi.NET. U dva novinarska dana je organizovano ukupno 82 konferencije za štampu na kojim su predstavljene inovacije iz svih segmenata koje pokriva IAA, od lakih dostavnih vozila do teških kamiona, od minibusa, preko gradskih do turističkih autobusa, i od proizvođača prikolica i nadgradnji do brojnih dobavljača opreme.

Na ovom međunarodnom sajmu su dodeljene i prestižne nagrade za autobus, kamion i dostavno vozilo godine. Tako je nagrada „International Bus of the Year 2015“ dodeljena kompaniji MAN Truck & Bus za zglobni autobus na gas Lion’s City GL CNG, dok je „International Truck of the Year 2015“ osvojio kamion Renault Trucks T, a titulu „International Van of the Year 2015“ je poneo Iveco Daily.

Image

Tiše. Čistije. Ekonomičnije. To bi bile tri reči koje ukratko opisuju pravac kojim se zaputila autobuska industrija danas, kada se sagleda sve što je u Hanoveru predstavila ova grana privrednih vozila. Odmah zapada u oko da Euro 5 već polako postaje stvar istorije i da se proizvođači motora utrkuju u inovacijama koje čine nivo potrošnje goriva i nivo zagađenja nezamislivim samo pre par godina. Za uho slabo šta zapada, jer su novi autobusi toliko postali tihi, da to za običnog pešaka postaje gotovo opasno. Autobusi postaju sve neprimetniji u gradu, kada su u pitanju buka i zagađenje životne sredine. Sa druge strane, autobusi postaju sve primetniji kada je u pitanju njihov dizajn i celokupan doživljaj koji oni pružaju putnicima sa stanovišta komfora, a budućim kupcima sa stanovišta ergonomije, ekonomičnosti i održavanja.

Alternativni pogoni kao što su komprimovani prirodni gas ili biogas, hibridni pogon i autobusi na baterije, upadljivi su na svakom koraku. Ove godine je posebno organizovan poligon za testiranje vozila na elektro pogon i tu su bili prisutni razni proizvođači autobusa, ali i kamiona i specijalnih vozila.

O svemu izloženom na sajmu IAA 2014 će Autobusi.NET detaljnije pisati u narednim reportažama. Od mnoštva svetskih premijera, pomenućemo ovog puta nekoliko najvećih i najinteresantnijih.

Poljski Solaris Bus & Coach je predstavio pompezno najavljivanu četvrtu generaciju gradskog autobusa Solaris Urbino, i to u solo i zglobnoj varijanti. Novi futuristički dizajn Urbina vas nikako ne može ostaviti ravnodušnim, jer ovde novina nije samo njegov izgled, već su granice pomerene i kad je u pitanju tehnologija izrade same konstrukcije šasije i karoserije, neobičan poprečni presek samog vozila sa smanjenom unutrašnjom visiom, kao i unifikacija spoljašnjeg izgleda bez obzira na to da li je vozilo niskopodno ili low-entry i kakve komponente krije na krovu.

Image
Image
Image

Belgijski Van Hool je predstavio potpuno novu gamu turističkih autobusa, model Van Hool EX, koji će se proizvoditi u susednoj Makedoniji za potrebe evropskog, ali i drugih tržišta. U toj fabrici u Skoplju se već proizvode autobusi belgijske marke namenjeni izvozu u SAD. Novu gamu sačinjavaju tri modela (15H, 16M i 17H), od kojih su dva bila izložena publici (15H i 16M).

Image
Image
Image

MAN Truck & Bus je predstavio slavodobitnika nagrade „International Bus of the Year 2015“, produženi zglobni autobus dužine 18,75 metara, MAN Lion’s City GL CNG, ali i njegovu dizel varijantu sa Euro 6 motorom. U Euro 6 varijanti je predstavljen i low entry model dužine 14,7 metara, MAN Lion’s City L LE CNG. Podrazumeva se da je prisutan i hibridni gradski autobus Lion’s City. Od turističkih modela, MAN je predstavio midi varijantu autobusa Lion’s Coach.

Image
Image
Image
Image

Ovaj put se u Hanoveru pojavljuje i MAN Latin America, sa VW teškim programom. Tim povodom je predstavljen i brazilski autobus Marcopolo sa šasijom Volksbus 18.280 OT LE.

Image

Kada je Daimler u pitanju, najviše novosti ima na štandu Setre, jer je dopunjena paleta HD modela i predstavljen novi model MD okviru serije ComfortClass 500. Noviteta ima i u seriji MultiClass 400, Setra je predstavila model UL business u low-entry varijanti.

Image

Švedski Volvo je predstavio novi gradski autobus 7900 Electric Hybrid sa specijalnim pantografom za brzo punjenje baterija. Izloženi autobus je već ofarban u boje prvog kupca, a to je prevoznik iz Hamburga.

Image
Image
Image

Na ovom sajmu je i švedska Scania predstavila svoju hibridnu varijantu autobusa. Radi se o modelu Scania Citywide LE na paralelni hibridni pogon.

Image

Pratite nas sa novim informacijama i fotografijama koje nastavljamo da objavljujemo na portalu, kao i na Forumu Autobusi.NET i na našoj Facebook stranici.
Tekst i foto: Saša Conić
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Uto Sep 30, 2014 6:35 pm

Neoplan Cityliner

12240/2550/3680 mm
MAN D2676 LOH Euro 6, 324 kW (440 KS)
28+8 (sedenje+ugaona garnitura)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Uto Sep 30, 2014 6:41 pm

Neoplan Skyliner

14000/2550/4000 mm
MAN D2676 LOH Euro 6, 371 kW (505 KS)
70/1 (sedenja/invalidska kolica)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Uto Sep 30, 2014 6:50 pm

Neoplan Jetliner

13057/2550/3400 mm
MAN D2066 LUH Euro 6, 294 kW (400 KS)
54/10 (sedenja/stajanja)

Image
Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod Nemke92 » Uto Sep 30, 2014 8:20 pm

Svaka čast, Cone! Čekamo ostatak! :D
Korisnikov avatar
Nemke92
Član
 
Postovi: 599
Pridružio se: Pet Avg 23, 2013 2:12 am
Lokacija: Beograd

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod profa_chb » Sre Okt 01, 2014 5:37 pm

Svaka čast! Skajlajner je lepši nego što sam očekivao :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Čet Okt 02, 2014 5:24 pm

Hvala, hvala! Izlazim u nastavcima! :mrgreen: :lol:
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Čet Okt 02, 2014 5:32 pm

IAA 2014: MAN predstavio nagrađeni Autobus godine 2015

Autobusi.NET prisustvovao promociji dobitnika prestižne nagrade „International Bus of the Year 2015“ – MAN Lion’s City GL CNG.

Sunčano i prohladno jutro na hanoverskom sajmu je obeležilo početak drugog novinarskog dana manifestacije IAA 2014, i to konferencijom za štampu nemačkog koncerna MAN Truck & Bus. Hala 12, u kojoj su izlagali MAN i ogranak privrednih vozila grupacije VW, bila je mesto održavanja promocije Autobusa godine 2015.

Image
Image
Image

Zglobni autobus MAN Lion’s City GL CNG je dugačak 18,75 m i opremljen je Euro 6 motorom koji može da troši biogas ili zemni gas. Zahvaljujući tome, ovo vozilo otpušta za oko 17% manje ugljen dioksida u odnosu na dizel vozila.

Image
Image

Ovaj autobus može da poveze 142 putnika i jedini je autobus na tržištu sa 5 dvokrilnih širokih vrata. Ta karakteristika mu omogućava da se kraće zadržava na stanicama zahvaljujući brzoj izmeni putnika. U autobusu postoje tri preklopna sedišta čije korišćenje daljinski kontroliše vozač, što znači više mesta za stajanje u slučaju naleta većeg broja putnika. Poništavači karata mogu da skeniraju elektronske karte kupljene smartfonima, a putnici u autobusu imaju na raspolaganju i Wi-Fi.

Image
Image
Image
Image

U hali 12 je izložena i dizel varijanta MAN Lion’s City GL koji deli istu konfiguraciju vrata sa CNG verzijom, kao i dobar deo unutrašnje opreme. Ovde treba nagalsiti inovativno osvetljenje autobusa u vidu prozirne harmonike, staklenih krovnih otvora i LED svetala, koje u kombinaciji čine enterijer prijatnim za putovanje.
(Tekst i foto Saša Conić)
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Čet Okt 02, 2014 5:50 pm

IAA 2014: Novi Solaris Urbino kreće u svet

Autobusi.NET na svetskoj premijeri četvrte generacije gradskog autobusa Solaris Urbino na IAA u Hanoveru.

VIDEO: Momenat otkrivanja novih autobusa javnosti.

Solanž Olševska, suvlasnik fabrike Solaris Bus & Coach, portalu Autobusi.NET izrazila zadovoljstvo pozitivnim prijemom Solarisovih autobusa u Novom Sadu i Beogradu.


Poljski Solaris Bus & Coach je veoma kreativnom marketinškom kampanjom držao celokupnu stručnu javnost u neizvesnosti tokom poslednja četiri meseca dajući na kašičicu detalje najnovije generacije gradskog autobusa Solaris Urbino. Pažljivo su dozirane fotografije određenih delova ekterijera koje su naslućivale ideju, ali su ipak bile nedovoljne da se stvori slika kompletnog vozila u glavi. Za to je bilo nepohodno da se dočeka Međunarodni sajam komercijalnih vozila IAA u Hanoveru, kada se pred novinarima „materijalizovala“ potpuno nova vizija gradskog autobusa, i to odmah u dve verzije – solo i zglobna. I jednu i drugu varijantu je moguće poručiti već od dana premijere.

Image
Image
Image
Image
Image

Dizajn novog Solarisa Urbino može da vam se sviđa ili ne, ali će vam definitivno privlačiti pažnju i okretati glavu, jer takav gradski autobus još niste videli. On nije samo još jedan redizajn postojeće generacije autobusa, već predstavlja potpuno novu filozofiju u projektovanju konstrukcije autobusa. Solaris se hrabro odlučio da postane fabrika koja postavlja standarde u projektovanju autobusa i vrlo je verovatno da će se veliki broj fabrika autobusa potruditi da ih u tome kopira. Ovo je tim pre izvesnije jer Solaris Bus & Coach niže sve veće uspehe u prodaji. Naime, Solaris je postao drugi dobavljač gradskih autobusa u Nemačkoj iza MAN-a, potisnuvši sa tog mesta domaći Mercedes, što je neverovatan uspeh za poljskog proizvođača.

Image
Image
Image
Image
Image

Osim novog izgleda, konstrukcija novog Urbina je mnogo robusnija, ali znatno lakša. Novi koncept u postavljanju i oblikovanju horizontalnih profila od nekorozivnih materijala redukuje masu vozila, čak za 700 kg u odnosu na prethodnika. Projektovane su i potpuno nove veze između horizontalnih i vertikalnih profila, dok je podna konstrukcija napravljena od otvorenih profila, a obloga od kombinacije šperploče i nerđajućih čeličnih limova. Distribucija mase po osovinama je poboljšana, pa su tankovi za vazduh sada premešteni na prednji deo vozila. Postavljanjem tankova za gorivo na prednje točkove se dobija više mesta za konzolna putnička sedišta.

Takozvana „skin-on-skin“ montaža ubrzava proces proizvodnje i doprinosi estetici. Kompletna spoljna obloga je postvljena pomoću zavrtnjeva, što doprinosi lakšem održavanju, ali i zameni prilikom oštećenja. Svi pokloci se otvaraju pod uglom od 170°, što je za 40° više nego ranije.

Image

Prostor za motor je pripremljen za montažu različitih dimenzija motora. Oba motora u novim vozilima, novorazvijeni DAF MX-11 (PACCAR), kao i Cummins ISB6.7E6 zadovoljavaju stroge euro 6 norme. Gasnu verziju autobusa će pokretati motor Cummins ISLG8.9E6.

Novi Urbino je i mnogo tiši autobus, a buka od 74.8 dBA je znatno niža od granice koju propisuje standard (Evropski standard propisuje 80 dBA, dok nemački propisuje 77 dBA).

Image
Image
Image
Image

Ukupna visina do krova novog autobusa je smanjena na 2.750 mm, ali je izmenjenim dizajnom unutrašnjih krovnih obloga dobijena visina prostora za putnike kao i u prethodnom modelu. Ono što je zaista novost u projektovanju familije gradskih i prigradskih autobusa jeste potpuna unifikacija spoljašnjeg izgleda različitih varijanti. Tako će ovaj autobus potpuno isto izgledati bez obzira da li je u niskopodnoj ili low-entry varijanti i da li na krovu ima montirane komponente (klima uređaj, CNG tankovi i slično) ili nema.

Novi Solaris su predstavili direktori fabrike zaduženi za marketing i razvoj, na čelu sa jednom od vlasnika fabrike, Solanž Olševskom (Solange Olszewska). Nakon detaljnog izlaganja o svim prednostima i kvalitetima novog vozila, usledio je trenutak upotpunjen dramatičnom muzikom i plesačima koji su na kraju srušili scenografiju od kartona i obelodanili izgled novih modela.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9thTtZJcBOA[/youtube]

Solarisi u Srbiji

U kratkom razgovoru sa vašim reporterom Autobusi.NET nakon premijere, Solanž Olševska je izrazila zadovoljstvo pozitivnim prijemom Solarisovih autobusa među korisnicima u Novom Sadu i Beogradu, kao i nadu da će se i novi Urbino naći na ulicama gradova u Srbiji.

(Tekst, Foto & Film: Saša Conić)
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Sub Okt 04, 2014 2:26 pm

IAA 2014: Adut iz Skoplja – Van Hool EX

Filip Van Hool je u Hanoveru, u prisustvu Autobusi.NET i drugih specijalizovanih medija iz branše, svečano otkrio veo sa novih autobusa koji će se proizvoditi u Makedoniji – Van Hool EX.
VIDEO: Momenat otkrivanja novih autobusa.


Na konferenciji za novinare upriličenoj dan pred otvaranje 65. Sajma komercijalnih vozila IAA u Hanoveru, održana je svetska premijera nove familije međugradsko-turističkih autobusa, Van Hool EX. Predsednik kompanije Filip Van Hool je, pre otkrivanja vela sa novih vozila, rekao da je fabrika u Makedoniji opremljena kapacitetom da proizvodi nove autobuse koji će sasvim sigurno privući nove kupce iz Evrope, ali i na novim tržištima.

Image
Image

U belgijskom kradu Koningshojtu, gde je cetrala fabrike Van Hool, imaju veoma mnogo razloga za zadovoljstvo. Zadovoljstvo je podjednako i u Makedoniji, u pogonima u Skoplju, gde se već odavno uhodala proizvodnja autobusa namenjena Americi i gde su već spremni na korak dalje. Ili na korak bliže – za Evropu. Nova familija autobusa nazvana EX (naglašeno je da se izgovara „e-iks“) biće pravi adut belgijske fabrike u segmentu turističkih autobusa gde njihova ekonomičnost i funkcionalnost igraju presudnu ulogu. Nova serija autobusa je standardizovana, što dodatno utiče na snižavanje cene.

Image
Image
Image
Image

Novi Van Hool EX će se za sada proizvoditi isključivo kao dvoosovinski autobus sa tri različite dužine i dve različite visine. U Hanoveru je Van Hool izložio dva modela, EX15H i EX16M. Očekujemo da kasnije u proizvodnju bude uveden i najavljeni model EX17H.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Van Hool EX15H je dugačak 12.480 mm, visok 3.805 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 6.010 mm. Van Hool EX16M ima dužinu od 13.260 mm, visinu od 3.675 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 6.790 mm. Prednji prepust od 2.890 mm i zadnji prepust od 3.580 mm je isti na obe verzije vozila.

Image

Nove autobuse pokreću ekonomični i ekološki Euro 6 motori Paccar/Daf MX11 snage 290kW (394KS) upareni sa manuelnim GO menjačem. Kao opcija se nude automatski ZF menjači AStronic i Ecolife.

Autobusi su opremljeni sa širokim centralnim vratima sa kasetiranim liftom za invalide, hemijskim toaletom, kabinom za vozača, kuhinjom i frižiderom. Putnicima su na raspolaganju udobna podesiva sedišta i prostrane police za prtljag, a za mikro klimu u autobusu se brine klima uređaj sa kontrolom u tri zone. Kada je bezbednost u pitanju, pored standardnih sistema se opciono nude LDW sistem i ACC radarski sistem za prevenciju sudara.
(Tekst, foto i film Saša Conić)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uC2AyvWh3NA[/youtube]
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: IAA 2014, Hanover, Nemačka

Postod cone » Ned Okt 05, 2014 6:30 pm

Premijera na štandu Daimlera:
Setra S 416 LE business
13.040/2.550/3.255 mm
MB OM 936, Euro 6, 220 kW (opcija 260 kW)

Image
Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Reportaže sa putovanja

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju