E, drugari, drago mi je da je ova reportaža o remontu naišla na pozitivan odjek i visoko interesovanje kod vas.
Moj drugar i kolega Argiris Litas, koji je u to vreme radio u Siamos Toursu, je vlasnik makete i tada je u ona (za nas) teška vremena finansirao njenu izradu i zahvaljujući njemu za Siamos Tours su urađene kasnije još tri makete. On je svoju poneo sa sobom kad je odlazio iz firme.
E, sad, on ima sinčića koji ju je malo "popravio", pa zato ima ta oštećenja, ali dobro sad...
Inače, ova maketa je ujedno i prva turistička sa kompletnim enterijerom koju sam uradio i mnoga rešenja koja sam tada primenio su se potvrdila kao dobra i još uvek se koriste. Jedno od njih je i konstrukcija sedišta. Bilo mi je neverovatno da se ni jedno od 50 sedišta nije raspalo ili razlepilo. Sva su ostala čvrsto na svojim mestima, osim onih par koji su fizičkim uzrokom odvaljena, ali se ni ona nisu raspala.
Interesantno je da su štampane nalepnice (iako prljave) još uvek bile sa postojanom bojom i dalje čvrsto zalepljene. Njih sam skidao fenom.
Prednja stena je rađena po principu papirkašea, tj. 10-strukog sloja novinskog papira i lepka utrljanog u kalup. Ovu tehnologiju više ne koristim, jer je malo komplikovana za obradu, ali je kod reparacije zadržana. Zadnja stena je urađena od kartonskih delova i ona je takođe zadržana. Stranice i krov su urađeni od hamera i kartonskih ojačanja. Po sadašnjim standardima, da bi se postigla veća čvrstoća karoserije i njena ravnost, stranice i krov će biti obložene PVC pločom debljine 0,5 mm. Ova karoserija je bila farbana lakom, a sad će biti prevučena Oracal folijom. Isto tako, biće dodata i potpodna konstrukcija od lepenke debljine 1,5 mm koja će zatvoriti autobus sa donje strane.