Inače, to je bilo jedno zanimljivo razdoblje kod naših gradskih prijevoznika. Barem tako mislim jer je identična situacija bila i u Splitu i u Novom Sadu. Smjestio bih ga okvirno u razdoblje 1959. - 1962. Do tada su se uvozili uglavnom samo autobusi iz Engleske (najviše Leyland i AEC), a onda se prešlo i na autobuse iz drugih zemalja, ponajviše Francuske i Njemačke. Naravno, aktivna je bila i domaća proizvodnja, nekad na stranim šasijama (talijanskim najčešće). Tako Promet navodi da je početkom šezdesetih u voznom parku imao i Renaulte, a po slikama su sigurno također imali Krauss-Maffeije. Na ovoj slici (s
www.autobusi.org) iz 1962. godine u Splitu se vidi Leyland Worldmaster, tada novi engleski autobus, možda na probi, a druge autobuse nismo ni identificirali. Pretpostavljam da se u tom razdoblju počelo uvoziti autobuse sa svih strana kako bi se pronašao neki proizvođač s kojim bi se ostvarila dugogodišnja licencna suradnja, što se na kraju i ostvarilo krajem šezdesetih (Magirus, MAN, Mercedes, itd.)