Logo

Evolucija GSPa-od tramvaja sa konjskom vucom do novih IK218N

Stare i zaključane teme

Evolucija GSPa-od tramvaja sa konjskom vucom do novih IK218N

Postod urosjajo » Pet Maj 09, 2008 3:30 pm

Dakle, naziv teme govori dovoljno. Isto kao sto je nekada (ocigledno) bilo na railserbia.net. Od 1892. pa sve do 2008. Sve linije, izmene, ukidanja, mape, predlozi, sugestije, primedbe ;)


(Samo molim moderatore da izbrisu temu "Izrazite kreativnost", jer cemo u okviru ove teme moci i o tome da pricamo..)

Pa evo da i ja pocnem, da dam svoj udeo :D
Inace, imam i mape koje svedoce postojanje ovog dole navedenog, pa cu ih uskoro skenirati i okaciti ovde kao dokaz ;)

Mreza linija 1912. godine

Vozni park - tramvaji
1 Kalemegdan - Slavija (trasa danasnje 22L)
2 Elektricna centrala - Slavija
3 Knezev spomenik - Topcider
4 Slavija - Zabugica
5 Terazije - Novo groblje
6 Terazije - Stari djeram
7 Kalemegdan - Tasmajdan
8 Elektricna centrala - Zagubica

Mreza linija 1932. godine

Vozni park - tramvaji, autobusi
1 Kalemegdan - Savinac (C.krst)
2 El.centrala - Slavija - El. centrala
3 Knezev spomenik - Topcider
6 Terazije - Aleksandrova (El. industrija)
7 Kalemegdan - Novo groblje
9 Terazije - Klanica (P.most)
10 Slavija - Vozdovac
12 Terazije - Dedinje
13 Terazije - Cukarica (okolina Ade ciganlije)
+ 2 autobuske, a mozda cak i trolejbuske linije bez brojeva (nemam tacan podatak) - Savinac - Cvetkova mehana i Knezev spomenik - Slavija (danasnjom Makenzijevom ulicom) - Dusanovac

Mreza linija 1940. godine
Vozni park - autobus, tramvaj, trolejbus
1 Kalemegdan - Savinac
1a Pristinska - Savinac
2 Dusanova - Slavija - Dusanova
3 Slavija - Topcider
6 Terazije - Vojvode bubanjskog
6a Aleksandrova - Vojvode bubanjskog (predpostavljam neka davno promenjena ulica)
10 Slavija - Vozdovac
12 Slavija - Dedinje
13 Terazije - Cukarica
14 Terazije - Zemun
22 Slavija - Pasino brdo
23 Topcider - Rakovica
25 Glavna zeleznicka stanica - Kneza Milosa - Takovska - Dunav stanica
27 Knezev spomenik - Novo groblje
28 Knezev spomenik - Gradska bolinca
30 Slavija - Trosarina (bulevarom oslobodnja)
31 Slavija - Kneza Milosa - Banjica
33 Terazije - Banovo brdo
34 Terazije - Zemun
35 Zemun - Aerodrom
36 Terazije - Zemun Batajnicki put

Mreza linija 1945. godine (nakon zavrsetka rata)
Vozni park - tramvaji (ovakav sistem saobracaja je bio zadrazan jako kratko)
1 Kalemegdan - Slavija
2 kruzna
6 Terazije - Careva mehana
10 Slavija - Vozdovac
27 Knezev spomenik - Klanica (ulicom danasenjeg Despota Stefana) - dokaz da je tuda zaista prolazio tramvaj, doduse - jednosmerno ;) plus sto je 27ica bila tramvaj :D

Mreza linija 1955. godine
Vozni park - tramvaji, autobusi,
trolejbusi su 11,12,13
Uh, gledajte sad ovo :D
3 Slavija - Rakovica
4 Novo groblje - Cukarica (skoro pa kao 12ica)
6 Tasmajdan - Ustanicka
7 Pristaniste - Slavija - Ustanicka
8 Pozoriste (negde kod Skadarske) - Pancevacki most
9 Pristaniste - Slavija - Vozdovac
10 Centrala - Dusanova - Vozdovac
11 Kalemegdan - Krusevacka
12 Kalemegdan - stara Banjica
13 Kalemegdan - Crveni krst
26 Trg republike - Brace Jerkovic
27 Trg repubilke - severni bulevar
27a Trg repubilke - Karaburma
27b Trg republike - Visnjica
28 Trg republike - Gradska bolnica
29 Glavna zel. stanica - Crveni krst
31 Slavija - Zeleznik
32 Trg republike - Dedinje
33 Zeleni venac - Zarkovo
34 Zemun - O.S. Gavrilo Princip
35 Nada Dimic - Bezanijska pijaca (naravno, ne ova danasnja :D )
36 Glavna zel. stanica - Bezanijska pijaca (Stari aerodrom)
37 Nada Dimic - Batajnicki put
38 Pancevacki most - Padinska skela
38a Pancevacki most - stari Kotez
40 Glavna zel. sanica - Cukarica

Uskoro ce nastavak ;)
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Evolucija GSPa-od tramvaja sa konjskom vucom do novih IK218N

Sponzor

 

Postod cone » Pon Maj 12, 2008 2:32 pm

Meni ovo više liči na temu o linijama nego o "evoluciji" vozila, kako naziv teme sugeriše. Hm?
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod urosjajo » Pon Maj 12, 2008 2:41 pm

Da, tako je, ali zato sam namerno i ja stavio spiskove linije, bas zato da se ne pomisli na sama vozila konkretno, jer vec postoji citav jedan podforum vezan za vozila. Naziv teme oznacava preneseno znacenje - u smislu od jednog tramvaja na konjsku vucu, ujedno i prve linije, pa sve do modernizacije i povecanja voznog parka, a time i do uvodjenja novih, ukidanja i izmena starih linija...
Ideja je da se sve price vezane za istorijat, a i za trenutno stanje u GSPu svede na jednu temu, a ne da sve bude rasuto po citavom forumu...

Ako zelis, promeni naziv...meni je svejedno...
A i onako vidim da je retko ko zainteresovan da se potrudi da ova tema zaista i zazivi... ;)
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod Senke » Pon Maj 12, 2008 3:03 pm

Ja jesam i baš bih voleo da vidim sve promene jer sam dosta spiskova izgubio.
najviše me zanima nomenklatura 80tih i 90tih
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod urosjajo » Pon Maj 12, 2008 5:58 pm

Imam zvanicne spiskove linija iz '83, '87 i '92, ali u stampanoj formi.
Otkucacu pa cu okaciti...Pored tih imam i iz perioda '77 i jedan spisak koji je vazio pre '77 (negde oko '70), ali nisam tacno siguran iz koje je tacno godine...
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod urosjajo » Sub Maj 24, 2008 12:28 pm

Na molbu jednog forumasa kacim spisak iz 1992. godine ;)
Gledacu da za ovaj vikend okacim sve spiskove koje imam (naravno, pre toga da ih otkucam :D )

15 ista
15L Zeleni venac - Zemun (Prvomajska)
16 ista
17 ista
17L Novi Beograd (Pohorska) - Konjarnik
18 ista
20 Mirijevo III - Medakovic III
23 ista
24 ista
24L Trg Republike - Dorcol (SRC 25.maj)
25 ista
26 Studentski trg - Veljko Vlahovic
27A ista
27E ista
27L ista
30 ista
31 ista
32 ista
32E ista
33 Vozdovac - Kumodraz
34 Zel. st. Dunav - Zel. st. Centar
36 ista
37 Zel. st. Dunav - Rakovica DMB
37E Zel. st. Dunav - Rakovica DMB
38 ista
39 ista
42 Trg republike - Banjica VMA
43 Topcidersko brdo - Kotez
43L Dunav stanica - Kotez
45 ista
46 ista
47 Dunav stanica - Resnik
47E Slavija - Miljakovac I
48 Dunav stanica - Miljakovac II
48E Slavija - MIljakovac II
50 Ustanicka - B.brdo (Zrmanjska)
51 Admirala geprata - Bele vode
52 Slavija - Cerak
53 Zeleni venac - Vidikovac
53E Zeleni venac - Vidikovac
54 Kanarevo brdo - Zeleznik
55 ista
55L danasnja 87
56 Zeleni venac - Petlovo brdo
56E Zeleni venac - Cukaricka padina - Petlovo brdo
57 Banovo brdo - MZ Cerak vinogradi
58 ista
59 Zel. st. Centar - Betlovo brdo
60 ista
65 ista
67 Oml. stadion - Blok 24
68 ista
69 SO Novi Beograd - Blok 70A
71 ista
73 ista
75 Vukov spomenik - Bez. groblje
76 Tasmajdan - Bez. bolnica
82 ista
83 ista
83L Trg Branka Radicevica - C. krst
84 ista
88 ista
89 Pohorska - B.brdo
95 ista
96 Dunav stanica - Borca III

101 ista
102 Oml. stadion - Vrbovsko
104 ista
105 ista
106 ista
107 ista
108 ista

201 Oml. stadion - Lesce groblje
202 Oml. stadion - Veliko selo

301 Ustanicka - Grocka
302 ista
303 ista
304 ista
305 ista
306 ista
307 ista
308 ista
309 ista
310 Ustanicka - Bubanj potok (autoputem)

401 ista
402 ista

503 ista
504 ista
511 ista
521 ista
531 Zrmanjska - Rusanj
532 Zrmanjska - Rusanj (Osl.)
533 ista
542 ista

601 ista
602 Bezanija (IMT) - Jakovo
603 ista
604 Kej oslobodjenja - Petrovcic
611 ista

700 Batajnica zel.st. - Batajnica zel.st. (KRUZNA)
703 Zemun G. grad - Ugrinovci
704 preko Bat. puta
704E preko Male pruge
705 ista
706 ista

TROLE
iste, samo sto su 19,21,22 i 29 kretale sa Kalemegdana, a 22L je isla do Crvenog krsta

TRAMVAJI
1 Kalemegdan - Knezenvac
2 ista
3 Oml. stadion - Knezevac
5 ista
7 ista
8 Oml. stadion - Vozdovac
9,10,11,13,14 ista
12 Tasmajdan - B.brdo
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod Sloba » Sub Maj 24, 2008 4:09 pm

A gde ti je 4?
Ako je po pesmi Milovana Danojlića išla je do Čukarice.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Senke » Sub Maj 24, 2008 4:24 pm

4 je ukinuta još 1988/1989.
Mada sam sa ja sa 4, 1991. godine
A vozila je Kalemegdan (Beko) - Omladinski stadion.
Ti misliš na staru 4 koja je išla od Novog groblja do Čukarice.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod igibgd » Pon Jul 14, 2008 11:46 pm

Evo spiska linija iz 1981.godine(izvučeno iz plana grada)!!!
Pored linije koja ima istu trasu ko danas stavljaću znak -#-
Tramvajske:
1-kalemegdan-rakovica
2-#
3-novo groblje-rakovica
6-radio industrija-tašmajdan
7-radio industrija-pistanište
8-voždovac-novo groblje
9-voždovac-pristanište
10-voždovac-kalemegdan
Trolejbuska:
11-kalemegdan-kruševačka
Kasnije te godine i:
19-kalemegdan-konjarnik
21-kalemegdan-učiteljsko naselje
Autobuske:
13-danas 31
15-#
16-#
16b-zeleni venac-blok 45
16v-zeleni v.-blok 28
16g-zeleni v.-blok 70
16e-zeleni.v.-gazela-blok 45
17-#
18-veljko vlahović-zemun(prvomajska)
20-danas 19
20a-danas 21
21-danas 39
22-vukov spom.-m.m.lug
23-karaburma-banovo brdo
24-#
25-#
26-stud.trg-veljko vlahović
27b-danas 32e
27g-trg republike-mirijevo 2
28-trg rep.-zvezdara
29-gl.žel.st.-cvetkova pijaca
30-kalemegdan-medaković 2
31-danas 51
31a-danas 52
32-danas 42
34-topčidersko brdo-gl.žel.st-dunav st.
35-bežanija(pijaca)-kej oslobođenja
36-danas 71
36b-taš-studenski grad
36v-danas 60
36g-taš-bežanijska kosa(bolnica)
37-dunav st.-rakovica
38-#
41-kalemegdan-banjica
43-kotež-topčidersko brdo
45-blok 45-zemun(novi grad)
47-dunav st.-miljakovac 1
47a-dunav st -miljakovac 2
53-#
58-#
65-severni bulevar-blok 37
72-zeleni venac-blok 45
74-kej oslobođenja-bežanija(groblje)
83-crveni krst-zemun(gornji grad)
84-#
88-julino brdo kej oslobođenja
Prigradski:
10x,202-terminus Botanička bašta
101-pad.slela
102-vrbovsko
103-borča
104-crvenka
105-ovča
106-jabučki rit
202-veliko selo
------------
201-novo groblje-lešće groblje
------------
30x-terminus Vukov spomenik
301-grocka
302-309-#
------------
40x terminus Birčaninova
401-pinosava
402-beli potok
------------
501-adm.geprata-železnik
511-adm.geprata-sremčica
531-#
531a-danas 56
541-ban.brdo-resnik
541x terminus rakovica(pored bivše tram.okret.3-ke)
541a-železnik
541b resnik
541ž-resnik
542-kanarevo brdo-petlovo brdo
-------------
601-gl.žel.st-surčin
602-bežanija-jakovo
611,70x terminus Kej oslobođenja
611-#
701-nova pazova
702-batajnica
703-ugrinovci
705-naselje 13maj
704-gl.žel.st.-zemun polje
...toliko od mene,hvala na pažnji!!! :D :D :D :D


....huh!
Poslednji put menjao igibgd dana Uto Dec 02, 2008 2:06 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod pik » Uto Jul 15, 2008 12:56 am

igibgd je napisao:1981.
Tramvajske:
6-#
7-ustanička-pistanište
Trolejbuska:
11-kalemegdan-kruševačka

tada još nije postojao tramvajski terminus ustanička i tramvaji voze do kluza. takođe, polovinom ove godine otvorene su trolejbuske linije 19 i 21.
takođe, urošev uvodni post ima dosta grešaka. temeljnije malo pročešljajte railserbia. :P
pik
Novi član
 
Postovi: 2
Pridružio se: Ned Jun 08, 2008 7:56 pm
Lokacija: Beograd

Postod igibgd » Uto Jul 15, 2008 2:00 pm

Greška u pisanju,6-ica i 7-ica su koristile okretnicu Radio industrija :wink: ,u pravu si za 19-icu i 21-kec.I još da dodam da da je autobuska linija 21 te godine,posle uvođenja istoimene trolejbuske linije dobila naziv 33 koji i dan danas nosi.Hvala na ispravci!!! :D :D :D
Poslednji put menjao igibgd dana Uto Dec 02, 2008 2:04 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod pik » Uto Jul 15, 2008 6:27 pm

igibgd je napisao:I još da dodam da je autobuska linija 21 te godine,posle uvođenja istoimene trolejbuske linije dobila naziv 39 koji i dan danas nosi.

21 je promenila broj u 33, i čini mi se da je išla od autokomande bulevarom oslobođenja i ulicom save maškovića, pa u vojvode stepe. 39 je uvedena nešto kasnije i od početka vozila kumodraškom, prvo do kumodraža 2, a potom je produžena do mesnate zajednice. 19 i 21 su pre elektrifikovanja išle mileševskom i bulevarom kralja aleksandra. treba pomenuti i da je okretnica autobusa 41 na banjici 2 bila gde je sada tramvajska - u baštovanskoj.
pik
Novi član
 
Postovi: 2
Pridružio se: Ned Jun 08, 2008 7:56 pm
Lokacija: Beograd

Postod urosjajo » Uto Jul 15, 2008 7:13 pm

pik je napisao:tada još nije postojao tramvajski terminus ustanička i tramvaji voze do kluza. takođe, polovinom ove godine otvorene su trolejbuske linije 19 i 21.
takođe, urošev uvodni post ima dosta grešaka. temeljnije malo pročešljajte railserbia. :P


Ako ima gresaka, onda ih nisam pocinio ja, nego planovi grada i mape linija :wink:
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod Topčiderac » Čet Avg 07, 2008 10:52 am

Odlična ideja za ovu temu (ili novosrpski: topik), ali nažalost vrlo malo od zamišljenog je do sada i sprovedeno. Mislim da se do sada, osim pokretača teme, niko nije naročito ni zalagao za pravo uobličavanje i ostvarenje postavljene zamisli. Da su se podaci do sada ograničili samo na linije, nije to ni van teme ni promašaj druge vrste. Negde mora da se počne, a linije su sastavni deo istorije javnog saobraćaja. Zajedničkim snagama možemo to da popravimo.

.    ◊ ◊ ◊


Neka se urosjajo ne ljuti, ali već prva poruka vapi za dopunama i ispravkama. Pokušaću ovde, koliko je to u mojoj moći, da doprinesem potpunosti i ispravnosti podataka.

Da počnemo iz početka. Izgradnja tramvajske mreže u Beogradu započeta je 1892. godine. Izgrađene su tri pruge u ukupnoj dužini od oko 8 km. To su bile:

Prva linija od Kalemegdanskog Parka, preko Terazija do blizu Slavije;

Druga linija je polazila od Slavije (sa krajnje tačke prve linije), išla kolosekom prve linije do tadanje Oficirske kasine, gde je skretala ka današnjoj Nemanjinoj ulici i silazila do Železničke stanice, a odatle do Pristaništa na Savi.

Treća linija je polazila od Terazija i vodila do Novog groblja.

Nije mi poznato da su linije imale brojeve. Njihovi nazivi su bili „Terazijska“, „Savska“ i „Grobljanska“.

1. oktobra 1892. svečano je puštena u pogon terazijska linija. Ubrzo posle toga puštene su u saobraćaj i druge dve linije. Svim pomenutim prugama saobraćali su tramvaji sa konjskom vučom. Na terazijskoj i grobljanskoj liniji vukao je po jedan konj, na savskoj, zbog većih uspona, dva konja.

Kao sledeća izgrađena je pruga za Topčider, ovog puta za elekričnu vuču. 7. juna 1894. puštena je i ona u saobraćaj. Topčiderska linija je vodila od Terazija, Ulicom kralja Milana, potom Kneza Miloša, preko Senjaka i Gospodarske mehane do Topčiderske restoracije. Ne treba izgubiti iz vida da je ovo bila jedna od prvih linija električnog tramvaja u Evropi, a što je za današnje vreme još važnije, deonica od Senjaka do Topčiderskog parka je jedna od najstarijih pruga električnog tramvaja koja se još uvek eksploatiše. Nažalost, delove u centru grada i u Ulici kneza Miloša uništili su oni kojima je malo stalo do istorije.

Iste 1894. godine izgrađena je i linija od „Žagubice“ do Stare električne centrale, koja je odmah potom produžena do Doma sv. Save.

Istovremeno je izgrađena i deonica od Doma sv. Save, Ulicom Rige od Fere, preko Kalemegdana do Savskog pristaništa, čime je produžena savska linija. Ova deonica je krajem iste godine bila i elektrificirana, a ubrzo zatim elektrificirana je i cela savska linija sve do Slavije. Ovim se izgradnja novih linija privremeno završila da bi se radovi na njima nastavili tek 1903. godine.


Pre nego što pređemo na situaciju 1912. godine da pomenemo još i to da je 1903. godine tramvajski saobraćaj u Beogradu prešao u ruke Bezimenog belgijskog društva, koje se odmah prihvatilo elektrifikacije svih linija. 1904. godine ukinut je tramvajski saobraćaj sa konjskom vučom. Stari tramvaji su se koristili još samo kao prikolice.

1906. godine izgrađena je i nova linija „Kolarac“ – Svetogorskom ulicom – Tašmajdan. Time su se investicije Bezimenog belgijskog društva u izgradnju linija završile.


urosjajo je napisao:
Mreza linija 1912. godine

Vozni park - tramvaji
1 Kalemegdan - Slavija (trasa danasnje 22L)
2 Elektricna centrala - Slavija
3 Knezev spomenik - Topcider
4 Slavija - Zabugica
5 Terazije - Novo groblje
6 Terazije - Stari djeram
7 Kalemegdan - Tasmajdan
8 Elektricna centrala – Zagubica


Polazeći od podataka GSP potrebne su sledeće ispravke u gornjem spisku:
Linija 4 nije postojala;
Linija 7 je polazila od „Kolarca“, a ne od Kalemegdana.


urosjajo je napisao:
Mreza linija 1932. godine

Vozni park - tramvaji, autobusi
1 Kalemegdan - Savinac (C.krst)
#
2 El.centrala - Slavija - El. centrala
3 Knezev spomenik - Topcider
##
###
6 Terazije - Aleksandrova (El. industrija)
7 Kalemegdan - Novo groblje
9 Terazije - Klanica (P.most)
10 Slavija – Vozdovac - ####
12 Terazije - Dedinje
13 Terazije - Cukarica (okolina Ade ciganlije)
+ 2 autobuske, a mozda cak i trolejbuske linije bez brojeva (nemam tacan podatak) - Savinac - Cvetkova mehana i Knezev spomenik - Slavija (danasnjom Makenzijevom ulicom) – Dusanovac


Poredeći ovu tabelu sa podacima GSP videćemo da su potrebne sledeće ispravke:

Linija 1 nikad nije išla do Crvenog krsta. Ne treba brkati sa trolejbuskom linijom 15 godina kasnije.
# - ovde treba ubaciti liniju 1A Savinac – Prištinska ulica.
## - ovde treba ubaciti liniju 4 Knežev spomenik – Senjak – Gospodarska mehana.
### - ovde treba ubaciti liniju 5 Kalemegdan – Terazije – Železnička stanica – Kalemegdan.
1932. godine niti je postojala Elektronska industrija niti je šestica išla tako daleko. Prema podacima GSP šestica je išla do „Predgrađa Kralj Aleksandrove ulice“. Prema mojoj oceni to je bilo negde kod današnjeg „Liona“ ili „Lipovog lada“.
Linija 9 nije polazila od Terazija već id Narodnog pozorišta.
#### - ovde treba ubaciti Predgrađe Kraljice Marije. To je dalje od nekadašnjeg Voždovca.
Linija 12 nije polazila od Terazija već od Kneževog spomenika.
Linija 13 nije polazila od Terazija već od Kneževog spomenika. „Okolina Ade Ciganlije“ je vrlo neprecizan podatak, tim pre što u to vreme nije postojao nasip za prelaženje na Adu. Prelazilo se čamcima gde je ko hteo.

Trolejbusi u to vreme nisu postojali u Beogradu. Ostali podaci o autobuskom saobraćaju su isto tako netačni. Od stalnih autobuskih linija 1932. godine mogu da se pomenu sledeće (pretežno privatne) linije:
Kalemegdan – Savinac – Kotež Neimar (Lj. Perišić)
Knežev Spomenik – Dedinje (Lj. Perišić)
Slavija – Dušanovac (DTO)
Terazije – Pašino brdo (DTO)
Terazije – Čukarica (Lj. Perišić)
Slavija – Avala (Lj. Perišić)
Pomenute linije nisu imale brojeve. Brojevi autobuskih linija su uvedeni kasnije i to ne na privatnim već samo na opštinskim linijama. Pri tome se DTO uglavnom držala jednog vrlo jednostavnog pravila. Brojevima tramvajskih linija dodavano je 20 i to su bili brojevi najbližih autobuskih linija. Tako je kasnije linija Topčider – Rakovica imala broj 23 (zbog trojke), linija za Banovo brdo broj 33 (zbog trinaestice), za Zemun 34 (zbog četrnaestice), a linija 27 je u potpunosti zamenila sedmicu.


Sve ove podatke dam preuzeo iz Monografije „60 godina beogradskog javnog saobraćaja 1892 – 1952“, izdate od strane GSP.


. (nastaviće se)
Topčiderac
Član
 
Postovi: 3
Pridružio se: Sub Jul 12, 2008 5:24 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Čet Avg 07, 2008 8:58 pm

podaci su fantastični,da li ima neka interesantna slika tramvaja i autobusa
iz tog vremena u monografiji.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Sledeća

Povratak na Arhiva

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju