Logo

Potencijalni Muzejski Eksponati opšta diskusija

Diskusije

Potencijalni Muzejski Eksponati opšta diskusija

Postod avramovicsasa » Pet Jul 23, 2010 5:51 am

-U ovoj temi možemo diskutovati o vozilima JGP-a koja mogu postati muzejski eksponati,davanje argumenata koje bi Muzej Nauke i Tehnike mogao da prihvati kako bi vozilo bilo proglašeno za kulturno nasleđe grada Beograda.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Potencijalni Muzejski Eksponati opšta diskusija

Sponzor

 

Postod avramovicsasa » Pet Jul 23, 2010 5:58 am

IK-5B (MAN 890 UG)

-gr.br.1046
-Godina Proizvodnje: 1980
-Poslednja poznata lokacija: Krug fabrike Ikarbus

Argumenti:

-Vozilo je napunilo 30 godina starosti
-Prvo vozilo sa vratima tipa ,,Vegman,, (misli se na model)
-Vozilo iz Najveće Kooperacije sa MAN-om i uopšte sa Nemačkom u domenu drumskog saobraćaja posle II Svetskog rata.
-Pouzdano vozilo
-Vozilo koje je obeležilo razvoj JGP-a u tri decenije
-Najverovatnije jedino preživelo vozilo ovog tipa na teritoriji bivše SFRJ gde se izvozilo.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod mishko-genija » Pet Jul 23, 2010 10:51 pm

IK-4 koji se nalazi u krugu firme "FERUM" na ulazu u Valjevo. Skoro kompletan, barem spolja, a firma ne deluje sjajno. Ima slika na ovom forumu, postavio Zeka.
mishko-genija
Član
 
Postovi: 321
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:23 am
Lokacija: Beograd

Postod MILE » Pet Jul 23, 2010 10:54 pm

GB 4161 jedini preostali zglobni Ikarbus sa četvorokrilnim vratima u GSP-u ako je još živ.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Postod Momcilo (putnik) » Pet Jul 23, 2010 11:02 pm

Još je živ. Proletos mu je ugrađen remontovani motor i verovatno će još par godina voziti.
Momcilo (putnik)
Član
 
Postovi: 2172
Pridružio se: Pon Okt 27, 2008 8:15 pm
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Postod avramovicsasa » Sub Jul 24, 2010 9:39 am

IK-4 model će ostati zabeležen u Istoriji GSP-a kao jedan od najgorih autobusa koji su ikada prevozili putnike,tako da tu ne bih lično znao kakve argumente da priložim,ima li neko ideje?

Slažem se za IK-161 (4161)

-Godina proizvodnje: 1991 (te godine je stigao u Zemun)
-Jedini preživeli te vrste sa četvorokrilnim vratima
-Autobus domaće proizvodnje koji je izdržao teške uslove eksplatacije tokom mračnih 90-tih a još uvek je pouzdan posle 19 godina rada.
-Mislim da je i on bio nesuđeni Turski autobus koji je vraćen zbog nekih nedostataka.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod profa_chb » Sub Jul 24, 2010 1:57 pm

Sanos GB228, jedini preživeli od 250 komada, ostao zapamćen po zadnjoj platformi (mnogi se sećaju istog detalja kod O317K pa ih lako mešaju) gde je moglo mnogo ljudi da stane, preživeo najteža vremena na najtžim linijama

IK 106 GB700, jedan od najboljih autobusa koje je gsp imao, konstruisan i proizveden u najtežim vremenima, nesuđeni prototip

IK 111 gb 01, ista priča kao za 4161
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod zeka » Sub Jul 24, 2010 7:15 pm

....воштане фигуре директора....
zeka
Član
 
Postovi: 593
Pridružio se: Pon Feb 25, 2008 1:40 am
Lokacija: Beograd

Postod mishko-genija » Sub Jul 24, 2010 10:22 pm

avramovicsasa je napisao:IK-4 model će ostati zabeležen u Istoriji GSP-a kao jedan od najgorih autobusa koji su ikada prevozili putnike,tako da tu ne bih lično znao kakve argumente da priložim,ima li neko ideje?

Kakav je bio da je bio, IK-4 je deo istorije i treba da se nadje u muzeju. Imaj u vidu da su svi vojni muzeji u svetu ljubomorni na one muzeje koji poseduju "Tigra" ili "Shtuku" iako su te mashine omrazene i ozloglashene i iako su donele samo razaranje i propast svima pa i svojim tvorcima.
mishko-genija
Član
 
Postovi: 321
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:23 am
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Ned Jul 25, 2010 2:29 am

ima tu odličnih ideja ali treba prvo razgovarati sa muzejom kakvi su njihovi kriterijumi,da li bi prihvatili određena vozila,da li imaju kapacitete za smeštaj itd.

Recimo šta mislite o Berlincu Mercedesu 0305 gr.br.21?

Inače Profo za Sanosa ćemo se boriti,moramo pratiti njegov rad i onog trenutka kada ode u rashod moramo reagovati.
Šta je bolje da predložimo za očuvanje.

gr.br.305 iz 1987 godine
gr.br.4161 iz 1991 godine
gr.br.236 iz 1991 godine,IK-102 prvi domaći sa Automatskim menjačem.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod MILE » Ned Jul 25, 2010 12:35 pm

Dopada mi se kako razmišljaš u vezi budućih eksponata svi predlozi su odlični. Šteta što je isečen 1161 on bi bio pravi primerak za muzej.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Postod profa_chb » Ned Jul 25, 2010 12:54 pm

znaš kako gb21 po mom mišljenju i nije neka znamenitost, jer njih ima gomila širom sveta

što se tiče ik102, on je prvi automatik u gsp-u, ali u SFRJ je čini mi se neki zglobni TAM bio automatik još '88-'89 :wink: no ipak treba da se sačuva neki od njih, bilo bi lepo kad bi sačuvali jedan ik102, neki od ik111 sa četvorokrilnim vratima, 4161 i još neki ik16x sa dvokrilnim :)

no, sanos je tu najhitniji, jer je jedan jedini, tako da za njega ima manje delova, i lako može biti žrtva "unifikacije"

inače, evo par fotki iz londosnskog transportnog muzeja :)
Image
Image
Image
Image
Image
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod milos265 » Ned Jul 25, 2010 8:39 pm

Za tebe O 305 nije neka znamenitost? A kad su dosli iz Berlina bili su kao vozila sa druge planete u umirucem gsp-u. Sigurno su bitan deo istorije gsp-a, bas kao i trole iz Grcke ili Ikarusi koje su Grci poslali, sta god neko mislio onjima!? Graf zglobovi iz Zemuna, stare Automontaze sa Karaburme, Sanos 228 svakako, pa i onaj nesrecni gar.br 1 sa Kosmaja, sa cetvoro vrata, neki od onih niskopodnih MAN-ova koji su bili na NBGD-u itd. I obavezno postaviti Profu za kustosa muzeja i to iskljucivo na volonterskoj bazi :mrgreen:
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5248
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod mishko-genija » Pon Avg 16, 2010 10:01 pm

Ova tema je zamrla, a to ne bi smelo da se desi. Treba da bude "lepljiva"
mishko-genija
Član
 
Postovi: 321
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:23 am
Lokacija: Beograd

Postod MILE » Sub Okt 02, 2010 10:24 pm

Šta mislite o ovim lepotanima, da li im je mesto u muzeju:
CKD-KT4 je napisao:Pre nego što ih se seckalica ne dočepa, hteo sam da ove lepotane sačuvam od zaborava.

G. b. 6 - "trolza optima":
Image

Image

Image

Image

Image

Image

G. b. 7 - "trans alfa":
Image

Image

Image

Image

Image

Unutrašnjost "zijače", g. b. 70 (sa sve spuštenom zadnjom platformom):
Image

Image

Image
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Sledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost