Logo

Sve o linijama javnog gradskog saobraćaja u BG

Diskusije

Postod igibgd » Pon Jul 14, 2008 1:37 pm

profa_chb je napisao:bolje neka oni povećaju broj vozila na linijama, a ako će da šire mrežu, neka šire trolejbusku jer je jeftinija

Sjajna ideja,ali bi takođe trebalo do,npr. 2025 zameniti sve postojeće gradske autobuse trolama,jer će u svakom slučaju biti isplativija struja nego nafta,mada na pojedinim deonicama gde trolejbus ne može-autobus će moći da ide-tako da u gradu imamo sva 3 vida prevoza.
Treba,naravno,ostaviti autobuse na prigradskim linijama (101-999) zato što je neisplativo stavljati toliko trolejbuskih žica za par trolejbusa koji bi tuda išli.Tramvaje bih takođe ostavio(1-19).
Možda bi trebalo malo obogatiti tramvajski saobraćaj novim deonicama,kao na primer(blok 45-zemun;banjica-kneževac)ali da samo postoji 19 tramvajskih linija,ne više.
Dakle-REZIME:
-Tramvaji(1-19)
-Autobusi,Trolejbusi(20-99)
-Autobusi(100-999)
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Sponzor

 

Postod Milos » Pon Jul 14, 2008 1:52 pm

WeljaBG je napisao:
no, kad se bolje pogleda, te ruske trole sa klimom bi zbog izmene dokumentacije kostale vise i dostigle bi cifru zapadnoevropskih (proizvodjac bi podigao cenu zbog dodatnih troskova izmene projekta tog modela vozila) tako da bi bilo bolje da bez razmisljanja kupe ili skodu, ili solaris, ili van hool, ako bas oce nesto istocno nek kupe od ikarbusa, pa da polugotove autobuse pretvore u trole kao sto to inace i sama skoda radi (ali bi ovi bili jeftiniji jer je ikar u pitanju pa bi stoga cak i prerada dokumentacije tj projekta manje kostala rezultirajuci manjoj konacnoj ceni vozila) ;) mislim da bi ovo poslednje bilo ok, ali pod uslovom da se ikarbusu napomene da u slucaju da ako se desi propust kao sa ovim autobusima da ce im sva vozila biti vracena, a onda ce on biti u gadnom sosu, ako ikar pod tim uslovom ne prihvati ugovor (posao) onda nek se predje na plan B tj kupiti zapadnoevropske trole i gotovo, posao odradjen ;) i bg ima nove, najbolje trole do sada ;)


Ikarbus se nikada nece opametiti :roll: . Mozes da im pretis ovako i onako, oni ne daju pet para na to. Ugledali se ljudi na Zastavu. Mene bas interesuje sta ce biti kada se privatizuju.
Delim tvoje misljenje, ali misllim i da je za mnoga odugovlacenja kod nabavke vozila kriv Zakon o javnim nabavkama. On sluzi kao alibi i na osnovu njega se ponudjacima trazi dlaka u jajetu. Isto tako pretpostavljam i da su neki tehnicki standardi koji se zahtevaju od strane kupca odavno prevazidjeni kod zapadnoevropskih modela, te da te standarde ispunjavaju jos Rusi, Belorusi, Ukrajinci... Samim tim automatski izbace kvalitetne ponudjace iz igre. Mozda gresim.
Korisnikov avatar
Milos
Član
 
Postovi: 417
Pridružio se: Čet Jul 10, 2008 8:22 pm
Lokacija: Beograd

Postod profa_chb » Uto Jul 15, 2008 11:17 am

igibgd je napisao:
profa_chb je napisao:bolje neka oni povećaju broj vozila na linijama, a ako će da šire mrežu, neka šire trolejbusku jer je jeftinija

Sjajna ideja,ali bi takođe trebalo do,npr. 2025 zameniti sve postojeće gradske autobuse trolama,jer će u svakom slučaju biti isplativija struja nego nafta,mada na pojedinim deonicama gde trolejbus ne može-autobus će moći da ide-tako da u gradu imamo sva 3 vida prevoza.
Treba,naravno,ostaviti autobuse na prigradskim linijama (101-999) zato što je neisplativo stavljati toliko trolejbuskih žica za par trolejbusa koji bi tuda išli.Tramvaje bih takođe ostavio(1-19).
Možda bi trebalo malo obogatiti tramvajski saobraćaj novim deonicama,kao na primer(blok 45-zemun;banjica-kneževac)ali da samo postoji 19 tramvajskih linija,ne više.
Dakle-REZIME:
-Tramvaji(1-19)
-Autobusi,Trolejbusi(20-99)
-Autobusi(100-999)

pazi ovako, nije svaka linija isplativa da se gradi trolejbuska mreža za nju, zato što ako praviš mrežu koja će da prati neku određenu trasu, moraš da vidiš da li je daovoljno frekventna ta linija (linije). dobar primer za to ti je mreža od studentskog do vojislava ilića, koja je neviđeno isplativa zbog 4 različite linije koje je koriste i gde trole idu na 2-3 minuta :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod igibgd » Uto Jul 15, 2008 3:07 pm

Slažem se,evo na primer jedna isplativa-Banjica-Medak 3.
A posle i druge trase...kao na primer iz onog plana gsp-a sa početka 90-ih....a mogle bi i nove!!!
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod profa_chb » Uto Jul 15, 2008 4:19 pm

ne bi bilo loše da trole idu na nbg brankovim.... jedini bi problem bio dovesti ih do mreže, morale bi trole da idu kroz terazijski tunel
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod igibgd » Uto Jul 15, 2008 4:57 pm

Pa mogu da idu i Prizrenskom pored terazijskog tunela...ili...Carice Milice-Cara Lazara,Čubrinom(u povratku),Kralja Petra prvog i posle u Parisku-a onda do Studenskog Trga...ili 3,-ća verzija-Kraljice Natalije,Masarikova(Balkanska i Admirala Geprata-u povratku),a onda Kneza Miloša.I još bi 17 i 18-ica išle preko Brankovog-zato što autoputem ne mogu trole!!Dakle-profa_chb-,koja ti je verzija najbolja??? :?: :?: :?: :D :D :D
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod profa_chb » Uto Jul 15, 2008 5:07 pm

igibgd je napisao:Pa mogu da idu i Prizrenskom pored terazijskog tunela...ili...Carice Milice-Cara Lazara,Čubrinom(u povratku),Kralja Petra prvog i posle u Parisku-a onda do Studenskog Trga...ili 3,-ća verzija-Kraljice Natalije,Masarikova(Balkanska i Admirala Geprata-u povratku),a onda Kneza Miloša.I još bi 17 i 18-ica išle preko Brankovog-zato što autoputem ne mogu trole!!Dakle-profa_chb-,koja ti je verzija najbolja??? :?: :?: :?: :D :D :D

pazi nisu loše ove ideje, ali šta misliš da okretnica bude na zelenjaku, a da dolaze od admirala geprata kroz narodnog fronta?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod igibgd » Uto Jul 15, 2008 5:20 pm

Ali kako misliš da GSP pokrije sve te linije trolejbusima kada nam je mali vozni park,a nemamo dovoljno novca za sve to (trolejbuse, žice, bandere...itd-)! :?
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod markotar » Uto Jul 15, 2008 5:32 pm

WeljaBG je napisao:ma trole nisu za ravno, vec za brda, tramvaj je za nbg, kamo 9 sreca da su kad su ga projektovali isprojektovali kroz svaki bulevar da ide tramvaj


Pa u stvari, urbanisticki gledano i jesu planirani, jos 1940-tih kada je NBG i poceo da se gradi! :-) Mozes potraziti stare urbanisticke planove (mnogi od njih se jos nisu ostvarili ili se tek sad ostvaruju, npr. Vojvodjanska) ili cak ako bolje obratis paznju na sve glavne bulevare u NBG videces da je ostrvo u sredini namerno ostavljeno tako siroko kako bi mogao da prodje tramvaj jednog dana! Eto ti primer Pupinovog bulevara, tramvaj je trebao da (ponovo) vozi za Zemun. Isto vazi i za Visnjicku na Karaburmi. Nazalost, sve to se ostvarilo samo u Jurija gagarina! :-(

Inace, slazem se da je trola za brda. Meni je onaj plan generalno OK. Svakako bi imalo smisla da se trola razvija duz linija 47, 48, 59 sa jedne i 50 sa druge strane, kao i produzetak kraka za Mirijevo.
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod markotar » Uto Jul 15, 2008 5:45 pm

Uzgred, da ne zaboravimo da je prosecni zivotni vek trole znatno veci od autobusa, a takodje da u niskopodnim trolama ima i mnogo vise mesta nego u niskopodnim autobusima jer nema rezervoara, motor je manji...
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod WeljaBG » Uto Jul 15, 2008 5:45 pm

@ markotar

zvrjim u te planove bukvalno svaki dan, planirani su jer nbg sa svim tim naseljima nije imao u potpunosti potrebu za tramvajima! 1960 i 2010 su 2 sasvim druge epohe razvoja grada! a sada, da bi se rasteretio i stari bg i zemun, logicno, posto je nbg "izmedju 2 vatre" on treba da se dramaticno reorganizuje, i to sa povecanjem brzine i kapaciteta prevoza, uostalom na nbg se guzve uglavnom stvaraju oko semafora, to nikako nije cela ulica, izuzev autoputa naravno, eventualno kad bude neki sudar itd... ali protok postoji dok u starom bg bukvalno stoji ili mili mic po mic...

znaci, trole sad na brda, trandze u doline, a busevi kud koji mili moji, sve rupe da ppune sto trandze i trole nisu ;)
WeljaBG
 

Postod markotar » Uto Jul 15, 2008 5:48 pm

Pa planirani su za buducnost! 1960-tih nije bilo potrebe, a danas? A 2030? Ako vec odmah u pocetku nisi planirao razvoj svog grada u sledecih 50, 100, 200 godina i nisi ostavljao slobodnog prostora onda imas problem! Mislim, to je i poenta plana! ;-)

Danasnje avenije i ulice na Menhetnu su isplanirane jos pocetkom 19 veka! U Moskvi 1950-tih si mogao da izbrojis automobile na prste, a vec tada su gradjeni prospekti sa po 18 traka u jednom smeru! Kako bi ti gradovi danas funkcionisali da se nije planiralo? Ljudi lepo planiraju za buducnost, samo se kod nas ide po principu "Lako cemo" i "Od jutra do sutra"... :-(
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod igibgd » Uto Jul 15, 2008 5:56 pm

Dogovoreno,ali na prigradskim linijama da ostanu busevi,mada ako se bgd bude širio,u dogledno vreme možda će tuda prolaziti trole i trandže!!! :wink:
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod WeljaBG » Uto Jul 15, 2008 6:00 pm

@ markotar, nisu predvideli da ce sada bg imati stanovnika koliko sad ima! trole NE MOGU da se nose sa tramvajima, koji sada imaju i po 6-7 puta veci kapacitet! pa cak ni dvozglobne! zato bi one u bg i sluzile za brda, jer nije poenta nagurati sto vise, vec prevesti sto vise, u sto kracem roku, sa sto manje cekanja odnosno kracem intervalu sledjenja sa sto razgranatijom mrezom linija! sto vise sto efikasnijih linija imas, to je bolji prevoz, a samim tim grad kao celina lakse i zdravije funkcionise (brze) pa samim tim produkat rada je veci, poveca se standard, a samim tim i broj stanovnika, grad se uvecava, a samim tim i bogatiji je, raste mu budzet, mislim da treci put ne treba da ponavljam....
WeljaBG
 

Postod igibgd » Uto Jul 15, 2008 6:07 pm

WeljaBG je napisao:@igibgd

hehe, to malo teze, ne isplati se pustati trole i tramvaje na vecu razdaljinu ukoliko interval sledjenja nije kraci, tj ukoliko na 7 ide na 7 minuta, a na 701 na pola sata, to e neisplativo u svakom smislu, zato sluzi s-bahn, tj beovoz ;) no i on bi trebalo da ide za pazove itd na bar 15 minuta...

Rekoh-kada se bude proširio grad.Tada će i Beli Potok biti veliko gradske naselje spojeno sa Jajincima!!! :wink:
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju