Logo

Sve o linijama javnog gradskog saobraćaja u BG

Diskusije

Postod danilo » Pet Apr 18, 2008 10:48 pm

Weljo ja sam to rekao, ali ne znam da li je u pitanju produžetak linije, a što kažeš i nemaju gde da je produže, jedino u Mirijevo IV mada to nije neka promena i produžetak :!:
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Sponzor

 

Postod Sloba » Sub Apr 19, 2008 7:46 pm

Evo ukratko moje priče o menjanju tramvajskih linija:
2- ostaje
3- o toj sam pričao ali imam ideju(!), a to je da sadašnja 3 bude 3L a da 3 ide do Banjice( šta mislite o tome?)
5- ostaje( možda napraviti 5A da ide preko Slavije? )
6- možda preko Slavije
7- ostaje
7L- nepotrebna, zrela za ukidanje jer se poklapa sa: 2(većim delom), 7(totalno!), 9(jednim delom)
9- ostaje
10- mešavina 2 i 9, 2 i 14
11- mislim da je nepotrebna
12- za nju sam se zbunio- ostaje
13- ne vidim neku potrebu za tom linijom
14- poklapa se sa 7 i 9
možda da se uvede linija 8 (Blok 45 - Ž. stanica - Rakovica) i 8A (Blok 45 - Ž. stanica - Banovo brdo)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod WeljaBG » Sub Apr 19, 2008 8:26 pm

MOLIM?????????????? 13ICU DA MI NISI PIPNO!!!!!!!!!!!! TO JE JEDINA LINIJA IZ JUGOZAPADNOG DELA BEOGRADA KOJA IDE DIREKTNO DO KALISA!!!!!!!!!!!! I BUDE TOLIKO PUNA U SPICEVIMA DA LJUDI BUDU ZALEPLJENI ZA STAKLA, VRATA KATICAMA VISE NAPOLJU, E SAD STO SU NAPRAVILI NEPOTREBNE AUTOBUSKE KROZ B.BRDO DA BI VOZILI LJUDE IZ OKOLNIX SELA DIREKTNO DO CENTRA TO JE DRUGA STVAR, PA JE STAVILI DA IDE SVAKE PRESTUPNE, PROCITAJ MOJ POST PRVI NA OVOJ STRANI PA CES VIDETI DA SAM NAPISAO DA BOLJE DA UVEDU 130 I PORED NJE, DAKLE 13ICA JE 37ICA KOJA IDE DO B.BRDA BUKVALNO, JEL VODE KA ISTOM DELU GRADA S TIM TO JE 13ICA KRACA...PROLAZE KROZ SAM SAMCIJAT CENTAR, A SAD STO SE 12 I 51 POKLAPAJU DO SLAVIJE, TO JE DRUGA STVAR, EVO 1 DOBRO PITANJE: JEL STARIJE JAJE ILI KOKOSKA???? 12ICA JE STARIJA, PREMA TOME NEK SKRATE I TAJ 51 DO OKRETNICE NA B.BRDU, NEPOTREBAN JE, SAMO DA POJACAJU 12!!!!!! I NE SAMO TO 37 BI O5 BILA ZRELA ZA POVLACENJE ALI OD TOGA NISTA POSTO IDE KROZ KNEZA MILOSA GRADSKU GLAVNU ARTERIJU TAKO DA JE TA ULICA IZVLACI...STA SAD OCES TI DA KAZES???????????? DA B.BRDO NEMA NI 1 LINIJU DIREKTNO DO CENTRA???????? A OVAMO SVI GOVORE KAKO IMAMO NAJBOLJI PREVOZ KAD SU NATRPALI LINIJE IZ ***CENZURISANO*** DO CENTRA SVE PREKO B.BRDA, NEKA IX RAZBIJU BRE DA IDU RAZLICITIM PRAVCIMA I NEK NAM OSTAVE 12 I 13 NA MIRU, NEK UVEDU TAJ 8A STO TI KAZES ZA NBG I DOSTA NAM JE!
WeljaBG
 

Postod milos265 » Sub Apr 19, 2008 9:27 pm

37 je cudo od linije. Korisna je i ima potencijal ali su joj okretnice problem. Ona je projektovana davno, kada je gustina saobracaja bila manja i kad je industrija u Rakovici radila punim kapacitetom ali je ona zapravo najkorisnija putnicima koji zive u sredini trase. Dakle, Zarkovo i B. Brdo pre svega.
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5248
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod WeljaBG » Sub Apr 19, 2008 9:38 pm

tacno, i to je skroz provereno, to moze svako da ti kaze, ali upravo zbog toga sto se taj sredisnji deo trase "nakotio" u medjuvremenu, sad kad cekam 37 uvek visim na vratima i to uvek merkam da se uguram bas u konekto jer je on najsigurniji, ovi rusi su ocaj ocaja! uvek me potera u wc kad se vozim mazom 103 ili liazom 5256, sreca da i ovaj drugi nie na 37! 8) , valjda ce sad kad dodju 112n isterati i njix pa da budu samo oni i konekto, takva linija i zasluzuje samo najbolja vozila! e sada, ono sto sam isto razmisljao jeste da 37 u najvecem spicu vapi! za zglobovima, a u medjuintervalima bi mogao da prodje citaro L odnosno bogiebus (dakle troosovinac od 15m) ali nikako solo! e sad ako bi se na toj sredisnjoj relaciji napravio 37L na njoj bi oni isli a na obicnoj 37 da idu ovi kao sada...mozda ne bi bilo lose resenje? e sad, ovi bogibusevi imaju ogroman radijus zaokreta pa ne mogu da skrenu lako ili bi kupili sve zivo po raskrsnicama, mozda bi im delimicno izmenili trasu... ko ce ga znati... ma samo da puste prave ljude kao sto sam ja :oops: ili ti, ili vecina sa ovog sajta, jer ocigledno sadasnji ljudi na TIM FUNKCIJAMA NE ZNAJU DA RUKOVODE ORGANIZACIJOM SAOBRACAJA U BEOGRADU!
WeljaBG
 

Postod milos265 » Sub Apr 19, 2008 9:55 pm

Ma znam sve! MAZ 103 na 37 :shock: , pa to je takva nebuloza da je to strasno. Ti busevi nisu za Beograd! Oni nemaju kapacitet, tu kad udje 50-60 ljudi dolazi do kolapsa. Ja sam sa MECKOM 305 gradskom i IKARBUSOM 103, koji su mnogo jaci po kapacitetu imao ponekad problem da zatvorim vrata na Brdu a ne oni sa MAZ-om. I naravno tu je linija u haosu.
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5248
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod WeljaBG » Sub Apr 19, 2008 10:23 pm

tacno tako, a kad pocne da se dere ko samsungov usisivac...aj ikarbus huci ko pravi usisivac, al ovaj pisti majko mila ko da ga je pravio samsung a ne maz!!!!!!!! to mi jako smeta i kad se duze vozis njime zaboli te glava poprilicno, pogotovo ako si pozadi kod motora, kad se na to dodaju rabine matore osovine sa diferencijalima, i ruska vratila=krs...ni maska od neoplana im ne pomaze :shock:
WeljaBG
 

Postod markotar » Ned Apr 20, 2008 3:26 am

Ja sam mnogo puta pricao o pogresnom izboru vozila na odredjenim linijama!! Ali dobro, setimo se da je samo pre 10 godina gradski prevoz u BG bio u haosu, bilo je neophodno dovesti ga u kakav-takav red. A sada kad vec to sasvim fino funkcionise trebalo bi da polako krene da se vodi racuna o "detaljima" i da se ceo sistem fino izbrusi i uskladi. Zato bi nadlezni iz Direkcije MORALI da polako pocnu da vode racna o tipo vozila, ali i o trasama pojedinih linija.

Da se vratimo na pricu o tramvajskim linijama i da malo pogledamo u istoriju i kako je sve to nekada bilo zamisljeno (kazu gledaj u proslost da bi planirao buducnost). Evo izuzetno zanimljive mape kako je trebao da se razvija tramvaj u BG 1990. godine da se u to vreme nije desilo to sto se desilo...

Image

Primeticete 2 stvari:
1. Otvara se trasa za Zemun koja ide preko Brankovog mosta do Tasmajdana.
2. Otvara se trasa za Karaburmu, tacnije do Rospi cuprije (u blizini sadasnjeg pogona Karaburma) koja bi tunelom bila povezana sa Starim Mostom.

Inace, ako obratite paznju na Visnjicku ulicu i Pupinov bulevar, tacnije "ostrvo" u sredini, taj prostor je namerno ostavljen takav da jednog dana tuda prodju tramvaji!

Takodje, bila su planirani manji kraci do Dunav stanice, M.M. Luga i Bloka 70.

Po mom licnom misljenju, ovaj plan je bio izuzetno dobar i sasvim realan pa je steta sto nikada nije ostvaren!

Drugo, evo jos jedne male zanimljivosti u vezi numeracije!

Bilo je planirano da numeracija novih tramvajskih linija bude od 1 do 19, tj. da se svi brojevi koji su tada (i danas) bili dodeljeni autobusima i trolejbusima promene. Tako je trebalo da dodje do sledecih promena:

15 -> 85
16 -> 86
17 -> 87
18 -> 89

Nekada se poklanjala velika paznja u numeraciji! Tacno se vodilo racuna da linije koje pocinju na odredjene brojeve vode u iste delove grada sto je po meni bila jako dobra stvar. Evo kako je numeracija tokom 1990-tih bila zamisljena:

1 - tramvaji (dakle od 1-19)
2 - centar i severoistok (Dorcol, Karaburma, Mirijevo...)
3 - istok (Konjarnik, Medakovic, Kumodraz...)
4 - jug (Vozdovac, Banjica, Miljakovac, Rakovica...)
5 - jugozapad ("brda")
6 - Novi Beograd
7 - Novi Beograd
8 - Zemun
9 - sever (Borca, Ovca...)

Linije sa dvocifrenim brojevima vode u sire gradsko jezgro dok trocifrene linije vode ka prigradskim naseljima ali se opet vodi racuna o podetnom broju u vezi sa pravcem kojim se linija pruza.

Takodje, obratite paznju da nema razlike u numeraciji trolejbusa i autobusa jer, naravno nema ni sustinske razlike izmedju ovih vozila (prakticno, trolejbusi su samo obicni autobusi koji rade na el. pogon).

Naravno, u danasnje vreme numeracija je totalno poremecena!!! Uopste se ne vodi se racuna o tome, linijama se dodeljuju brojevi bez ikakvog reda i smisla pa tako imamo da npr. 79 vozi za Mirijevo (iako nema nikakve veze sa NBGD) ili 87 za B. Brdo (nema veze sa Zemunom), 45 vozi po NBGD (mada, ovo je istorijska linija, zbog toga je dugo zadrzala taj broj) , 91 vozi za Ostruzniscu... Mislim da je to veoma, veoma, veoma losa praksa i bojim se da niko u Direkciji o tome ne vodi racuna i samo pravi haos!!
Poslednji put menjao markotar dana Ned Apr 20, 2008 4:12 am, izmenjena samo jedanput
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod markotar » Ned Apr 20, 2008 4:02 am

A evo i zanimljive price o planiranoj buducnosti trolejbuskih linija:

Image

Pre svega, planirana je gradnja depoa na Medakovicu, sto je jako dobra stvar jer je i logicno i prakticno da depoi budu na periferiji grada.

Zatim, planirano je da se trolej mreza siri ka sledecim naseljima:

1. Dorcol (ovo ce ubrzo i biti ostvareno)
2. Mirijevo
3. Miljakovac i Vidikovac
4. Topciderska zvezda i Dunavski trg (manji kraci)

Svi kraci bi bili povezani jednim velikom vezom (trasa danasnje linije 50).

Kao sto vidite, planirano je da se trolejbusi sire u "brdovite" krajeve Beograda. Po mom misljenju to je dobra stvar s obzirom na to da su u brdovitim predelima vozila sa motorima na elektricni pogon visestruko efikasnija od onih na unutrasnje sagorevanje i jeftinije je njihovo odrzavanje!
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod Milanche » Ned Apr 20, 2008 12:20 pm

Vrlo zanimljivi tekstovi. Hvala puno!
Najviše mi se dopada to što se vodi računa o numeraciji. To je stvarno, nešto fantastično. Mislim da bi se i ljudi mnogo lakše snalazili. I danas veliki broj ljudi, uopšte nema predstavu gde koji autobus ide. Dobro, veliki broj linija i veliki grad, ali baš su linije nekako nabacane!
Milanche
Član
 
Postovi: 713
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 2:54 am
Lokacija: Niš

Postod Stefan Bgd » Uto Apr 22, 2008 10:18 pm

Tema pregledana 22.04.2008. u 22.19 od strane urednika Stefan Bgd.
Fandjo Bgd,autobusi su zakon!!!
Korisnikov avatar
Stefan Bgd
Student mašinstva
 
Postovi: 13028
Pridružio se: Pon Mar 03, 2008 11:58 am
Lokacija: Beograd,Bezanijska kosa

Postod WeljaBG » Pet Apr 25, 2008 9:11 pm

xexe, onda opusteno 8) nego mora da se zavede red prvo od najbanalnijix stvari pa sve do novix vozila, ali ne, oni kupuju nove koji se za 2 meseca bukvalno raspadaju po ulici i tako rastureni i zakrpljeni idu godinama....tuga me uxvati kad vidim ove ikarbuse, nisu ni oni krivi sto su se jadni poraspadali, nek naprave za chicago nove ikace, bice ko novi i 2030, a ove 218n move nece izdrzati ni 5 god, sve ce ix proterati neke nove mecke, kolko vidim, vec su poceli da nagrizaju ali tako im i treba jos kad oce da prodaju ikarbus rusima, tako im i treba, mi sa ovog sajta nismo krivi sto diskutujemo o ozbiljnim stvarima i razmisljamo kao normalni ljudi, cak bolje od mnooogix koji su zavrsili fakultete za te funkcije, ali na zalost MI ISPASTAMO na njixovom neradu i nestrucnosti! :roll:
WeljaBG
 

Postod urosjajo » Čet Maj 08, 2008 5:01 pm

Pre nego sto pocnem, samo da kazem da nisam siguran kojoj temi tacno pripada ova moja poruka, jer je na neki nacin sveobuhvatna, pa ukoliko neko od admina smatra da pripada nekoj drugoj temi, neka je slobodno premesti.

Dalje, svima vama ne mogu ni priblizno da opisem osecaj kada sam na railserbia.net pronasao obavestenje, vest, sta li vec, da se otovorio novi sajt sa ovim forumom!!! :D Mislio sam da sam jedini zaludjenik koji se od (skoro) rodjenja bavi linijama, busevima, tramvajima i trolama u Bgu, prati sve izmene, novine, desavanja... Uh, koje olaksanje :D ...konacno da i ja sa nekim podelim ovu zanimaciju, za razliku od 99% ljudi na planeti koji se bave automobilima, kamionima, avionima... :wink:

Next, imam po neko pitanjce da postavim (vezano za linije i jos po nesto), pa ukoliko neko zna odgovor, bio bih mu zahvalan da ga podeli sa mnom :P

Da krenem redom:
1. Videh da su neki komentarisali produzenje 33 do P. mosta - slazem se da je time 48 rasterecena, ali da li mislite da je mozda bilo bolje 33 produziti do Stud. trga, kao i 31, jer deo Vozdovca od Trosarine, preko Vojvode Stepe pa sve do Autokomande, gotovo da je odsecen od strogog centra Grada. Sve linije idu do Slavije, na kojoj se zbog presedanja stvaraju nezamislive guzve, kojih ste i sami svesni ;)
2. Dalje, sta mislite o ovome - da se takodje vec pomenuta preopterecena 95ica skrati do P.mosta ili Oml. stadiona, da se zameni brojem u duhu novobeogradskih linija - 60, 70 ili 80, da se 96 pojaca i eventualno da se uvede neka lokalna linija 103 koja bi od Oml. stadiona isla do nekog drugog dela Borce - tj. da nema istu okretnicu kao i 96, a da se ujedno potez 100 upotpuni i da ne izgubi svoj sadasnji "izgled"? :D
3. Da li neko zna da li ce se 711 zaista uvesti i kuda ce preciznije voziti?
4. Sta je sa vec najavljivanim uvodjenjem 709 - Zemun (ne zna se tacno odakle) - Plavi horizonti?
5. Sta mislite o uvodjenju 37L - Trg repubilke - Banovo brdo, koja bi radila samo u vrsnom periodu?
6. Sta mislite o uvodjenju linije koja bi Zemun i Novi Beograd direktno povezivala sa Dorcolom?
7. Promena 67 i 71 - sta mislite o sledecem - da se 71 vrati na staru trasu, da se 65 ne produzuje do Bez. groblja/kose, vec da se uvede nova linija oznake recimo 70 koja bi isla od Zelenog venca, ulicama - Jug Bogdanova, pop Lukina, Brankov most, Bul. Mihaila Pupina, Bul. umetnosti, Milutina Milankovica, Tosin bunar, Nikole Dobrovica, Marka Celebonovica, Norveska, sa terminusom na Bezanijskom groblju?Evo zasto - ovom linijom se rasterecuju linije 74 i 75, povezuju se kriticni delovi - Blok 28, 29 i 30 sa centrom Grada i sa ostalim delovima Novog Beograda, linija 82 takodje dobija "pojacanje", kada je povecana posecenost Bez. groblja nece biti potrebno uvoditi 82L, a mozda cak ni uvoditi veci broj vozila na liniji 82, a da ne govorim o povezanosti centra Grada sa jednim od najvecih grobalja u Beogradu.
8. Sta mislice o zameni tj. promeni numeracije linije 79 u 36 ili 49 (jer mislim da linija koja pripada na neki nacin NBgu i Zemunu nema sta da trazi na Mirijevu)? :D
9. Sad jedno istorijsko pitanje - da li neko zna kuda je tacno isla davno ukinuta linija 49? Koliko sam obavesten isla je od Vozdovca do valjda neke fabrike u Rakovici...?
10. - Linija 50 - Jako potrebna linija, koja trpi zaista veliko opterecenje povezujuci naselja Konjarnik, Medakovic II i III, Vozdovac, Banjicu, Kanarevo brdo, Miljakovac, Vidikovac, Zarkovo i Banovo brdo. Moj predlog je sledeci - Liniju 308 pojacati i produziti do naselja Medakovic III ili pak do terminusa >Vozdovac<, a liniju 50 skratiti do istog ili nekog obliznjeg terminusa. Tako ce se smanjiti vreme jednog obrta linije, povecati frekventnost linije sa istim brojem vozila, cime se dobija efikasniji prevoz putnika od opstine Vozdovac pa duz citavog dela opstine Cukarica, a naravno i bolja povezanost sugradjana iz naselja Mali i Veliki mokri lug.
10. ...i jos jedno pitanje, sada vec verovatno istorijsko :D - zna li neko sta je sa busevima iz pogona Zemun koji su imali gb 4000? Secam se onog 4193 (cini mi se, nisam siguran) koji je prva vrata imao cetvorokrilna, a ostala dvokrilna...Valjda su ga posle prenumerisali na 393...nisam siguran, ponavljam - izvlacim iz malog mozga :D
11. Zna li neko sta se zbiva sa busevima koje smo dobili kao "donaciju" iz Grcke?

Eto toliko od mene...za sad :D

p.s.Jeste li culi za ukidanje 406ice i uvodjenje 534 - Vidikovac - Ripanj? :D

Pozdrav
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod Senke » Čet Maj 08, 2008 5:45 pm

urosjajo dobrodosao na forum.
I ja se bavim linija pomalo, kao klica sam se više bavio, ali imam ja svoj plan koji sam kačio na railserbia ai ovde ću samo da ga malo doradim imaš dobrih ideja moram još malo da ih proučim pa ću ti reći nešto više.
U vezi 50 ću odmah reći svoj stav.
50 Mirijevo III - Banovo Brdo (Zrmanjska)
50E Mirijevo III - Banovo Brdo (Zrmanjska)
50L Voždovac - Banovo Brdo (Zrmanjska)
Znam da je ovakva 50 predugačka zato sam i ubacio 50L i 50E
Veljo dade mi fin predlog da u mom planu 5oL produžim do Medaka.
Nastavak uskoro,
Što se tiče 95 to ću odmah reći moj predlog tj podela na 2 dela
66 Trg Republike - Blok 45
95 Trg republike - Borča III
takođe to bi dovelo i do izmena na linijama 96 i 104 koje bi vozile ovako:
96 Dunav Stanica - Borča III (Ekspres linija)
97 Vukov Spomenik - Crvenka (bivši 104)
Ovim mislim da bi bili zadovoljni i ljudi iz blokova i borčanci koji dosta kukaju na 95.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod Senke » Čet Maj 08, 2008 6:00 pm

--
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju