Logo

Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Diskusije

Postod EUKALIPTUS » Pet Maj 01, 2009 11:35 pm

markotar je napisao:Vidiš, pojedini Hrvati smatraju da TMK 2200 (i to petodelni) ne bi imao velikih problema na Kališu, u šta ja lično sumnjam! Zbog toga kažem da bi bilo dobro isprobati ih.

Naravno, slažem se da će verovatno svi tramvaji iz nove serije raditi prvenstveno na tim linijama koje si naveo.


Petodelni bi se na onoj krivini kod pristanista prevrnuo, glavu dajem...
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Sponzor

 

Postod markotar » Sub Maj 02, 2009 12:04 am

Ajde tu i nekako da se provuče, a šta bi tek bilo na onoj krivini u Pariskoj kod Francuske Ambasade? Tu plus imamo i ogroman uspon!
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod brzi » Sub Maj 02, 2009 5:06 am

Licno, nekako najvise volim jednodelne (solo) cetvoroosovinske tramvaje. Oni su mi najsimpaticniji, oni su mi prva asocijacija na tramvaj. Voleo bi da vidim jedan takav novi (jos se proizvode).
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Sub Maj 02, 2009 8:06 am

Nadajmo se da će bar tramvaj uzeti na Probu bar to moraju,jer to nije trolejbus ili autobus pa da se kasnije prepravljaju,nadam se da će uzeti nešto što nam odgovara jer setite se kakva je greška napravljena 50-tih i
60-tih godina sa Gošinim tramvajima.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

novost

Postod direktor » Sub Maj 02, 2009 2:08 pm

Cuo sam da ce nikolic napalio na simens i da je tender cisto pro forme cak da trebaju neke glavonje ici na studijsko putovanje a zatim vozaci i mehanicari na obuku.E i da se manji kraci simens za metarski kolosjek mogao uklopiti 5 vrata 3 osovine i dva zgloba jos ima nade :lol:
gsp je zakon
direktor
Član
 
Postovi: 520
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 5:17 pm
Lokacija: beograd

Postod markotar » Sub Maj 02, 2009 2:55 pm

2 zgloba i 3 osovine, to znači 3 segmenta i po jedna osovina na svakom, pa još i da ima 5 vrata. Inženjer nisam ali se odmah vidi da to nikako neće ići na Combinu... niti uostalom na bilo kom drugom tramvaju koga znam! Si siguran da si dobro čuo Direktore?

Neko kaže Škoda, neko pominje Siemens (koji mene lično baš "raduje")... Napaljenost ne bih da komentarišem, procenti su na našim prostorima uobičajena stvar, a ni Nemci sa time nemaju problema... U svakom slučaju ako je tender namešten i za koji tip lako bi se videlo uvidom u tehničku dokumentaciju...
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod miki222 » Sub Maj 02, 2009 4:05 pm

ceo GSP-ov krug na Dorćolu priča da je Nikolić bacio oko na Škodu
toliko od mene :!: :!:
miki222
Član
 
Postovi: 2339
Pridružio se: Pon Apr 06, 2009 10:46 pm

neznam

Postod direktor » Ned Maj 03, 2009 1:45 pm

Neznam sta da kazem tenderska dokumentacija kosta 16 000 din pa da pocnemo da skupljamo prilog ili da cekamo
gsp je zakon
direktor
Član
 
Postovi: 520
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 5:17 pm
Lokacija: beograd

Postod avramovicsasa » Pon Maj 04, 2009 2:37 am

Radio sam pre neki dan na Pristaništu,niko od tramvajdžija nema pojma
da je raspisan tender za nove tramvaje a kamoli koji je tip favorit,sada je
glavna tema firmin mobilni telefon,ne bi bilo loše da građani glasaju putem sms-a koji im se tramvaj dopada pa žele u njemu da se voze narednih 30 godina:

TMK,Pesa,Simens,Škoda itd.

ovo podrazumeva da svi tipovi dođu na probu.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Pon Maj 04, 2009 3:56 am

Anketiranje građana u vezi novih vozila je nešto sasvim normalno u evropskim gradovima, a kod nas se retko sprovodi. Slažem se sa time, ali kao što si rekao SAMO ako dođu na probu!! Prosečan građanin ne razlikuje ni ova vozila koji su već u saobraćaju, a kamoli neka nove, pa mogu misliti kakve bismo rezultate dobili i koliko bi oni bili relevantni i primenljivi u praksi! :-) Anketiranje građana bi imalo smisla samo kada bi isti mogli da se uživo provozaju nekim probnim tramvajem, da ga uživo osete pa da onda iznose svoje utiske i mišljenja; šta pohvaljuju, šta zameraju, šta bi promenili itd. To nikako ne bi smelo da bude putem SMSa, Interneta i sl. (jer onda ne znamo da li se taj građanin zaista provozao i zna o čemu priča) već preko posebnih anketnih listića (koji bi bili stručno sačinjeni i kasnije podaci stručno obrađeni) i koji bi bili deljeni i popunjavani u samom vozilu.
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod Senke » Pon Maj 04, 2009 9:57 am

Nikako anketiranje građana, onda bi bi oni izabrali najjeftini, jer našim ljudima nije bitan kvalitet već cena.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Re: novost

Postod zeka » Pon Maj 04, 2009 12:27 pm

direktor je napisao:Cuo sam da ce nikolic napalio na simens i da je tender cisto pro forme cak da trebaju neke glavonje ici na studijsko putovanje a zatim vozaci i mehanicari na obuku.E i da se manji kraci simens za metarski kolosjek mogao uklopiti 5 vrata 3 osovine i dva zgloba jos ima nade :lol:

Ti isti Simensi se raspadaju po Evropi.
zeka
Član
 
Postovi: 593
Pridružio se: Pon Feb 25, 2008 1:40 am
Lokacija: Beograd

Postod miki222 » Pon Maj 04, 2009 7:00 pm

avramovicsasa je napisao:Radio sam pre neki dan na Pristaništu,niko od tramvajdžija nema pojma
da je raspisan tender za nove tramvaje a kamoli koji je tip favorit,sada je
glavna tema firmin mobilni telefon,ne bi bilo loše da građani glasaju putem sms-a koji im se tramvaj dopada pa žele u njemu da se voze narednih 30 godina:

TMK,Pesa,Simens,Škoda itd.

ovo podrazumeva da svi tipovi dođu na probu.


nečudi me što nemaju pojma, niti ih to interesuje :evil:
miki222
Član
 
Postovi: 2339
Pridružio se: Pon Apr 06, 2009 10:46 pm

Postod avramovicsasa » Pon Maj 04, 2009 9:37 pm

Nisam baš siguran da se putnici ne razumeju u vozila,podsetimo se da su
putnici na linijama 17,18,88,511 propuštali stare autobuse da bi se vozili
Japancima.
Kada je stigla N serija sa klimom,samo su njih čekali čim ih ugledaju,
čest je slučaj da propuštaju stare trole i čekaju niskopodne.

Ne bi bilo loše da se obavi SMS glasanje ili popunjavanje upitnika uz Infostan jer teško bi to moglo da se uradi u vozilima kada su gužve ili kada ljudi žure.
U vreme Samodoprinosa koliko sam čuo građani su unapred znali da će im se novac odbijati za trole iz SSSR-a ili za tramvaje iz Čehoslovačke kao i za izradu linije 28 itd.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Uto Maj 05, 2009 1:06 am

Upravo si potvrdio ono što pričam - iskustvo je majka nauke. :-) Ti putnici su uživo mogli da primete razliku, tj. da osete da je lepše u klimatizovanom busu ili u Japancu koji ima udobna sedišta i ne pucaju bubne opne kao u nekim starijim busevima. Drugo, kada bi te iste putnike pitao da ti tačno navedu tip tog autobusa kladim se da 95% ne bi znalo to da ti kaže ili bi znali samo proizvođača, tipa MAN ili Ikarbus.

No ni to nekad ne mora biti merodavno, sve zavisi kako se pitanje postavi. Pošto se bavim avijacijom sećam se jedne zanimljive ankete koju je jedna američka kompanija vršila, pitala je putnike šta misle koji je avion noviji: DC-9 (koji je bio stvarno star 30 godina) ili CRJ200 (koji je bio glanc nov), kabine oba aviona su bile u top stanju, potpuno nove. Preko 90% putnika je odgovorilo da je DC-9 noviji!! :-) Naravno, putnike nije interesovala starost aviona, interesovala ih je pre svega udobnost, zato je istraživanje dalo takve rezultate.

Setimo se samo da je grad preko Interneta vršio anketu građana kakav most preko Ade bi želeli. Rezultat ankete je bio najkomplikovanije i najskuplje moguće rešenje od koga se svim inženjerima digla kosa na glavi! Naravno, to nije moglo da bude pretočeno u stvarnost pa je konačno rešenje bilo drugačije (ali opet je moglo jeftinije i lakše da se prođe). Stručnjaci to objašnjavaju tako što ljudi, kada ocenjuju nešto u šta se ne razumeju, reaguju uglavnom predrasudno, dakle prvenstveno na osnovu fizičkog izgleda ili na osnovu nečeg što su o tome negde čuli. Mogu misliti kakve rezultate bismo dobili kada bismo putnicima samo pokazali slike tramvaja i pitali ih da izaberu onog kog bi voleli da vide u gradu!!

Meni se npr. mnogo dopadaju PESA i TMK 2200 tramvaji ali ja NIKADA nisam ušao ni u jedan od njih, nisam ih čak ni uživo video, samo na slikama!! I koliko sam ja onda kompetentan da dam ocenu? Kada bi stvarno ušao u neki možda bih promenio mišljenje, možda mi se više ne bi dopadali. Živi primer je N serija koju sam obožavao kada sam je video na slikama i kasnije na Sajmu, ali kada je krenula da vozi mišljenje sam drastično promenio... Zato je proba od ključne važnosti, posebno za skupa i zahtevna (u smislu infrastrukture) vozila kao što su tramvaji!

Nas ipak interesuju neki konkretniji podaci koji su putniku jako važni, a to nisu tehničke stavke već šta putnici KONKRETNO misle o stvarima koje su im važne. Upitnici mogu da budu kratki, sa 5-6 jednostavnih pitanja "na zaokruživanje" gde bi se dala ocena od 1 do 5. Npr:

1. Kako ocenjujete udobnost?
2. Kako ocenjujete raspored sedista?
3. Kako ocenjujete raspored rukodržača?
4. Kako ocenjujete buku u vozilu?
5. Kako ocenjujete dizajn?
6. Da li smatrate da je lako ulaziti/izlaziti u/iz vozila itd.

A ispitivanje bi anketari mogli da sprovode i usmeno, ne bi trebalo više od pola minuta po putniku da se ceo proces obavi. Naravno, ne bi se to radilo u gušvi kada je tramvaj dupke pun, već kada je popunjenost umerena. Jeste komplikovanije i skuplje ali se tako dobijaju neuporedivo kvalitetniji i merodavniji rezultati, a to je i cilj. Npr. ako rezultat pokaže da se građanima ne dopada raspored sedišta on može da se promeni i prilagodi potrebama. Stanovnici Helsinkija su npr. između ostalog imali najviše zamerki na TMK 2200 upravo što se sedišta i rukodržača tiče, a to su sitnice koje se lako daju srediti, a bolje ih je primetiti tokom testiranja nego posle isporuke, pa posle vršiti prepravke.

Izvinjavam se što sam bio opširan i ako sam vas ugnjavio, možete slobodno da me izgrdite! :wink:
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju