Logo

Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Diskusije

Postod markotar » Pon Mar 23, 2009 2:18 pm

igibgd je napisao:
avramovicsasa je napisao:svi tramvaji dolaze u obzir osim SIEMENS-a nema neki savremeni dizajn a
opet čuo sam neke priče da Bazel nije bio zadovoljan njima jer su pucale
karoserije i da im je tramvajski sistem u jednom momentu bio veoma ugrožen i da su razmišljali da povuku svoje Divage iz Beograda.


Ne razumem,prvo ti poklone nešto,a onda hoće natrag poklon jer nemaju svoj...u čemu je fazon :roll:


Uzimala-davala. Mislim da Bazel nije razmišljao o tome da nam traži tramvaje nazad već da je to bila samo jedna od glasina unutar GSPa.
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Sponzor

 

Postod brzi » Pon Mar 23, 2009 6:04 pm

U Bazelu je svakako mišljenje da su stari tramvaji Be 4/6 daleko bolji od Combina i voziti će još dugo njihovim ulicama.
markotar je napisao:Škoda Elektra 06T (1000mm kolosek) koji radi kao laki metro u Kaljlariju, Italija

Da budem precizniji u Kaljariju je kolosek širine 950 mm, tzv. "Italijanski metarski kolosek". Svi Škodini tramvaji se prave i za metarski kolosek, no ovi tramvaji su široki 2,46 m i nisam siguran da bi mogli krstariti po svim beogradskim trasama.
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Uto Mar 24, 2009 2:35 am

Da mogu da biram ja bih za GSP nabavio sledeća vozila:

1.Pogon Dorćol:


1 - 65 - Solaris Trolino 12
189-200 - Solaris Trolino 18
66 - 95 - NEOMAN solo
201 - 220 - NEOMAN zglob.

došlo bi do promene brojeva: 6(97),7(100),53(221),59(222),66(101),
67(103),68(104),69(105),72(107),74(110),75(112),76(116),77(117),
78(123),79(124),80(130),81(131),82(132),85(133),86(134),87(135)
89(136),90(137),91(187),92(188).
Svi ostali trolejbusi koji su nosili ove brojeve renumerisanih trola bili bi
rashodovani zbog starosti.


2.Pogon Centrala:

421-449 - TMK 2200NT
450-459 - Pesa
460-479 - Škoda

Tramvaje KT-4 bih postepeno generalno remontovao.
Razmislio bih o otkupu tramvaja ĐĐ,T-4,GT-6 i prikolica iz Zagreba.


3.Pogon Kosmaj


1-69 - Mercedes Citaro
110-144-Mercedes 0345 Conecto
200-230-Mercedes 0530 Conecto
241-255-FAP 547.4 CNG

došlo bi do renumerizacije 200(231),201(232),202(233),203(234),
204(235),205(236),206(237),207(238),136(239),138(240) 234(02),
235(03),236(04),237(05),238(06),239(07),250(08),255(09)
ostala vozila zbog dotrajalosti i ne pouzdanosti bi bila rashodovana.


4.Pogon Zemun

279,298,299,302,303,304,305,306,307 - IK-112N
326-344 - IK-206
407,435,438,439,441,443,445,446-449 - IK-218N
410-429 - IK-206

Renumerisanje 303(351),304(352)

ostali IK-201/202 bili bi modernizovani.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Uto Mar 24, 2009 3:33 am

Eh, Saša, lepo je sanjariti... Manje više složio bih se sa tvojim snovima. No ipak da budemo realniji.

Prvo od čega treba da se pođe je unifikacija, kako bi sistem ekonomski i praktično funkcionisao. To posebno važi kod tramvaja - dakle maksimalno jedan novi tip. Isto važi i za trole.

Što se buseva tiče, takođe sam za unifikaciju ali po pogonima. npr:

Karaburma: MAN
Kosmaj: MB
NBGD: MAN i Ikarbus
Zemun: Ikarbus
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Uto Mar 24, 2009 6:57 am

Nije to sanjarenje,svaki normalan Prevoznik bi nabavljao vozila od strane
renomiranih proizvođača,ne brini za nabavku delova ako želiš da se baviš
saobraćajem spreman si da platiš i zaradiš delovi su najmanji problem naročito što su delovi slični ili pašu jedni drugima na pomenutim vozilima.

Ostali pogoni malo kasnije.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod zeka » Uto Mar 24, 2009 10:23 am

Sale,
predlog je odlican (nabavka vozila renomiranih proizvodjaca) ali isuvise sarenolik vozni park (kao Lasta).
Autobusi max dve firme, trole isto, tram jedna-ovo je vezano za nabavku.
Veoma bitna stvar se mora pomenuti-sva nova vozila bi kod nas bila veoma brzo unistena tako da je ovo zaista u domenu sanjarenja.
Ili menjati ponasanje ljudi u GSB-u (cast malobrojnim izuzecima) ili nova vozila. Zajedno ne ide.
zeka
Član
 
Postovi: 593
Pridružio se: Pon Feb 25, 2008 1:40 am
Lokacija: Beograd

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod CKD-KT4 » Uto Mar 24, 2009 9:05 pm

markotar je napisao:Bombardier Variotram (obratite pažnju da i on ima obrnut pantograf)

Image


Finci nisu zadovoljni ovim tramvajima, koje je inače proizveo "AdTranz", dok još nije bio u sastavu "Bombardjea". Zanimljivo je da oni imaju fiksirana postolja!

Inače, neko je pomenuo da kod nas ne mogu voziti tramvaji širi od 2,2m, što nije baš tačno. Setite se PCC-a II, oni su bili široki 2,3m, imali su akumulatore od 36V, a maksimalna brzina im je bila 80km/h.
To su bili vagoni koji su vozili po belgijskim vicinalnim železnicama, a zanimljivo je i to da su to bili belgijski tramvaji, napravljeni po američkoj licenci (čak je i prvi evropski PCC vozio po Beogradu, nosio je g.b. 131, 1984. godine je vraćen u Belgiju u muzej u Thuinu i dan-danas vozi). :)
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Uto Mar 24, 2009 9:08 pm

markotar je napisao:
igibgd je napisao:Ne razumem,prvo ti poklone nešto,a onda hoće natrag poklon jer nemaju svoj...u čemu je fazon :roll:


Uzimala-davala. Mislim da Bazel nije razmišljao o tome da nam traži tramvaje nazad već da je to bila samo jedna od glasina unutar GSPa.
Ne znam je li znate, no Bazel je upravo u periodu kada je nama isporučivao GT6 vraćao "kombinose" u fabriku na prepravke, te je morao da kupi polovne tramvaje iz Berna (odnosno pozajmi, nisam siguran).
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod markotar » Sre Mar 25, 2009 12:36 am

avramovicsasa je napisao:Nije to sanjarenje,svaki normalan Prevoznik bi nabavljao vozila od strane
renomiranih proizvođača,ne brini za nabavku delova ako želiš da se baviš
saobraćajem spreman si da platiš i zaradiš delovi su najmanji problem naročito što su delovi slični ili pašu jedni drugima na pomenutim vozilima.


Naravno da treba kupovati vozila renomiranih proizvođača ali treba biti obazriv i ići na što je manje različitih tipova moguće. To je nepisano pravilo u modernoj ekonomiji. Ako se delovi slažu još bolje, ali svejedno nikako ne treba preterivati i praviti veliki šareniš. Ne samo zbog same nabavke delova kao takve već i održavanja, obuke osoblja itd. Takođe, proizvođači po pravilu daju popust i na kupovinu i na kasnije održavanje ako kupiš više komada od njih.

To posebno važi za tramvaje. Nikako ne treba ići na više od jednog novog proizvođača!!
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Sre Mar 25, 2009 2:36 am

Kao što sam i spomenuo ako želiš da kupiš dobro vozilo nećeš imati problem da ga servisiraš,popravljaš i nabavljaš delove i potpuno je nebitno da li kupuješ od dva ili više proizvođača a to je jedino ovde problem.
Između ostalog MAN,Mercedes i Ikarbus rade po sličnim principima tako da delovi ne bi bili problem bar većina.
Trolejbusi Solaris,Ikarus,Škoda takođe kod ovakvih vozila i tramvaja jedino je bitno da imaju univerzalne motke,pantografe,napon,kuple sve ostalo se lako rešava pa setimo se nekada koliko tipova tramvaja smo imali između 60-tih i 80-tih godina.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Sre Mar 25, 2009 2:47 am

EH, drugo su bile 60te i 80te. Danas se drugačije razmišlja, vremena su nova. Niko danas ne kupuje vozila u malim serijama i od više proizvođača, bar ne ozbiljni gradovi veličine Beograda. Uostalom, dovoljno je pogledati kako to rade ti po veličini slični nam gradovi koji su poslednjih godina kupovali nova vozila. Glavni razlozi za takvo postupanje su ekonomski.
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Sre Mar 25, 2009 2:58 am

5. Pogon Novi Beograd

510-529 IK-112N
530-559 MAN LIONS City

Zglobni autobusi:

Pre nabavke novih vozila za ovaj Pogon definitivno treba obaviti masovno
renumerisanje jer je u ovom pogonu to potpuni fijasko,ja bih predložio
sledeće:

1133(1101),1134(1102),1137(1103),1148(1104),1150(1105),1151(1108)
1158(1109),1174(1110),1175(1111),1188(1112),1190(1113),1198(1114)
1199(1115),1226(1116),1240(1117).tako bi svi IK-202 nove generacije
bili pravilno numerisani.
Što se tiče starije serije IK-201/202/203 zadržao bih sledeća vozila 1109
1113,1197,1212,1216,1218,1225,1230,1233,1234,1235,1275 pa bi dobili nove brojeve:

1109(1118),1113(1119),1197(1120),1212(1121),1216(1122),1218(1123)
1225(1124),1230(1125),1233(1126),1234(1127),1235(1128),1275(1129)
1193(1130),1194(1131),1195(1132),1196(1133)

1110(1275),1111(1278),1112(1279),1116(1282),1117(1294),1121(1298)

sva ostala vozila bi otišla u rashod.

1134-1199 - IK-206
1200-1260 - MAN LIONS City G
1261-1274 - Mercedes Omnibus-Conecto
Poslednji put menjao avramovicsasa dana Sre Mar 25, 2009 11:32 pm, izmenjena samo jedanput
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod cone » Sre Mar 25, 2009 4:07 pm

CKD-KT4 je napisao:Ne znam je li znate, no Bazel je upravo u periodu kada je nama isporučivao GT6 vraćao "kombinose" u fabriku na prepravke, te je morao da kupi polovne tramvaje iz Berna (odnosno pozajmi, nisam siguran).

Da, pozajmili su tramvaje iz Berna.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

link

Postod direktor » Čet Apr 09, 2009 9:18 am

pogledaj te ovaj sajt pazljivo mislim da ima sta da se vidi zelio bih da cujem vase misljenje www.citytransport.info/Electbus.htm
gsp je zakon
direktor
Član
 
Postovi: 520
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 5:17 pm
Lokacija: beograd

Postod miki222 » Čet Apr 09, 2009 8:42 pm

dobar je dobar ...
miki222
Član
 
Postovi: 2339
Pridružio se: Pon Apr 06, 2009 10:46 pm

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju