Logo

Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Diskusije

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod branik » Uto Okt 16, 2018 7:48 pm

Да, али одлука је практично донета. Не занима њих никакав алтернаривни погон осим струје. А колико смо за то спремни, видећемо. Још у возном парку има мотора е2 и мање. 20 у Космају је најстарији активни, ако се не варам.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Sponzor

 

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod Kesha » Uto Okt 16, 2018 8:15 pm

Znam da je odluka već pala nažalost, pa nam sem diskusije malo šta ostaje. Politika, pa još i posao veka preko Ikarbusa, i eto nama e-buseva, iako možda i nisu najracionalnije rešenje u ovom trenutku.

U Kosmaju je 2-jka najstarija, ako je još u radu, mada ne mnogo od 20-tice. I jedan i drugi pogoni isti agregat, mislim E1 norme, MAN D2866UM.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod branik » Uto Okt 16, 2018 9:20 pm

Da, da, znam. Imamo takva i slična vozila u voznom parku, a onda na drugoj strani uvodimo potpuni kontrast - novu, još nepotvrđenu tehnologiju i nadasve skupu. Da li smo baš toliko bogati, ili samo napredni?
Imaju ih svi proizvođači koji drže do sebe, glavna su tema na specijalizovanim sajmovima i oni su budućnost nadzemnog transporta. Ali, za nas je to skupo. Treba nova infrasfruktura, nova obuka starih i novi kadrovi, i zbog vremena punjenja i manjeg radijusa, više vozila za isti obim saobraćaja... E, ali ako treba da se k.... mo, nek ide život!
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod Kesha » Sre Okt 17, 2018 11:42 am

Ima dosta limita, da tako kažem, kod e-buseva, ali se u većini mogu prevazići adekvatnom infrastrukturom i organizacijom. Naravno, kad smo mi u pitanju, to nikako nisu jednostavne stvari. Kao što i sam znaš, e-busevi imaju dobrih prednosti u odnosu na autobuse na konvencionalni pogon kad je održavanje u pitanju. Takođe, ne bi trebalo biti nekih velikih razlika u odnosu na trole. Baterije imaju svoj vek trajanja, pa kad im dođe vreme za zamenu, nema druge nego da se kupe nove, pa sa te strane ne bi trebalo da budu naročito komplikovani.

Naravno da sam i ja skeptičan sa nabavkom velikog kontingenta e-buseva odjednom, imajući u vidu više puta ponovljene činjenice vezane za cenu i neiskustvo sa tim tipom vozila na prvom mestu. Kao što i pre pisah, mogli su se postepeno uvoditi na manje opterećene linije. Trole nema baš mnogo smisla menjati njima, bar ne još, a problem sa mrežom se mogao rešiti kupovinom trolejbusa sa mogućnošću autonomnog kretanja. Ima ih i koje mogu preći i par desetina kilometara bez da se direktno napajaju sa mreže. No, ozbiljne trole, ozbiljno i koštaju. Nažalost, za Beograd se teško može reći da poslednjih ko zna koliko godina, na ulicama ima "prave" trole. Trolejbusi mi jesu dragi, pa i matore Zijače su imale neki šmek, a prve serije su i ispunile očekivanja u većini, dok su mi se BKM trole odavno smučile da budem iskren.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod branik » Sre Okt 17, 2018 12:07 pm

Наравно да се сваки проблем може да реши и са довођем инфраструктуре и са кадровима и опремом и са батеријама, само је питање цене и сврсисходности. У ситуацији кад са Теразија гледаш у ТЕНТ димњаке како сипају у ваздух тоне угљен диоксида и чађи, поставља се питање који смо проблем решили избацивањем тролејбуса и да ли смо баш толико богати да се упуштамо у трку престижа са, много већим и богатијим престоницама које још немају (толико) електробуса, не зато што не могу да их купе, веће зато што су опрезни и не срљају.
А колико видим, ни ових неколико који сада раде није се баш прославило.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod Шоми303 » Sre Okt 17, 2018 7:06 pm

Причате као да је донета одлука да се цео возни парк обнови е бусевима, слажем се да је одлука исхитрена. Узима се 80, али то не значи да се неће куповати дизел аутобуси за приградске линије. А и када они стигну, Солариси ће се пребацити на линије на којима возе старији аутобуси, дакле имаће позитиван утицај на возни парк и загађење. Колико сам ја схватио неће се њима заменити тролејбуси јер то није отишло даље од изјаве неког од ***ЦЕНЗУРИСАНО*** са власти.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
Сва права задржава Somi303, за коришћење контактирати-> www.flickr.com/people/somi303/
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod blokovi » Sre Okt 17, 2018 11:30 pm

Е бусеви су за наше поднебље донекле ок у смислу капацитета и линија где би могли да раде, а реално линије где могу да раде и нема неког избора... Евентуално нешто у стилу 76, или тако неке линије које су малтене пред самим гашењем јер људи који користе линије попут поменуте и не чекају циљано, већ само због преседања... Е бусеви би могли бити идеални за кружне линије по граду или кружне по периферији!
blokovi
Član
 
Postovi: 3628
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod branik » Čet Okt 18, 2018 1:00 pm

Шоми303 je napisao:Причате као да је донета одлука да се цео возни парк обнови е бусевима, слажем се да је одлука исхитрена. Узима се 80, али то не значи да се неће куповати дизел аутобуси за приградске линије. А и када они стигну, Солариси ће се пребацити на линије на којима возе старији аутобуси, дакле имаће позитиван утицај на возни парк и загађење. Колико сам ја схватио неће се њима заменити тролејбуси јер то није отишло даље од изјаве неког од ***ЦЕНЗУРИСАНО*** са власти.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока

Ако се у обзир узме све што су на тему уређења центра изјављивали ти, како год да си их назвао, може да се закључи да планирају укидање тролејбуса и да се набавка електричних односи на њих, а не на замену дизела. И сам број од 80 указује на то, мада је тренутно нешто више тролејбуса на стању. И старост тренитног тролејбуског парка иде у прилог томе јер су 83 најмлађа возила у деветој години употребе. Указује на то и смештање првих пет електробуса у погон "Дорћол" иако додељена линија није ни налик њиховим.
У плану је измештање саобраћаја са Студентског трга и Трга Републике, што би подразумевало постављање мреже у Француској улици и њено проширење ка Дунавској и повезивање са тамошњом постојећом. Та идеја о тролејбуском терминусу у Дунавској стара је тридесетак година у време када је неко визионарски гледао будућност Београда. Није тиме нико сада открио топлу воду већ спроводи стратегију засновану у време када су градом управљали стручни, а не послушни. У том контексту се догодило измештање линије 26 са Ст. трга на Дорћол (пре нешто више од 20 година), а према тој идеји и 26 је у перспективи требало да постане тролејбуска јер у више делова града пролази близу већ постојеће мреже. Калемегданска окретница тролејбуса такође је из Рајићеве измештена (привремено) на Ст. трг, али је стална беспарица учинила да то стање траје преко двадесет година. Такође, било је планирано и периферно повезивање мрежа преко Трошарине и логично, периферне окретнице 26. Тако је било замишљено да цео потез од Дорћола преко Калемегдана до Славије постане зона електросаобраћаја. Ови сад имају сличну идеју, с тим што би саобраћај ишао са Дорћола Француском, а не Т. Кошћушка и Васином. Онда су схватили да им је велики посао да раде мрежу на том делу и пали су им на памет електрични аутобуси, али не и њихова ограничења, посебно у условима успона и стани-крени режима, као и потребних времена за пуњење (чега год), што аутоматски значи комотније редове вожње и осетно више ангажованих и возила и возача. У сагласју са скупљим возилима у набавци, ценама и веком батерија (кондезатора), осетно превоз постаје скупљи. А таквој новотарији ћемо супротставити аутобусе којих по неким погонима има још из деведесет и неке, аутобусе који гориво, уље и антрифриз троше или просипају у приближним количинама, и који су, без обзира на фабричку декларацију, често испод прихватљивог нивоа чистоће издува (на колико новијих сија чек енџин?).
Бојим се да је неком меродавном у овом случају репер за доношење одлука био тролејбуски саобраћај заснован на две генерације неквалитетних возила која су тако у комбинацији са никаквим одржавањем и делимично погрешним избором возача, створила слику о непрактичном, лошем, непоузданом и спором тролејбуском превозу. Таква слика потписала му је смртну пресуду. А један тролејбус за свој радни век уштеди на гориву толико да би се вишеструко исплатилала и набавка најквалитетнијих (најскупљих возила) наменски бираних и подешених за линије и услове у којима ће радити. А онда би и слика превоза њима била другачија.
Може ме неко оптужити да сам пристрасан и носталгичан према тролејбусима. Вероватно и јесам делимично, али како одличном познајем функционисање тог вида градског саобраћаја, знам да је могло и може много боље. Али, исто тако знам и да је оваквим тролејбусима одзвонило. Батеријска возила све више им дишу за врат и једном ће их потпуно истиснути. Али, мислим и да ми нисмо толико богати (напротив, голи смо и боси) да бисмо се бахатили пионирским увођењем нових технологија. Сачекајмо мало, дотле ће се јасно уједначити конструкторски правци, а сама технологија ће омасовљењем производње постати битно јефтинија и у набавци и у експлоатацији, а самим тим и нама доступнија.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod Kesha » Čet Okt 18, 2018 2:40 pm

Branik

U većini se slažem sa svim napisanim. Dodao bih jedino, da i sad razlike između e-buseva i trola nisu tako velike po pitanju cene. Čak šta više, ima i trola koje su i duplo skuplje od većine e-buseva proizvedenih u Kini. IVECO je skoro predstavio model Crealis. Sigurno da sa svom opremom, koja podrazumeva i mogućnost kretanja bez da se direktno napaja sa kontaktne mreže, košta slično, a moguće i više od e-buseva kineskog BYD-a na primer, čiji se autobusi u sve većem broju pojavljuju na ulicama evropskih gradova. Tu je još i HESS, Solaris i da ne nabrajam dalje. BKM koliko god da košta, ima isuviše problema i mana, pa svakako da nam trolejbuski podsistem sa takvim vozilima ne može stvoriti pravu sliku o trolama, kao poprilično zahvalnom vidu javnog prevoza. S toga ne mislim da se na trolama nešto naročito može uštedeti u odnosu na e-buseve, bar kad je nabavka samih vozila u pitanju. No, infrastrukturu za trole već imamo, a i znamo šta u globalu možemo da očekujemo od njih, pa se nabavka kvalitetnijih trola i te kako čini kao razuman potez. Problem je tu pre političke prirode, kao što sam već i pisao. Razni sporazumi potpisani sa Kinom u poslednjih par godina, nameću i kupovinu e-buseva između ostalog, a tu je naravno i Ikarbus, pa ajde da kažemo da ćemo dobiti i priliku da te e-buseve sami proizvodimo. Šteta što se država nije angažovala dok je još bilo šansi, a nije da ih nije bilo, da se Ikarbus u saradnji sa Škodom recimo, osposobi za proizvodnju trolejbusa. Sigurno da ne bi bilo mnogo teško napraviti bolja i kvalitetnija vozila od onoga što nam već drugi niz godina prodaju, da ne kažem uvaljuju, Belorusi.

Blokovi

Nisu e-busevi nešto naročito hendikepirani po pitanju kapaciteta. Za solo je to obično oko 80 putnika, što uopšte nije malo, a za zglob oko 140 čini mi se. Domet im se može povećati na više načina, a po mom mišljenju, dodatak gorivnih ćelija predstavlja najbolju soluciju. Novi E-Citaro nidi i tu mogućnost, pa tako ima i nimalo naivnu autonomiju od oko 400km. Vodonika čak i kod nas ima u izobilju, u većini kao nusproizvoda određenih grana industrije, al opet nam manjka infrastrukture.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod branik » Sub Dec 08, 2018 2:36 pm

POVRATAK "SIMENSA" NA ULICE Beograd će kupovati tramvaje iz Kragujevca, u planu PROŠIRENJE MREŽE http://www.blic.rs/z1th7ct
"Neka bude svetlost. I bi svetlost!"
"Kupite tramvaje!" I kupiće tramvaje, kao što za policiju kupiše stotine 500L u obliku i20, astri, tipa...
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod d.p » Ned Dec 09, 2018 3:37 pm

GSP planira da ako je moguceda preuzmu i BG voz i da trolejbuski i tramvajski sistemi neće biti dati privatnicima kao sto je uradjeno sa autobuskim saobracajem
VDL Berkhof Axial 100
d.p
Član
 
Postovi: 5315
Pridružio se: Uto Apr 03, 2018 5:15 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod zemunac » Ned Dec 09, 2018 3:55 pm

Sta ce GSP-u BG voz kad i autobuse ne znaju da odrzavaju ?
U čaršiji važi jedno staro pravilo Ništa GSP, ništa GSP, samo kamilom.
zemunac
Član
 
Postovi: 171
Pridružio se: Pet Dec 06, 2013 6:54 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod Шоми303 » Ned Dec 09, 2018 4:30 pm

Не ГСП, већ град са новим "ЈП Београдски метро и воз".

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
Сва права задржава Somi303, за коришћење контактирати-> www.flickr.com/people/somi303/
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod becks89 » Ned Dec 09, 2018 4:45 pm

Koliko smo mi bogat narod. Još jedno državno preduzeće, postala mala bara, pa valja uposliti još krokodilčića, da se održi mir u kući, a gde bolje smestiti nego u još jedno JP.
Kako će samo buđenje iz ovog sna biti bolno jednog dana.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Nova vozila za BG (tramvaji, trolejbusi, autobusi)

Postod branik » Pet Dec 28, 2018 4:04 pm

Tih 200 što najavljuje samo će biti koja kap za gase je požara. Šta reći, kad u 2018. ni jedan nije nabavljena. Broj vozila treba podeliti sa normalni eksploatacionim vekom (desetak godina), uvećati za desetak posto zbog mogućih vanrednih rashdovanja i eto optimalnog godišnjeg zabavljanja, da prosečna starost ostane ista. Da ne raste.
Pa solarisi već zalaze u ozbiljne godine kada počinju da traže mnogo ulaganja i nege, a oni su bili poslednja ozbiljna nabavka.
http://www.blic.rs/q50n3cb
A ako IK bude pravio te električne, znači da ostali ne mogu biti njihovi, jer nema šanse da ta fabrika napravi ni tih 80 koji još ne postoje, osim na nivou ideje.
Tako da mislim da će ta nabavka preći u '20. sigurno. Niti je definisana nabavka, niti raspisan tender, niti obezbeđeno finansiranje... Svakom prizviđaču trebaće i vreme da ih napravi. To sve ne može da stane u 365 dana koji su pred nama.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju