Logo

Reforma ITS2 sistema

Diskusije

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod Miki » Ned Mar 02, 2014 7:39 pm

I jel može ova diskusija da se prebaci u temu "Beograd"? :D
Image Image
Korisnikov avatar
Miki
Član
 
Postovi: 3338
Pridružio se: Pon Maj 16, 2011 2:23 pm
Lokacija: Beograd

Re: Reforma ITS2 sistema

Sponzor

 

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod EUKALIPTUS » Pet Mar 07, 2014 8:11 pm

Image
Puna rezolucija: Link
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod Shone » Ned Mar 23, 2014 2:22 pm

Оно што можемо прво да урадимо је да средимо четвороцифрене линије. На пример , линије 41301 и 4130 имају исту трасу с том разликом да линија 4130 свраћа у Међулужје. Ето примера како су настале чувене четвороцифрене линије>метод: уместо слова увести бројке.

41 -Младеновац
3-правац
01 односно 0-финеса правца

И тако уместо да се линија зове 4130А (алтернативна) и 4130 они су додали уместо слова бројке и ето ти 41301 :mrgreen:

Мој предлог је следећи:

4130>4130A (зато што свраћа у Међулужје и ето слова А)
41301>4130

А , да се ја питам ја бих Младеновцу дао потез 900 (погледајте мој предлог за Обреновац који постаје 800) и то тако да све приградске линије имају ознаку 90Х ,а локалне остало тако би ово биле линије 930 и 930А :wink: :)
Извукла си осовинуууууууу из шаааасије љубави наше...
Korisnikov avatar
Shone
Član
 
Postovi: 357
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 5:44 pm
Lokacija: Сремчица

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod EUKALIPTUS » Sub Maj 24, 2014 10:25 pm

Neko od modeatora mi je obrisao ovaj post, kada sam ga prvi put postovao, pa sam kontaktirao coneta, koji mi je rekao da će obavestiti moderatore. Ne znam šta je posle bilo, jer me više nije kontaktirao, ali, ako je njemu u redu da se ovaj post ovde stavi, molim moderatore da ga ne brišu, dok ne kontaktiraju coneta. U pitanju nije post sa političkom konotacijom, a s obzirom da je u pitanju akcija, koja je već u toku, i da sam već imao par razgovora sa nadležnima u sekretarijatu za saobraćaj, značilo bi mi da ljudi, koje ova tema interesuje, pročitaju ovo.
Hvala.
ОТВОРЕНО ПИСМО ДИРЕКЦИЈИ ЗА ЈАВНИ ПРЕВОЗ

Дирекцији за јавни превоз...
Поштовани,
Нисте схватили суштину на коју сам покушао да вам укажем, јер нисам био довољно прецизан, али Вас молим да пажљиво прочитате све што ћу написати, и да размислите о реорганизацији тарифног система.

Политика коју водите је крајње неекономична и неисплатива. Због тога имамо јако скуп јавни превоз са веома слабо искоришћеним постојећим ресурсима.

Мора се под хитно престати са увођењем све дужих и дужих ИТС1 линија, и под хитно објединити два ИТС-а у један јединствени и исти поделити на зоне. Највећи је проблем тај што су ИТС1 и ИТС2 два тарифна система која су потпуно независна један од другог, а на огромном подручју се преклапају, што доводи до дуплирања капацитета и повећања трошкова.

Замислимо хипотетичку ситуацију да су аутобуске линије 704, 706 и 707 линије ИТС2 тарифног система, док је линија 84 која иде до Галенике, ИТС1 линија. Шта би се тада десило? Путници који путују са Зеленог венца за Земун не би користили линије 704, 706 и 707, јер им послодавци не би уплаћивали месечну карту и за ИТС1 и за ИТС2, већ само за ИТС1. Због тога би они пропуштали аутобусе са линија 704, 706 и 707, иако исти пролазе кроз Земун, и чекали би линију 84, јер је она ИТС1 и у њој важе њихове маркице.
Линије 704, 706 и 707 би имале много мање путника, јер би у њих улазили само они који иду у Батајницу или Земун Поље, док би возила на линији 84 била увек препуна и не би била довољна да задовољи потребе Земуна. Због тога би ДЈП морала да уводи додатне поласке на овој линији, и више зглобних возила, што би повећало трошкове. Онда би се јавила бројна удружења грађана који живе између Галенике и нпр. Геомашине или било где дуж Батајничког друма и тражили да се продужи линија 84, јер не могу толико да пешаче, а не исплати им се да плаћају карту у 704 и 706, кад већ имају маркице. Онда би ДЈП уводила нове ИТС1 линије, које би саобраћале до тих насеља, трошкови би били све већи и већи.
Но, да се вратимо у реалност, све линије на овом потезу су у истом тарифном систему, и 84, 704, 706 и 707, па је превоз одличан, сви користе све линије, и ситуација је готово идеална.

На потезу од Главне железничке станице до Умке возе линије 551, 552 и 553 (ИТС1) као и веома фреквентне линије 860 и 861А (ИТС2). Међутим, линију 860 користе само они који иду даље од Умке, јер им постојеће легитимације не важе у овој линији. Због тога морају да чекају 551, 552 или 553. Када би се тарифни системи изједначили, и вожња до Умке била у истој тарифној зони за све линије, тада би веома фреквентна линија 860 веома растеретила ову деоницу, па би линија 552 могла да се укине. Линије 551, 553 и 860 у потпуности би задовољавале све потребе.

На потезу Раља-центар града је иста ситуација. Линије 450 и 491 иду потпуно празне. Путницима на овој деоници не важе ИТС1 маркице за прву зону, па путују линијом 408. С друге стране, путници који иду за Сопот и Младеновац не користе линије 450 и 491 јер иду предугачким путем, већ користе само 465 и 493. Линије 450 и 491 овакве какве су, имају сврху само да превозе пензионере, основце, шверцере, као и путнике који иду од Раље до Сопота/Младеновца, с тим да би за ове последње била довољна и локална линија (Раља-Сопот, односно Раља-Младеновац), а не линије које 30 км возе а немају никакав приход.
Сутра ће вам грађани Парцана тражити ИТС1 линију, и ви ћете увести нову линију 409 која ће имати 35 км, и поново нови огромни трошкови.
Ако се, пак, тарифни системи споје у један, путници који путују у Раљу, користиће и линије 450, 451, 491 итд. Линију 408 са истим бројем возила, моћи ћете да продужите за Парцане, а да јој смањите број полазака, јер сада то неће бити проблем, када је то подручје покривено и линијама 450 и 491, за које свима важе маркице. Линију 474 тада можете укинути, и њоме појачати мало линију 408.
Конкретно ја у последње време често путујем на Петлово брдо. Путујем 56-ицом јер ми у њој важи месечна карта.
Често би ми много више одговарала линија 581, јер је бржа, и мање има гужве него у 56. Међутим, када би ми ушла контрола, написали би ми казну, јер мени моја маркица не важи ни до Петловог брда.
Дакле, имамо линију која туда пролази, дакле постојећи ресурс, међутим, не користи се на том подручју у свом пуном капацитету.
Смарт електронски системи управо зато и служе, да се искористи сваки атом постојећих ресурса.

И, сада, ви уместо да стимулишете путнике да користе све линије које имате, ви их демотивишете, линије вам возе и по 20 км деонице на којој немају никакву зараду (деонице у којима се преклапају ИТС1 и ИТС2).

У Барајеву имамо случај «челичне завесе». Становници једне половине Улице Миодрага Вуковића имају линију 405Л која је ИТС1 (карта од 73 динара), док су становници друге половине исте улице осуђени на АС Барајево, где је само перонска карта 55 динара, и прескупу линију 560 (карта до Бановог брда је 183 динара).

Линије ИТС1 (које немају зоне) понекад досежу и до четврте зоне за појединачне карте ИТС2 па имамо случајеве где се до једне тачке може доћи за 73 динара, а већ до следеће станице која је удаљена 500 метара одатле, карта кошта три пута скупље.
Кад су месечне карте у питању, линије прве и једине зоне ИТС1 долазе скоро до треће зоне ИТС2, дакле, дубоко залазе у другу зону.

То доводи до огромних социјалних разлика међу становницима истог насеља.

Спојите два ИТС-а у један, јединствени, поделите га на 3 или 4 зоне, и да сви можемо да користимо оно што смо платили и колико смо платили. Биће исплативије и економичније и нама и вама.
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod filip » Ned Maj 25, 2014 12:19 am

Veoma pametna poruka samo sto to niko ne zeli da uradi
filip
Član
 
Postovi: 1351
Pridružio se: Ned Nov 30, 2008 8:32 pm
Lokacija: Konjarnik - Beograd :)

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod Shone » Ned Maj 25, 2014 4:04 pm

@ЕUKALIPTUS

Одличан је текст и добро је изношена поента целе приче у вези ИТС-а. 8) Али , морао бих само да нагласим да су линије 704,706 и 707 веровао ти мени или не ГРАДСКЕ ЛИНИЈЕ , баш као и 84. Не , не мислим "градске" као 101,511 итд , већ градске као 26, 27, 74 ,83,84 итд. Према тренутној територији Београда , општина Земун поседује само једно приградско насеље-Угриновце све остало се трпа под Београд (ужи) тј. као Београд (Земун) :twisted: Ако ми не верујеш иди на Попис 2011 и пробај да пронађеш Батају , Земун поље. Нећеш их пронаћи наравно , јер се воде као насеља односно четврти Београда. Укратко границе Београда су Батајница , Бежанија (Ледине) , Блокови , Железник ,Петлово брдо, Ресник ,Јајници, Кумораж, ВМЛ , ММЛ , Миријево , Вишњица , Котеж. Све ван тога званично није Београд , већ приградска места која могу (Борча , Калуђерица..) и не морају бити спојена са градом. :wink:

Број становништво Београда може се израчунати на 4. начина:
1) Популација града-оно што се рачуна под градом и становништво које улази у ту цифру.То је неких 1.300.000. (Написао сам горе која сва насеља улазе у тај ужи Београд)
2) Урбана популација-укратко ту се рачуна , све што спојено физички независно да ли је град или је приград. То је онај ефекат када неки град видиш из сателита па када мислиш-све што је спојено то је град. Може бит ,а и не мора да значи. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
3)Популација округа или Популација града на основу адмистративне поделе - 1.800.000
4) Метро популација- рачуна се све што је "везано" са градом ,али не у физичким или у админстративном својству већ на пример у економском и сада даље да не набрајам. Стара Пазова , Нова Пазова , Бановци (оба) , Ваљево , Инђија... :mrgreen:


Дакле , када би се радила подела зоне било би ваљано када би се урадило на основу територије само града тј. да се јасно разграничи градски и приградски превоз. :wink: И само у том у случају требало би увести 4 зоне , где би 2. зона била са насеља која су "тако близу ,а тако далеко" , у супртоном , довољне би биле само 3. зоне где би 1. зона била" Београд и околина" ,али тако што би људи узели шестар у руке и БЕЗ ОБЗИРА НА ОПШТИНУ нацртати та 3. круга па где пресече- пресече. Примера ради Обреновац би био у 1. зони , јер ваздушна даљина каже да јесте. :mrgreen:

Па тако рецимо данас имамо случај: приградске линије двоцифрене линије 91,92, 95,96 , градске троцифрене линије (не излазе са територије града) су: 308, 310, 406 , 503 , 504, 521, 522, 704,705,706,706Е,707,708 и 709 :wink:

Управо тај јаз између града и приграда у многим већим европским градовима је решен тако што су уведено да све аутобуске линије имају троцифрене бројеве ,али свођење свих аутобуских линија на троцифрене омогућено да се за одрађене правце не губе бројеви. Наравно , уколико је све како треба одрађено. :wink:
Извукла си осовинуууууууу из шаааасије љубави наше...
Korisnikov avatar
Shone
Član
 
Postovi: 357
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 5:44 pm
Lokacija: Сремчица

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod EUKALIPTUS » Pon Maj 26, 2014 1:41 pm

Sve ja to prihvatam, ali moja priča je isključivo ekonomska.
Sve to što si ti naveo nije razlog da trpi ni gradski budžet, ni budžet građana.

Pare su pare, trošile se one u gradu, ili u prigradu.

Činjenica je to da kada bi linije 706, 704, i dr, kako god ti njih krstio (gradske, prigradske, intergalaktičke), kada bi bile u sistemu ITS2, skoro da ne bi imale protok putnika na relacoji Zeleni venac - Zemun - Zeleni venac. Trošile bi isto, a zarađivale manje.
Takođe, linija 84, u ITS1 tarifi, ne bi mogla da zadovolji potrebe sa postojećim kapacitetom, pa bi uvođenje novih polazaka povećavalo troškove i budžeta i putnika.

Potpuno je nebitno da li se nešto zove Beograd, ili Ugrinovci, Surčin, Obrenovac...
Grad bi imao veći prihod, manje rashode, manje utrošenih kapaciteta, a potpuni paradoks je taj da bi i cena karte bila jeftinija.

To je samo pokazatelj neznanja i nestručnosti ljudi koji taj posao rade, jer kada neko ide i na svoju štetu, to više nije ni domen lopovluka.

Radio sam čak i neke proračune na određenim deonicama, ali s obzirom da to nije moja struka, i da to radim lajčki, brojke koje imam neću iznositi ni ovde, javno, niti ću ih privatno deliti, služiće meni kao orijentacija, ali mogu samo reći da bi grad ujedinjavanjem ITS1 i ITS2 bio u ogromnom plusu, kao i putnici.
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod profa_chb » Pon Maj 26, 2014 2:50 pm

Mali savet, nisu ti lose ideje, ali i sam kazes da ti to nije struka. Pokusaj da nadjes nekog saobracajnog inzenjera ili studenta, koji bi ti pomogao da iskristalises neke ideje, i da ih bolje plasiras. ;-)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod EUKALIPTUS » Pon Maj 26, 2014 7:44 pm

Ja već imam profil na fejsbuku, gde se bavim ovom tematikom, i svako ko na bilo koji način može svojim znanjem i stručnošću da mi pomogne, dobrodošao je.

Ja sam čak i razgovarao sa saobraćajnim inženjerom, inspektorom, i sve ovo mu objasnio, pri čemu je jedva uspeo da me sasluša i ukapira o čemu pričam. U pitanju je bio saobraćajni inspektor, pa ovo nije konkretno njegova nadležnost, ali mi je obećao da će razgovarati sa kolegama iz direkcije.

Kada sam počeo da iznosim činjenice, odmah me je prekinuo i mrzovoljno rekao: "A šta bi ti hteo, da se voziš do Lazarevca za 70 dinara?", gde sam se jedva uzdržao da mu ne kažem svašta, izbrojao do 10, i postavio mu nekoliko pitanja na koja nije umeo da mi odgovori. Tek tada je odlučio da me detaljno sasluša.

Pitao sam ga da li zna odakle dokle voze linije 450 i 491. Rekao je da zna. Pitao sam ga ko koristi ove linije. Rekao mi je, pa koriste ih ljudi koji žive u Sopotu i Mladenovcu. Rekao sam mu, nije tačno. Ti ljudi imaju duplo brže linije 465 i 493, koje su i mnogo češće.
On je onda rekao, da ljudi iz Ralje idu tim busevima. Rekao sam mu da ne idu. Iz Ralje tim autobusima idu penzioneri i osnovci, jer samo njima važe karte (i šverceri, koji su ekonomski nevidljivi), dok svim ostalima karte uplaćene za ITS1 važe samo u 408.

Tu je već počeo da shvata o čemu pričam. Objasnio sam mu da su te linije isplative samo na jednom kratkom parčetu njihove relacije (Ralja-Sopot i Ralja-Mladenovac, ali da te relacije mogu da pokriju i lokalne linije).

Rekao je da ću dobiti pismeni odgovor, samo da lepo sastavim pismo i da ga predam direkciji. Ja sam odlučio da, osim toga, ovo pismo bude otvoreno, i podelio sam ga na ovom forumu, na beobildu i na svom sajtu.

I, još nešto, 3-4 nedelje posle toga, gradonačelnik Beograda je izjavio isto to. Ako sam tome doprineo, drago mi je.
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod Shone » Čet Maj 29, 2014 12:52 am

EUKALIPTUS je napisao: ali mogu samo reći da bi grad ujedinjavanjem ITS1 i ITS2 bio u ogromnom plusu, kao i putnici.


Апсолутно!

Ја се у потпуности слажем са свиме што си рекао у сваком посту ,а она моја опаска је више била "техничке природе". :wink:
Извукла си осовинуууууууу из шаааасије љубави наше...
Korisnikov avatar
Shone
Član
 
Postovi: 357
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 5:44 pm
Lokacija: Сремчица

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod EUKALIPTUS » Uto Jan 06, 2015 10:35 am

Integrisana su sva zajednička stajališta za ITS1 i ITS2 linije. Nema više duplih naziva i duplih USSD kodova.
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod filip » Sre Jan 07, 2015 1:31 pm

Zarkovo i Zarkovo (Spomenik) nisu
filip
Član
 
Postovi: 1351
Pridružio se: Ned Nov 30, 2008 8:32 pm
Lokacija: Konjarnik - Beograd :)

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod EUKALIPTUS » Čet Jan 08, 2015 10:53 am

Jesu, promenjeno je ime ITS1 stajališta i sada se zove "Žarkovo", ako gledaš aplikaciju, ona nije ažurirana, i stari ITS2 kodovi i dalje funkcionišu, ali ako ukucaš *011*914#, videćeš da se stanica sada zove Žarkovi i da taj kod pokazuje sve linije: 533, 591, 531, 581, 581E, 532, 56, 560, 51.
Korisnikov avatar
EUKALIPTUS
Član
 
Postovi: 749
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 10:46 pm
Lokacija: Zemun

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod Shone » Čet Jan 08, 2015 4:47 pm

Питам се само да ли ће на дисплејима на Сајму приказивати да долазе и линије 860,860Е и 861А
Извукла си осовинуууууууу из шаааасије љубави наше...
Korisnikov avatar
Shone
Član
 
Postovi: 357
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 5:44 pm
Lokacija: Сремчица

Re: Reforma ITS2 sistema

Postod filip » Čet Jan 08, 2015 5:52 pm

EUKALIPTUS je napisao:Jesu, promenjeno je ime ITS1 stajališta i sada se zove "Žarkovo", ako gledaš aplikaciju, ona nije ažurirana, i stari ITS2 kodovi i dalje funkcionišu, ali ako ukucaš *011*914#, videćeš da se stanica sada zove Žarkovi i da taj kod pokazuje sve linije: 533, 591, 531, 581, 581E, 532, 56, 560, 51.


Super, vozio sam se 581 i cuo sam Naselje Petlovo brdo i Knezevac i onda sam se razocarao i cuo Zarkovo, ali ako je ovako onda super :D
filip
Član
 
Postovi: 1351
Pridružio se: Ned Nov 30, 2008 8:32 pm
Lokacija: Konjarnik - Beograd :)

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju