Logo

Veliki štrajk GSP-a 1997. godine i uvođenje privatnika

Diskusije

Veliki štrajk GSP-a 1997. godine i uvođenje privatnika

Postod CKD-KT4 » Sub Jun 21, 2008 10:25 pm

Otvorio sam ovu temu kako bi smo diskutovali o tome kako su i zašto privatnici počeli da prevoze putnike u Beogradu.
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Veliki štrajk GSP-a 1997. godine i uvođenje privatnika

Sponzor

 

Postod CKD-KT4 » Sub Jun 21, 2008 10:35 pm

Evo mojih sećanja:

Kada je započeo ovaj štrajk, bio sam klinac od 7 godina.
No sećam se da sam drugog dana štrajka video u Bulevaru JNA jedan vojni autobus na liniji 47 (to je bio neki ''sanos'', S-4XX, ne razumem se u ''sanose'', sa P tablicama, bio je krem boje sa horizontalnom crvenom štraftom na sredini karoserije, mislim da ih i danas vojska ima). Dan-dva kasnije sam video IK 201 iz JKP ''Autotransport'' Pančevo na nekoj liniji (valjda 16) u Ulici 29. novembra kod okretišta Trg Republike. Na vestima su bili prikazivani i autobusi koji su došli i iz Novog Sada i policijski busevi kao ispomoć (sećam se da su to bile vesti na Studiu B).

Isto tako na nekoj TV stanici tih dana je bilo prikazano kako su vozači GSP-a ispustili vazduh iz guma i izbušili ih svih autobusa u pogonu ''Novi Beograd''.

Toliko od mene za sada, ako se nečega budem setio, napisaću.
Poslednji put menjao CKD-KT4 dana Sub Jun 21, 2008 10:46 pm, izmenjena 2 puta
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Sub Jun 21, 2008 10:41 pm

E da sećam se da je posle nekoliko meseci (nisam siguran, mislim da je već bilo proleće 1998. godine) neki funkcioner iz SPO-a (tada su čak i mala deca kao ja znala ko je iz koje stranke, strašno :evil: ) najavljivao kako će privatnici voziti samo do 1. juna 1998. Ko bi tada rekao da i danas, tačno deset godina posle, privatnici i dalje prevoze Beograđane.
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Senke » Sub Jun 21, 2008 11:00 pm

Jedna od prvih linija je billa 31 Konjarnik - Slavija.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Sub Jun 21, 2008 11:08 pm

Senke je napisao:Jedna od prvih linija je billa 31 Konjarnik - Slavija.


Zar ta linija nije postojala i ranije?
Ili je bila skraćena ili šta?

Inače, linije 78 (''Ivašped, sa ''man-avtomontažama'') i 33, kao i nekadašnja čuvena 24P/011 su bile linije gde su do pre prvog velikog tendera pre par godina vozili samo privatnici.
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Marko » Sub Jun 21, 2008 11:34 pm

I Litas je poslao dva autobusa u Beograd kao ispomoc . Policija se takodje ukljucila u prevoz . Pored vozaca (policajac) u autobusu se vozio jos jedan policajac . Autobus je vozio na liniji 53 . Cuo sam price neznam da li su tacne da je vojska sa kamionima prevozila ljude .
Žalosno je što današnja deca misle da je Mocart bio vlasnik kladionica, a ne da je prodavao čoko kugle

# Vratite Risa u Vojnu akademiju
Marko
Član
 
Postovi: 12129
Pridružio se: Uto Apr 29, 2008 10:54 pm
Lokacija: Nakon uništenja zvezde smrti planeta Endor

Postod CKD-KT4 » Sub Jun 21, 2008 11:48 pm

Marko je napisao:Cuo sam price neznam da li su tacne da je vojska sa kamionima prevozila ljude .


Za ovo nisam čuo, mada mislim da nije tačno, ovo sa vojnim autobusima sam lično video.
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Marko » Ned Jun 22, 2008 12:11 am

Mada neki covek je u dnevniku izjavio da se vozio u vojnom kamionu . Mozda negde na periferiji Strajk je bio u Januaru nesecam se tacno datuma moguce oko posle bozica
Žalosno je što današnja deca misle da je Mocart bio vlasnik kladionica, a ne da je prodavao čoko kugle

# Vratite Risa u Vojnu akademiju
Marko
Član
 
Postovi: 12129
Pridružio se: Uto Apr 29, 2008 10:54 pm
Lokacija: Nakon uništenja zvezde smrti planeta Endor

Postod Senke » Ned Jun 22, 2008 1:08 am

CKD-KT4 je napisao:
Senke je napisao:Jedna od prvih linija je billa 31 Konjarnik - Slavija.


Zar ta linija nije postojala i ranije?
Ili je bila skraćena ili šta?

Inače, linije 78 (''Ivašped, sa ''man-avtomontažama'') i 33, kao i nekadašnja čuvena 24P/011 su bile linije gde su do pre prvog velikog tendera pre par godina vozili samo privatnici.

Pa 31 je bio skračen do 95/96 do slavije posle su ih vratili ali su privatnici vozili samo do slavije.
Do 2003 te linije su održavali samo privatnici.
nikada mi nije bila jasna 24p samo se do trga poklapala sa 24 i posle je isla drugimputem.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Ned Jun 22, 2008 3:01 am

Taj štrajk je bio u vreme najgore Gradske vlade u istoriji Beograda koja
je ne samo uništila sistem Javnog prevoza već i ceo Beograd.
Serija štrajkova 1997 i početkom 1998 kada su i uveli Privatnike bila je
Socijalnog karaktera,ljudi su tražili novac jer nisu primali plate bili su gladni kao i njihove porodice nisu tražili ništa drugo,SPO je napravio taj
scenarijo tražili su događaj kako bi uveli Privatnike sa kondukterima,ljude
koje će moći da koriste,setite se da je litar mleka,kilogram hleba bio jednak ceni karte,litar goriva je bio 3 din. a cena karte 3-5 din.Privatnici
su živeli kao mali bogovi dok su GSP vozila išla na klocne.
Za vreme bombardovanja 1999 godine,GSP autobusi su radili samo u špicevima a trolejbusi i tramvaji ceo dan ali nisu ni oni bili od koristi kada
je stalno isključivana struja.
Tokom štrajka vozilo je sve i svašta autobusi,kombi,nikada neću zaboraviti Ford Escort na liniji 29 ili Watburg vagon na liniji 31 a za kamione nisam čuo,to bi bilo veliko poniženje za Beograđane čak i u to
vreme.
Autobusi su bili Vojni,Policijski,ispomoć iz Novog Sada,Pančeva,
Kragujevca što je dokazalo obest Gradske vlade,plaćali su dnevnice vozačima ali GSP-u nisu hteli da plate.
Nakon nedelju dana štrajka početkom 1998 godine Spasoje Krunić,Milan Božić i ostali inicijatori konstatuju da su Privatnici dobro rešenje za JGP
do 2003 godine su zagorčavali život Beograđanima,jurnjavama kroz Beograd sa vozilima GSP-a,sporom vožnjom,prepunim busevima itd.ali
ne povratilo se.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod milos265 » Ned Jun 22, 2008 4:18 am

Kad se taj strajk desio, gradska vlast je pozvala sve firme i pojedince koji imaju bilo kakve buseve da pomognu. Prvo su se pojavili vojska i policija sa autobusima koje su koristili za sopstveni prevoz i poceli da voze na gradskim linijama. Ubrzo potom, u celu pricu uskacu privatnici koji imaju turisticke buseve i tu dolazi do fantasticnih momenata. U to vreme Mirijevo ima najbolje buseve ikad. Recimo, MOMA TOURS na 27 i 27e radi sa NEOPLANIMA 116, 117, 122, SETRAMA 215h i hd, 216hds DAF-ovima, jednom SCANIOM itd. Na liniji 16 se pojavljuje KONVOJ TRAVEL sa slicnim voznim parkom, GIM TOURS na 31 sa NEOPLANIMA plus jos gomila individualnih prevoznika po celom gradu. Ta prica traje nekoliko meseci, gazde shvataju da je mogucnost dobre zarade tu i pocinje uvoz gradskih modela autobusa iz Nemacke, Austrije, Svajcarske itd. Autobusi se kupuju za 5-10.000 maraka u dobrom stanju i odmah pocinju da rade. Vrlo brzo se novac ulozen vraca i pocinje ostvarivanje zarade. Kolicina novca u igri je velika i tu vec pocinje izdvajanje pojedinaca koji zaradjen novac ulazu u nabavku jos polovnih vozila i vremenom se osnivaju prve ozbiljnije firme. Dosta ljudi koji su imali 1 ili 2 autobusa propadaju zbog svoje bahatosti i rasipanja para na stetu odrzavanja i placanja radnika. Tada se potpisuju prvi ugovori, dodeljuju linije, pocinju price o podmicivanju i korupciji ali prica funkcionise. Vecinu vozaca tada cine ljudi iz gsp-a, koji su tada radili jednu smenu u gsp-u a jednu kod privatnika i od svega dosta dobro zaradjivali ali danas ce to retko ko od njih javno priznati. Desavalo se tada svasta, tuce, udesi, otimanje putnika, vozilo se sve i svasta i za ovih 10 godina od tih haoticnih vremena doslo se do toga da su privatnici danas vrlo bitan deo gradskog prevoza i vise nego dobra konkurencija povlascenom i zasticenom gsp-u.
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5248
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod profa_chb » Ned Jun 22, 2008 9:58 am

kad se samo setim.... te godine sam se tek doselio na vračar... i jednog sunčanog dana izvela me keva u park, i nailazi neka bela konzerva sa crvenom štraftom i na njoj piše 25.... naravno ni keva nije znala šta je pa mi je složila neku priču da je to neki bus za izlete i turiste.... A kad se setim šta se sve vozilo, bio je neki minibus na 12ici koji je imao KVAKU na vratima, užas :!:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Ned Jun 22, 2008 12:45 pm

profa_chb je napisao:A kad se setim šta se sve vozilo, bio je neki minibus na 12ici koji je imao KVAKU na vratima, užas :!:


Sećam se toga minibusa, to je bio neko ''Sanosovo'' vozilo.
A na 18 je bio neki dvospratni autobus, beli sa nekim šarama, čini mi se narandžastim i zelenim.

Pvi privatnici koji su počeli da rade na 59 su išli do Slavije, ne do Prokopa.
Kasnije je i GSP preusmerio vozila sa 59 na Slaviju.
Poslednji put menjao CKD-KT4 dana Ned Jun 22, 2008 7:59 pm, izmenjena samo jedanput
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Senke » Ned Jun 22, 2008 12:57 pm

Na 29 je vozio Mercede O303 u minibus/midibus varijani, prednja vrata normalna, zadnja sa kvakom.
Ja sam obožavao da se vozim sa Neoplan autobusima na 33P i 83
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Ned Jun 22, 2008 1:05 pm

Isto je na 46 bio neki plavi bus sa dvoje vrata (napred i pozadi) sa kvakom.
Ima li neko fotke ''prevoznih sredstava'' iz tog perioda?

Ja imam jednu fotku kasniju fotku iz Nemanjine (pogledajte stanje šina, užas):
Image
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju