od milos265 » Ned Jun 22, 2008 4:18 am
Kad se taj strajk desio, gradska vlast je pozvala sve firme i pojedince koji imaju bilo kakve buseve da pomognu. Prvo su se pojavili vojska i policija sa autobusima koje su koristili za sopstveni prevoz i poceli da voze na gradskim linijama. Ubrzo potom, u celu pricu uskacu privatnici koji imaju turisticke buseve i tu dolazi do fantasticnih momenata. U to vreme Mirijevo ima najbolje buseve ikad. Recimo, MOMA TOURS na 27 i 27e radi sa NEOPLANIMA 116, 117, 122, SETRAMA 215h i hd, 216hds DAF-ovima, jednom SCANIOM itd. Na liniji 16 se pojavljuje KONVOJ TRAVEL sa slicnim voznim parkom, GIM TOURS na 31 sa NEOPLANIMA plus jos gomila individualnih prevoznika po celom gradu. Ta prica traje nekoliko meseci, gazde shvataju da je mogucnost dobre zarade tu i pocinje uvoz gradskih modela autobusa iz Nemacke, Austrije, Svajcarske itd. Autobusi se kupuju za 5-10.000 maraka u dobrom stanju i odmah pocinju da rade. Vrlo brzo se novac ulozen vraca i pocinje ostvarivanje zarade. Kolicina novca u igri je velika i tu vec pocinje izdvajanje pojedinaca koji zaradjen novac ulazu u nabavku jos polovnih vozila i vremenom se osnivaju prve ozbiljnije firme. Dosta ljudi koji su imali 1 ili 2 autobusa propadaju zbog svoje bahatosti i rasipanja para na stetu odrzavanja i placanja radnika. Tada se potpisuju prvi ugovori, dodeljuju linije, pocinju price o podmicivanju i korupciji ali prica funkcionise. Vecinu vozaca tada cine ljudi iz gsp-a, koji su tada radili jednu smenu u gsp-u a jednu kod privatnika i od svega dosta dobro zaradjivali ali danas ce to retko ko od njih javno priznati. Desavalo se tada svasta, tuce, udesi, otimanje putnika, vozilo se sve i svasta i za ovih 10 godina od tih haoticnih vremena doslo se do toga da su privatnici danas vrlo bitan deo gradskog prevoza i vise nego dobra konkurencija povlascenom i zasticenom gsp-u.