-60-tih godina XX veka preovlađuje mišljenje u Svetu da trolejbuse treba
zameniti autobusima,gorivo je jeftinije najbolje rešenje je ukinuti serijsku
proizvodnju trolejbusa,hajmo da proizvodimo autobuse tako su mislile naše
Inostrane kolege ali pametni stručnjaci su konzervirali kontaktnu mrežu i
sačuvali je za crne dane.
Gradonačelnik Branko Pešić nije želeo trolejbuse na svojim ulicama a da pritom nije pitao Beograđane šta misle o tome da ih prevoze u budućnosti
glomazni i ne udobni i nadasve spori autobusi koji će im doneti samo smog i
zagađenje.
Presudne 1969 godine doneta je odluka nakon održanih sastanaka u EGO,
Pogonima Dorćol i Zemun da se ukine trolejbuski saobraćaj.
-Razlozi za ukidanje:
-Elektriziranje u zimskim uslovima
-Sporo kretanje
-Česti zastoji
-Trolejbusi ometaju saobraćaj
-Ukinuta serijska proizvodnja
-Padaju motke
-itd.
1969 god.
Ukidanje trolejbuske linije 16(Zeleni Venac-Novi Beograd)
1970 god.
Ukidanje trolejbuskih linija 12(Kalemegdan Banjica)
13(Kalemegdan-Dušanovac)
-Mreža je morala da se demontira zbog izgradnje petlje na Autokomandi.
1971 god.
-Planirano je ukidanje trolejbuske linije 11(Kalemegdan-Kruševačka) ali
je taj plan pomeren.
1972 god.
-Ukidanje trolejbuske linije 15(Zeleni Venac-Zemun Novi Grad)
1973 god.
-Ukidanje trolejbuske linije 14(Zeleni Venac-Zemun Gornji grad)
_Naravno 1969 godine obustavljeni su svi planovi o nabavci novih trolejbusa i proširenja mreže,vremešne Goše otišle su u staro gvožđe dok
je određeni broj novih Fagesa prešao iz Zemuna na Dorćol.
-Linija 11 koja je smetala i dalje je odolevala,kupljeni su novi IK-4,TAM i
FAP autobusi za potrebe ukinutih linija ali kakve li ironije nije bilo dovoljno
autobusa da se zameni stara ,,jedanaestica,,
-U celu priču uključuju se i građani koji štite poslednju trolejbusku liniju
tako da se 1978 godine ponovo otvara priča u aktuelnoj naftnoj krizi da je
rešenje u elektro vuči.
1.06.1979 godine novi ZIY trolejbus crvene boje gr.br.1 označio je povratak trolejbusa na ulice Beograda.
-Istorija se ponavlja posle 30-tak godina od Renesanse trolejbusa,on ponovo nekome smeta,podignimo svoj glas,zaštitimo trolejbus jer bez njega neće biti interesantno na ulicama Beograda,bez trole nema polemike.