Logo

Zaštitimo Beogradske trolejbuse

Diskusije

Zaštitimo Beogradske trolejbuse

Postod avramovicsasa » Pon Nov 24, 2008 11:18 pm

-60-tih godina XX veka preovlađuje mišljenje u Svetu da trolejbuse treba
zameniti autobusima,gorivo je jeftinije najbolje rešenje je ukinuti serijsku
proizvodnju trolejbusa,hajmo da proizvodimo autobuse tako su mislile naše
Inostrane kolege ali pametni stručnjaci su konzervirali kontaktnu mrežu i
sačuvali je za crne dane.
Gradonačelnik Branko Pešić nije želeo trolejbuse na svojim ulicama a da pritom nije pitao Beograđane šta misle o tome da ih prevoze u budućnosti
glomazni i ne udobni i nadasve spori autobusi koji će im doneti samo smog i
zagađenje.
Presudne 1969 godine doneta je odluka nakon održanih sastanaka u EGO,
Pogonima Dorćol i Zemun da se ukine trolejbuski saobraćaj.

-Razlozi za ukidanje:

-Elektriziranje u zimskim uslovima
-Sporo kretanje
-Česti zastoji
-Trolejbusi ometaju saobraćaj
-Ukinuta serijska proizvodnja
-Padaju motke
-itd.

1969 god.

Ukidanje trolejbuske linije 16(Zeleni Venac-Novi Beograd)

1970 god.

Ukidanje trolejbuskih linija 12(Kalemegdan Banjica)
13(Kalemegdan-Dušanovac)
-Mreža je morala da se demontira zbog izgradnje petlje na Autokomandi.

1971 god.

-Planirano je ukidanje trolejbuske linije 11(Kalemegdan-Kruševačka) ali
je taj plan pomeren.

1972 god.

-Ukidanje trolejbuske linije 15(Zeleni Venac-Zemun Novi Grad)

1973 god.

-Ukidanje trolejbuske linije 14(Zeleni Venac-Zemun Gornji grad)

_Naravno 1969 godine obustavljeni su svi planovi o nabavci novih trolejbusa i proširenja mreže,vremešne Goše otišle su u staro gvožđe dok
je određeni broj novih Fagesa prešao iz Zemuna na Dorćol.
-Linija 11 koja je smetala i dalje je odolevala,kupljeni su novi IK-4,TAM i
FAP autobusi za potrebe ukinutih linija ali kakve li ironije nije bilo dovoljno
autobusa da se zameni stara ,,jedanaestica,,
-U celu priču uključuju se i građani koji štite poslednju trolejbusku liniju
tako da se 1978 godine ponovo otvara priča u aktuelnoj naftnoj krizi da je
rešenje u elektro vuči.
1.06.1979 godine novi ZIY trolejbus crvene boje gr.br.1 označio je povratak trolejbusa na ulice Beograda.

-Istorija se ponavlja posle 30-tak godina od Renesanse trolejbusa,on ponovo nekome smeta,podignimo svoj glas,zaštitimo trolejbus jer bez njega neće biti interesantno na ulicama Beograda,bez trole nema polemike.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Zaštitimo Beogradske trolejbuse

Sponzor

 

Postod markotar » Pon Nov 24, 2008 11:36 pm

Divna prica! Hvala puno!!!

Apsolutno potpisujem, ukidanje trolejbuskog saobracaja u Beogradu za mene je ravno zlocinu i uvek cu biti medju najglasnijima protiv toga!! Trolejbuse ne da ne treba ukidati, vec naprotiv jos vise razvijati taj podsistem!

Autobusi su ti koji bi trebali da budu proterani iz centra, gde bi trebali da vladaju tramvaji i trolejbusi!
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Uto Nov 25, 2008 7:39 pm

Nedavno sam čuo priču da GSP Beograd poseduje ogromno bogatstvo na Dorćolu,Pogon Dorćol,Remontne radionice,Održavanje tramvaja,i Upravne
zgrade leže na placu koji je vredan nekoliko miliona Evra(Izvor još nije siguran jer je ta priča samo priča)tako da je dovedeno u pitanje smeštaj i
održavanje trolejbusa koji trenutno smetaju,pa se šuška da bi trole trebalo da pređu na Novi Beograd da bi se ti placevi prodali stranim investitorima ali Novi Beograd je u ogromnoj izgradnji pa po svemu sudeći tamo nema mesta za trole,pa je možda ceo taj slučaj izmišljen da su Trolejbusi ne isplativi i da je opravdano njihovo ukidanje.
Nadam se da su te priče samo ,,rekla-kazala,,ali ako se priča o ukidanju trola bude zagrejala pratićemo dalja dešavanja.
Jer šta će biti sa Depoom koji smešta danas 140 trolejbusa da li će onda grad da kupi oko 100 novih autobusa za Pogon Dorćol,ne verujem lakše je kupiti 30 novih autobusa i rasporediti ih u 4 pogona koji bi recimo bili organizovani na sledeći način:

Pogon Kosmaj bi uzeo liniju 21
Pogon Zemun bi uzeo liniju 22
Pogon Karaburma bi uzeo linije 28 i 41
Pogon Novi Beograd bi uzeo liniju 29.

Vozači Dorćola bi prešli u Autobuske pogone jer su oni vozači ,,D,, kategorije i sve bi bilo pokriveno.
Ovo nije ništa novo čitajte novine i pratite Vesti,kockice se same slažu ali
opet nadam se da je to samo slučajna priča i pogrešna konstatacija našeg
Gradonačelnika,možda ispitivanje i pokaže da su trolejbusi potrebni Beogradu.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Uto Nov 25, 2008 7:49 pm

Pa da, mozda i u tom grmu lezi zec. Samo bice da je plac vredan nekoliko STOTINA miliona evra... Nadajmo se da nije to u pitanju!

No, u svakom slucaju potpuno stoji cinjenica da je pogon na Dorcolu pretesan i neadekvatan, kao i da je odavno trebalo otvoriti novi koji se vec decenijama planira na Medaku. Ja bih bez ikakvih problema mogao da shvatim da se taj plac proda i novac ulozi u izgradnju novog savremenog pogona na periferiji (trolejbuskog, naravno)...
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Uto Nov 25, 2008 7:56 pm

Mislim da je negde u Novinama pisalo da je plac vredan oko Milijardu Evra
atraktivna lokacija.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Uto Nov 25, 2008 8:06 pm

Tesko da je miliajrdu, novine pisu svasta, budimo ipak realni. Plac Luke Beograd koji je daleko veci je procenjen na minimalno 500 miliona evra pa do 1,2 miliona (kod nekih najoptimisticnijih procena; 1ha = 100 mil. evra). U svakom slucaju, nepokretna imovina GSPa dole na Dorcolu vredi svakako par stotina miliona evra, sto je svakako znacajan novac.
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Sub Nov 29, 2008 7:45 pm

Čuo sam nešto od kolega da je Đilas davao neke izjave u novinama ,,Alo,,
da se novac neće ulagati u nabavku autobusa i trolejbusa jer brzo propadaju
više se isplati nabavka tramvaja i ulaganje u izgradnju METRO-a.
Ako neko može da proveri istinitost ove izjave.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod brzi » Ned Nov 30, 2008 12:23 pm

Mislim da je Đilas rekao da se za sledeću godinu neće kupovati autobuse i trolejbuse. Isto tako sam čitao izjavu da se razmišlja o izmeštanju trolejbusa iz centra.
To bi bio čist idiotizam ukidanje trola. Treba rekonstruisati mrežu, a ne ukidati.
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod markotar » Ned Nov 30, 2008 5:14 pm

A ja sam pak cuo da se samo nece kupovati novi autobusi. Ne secam se da je pominjao trolejbuse.

Naravno! Zamislite da od Slavije do Kalemegdana rade samo autobusi! Kakva bi to bila ekoloska katastrofa!
Ako je autenticna izjava morali bi sto glasnije da se pobunimo protiv toga!
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Pon Dec 01, 2008 9:37 pm

o izmeštanju trolejbusa iz centra ranijih godina se govorilo o tome ali o
ukidanju poteza Studentski Trg-Trg Republike koji bi se prepustio pešacima a
trolejbusi bi se Francuskom ulicom spustili do Dorćola.
Trolejbuse bi mogli da zamene CNG autobusi ali za to treba vremena,Proba
takvih vozila,izgradnja Auto baze,nabavka vozila ali tu će proći mnogo godina.
Novi trolejbusi su hitno potrebni jer po stanju u kojem se nalaze aktuelne
trole,linije će se ukidati same po sebi.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod markotar » Uto Dec 02, 2008 10:22 pm

Ako se na to misli kada se kaze "Izmestanje iz centa" to bi jos moglo i da prodje. No ako se mislilo na ukidanje potesa Slavija-Terazije-Trg Republike to je onda propast!! Eh, kad su proterivali tramvaje iz centra... oni bi tu bili idealni, dakle kombinacija pesacka zona-tramvaj (kao u Zagrebu npr)...

Sto se CNG tice, oni jesu ekoloska vozila ali bi njima trebalo postepeno zamenjivati klasicne autobuse! CNG autobusi nikako nisu zamena za trolejbuse!! Setimo se samo na primer prednosti elektricne vuce trolejbusa na "brdsko-planinskim" linijama, dalje ekonomicnosti trolejbusa u guzvama tj. cinjenici da prakticno ne trose energiju dok stoje itd... da ne nabrajam. :)
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Sre Dec 03, 2008 12:16 pm

trolejbusi i tramvaji bi svakako trebali da voze u krugu dvojke a autobusi i
automobili da se izmeste iz tih zona,pojačati dežurstvo Servisnih službi ukoliko nešto krene naopako da se poremećaj što pre otkloni.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod brzi » Ned Jan 25, 2009 1:32 pm

„blic” istražuje: Da li su i zbog čega Beogradu potrebni trolejbusi
Spori su i stari, ali čuvaju okolinu
Autor: Goran Svilar | Foto:B. Vuković | 23.01.2009. - 09:55

Beogradski trolejbusi su spori, ispadaju iz sistema zbog nestanka struje ili kvara na mreži, prave zastoje u saobraćaju, a bezbednost putnika u njima nije na zavidnom nivou. Pokreće ih struja, prave manje buke i nezagađuju životnu okolinu. Ove činjenice u poslednje vreme sve više navode u odgovorima na pitanje: „Beograd sa ili bez trolejbusa u budućnosti?”.

Jedina, ne i beznačajna prednost trolejbusa je što ne zagađuju životnu sredinu. Nadležni upravo to vide kao razlog protiv ukidanja ovog podsistema javnog prevoza u gradu.
- Prednost trolejbusa je u tome što ne zagađuju životnu sredinu i koriste obnovljive izvore energije. Preko Terazija dnevno pređu oko 1.200 puta. Da je umesto toga 1.200 prozaka autobusa , zamislite kolika bi bila koncentracija gasova u vazduhu, ističe Radoslav Nikolić, direktor GSP „Beograd”.
S druge strane, istraživanja pokazuju da prosečna brzina kojom se trolejbusi kreću ne prelazi 20 kilometara na sat. Gotovo da ne prođe dan a da popularne „trole“ iz nekog razloga stanu i naprave kraći ili duži zastoj u saobraćaju.
- Česti ispadi iz saobraćaja uzrokovani su problemom skretnica, i u GSP „Beograd” postoji volja da se taj problem reši - kaže Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj. Od vozila koje pokreće struja „trole” najviše troše i to duplo više od Gradske železnice, računica je stručnjaka iz Sekretarijata za saobraćaj.
- Gradska železnica troši 40 do 60, tramvaji 40 do 90, a trolejbusi čak 90 do 130 vatčasova po tonakilometru. To znači da je potrošnja električne energije kod trolejbusa, u odnosu na gradsku železnicu, gotovo dvostruka – kažu u Sekretarijatu.
Činjenica je i da bezbednost putnika u trolejbusima nije na visokom nivou. Podsetimo, pre nekoliko meseci Beograđanka Nevenka Nakić je povredila nogu pošto je propala kroz pod trolejbusa, a pre nekoliko godina jedna Francuskinja koja je slavila Novu godinu u Beogradu dobila je udarac u glavu kad se sa trolejbusa otkačila trolna glava. Saobraćajni stručnjaci smatraju da ovi slučajevi ne idu direktno protiv trolejbuskog sistema već protiv načina na koji se trolejbusi održavaju, za šta je zaduženo GSP “Beograd”. Pre svakog izlaska na ulice, vozila GSP prolaze tehničke provere ali ovi primeri ipak ukazuju na određene propuste tehničke službe GSP.
Iako nije za potpuno ukidanje trolejbusa, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Smiljan Vukanović navodi da “ne zna nijedan veliki grad u kome, kao u Beogradu, trolejbusi prolaze centralnim gradskim ulicama”.
- Naš trolejbuski sistem ja star i mora da se zanovi. Vozila su spora i zagušuju saobraćaj i možda bi bilo bolje da se izmeste iz centralnih gradskih ulica i da funkcionišu samo na periferiji grada gde neće smetati drugim vozilima – kaže Vukanović.
Razloga za smanjenje broja ili potpuno ukidanje trolejbusa iz saobraćaja ima još, ali svi oni padaju u vodu pred činjenicom da ova vozila ne zagađuju životnu okolinu. Da bi sistem bolje funkcionisao neophodan je i viši novi organizacije, te kupovina novih vozila. Prema nekim informacijama, GSP „Beograd“ će se ove godine „odreći“ najmanje 40 trolejbusa koji zbog starosti više nisu za upotrebu. Prvi čovek zadužen za organizaciju saobraćaja u gradu nije za potpuno ukidanje trolejbusa iz sistema gradskog prevoza.
- Ne možemo tek tako da se odreknemo ovog dela javnog prevoza bez odgovarajuće alternative. Najviše bih voleo da Beograđani na usluzi imaju i autobuse i tramvaje i trolejbuse a jednog dana i metro. U budućnosti, kada Beograd dobije metro, trolejbusi mogu biti jedan mali ako ništa drugo simboličan deo sistema javnog prevoza – kaže Dragoljub Đakonović.
Beogradski trolejbusi su u lošem stanju a ništa bolja nije ni trolejbuska mreža i zbog toga često “koče” saobraćaj i prave probleme. Teško je međutim sa pouzdano izmeriti da li “trole” donose više štete ili koristi.

I Bazel ukinuo trolejbuse
U Severnoj Americi samo sedam gradova u kojima su trolejbusi u upotrebi. To su: Vankuver, Edmonton, San Francisko, Sijetl, Boston, Filadelfija i Dejton. Trole su deo javnog prevoza u gotovo svim većim gradovima bivših sovjetskih republika. Voze i u Segedinu, Sarajevu, Beču i Sofiji, dok su Londonu ukinuti još 1962. godine, a u švajcarskom Bazelu pre dve godine.

Koristiti čistije izvore energije
Gradski sekretar za zaštitu životne sredine Goran Trivan ne želi da spekuliše da li trolejbusi donose više štete ili koristi ali se zalaže za korišćenje čistijih izvora energije.
- Veliki udeo u zagađivanju vazduha ima i saobraćaj. Struja je najčistiji izvor energije ali svakako treba razmišljati i o korišćenju biodizela jer su zagađenja od ovog izvora energije neznatna, kaže Trivan.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=75565
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod zeka » Čet Feb 19, 2009 12:04 pm

Nazalost, sve price o ukidanju trolejbusa vode dodjosi koji su prvi put parking mesto videli kada su dosli u Beograd. Sada razvoj Beograda vode intelektualci a Milos Obrenovic je iako nepismen ostavio Beogradu i Srbiji vise nego sto ce svi ovi zajedno.
Cela prica bi pila vodu da se taj plac proda po REALNOJ ceni. Inace, Luka Beograd je prodata u bescenje pa je zato pokrenut sudski proces radi naplate obestecenja.
U Srbiji ce samo jedna stvar zauvek ostati nedostizna-da se na vodece funkcije ne dolazi politickom protekcijom.
zeka
Član
 
Postovi: 593
Pridružio se: Pon Feb 25, 2008 1:40 am
Lokacija: Beograd


Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost