Mislim da je vreme da otvorimo i ovakvu temu u "gradski saobracaj u beogradu"... Istina, jos uvek ga nemamo, ali ne znaci da ga nikada u buducnosti necemo imati
Ovde mozemo komentarisati o samom problemu neimanja metroa, o nekim novim potencijalnim mogucnostima vezanim za metro, o vestima, o mogucim linijama, tipovima vozila, stajalistima itd...
Ako neko zna i nesto malo iz istorije, kao na pr. da li je bilo uopste bilo kakvih planova o uvodjenju teskog metroa u bgu, koje su linije bile u opticaju i sve ostalo vezano za razvoj istog, neka napise nesto i o tome
Verujem da ce biti napretka
Evo sta pise na sajtu Direkcije za javni prevoz (naravno, svestan sam da je to i dalje samo mitska vest, ali za sada je najsvezija ) :
(direktan link - http://www.beoland.com/lrt/lakimetro.asp )
planirane prve tri linije lakog metroa:
1. Ustanička ulica - centar grada - Tvornička
2. Banovo brdo - Prokop - Pravni fakutlet
3. Banovo brdo - Ada Ciganlija - Novi Beograd
.......................................................................................
Kada je 14. oktobra 1892. godine ulicama Beograda krenuo prvi tramvaj sa konjskom vučom niko nije ni slutio kakva je budućnost ovog najrasprostranjenijeg sistema javnog prevoza. Grad od oko 60.000 stanovnika, koji je polako počeo da poprima evropski imidž, jedan je od prvih u svetu koji je shvatio značaj razvoja javnog prevoza. Tramvaj je brzo pokazao svoje prednosti i već 1904 godine je počela njegova elektrifikacija. Sistem se postepeno razvijao i već 20 godina nakon uvođenja tramvaja 1912. godine prevezeno je oko 7,5 miliona putnika. Naravno ubrzani razvoj Beograda, naročito posle završetka Prvog svetskog rata zahtevao je i razvoj drugih sistema tako da je i autobuski saobraćaj počeo intenzivno da se razvija u drugoj i trećoj deceniji dvadesetog veka.