Logo

Beogradski laki/teski metro - da, ne, mozda, kada? :)

Diskusije

Beogradski laki/teski metro - da, ne, mozda, kada? :)

Postod urosjajo » Pon Dec 15, 2008 11:05 pm

Mislim da je vreme da otvorimo i ovakvu temu u "gradski saobracaj u beogradu"... Istina, jos uvek ga nemamo, ali ne znaci da ga nikada u buducnosti necemo imati :)
Ovde mozemo komentarisati o samom problemu neimanja metroa, o nekim novim potencijalnim mogucnostima vezanim za metro, o vestima, o mogucim linijama, tipovima vozila, stajalistima itd...
Ako neko zna i nesto malo iz istorije, kao na pr. da li je bilo uopste bilo kakvih planova o uvodjenju teskog metroa u bgu, koje su linije bile u opticaju i sve ostalo vezano za razvoj istog, neka napise nesto i o tome ;)
Verujem da ce biti napretka :)

Evo sta pise na sajtu Direkcije za javni prevoz (naravno, svestan sam da je to i dalje samo mitska vest, ali za sada je najsvezija :) ) :
(direktan link - http://www.beoland.com/lrt/lakimetro.asp )

planirane prve tri linije lakog metroa:
1. Ustanička ulica - centar grada - Tvornička
2. Banovo brdo - Prokop - Pravni fakutlet
3. Banovo brdo - Ada Ciganlija - Novi Beograd

.......................................................................................

Kada je 14. oktobra 1892. godine ulicama Beograda krenuo prvi tramvaj sa konjskom vučom niko nije ni slutio kakva je budućnost ovog najrasprostranjenijeg sistema javnog prevoza. Grad od oko 60.000 stanovnika, koji je polako počeo da poprima evropski imidž, jedan je od prvih u svetu koji je shvatio značaj razvoja javnog prevoza. Tramvaj je brzo pokazao svoje prednosti i već 1904 godine je počela njegova elektrifikacija. Sistem se postepeno razvijao i već 20 godina nakon uvođenja tramvaja 1912. godine prevezeno je oko 7,5 miliona putnika. Naravno ubrzani razvoj Beograda, naročito posle završetka Prvog svetskog rata zahtevao je i razvoj drugih sistema tako da je i autobuski saobraćaj počeo intenzivno da se razvija u drugoj i trećoj deceniji dvadesetog veka.
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Beogradski laki/teski metro - da, ne, mozda, kada? :)

Sponzor

 

Postod Senke » Pon Dec 15, 2008 11:29 pm

Samo laki metro nikako. To je dovoljno za Novi Sad za Beograd ne.
Treba praviti teški metro i to prema Jovinovom planu samo da linije idu još dalje.
Onda eventualno laki metro kao ispomoć.
Inače linija 1 lakog eto je samo produžena tramvajska linija 6.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod urosjajo » Pon Dec 15, 2008 11:34 pm

Senke je napisao:Samo laki metro nikako. To je dovoljno za Novi Sad za Beograd ne.
Treba praviti teški metro i to prema Jovinovom planu samo da linije idu još dalje.
Onda eventualno laki metro kao ispomoć.
Inače linija 1 lakog eto je samo produžena tramvajska linija 6.


A je l' imas ti mozda negde taj Jovinov (ili kako vec) plan? :D
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod Senke » Pon Dec 15, 2008 11:40 pm

http://sr.wikipedia.org/sr-el/Београдски_метро

Imate plan izgradnje metroa iz 1976
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod urosjajo » Pon Dec 15, 2008 11:48 pm

Hmm... interesantno! Nisam znao da je ovako nesto vec bilo u planu... ;)
Mada, steta sto se nista od toga nije ostvarilo...Do dZavola :D
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod CKD-KT4 » Uto Dec 16, 2008 12:10 am

Senke je napisao:Samo laki metro nikako. To je dovoljno za Novi Sad za Beograd ne.
Treba praviti teški metro i to prema Jovinovom planu samo da linije idu još dalje.
Onda eventualno laki metro kao ispomoć.
Inače linija 1 lakog eto je samo produžena tramvajska linija 6.


Nikako Jovinov plan i nikako teški!!!

Jovinov plan je:
-zastareo, tokovi ljudi su drugačiji;
-preambiciozan, tj. nema dovoljno putnika na mnogim od tih linija;
-preskup.
Jer, kada se gradi metro, svi ostali planovi o rekonstrukciji infrastrukture ostaju u 'leru', zbog para. Znači:
-popravka ulica je na minimumu;
-nema novih vozila JGS-a.

Plus ovo što je zadesilo svet, tj. ekonomska kriza...

I po sadašnjim istraživanjima dovoljan je laki metro po kacitetu. Možete se duriti kako to nije tačno, statistika je jasna.

Problem je sledeći: Beograd nije linijski grad (kao npr. Solun, koji je idealan za metro), već radijalan, sa rasutim tokovima putnika. Čak i kada bi se napravila prva linija metro, opsluživala bi samo 6% putnika!!!

Još jedna stvar (koju vam govorim kao laik). Mislim da bi prva linija trebala da ide od B. Brda (i podzemno i nadzemno gde je moguće) preko Z. venca, pa na B. most do Tvorničke.

Razlog što spominjem Brdo je taj što svi putnici sa 'juga' grada prolaze kroz samo jedan pravac - B. v. Mišića! Dok za (većinu) ostalih tokova imate razne pravce.
Poslednji put menjao CKD-KT4 dana Uto Dec 16, 2008 12:57 am, izmenjena samo jedanput
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod urosjajo » Uto Dec 16, 2008 12:47 am

Bilo kako bilo, jedno je sigurno - METRO NAM JE I VISE NEGO POTREBAN! ... a koji ce po tipu biti, sa koliko linija, stanica, vozila i slicno - mozemo svakako da raspravimo ;)

Upravo sam procitao Jovin plan metroa... i sve ostalo sto pise na vikipediji... razne ideje, zavrzlame, rasprave... a niko da POCNE DA RADI NA IZGRADNJI! Uzas!

Elem, ja bas jesam za teski metro, pre svega sto je duboko pod zemljom i sto samim tim ne ometa drumski i sinski nadzemni saobracaj... dalje, nase ulice zaista jesu uske za laki metro, pogotovo deo centralne gradske zone. Svakako da plan iz 1976. treba skoro kompletno da se izmeni, jer ipak je proslo 32 godine od tada... potreba je veca nego ikada, veci je broj stanovnika, a mislim da kao i svaka svetska "metropola" Beograd treba da ima jedan ozbiljan sistem gradskog prevoza.
I ne znam zasto svi oni koji prave planove za metro bilo koje vrste, toliko potenciraju na potezu od Ustanicke pa do neke tacke B na drugoj strani grada?!?! Ja u taj deo grada ne bih ni uvodio metro. Ipak, 5,6,7 i 14 su sasvim dovoljne! Jos uz uvlacenje linija sa poteza 300 ka centru grada, stanovnici Bulevara i okoline bi bili i vise nego dobro povezani sa centrom!

Slazem se sa idejom CKD-KT4 da prva linija treba krenuti sa b.brda/vidikovca/p.brda ili knezevca/rakovice... naravno, treba i iskoristiti postojecu infrastrukturu, pa tako na primer iskoristiti zel. stanicu resnik kao pocetnu, pa preko knezevca, vidikovca, zarkova, b. brda napraviti novi podzemni deo, koji ce posle kod sajma, recimo, da se ukljuci ponovo na postojeci sinski sistem, predje savu, i nastavi dalje da se siri preko nbga i zemuna...
isto vazi i za deo visnjica/karaburma/mirijevo/zvezdara...

Samo 2 ili 3 linije, mudro smisljene bi astronomski poboljsale kvalitet saobracaja i enormno smanjila haose, kolapse i guzve na ulicama! ;)
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod CKD-KT4 » Uto Dec 16, 2008 12:53 am

urosjajo je napisao:Elem, ja bas jesam za teski metro, pre svega sto je duboko pod zemljom i sto samim tim ne ometa drumski i sinski nadzemni saobracaj... dalje, nase ulice zaista jesu uske za laki metro, pogotovo deo centralne gradske zone.


Ko priča o prolasku LRT-a kroz ulice u Centru?

LRT bi u svakom slučaju prolazio podzemno kroz Centar, od Vuka do B. mosta.

Trenutno se vode rasprave da li da i deonica kroz Bulevar ide skroz podzemno ili samo na najznačajnijim raskrsnicama, s time da bi imao "zeleni talas" u odnosu na ostale vidove saobraćaja.

I ono: "aksiom koji se ne dokazuje" to jedino može da se obesi mačku o rep.
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Senke » Uto Dec 16, 2008 1:05 pm

To je moje mišljenje, dok se smislio koji na treba, pa onda linije, tako da cenim da će prva biti gotova do 2015. godine.
Senke
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Apr 06, 2008 12:17 pm
Lokacija: Beograd

Postod urosjajo » Uto Dec 16, 2008 1:16 pm

Senke je napisao:To je moje mišljenje, dok se smislio koji na treba, pa onda linije, tako da cenim da će prva biti gotova do 2015. godine.


Da ;) mada, kako smo krenuli... :D
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod igibgd » Uto Dec 16, 2008 2:18 pm

Pa mapa i nije loša,ali se nikako ne bih složio sa tim da metro bude spojen sa prugama Železnice Srbije kao što se vidi na par mesta. :roll:

I jedna ideja,a to je da se metro od Dorćola produži ispod Dunava za Kotež i Borču :) :wink:
Korisnikov avatar
igibgd
Član
 
Postovi: 1454
Pridružio se: Pet Jul 11, 2008 9:06 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Uto Dec 16, 2008 4:03 pm

WeljaBG je napisao:jovinov plan nije preambiciozan...

Jeste, za mnoge pravce nema putnika, a i stanice koje je dizajnirao su megalomanske. Stavio je dosta mesta za lokale, kao to će pokriti troškove gradnje. Pa i Vukov spomenik ima takav prostor, ali ostalo je samo par otvorenih, svi ostali su banktrotirali.

LRT ima kapacitet od 18.000, što je po studiji podobnosti sasvim dovoljno za BG i biće dovoljno u budućnosti, jer Beograd ne raste više brzo, opao je priliv doseljenika iz unutrašnjosti.
Teški metro ima kapacitet od oko 40.000 ljudi!!!

Šta, da potrošiš pare za predimensionisan projekat, a sredstva za obnovi i investicije, kao i tekuća održanja, su na minimumu! Daj molim te!


ako treba naći ću vam podatke koji potvrđuju ovo što vam pišem.

Lep pozdrav svima!
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Marko » Uto Dec 16, 2008 4:10 pm

Ova tema treba da bude preseljena u sinska vozila
Žalosno je što današnja deca misle da je Mocart bio vlasnik kladionica, a ne da je prodavao čoko kugle

# Vratite Risa u Vojnu akademiju
Marko
Član
 
Postovi: 12129
Pridružio se: Uto Apr 29, 2008 10:54 pm
Lokacija: Nakon uništenja zvezde smrti planeta Endor

Postod brzi » Uto Dec 16, 2008 4:26 pm

U "Politici" iz 1925. godine je napisan članak o predlogu za izgradnju metroa na potezu Kalemegdan-Trg-Terazije-Slavija-Čubura. Bilo je ideja kad se pisao Generalni plan iz 1924. Kad pronađem podatke, postavit ću ih.
A evo vam za početak iz Beogradskih opštinskih novina iz 1938. ideja o tri linije metroa.
ImageImage ImageImage
Image ImageImage
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod Darko » Uto Dec 16, 2008 5:52 pm

Decko ti je sve lepo objasnio, prostije od onoga ne moze a ti pricas neke gluposti koje veze sa temom nemaju.

Ako grad ima istu gustinu naseljenosti apsolutno ne znaci da treba da se poredi jer postoji nesto sto se zove kretanje stanovnistva. Dakle kada bi 60% stanovnika zivelo na 50km od centra BG tada bi to imalo smisla. Sada je to glupost.

Srbija ne pravi gradove. I gradovi se ne prave tako sto neko dodje i kaze e ovo je sad grad. Dovedite sutra tu 50.000 ljudi da zive.

Nikakav zakon o BMA i slicno se ne sprema. I nista ne treba da se potpise na 2 do 5god, ne dovodi ljude u zabludu.

Poenta onoga sto je CKD ispricao je sasvim jasna: finansije i potrebni kapacitet za BG. I to su jedine 2 stvari gde ima prostora za pricu. Meni nije jasno kako sam sebi nisi dosadan pricama tipa: Nek sutra kupe 1500 autobusa i naprave metro. to moze u igrici nekoj kojoj igras ili mozes o tome da mastas kad legnes da spavas, ovo je realan zivot i realne stvari.

I poslednja stvar, mislim da CKD-u dugujes izvinjenje za sve kvalifikacije koje si izneo o njemu, jer decko ovde moze danima da drzi predavanje na tu temu jer se vidi da puno zna i ono sto prica ima realnu osnovu.
Darko
Član
 
Postovi: 570
Pridružio se: Pet Apr 04, 2008 8:06 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju