Logo

Beogradski laki/teski metro - da, ne, mozda, kada? :)

Diskusije

Postod avramovicsasa » Pon Dec 22, 2008 9:51 pm

Rusija i Kina su zaintresovane za gradnju METRO-a e sada pitanje je da li zaista postoji finansijska kriza ili je to još jedna izmišljotina pod patronatom
SAD-a.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Sponzor

 

Postod urosjajo » Čet Dec 25, 2008 3:55 pm

Sve je to jasno, ekonomska kriza i bla, bla... ali, nece ona trajati citavu vecnost...
neka oni za sada bar naprave projekat za bar prvu liniju... studiju opravdanosti, moguce solucije i slicno, pa kad prodje pomenuti ekonomski haos, neka krene sa izvrsenjem projekta... :D :D :D
urosjajo
Član
 
Postovi: 121
Pridružio se: Čet Maj 08, 2008 12:31 am
Lokacija: Beograd - NBg

Postod avramovicsasa » Čet Dec 25, 2008 9:11 pm

Potpuno je jasno zašto se o ponudi Rusije i Kine razmišlja sa dozom rezerve
jer METRO je najprofitabilniji vid prevoza,ukoliko se gradnja prepusti strancima nama će ostati mali deo kolača dok će ostali uzimati velike pare
kako bi naplatili ono što su uložili.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod avramovicsasa » Čet Jan 01, 2009 9:09 pm

Evo šta su objavile Večernje novosti u Novogodišnjem broju o Beogradskom METRO-u.

Beograd je ozbiljno krenuo u pregovore oko Metroa a planove dogodine neće
uspeti da pokvari ni Ekonomska kriza koja drma planetu.
-Odgovor na pitanje koji će sistem prevoziti Beograđane i kako će se finansirati znaće se do kraja Aprila a kopanje bi moglo da počne već krajem 2009 godine.
-Ipak prva linija će proraditi tek u naredne 4 godine.
-Čim se stručnjaci slože oko projekta,Nacionalni savet za infrastrukturu koji
je Beogradski METRO svrstao u tri najvažnija projekta u Srbiji predložiće
finansijsku rekonstrukciju,ono što se zna jeste da će projekat koštati oko
milijardu evra.
-Najveća je nedoumica kakav će se Metro graditi,postoje planovi stari preko
30 godina za koje Milutin Mrkonjić tvrdi da su upotrebljivi,mada će se sačekati završna reč stručnjaka iz inostranstva.
-Prema starom projektu gradnja linije ,,Stari Merkator-Vukov spomenik,,
i ,,Kalemegdan-Autokomanda,, obuhvatiće 14 km mreže i 16 stanica i
trajaće gradnja 6-8 godina.
Dr.Mihailo Maletin kaže da bi se ovaj projekat radio u fazama.
Prva linija ,,Stari Merkator-Terazije,,proradila bi za 4 godine na liniji dugačkoj 6 km vozovi bi išli na svaka 3 min.brzinom od 34 km/h.
METRO bi se kasnije širio prema Vukov.spomeniku i Ustaničkoj a od Merkatora prema Zemunu što bi dovelo da se mreža razgrana ispod celog
grada za 15 godina.
-Celu podršku će davati i BEOVOZ,Metro bi mogao da se gradi dobijanjem
kredita od neke velike zemlje ili institucije ali nikako putem koncesije a
sigurno je da Beograd neće graditi METRO bez preciznih planova i računice.


ps Objavljena je sličica nacrta podzemne stanice na Trgu Republike koja
bi se nalazila između Narodnog muzeja i Pozorišta,sudar Istorije i modernog doba.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod Sloba » Sub Jan 03, 2009 1:46 pm

34 kilometara na sat??? :shock:
Pa oni su ludi! Većom brzinom ide čak i najstarija underground linija u Budimpešti koja je u upotrebi već decenijama! :roll:
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod markotar » Sub Jan 03, 2009 4:46 pm

Misli se verovatno na prosecnu brzinu, ne na najvecu mogucu.
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod Sloba » Sub Jan 03, 2009 5:35 pm

Pa prosečna brzina M1 u Budimpešti je preko 40 km/h. :roll:
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod CKD-KT4 » Sub Jan 03, 2009 5:59 pm

U Parizu je 33km/h, ništa neuobičajeno.
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Sloba » Sub Jan 03, 2009 7:00 pm

U stvari sve zavisi od krivina. M1 u Budimpešti ima puno krivina pa je verovatno to razlog te niske brzine. Sve u svemu, bolje da razviju Beovoz do krajnjih mogućnosti i da svaka pruga oko Beograda bude praćena Beovozom i tek kad se Beovoz isplati onda nek grade metro.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod avramovicsasa » Sub Jan 03, 2009 10:34 pm

pazite verovatno misle na 34 km/h kao stvarnu brzinu kretanja jer linija METRO-a kroz grad recimo na liniji ,,Stari Merkator-Vukov Spomenik,,imaće
važna stajališta na kraćim razdaljinama:

npr.

Stari Merkator-Opština N.Bgd-SIV-Ušće-Kalemegdan-Trg Republike-Terazije-
Tašmajdan-Bulevar-Vukov Spomenik.

krak ka Autokomandi: Terazije-Beograđanka-Slavija-Karađ.park-Autokomanda.

Sve stanice su od velikog značaja i ne treba ni jednu propustiti a ako bi se
Metro vozovi kretali većom brzinom to bi bilo kreni-stani.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod brzi » Pon Jan 05, 2009 4:07 pm

Sloba je napisao:Sve u svemu, bolje da razviju Beovoz do krajnjih mogućnosti i da svaka pruga oko Beograda bude praćena Beovozom i tek kad se Beovoz isplati onda nek grade metro.

Slažem se da prvo treba srediti Beovoz i iz njega izvući maksimum, pa oda krenuti u izgradnju metroa. Beovoz bi se mogao sredit da ima metro osobine kao visoki stanični peroni, vagoni sa više ulaza. Ovakvi sistemi postoje na svim japanskim prigradskim železnicama.

Još jedna od mojih zamerki na metro projekt je upravo što ima previše stanica. Mislim da bi trebalo imati manje stanica i čime bi se dobilo na većoj eksplatacionoj brzini i bržoj i jeftinijoj gradnji, jer se najviše potroši para na stanicama. Koliko god se vama ovo ne bi svidelo, mišljenja sam da treba primeniti ruske standarde. Razmak između stanica je u proseku 1,4 km, u St. Petersburgu je prosečan razmak čak 1,8 km. Doduše u svetu postoje i veći međustanični razmaci kao Hong Kong sa nešto više od 2 km. I mislim da je dovoljno da imamo kompozicije ne due od 90 m i širine 2,8 m.
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Pon Jan 05, 2009 4:17 pm

Slažem se da sve pruge u Beogradu i na periferiji treba iskoristiti za prevoz
putnika kompozicijama BEOVOZ-a jer u vremenu zakrčenih ulica treba se
oslanjati na Železnicu i Brodove kao i Žičare i Uspinjače koje su za nas daleka budućnost.
Što se METRO-a tiče Beograd ima prilično zagušen Centar koji se godinama
širio tako da su stajališta koja sam spomenuo od velikog značaja,ukoliko bi
daljina bila 1-2 Km poznajući mentalitet ljudi METRO bi bio promašen projekat jer bi opet koristili svi automobile kao i vozila JGP-a.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod brzi » Pon Jan 05, 2009 4:29 pm

Što se tiče stanica u starom delu grada, smatram da su dobre, prvenstveno mislim na Terazijsku terasu, Skupšitinu i Vuk, dok bi novobeogradska strana mogla da smanji broj stanica. Novi Beograd je pun širokih ulica i trotoara i ne bi bio neki problem prošetati do stanice. A što se tiče korišćenja auta do posla, ja sam za najrestriktivnije mere od skupog parkinga, što manje parking mesta na ulicama (osim za ljude koje žive u centru) do naplate ulaska u centar. 80% automobila koji prolaze gradom su popunjeni samo vozačem i oni su najveći problem. Treba menjati navike i mentalitet, nek mrdnu zadnjicom.
brzi
Član
 
Postovi: 67
Pridružio se: Sre Okt 15, 2008 2:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod avramovicsasa » Uto Jan 06, 2009 10:58 pm

uzdam se u najavljene projekte Sekretarijata za Saobraćaj o kojima smo već
pisali,Saobraćajnih patrola mora biti više na ulicama,pratiti saobraćaj,naplać-
ivati takse za ulazak u grad,naplaćivati skupo parkiranje u Centru-osim za
vozila stanara,Besprekoran rad Parking servisa itd,tzv.lupanjem po džepu
smanjio bi se broj bespotrebnih dolazaka sopstvenim vozilom do centra.

Poskupljenjem goriva i smanjenjem parking mesta ne bi se postiglo ništa
samo bi se uvećao trenutni haos,treba iskoristiti ono što imamo u narednih
4-8 godina(po procenama stručnjaka)dok ne stignu prve METRO linije.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Postod avramovicsasa » Sre Jan 07, 2009 2:14 am

Nije loša ideja ali opet i u ovom primeru se vozačima daje izbor da biraju a
oni će opet ulaziti kolima u grad do momenta kada ne budu primorani da parkiraju i put nastave prevozom.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju