Tahograf je merni uredjaj koji sluzi za pracenje rada vozila i vozacke posade.On meri i zapisuje vreme rada,predjeni put i ostvarene brzine.Podaci se mogu videti na instrument tabli i na listicu na kojem ih merni uredjaj ispisuje.Upotreba ovih uredjaja je obavezna na vozilima preko 3,5 t nosivosti i autobusima preko 8 sedista.
Tahografi se prvi put ugradjuju u nemackom zakonu o bezbednosti saobracaja 1952.godine za sva vozila preko 7,5 tona nosivosti.
U novije vreme su postale popularne mahinacije na radu tahografa,pa se zbog toga sve vise koriste digitalni tahografi na kome ce to biti nemoguce raditi.Tahografi koji ce se koristiti tkz CIP Karticom se nazivaju digitalni a stari sa listicem ANALOGNI.Digitalni tahografi podatke cuvaju u samoj kartici i samom tahografu,a podaci mogu da se cuvaju i 365 dana unazad.U eu je od 5.8.2006. stupilo na snagu da sva vozila koja izadju iz fabrike moraju imati diitalne tahografe,a od 2010 sva vozila preko 3.5 t.