Logo

Euro standardi i ostale norme

Sve o neophodnim zakonima u prevozu, sabraćaju, neophodne dozvole, atesti, dokumentacija za tahografe i ostala tematika vezana za zakonodavstvo i propise.

Euro standardi i ostale norme

Postod miham » Sre Feb 02, 2011 8:08 pm

Pozz ljudi,

Da ne zna ko je li moguce prepraviti euro0 ili crni motor kako ga mi zovemo na visi nivo-euro3,4,5 i radi li ko to da neko zna ili ima li neki sajt vezano za to.? ja sam gledao nesto i dodaje se neki filter cestica ali mislim da ima tu puno cega da se cacka..
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Euro standardi i ostale norme

Sponzor

 

Postod djole » Sre Feb 02, 2011 8:18 pm

Ako planiras da uvezes neki stariji autobus koji nije euro3, ne mozes ga prepraviti da ispunjava euro normu ( bar je tako u Srbiji ) posto se na carini priznaje samo ako je euro norma fabricki deklarisana. Drugo, euro norma se ne odnosi samo na motor, odnosi se na celokupno vozilo.... Ti filteri mozda imaju efekta negde u Evropi ako planiras da vozis posto postoje ogranicenja u tom pogledu sto se tice ulaska u gradove ( npr u Nemackoj imaju zelenu, crvenu nalepnicu... )
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Postod miham » Sre Feb 02, 2011 10:22 pm

Ma negdje sam sreo to da neko radi,ne mogu da se sjetim dje..po nekom sertifikatu od strane firme..moze biti i da sam nesto pobrkao..ko ce ti ga znati.. :)
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod Jovan » Sre Feb 02, 2011 11:15 pm

miham je napisao:Ma negdje sam sreo to da neko radi,ne mogu da se sjetim dje..po nekom sertifikatu od strane firme..moze biti i da sam nesto pobrkao..ko ce ti ga znati.. :)


Ima to, gledam u Njemackoj npr Setra 300 sa tim ugradjenim filterima moze dobiti zelenu naljepnicu(plakette), samo ne znam da li mora imati neku normu unaprijed, mislim, da li bi npr mogla i u seriju 200 ili neki stariji autobus.
U Njemackoj vozilima sa tim filterima smanjunju i porez
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2369
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Postod miham » Čet Feb 03, 2011 10:40 am

e pa tako nesto sam i ja gledao..i nasao sam neke filtere cestica koje smanjuju i do 99% cestica koje izlaze iz auspuha,ali koji to euro standard zadovoljava...?ali ja isto mislim da ne moze da se uveze npr setra 200 ili 300 sa nizom euro normom ako to nije fabricki deklarisano...ali opet,ako covjek pokupi taj zanat i ima dobru vezu na masinski institut moze u neko dogledno vrijeme da pocne da "zeleni" ove nase autobuse koji su vec u CG jer ce za koju godinu ako budemo ulazili u ovu evropsku uniju morati da imamo euro 3 vozila(za one koji ne budu imali bice skupa registracija/porez) a cisto sumnjam da ce 90% prevoznika baciti svoj vozni park i kupiti novi,zar ne..?
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod primo 1 » Ned Avg 21, 2011 11:42 pm

Koliko ja znam vise se ne moze uvesti vozilo koje ne zadovoljava euro 3 ili bolje. Ako medjutim ovde kupis stariji cuo sam da ovde moze na masinskom fakultetu da se dobije sertifikat ukoliko je izvrseno prilagodjavanje. Ipak, od Euro 0 ne mozes napraviti Euro 5, tj. teoretski bi mogao kad bi sem filtera dodao i kompletan SCR sa sve rezervoarom za ad blue, a kako bi to sve islo u masini koja ni u pismu nije predvidjena za to bog te pita. A to samo da probas pa sta bude uopste nije jeftino.
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Postod mikivs » Pon Okt 31, 2011 10:29 am

Evo da dodam iz PRAVILNIK
O TEHNIČKIM I TEHNIČKO-EKSPLOATACIONIM USLOVIMA KOJE MORAJU ISPUNJAVATI TERETNA VOZILA I AUTOBUSI KOJIMA SE OBAVLJA MEĐUNARODNI JAVNI PREVOZ U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU
("Sl. glasnik RS", br. 99/2005, 23/2006 i 63/2009)

Član 10

Na prednjoj strani teretnog vozila zavisno od kategorije u koju se vozilo svrstava mora se nalaziti znak u obliku kruga prečnika 200 mm zelene boje, sa spoljašnjim obodom - ivicom od 20 mm bele boje sa ucrtanim slovom ili rimskim brojem bele boje dimenzija 114 mm ili znak u obliku kruga prečnika 130 mm zelene boje, sa spoljašnjim obodom - ivicom od 20 mm bele boje sa ucrtanim slovom ili rimskim brojem bele boje dimenzija 75 mm, i to:

1) za kategoriju "zeleno" vozilo - slovo E;

2) za kategoriju "zelenije i bezbedno" vozilo - slovo S;

3) za kategoriju "EVRO III bezbedno" vozilo - broj III;

4) za kategoriju "EVRO IV bezbedno" vozilo - broj IV;

5) za kategoriju "EVRO V bezbedno" vozilo - broj V.

Izgled znaka iz stava 1. ovog član dat je u Prilogu br. 13, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Korisnikov avatar
mikivs
Član
 
Postovi: 308
Pridružio se: Pon Sep 05, 2011 10:33 pm
Lokacija: Vršac

Postod najsporiji » Pon Okt 31, 2011 10:07 pm

Ne znam isplativost ali i konacan "uspeh" bilo kakve prepravke vozila,samo iz prostog razloga sto se vec proizvode i motori sa euro 6 standardom a kada veci standard stupi na snagu,ukida se poslednji vazeci pa je rizik dosta veliki.Prosto,zadnjih par decenija svi proizvodjaci pod plastom zastite zivotne sredine,"stancuju" sve vise novih vozila a za kupovinu istih daju i odredjene povlastice kupcima u vidu raznoraznih finansijskih povoljnosti u toku eksploatacije.U skladu s' tim "zagorcavaju zivot " raznoraznim vecim nametima svim onim vlasnicima vozila koja su sa sto nizim ili starijim standardom,pa bi u tom smislu bilo vrlo upitno treba li ulagati novac u bilo kakve prepravke.Naravno,sve ovo pod uslovom da ce vozilo biti usmereno ka zapadnoj Evropi.Medjutim, verujem da cemo ovde na ovim nasim prostorima,jos dugo godina voziti sve ono sto imamo pa makar to islo i na ugalj k'o japanac Paje i Jareta.Koji crni euro standard kada se jos vozimo na obican dizel a uz sve to imamo i najlosiji eurodizel kao neophodno gorivo za novu generaciju euro motora.Neka nam je eurodizel i najlosiji ali je zato barem i najskuplji.
najsporiji
Član
 
Postovi: 495
Pridružio se: Ned Jun 12, 2011 11:27 am
Lokacija: Svilajnac

Postod mikivs » Uto Nov 01, 2011 12:34 pm

Mislim da je bilo kod uvoza automobila,ako uvoziš školjku mora biti u Euro 3 standardu. E a to proveravaju ako je kompletno vozilo bilo proizvedeno kao Euro 3.
Znači naknadne prepravke nema na motoru.

Čini mi se da samo ugradnjom gasa ide jedan standard gore po pitanju izduvnih gasova,ali motor i dalje ostaje u standardu kojem je i proizveden.
Korisnikov avatar
mikivs
Član
 
Postovi: 308
Pridružio se: Pon Sep 05, 2011 10:33 pm
Lokacija: Vršac

Postod najsporiji » Uto Nov 01, 2011 3:09 pm

Ma da,kod nas je uvek dodatna opasnost u tome kako ce ko od ovl.lica odredjeni propis da protumaci, pa je i krajnji rezultat u tom delu vrlo neivestan.Naravno,u celoj prici pre svega mislim na prepravke da se sa euro 2 dobije euro 3 standard,znam da su to radili na volvo kamionima,ali je zato sve dalje-vise od toga, nemoguca misija i avantura bez logike i isplativog uspeha.Proizvodjaci vozila su na duze staze osmislili plan o kontinuitetu svog posla, ali i posla pratece auto industrije i jedino gde se mozda mozemo sloziti,to je da su sva novija vozila vrlo lepa na oko,laka za voznju,prepuna elektronike koja "odmara"vozaca i skoro kompletna podredjena recikliranju.Shodno takvoj poslovnoj politici svih proizvodjaca,u auto industriji vise nema pouzdanog kvaliteta koji ce da traje.
najsporiji
Član
 
Postovi: 495
Pridružio se: Ned Jun 12, 2011 11:27 am
Lokacija: Svilajnac

Postod kosmajac » Uto Nov 01, 2011 10:56 pm

U pravu si najsporiji,ko kako koji drzavni propis protumaci.

‎"Odredba prema kojoj vozači u Srbiji od sutra na vozilima treba da imaju sve četiri zimske gume, bez obzira na vremenske uslove, još je važeća. Ministar Milutin Mrkonjić usmeno je saopštio da je odložena primena te odredbe, ali u Službenom glasniku to još nije objavljeno, izjavio je danas predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović." KO JE OVDE LUUUUUD!!! :)


http://www.blic.rs/Auto/Istrazujemo/286 ... nuo-vozace
Korisnikov avatar
kosmajac
Profesionalni vozač
 
Postovi: 786
Pridružio se: Čet Maj 05, 2011 4:02 pm
Lokacija: Obrenovac

Postod Velemajstor » Uto Nov 01, 2011 11:17 pm

Dve zimske gume na pogonske točkove i juriš. Neka kazne ako smeju. Izbori su sve bliže pa vi gledajte.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod primo 1 » Sre Nov 02, 2011 1:17 am

Neće kazniti, bar tako su rekli, ali negde sam pročitao da osiguranja ne priznaju ako se sudariš, a nemaš na svim zimske, pa ko je sad tu lud?
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Postod mikivs » Sre Nov 02, 2011 12:49 pm

Juče na dnevniku 2 RTS-a bila informacija da je i u službeni glasnik izašlo.
Korisnikov avatar
mikivs
Član
 
Postovi: 308
Pridružio se: Pon Sep 05, 2011 10:33 pm
Lokacija: Vršac

Postod mikivs » Sre Nov 02, 2011 12:55 pm

primo 1
Što se tiče osiguranja to je tačno,tako sam i ja čuo. Oni neće biti tako daobri pa da plate štetu,uvek se gleda da što manje plate. Ovo im je samo jedan razlog + ,da ne plate štetu jer nisi imao sve 4 zimske gume kako kaže u zakonu.
Korisnikov avatar
mikivs
Član
 
Postovi: 308
Pridružio se: Pon Sep 05, 2011 10:33 pm
Lokacija: Vršac

Sledeća

Povratak na Zakonodavstvo i papiri

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron