Logo

TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Sve o neophodnim zakonima u prevozu, sabraćaju, neophodne dozvole, atesti, dokumentacija za tahografe i ostala tematika vezana za zakonodavstvo i propise.

TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Postod KolaricSlavko » Sre Sep 13, 2017 11:28 pm

Postovani,
zelja mi je da pokrenem temu koja je vazna za sve prevoznike u drumskom saobracaju, putnickom i teretnom.
Posebno je vazna profesionalnim vozacima.
Kao sto vam je poznato od 01.04.2017 je stupio na snagu "Pravilnik o evidenciji radnog vremena clana posade vozila".
Pored mogucnosti dolaska inspekcije ne bi li proverili da li vodite evidenciju, vazno je da se evidencija vodi pravilno.

Mi smo tu temu vec pokrenuli na nasem sajtu http://www.tahograf.co.rs gde smo postavili nekoliko desetina pitanja i odgovora vezanih za upotrebu tahografa (kako analognih tako i digitalnih) kao i gresaka prilikom rada posebno sa karticama vozaca.

U nasem timu se nalaze vrhunski strucnjci iz oblasti saobracaja tako da smo voljni da komentarisemo i dmo nase strucno misljenje o nekom od mogucih problema sa kojim se suocavate.

Mislim da je tema vazna kako za pojedince tako i za bezbednost u saobracaju.
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad

TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Sponzor

 

Re: TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Postod KolaricSlavko » Čet Sep 14, 2017 3:20 pm

6. VREME UPRAVLJANJA VOZILOM
Vremena upravljanja vozilom obuhvataju sva vremena upravljanja vozilom na teritoriji Republike Srbije i teritoriji država potpisnica AETR sporazuma, kao i država koje nisu potpisale AETR sporazum.
Maksimalno dozvoljeno dnevno vreme upravljanja vozilom iznosi 9 časova, odnosno 10 časova najviše dva puta nedeljno.
U javnom linijskog gradskom i prigradskom prevozu putnika i javnom linijskom međumesnom prevozu na linijama do 50 km, koji se obavlja u celosti na teritoriji Republike Srbije, maksimalno dozvoljeno dnevno vreme upravljanja vozilom iznosi 8 časova.
Maksimalno dozvoljeno nedeljno vreme upravljanja vozilom iznosi 56 časova.
Ukupno vreme upravljanja vozilom u toku dve uzastopne nedelje ne sme da pređe 90 časova.


6. VREME UPRAVLJANJA VOZILOM
Vremena upravljanja vozilom obuhvataju sva vremena upravljanja vozilom na teritoriji Republike Srbije i teritoriji država potpisnica AETR sporazuma, kao i država koje nisu potpisale AETR sporazum.
Maksimalno dozvoljeno dnevno vreme upravljanja vozilom iznosi 9 časova, odnosno 10 časova najviše dva puta nedeljno.
U javnom linijskog gradskom i prigradskom prevozu putnika i javnom linijskom međumesnom prevozu na linijama do 50 km, koji se obavlja u celosti na teritoriji Republike Srbije, maksimalno dozvoljeno dnevno vreme upravljanja vozilom iznosi 8 časova.
Maksimalno dozvoljeno nedeljno vreme upravljanja vozilom iznosi 56 časova.
Ukupno vreme upravljanja vozilom u toku dve uzastopne nedelje ne sme da pređe 90 časova.
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Postod KolaricSlavko » Pon Sep 18, 2017 8:02 am

1. OBLAST PRIMENE
Zakon se primenjuje na posadu vozila koja obavlja drumski prevoz:
• tereta, kada je najveća dozvoljena masa vozila veća od 3,5 tona;
• putnika, vozilima za prevoz više od 9 lica uključujući i vozača.
2. IZUZEĆA OD PRIMENE ZAKONA
1. vozila čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 40 km/h;
2. vozila čiji je vlasnik, odnosno korisnik vojska, policija, služba civline zaštite i vatrogasna služba, kada se prevoz obavlja u svrhu izvršavanja zadataka ovih službi i pod njihovim nadzorom;
3. vozila koja se korise u vanr. situacijama ili akcijama spašavanja, uključujući i vozila koja se koriste za prevoz human. pomoći, kada se za ovakav prevoz ne ostvaruje profit;
4. specijalna vozila koja se koriste u medicinske svrhe;
5. vozila koja se testiraju na putu u svrhu tehn. razvoja ili održavanja i novim ili remontovanim vozilima koja nisu registrovana za kretanje u saobraćaju;
6. vozila čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7,5 tona koja se koriste za prevoz tereta za sopstvene potrebe;
7. vozila od istorijskog značaja, po propisima države u kojoj su registr., koja se ne koriste za javni prevoz putnika ili tereta;
8. spec. vozilima za prevoz oštećenih i neispravnih vozila, a koja se koriste do 100 km od sedišta, odnosno ogranka prevoznika;
9. vozila NDM do 7,5 tona koja se koriste za prevoz materijala,opreme ili mehaniz. koju vozač koristi u toku svog rada i koja se koriste do 100 km od sedišta/ogranka prevoznika, ukoliko uprav. vozilom nije osn. zanim. vozača.
Odredbe ovog zakona se ne primenjuju na posadu vozila koja obavlja međunarodni prevoz vozilima u javnom linijskom prevozu putnika na linijama dužine do 50 km.
Odredbe ovog zakona se ne primenjuju na posadu vozila koja obavlja prevoz u celini na teritoriji Republike Srbije i to:
1. specijalnim vozilima za održavanje kanalizacionih sistema za zaštitu od poplava, za održavanje vodovodnih, gasovodnih i elektrodistributivnih instalacija, za sakupljanje i odlaganje smeća;
2. specijalnim vozilima za održavanje i upravljanje putevima;
3. specijalnim vozilima za održavanje telefonsko-telegrafske mreže, za radio-televizijsku difuziju, i službe za otkrivanje radio ili televizijskih predajnika i/ili prijemnika;
4. specijalnim vozilima za prevoz opreme cirkusa i zabavnih parkova;
5. vozilima koja se koriste za prikupljanje mleka sa stočnih gazdinstava i za dopremanje posuda za mleko ili mlečne proizvode namenjene za životinjsku ishranu;
6. specijalnim vozilima za prevoz novca i/ili dragocenosti;
7. specijalnim vozilima za prevoz košnica;
8. traktorima;
9. vozilima čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7,5 tona, koja se koriste kod pružalaca univerzalnih usluga, u skladu sa propisima iz oblasti poštanskih usluga, za isporuku pošiljaka kao univerzalne usluge koja se koriste najdalje do 100 km od sedišta, odnosno ogranka prevoznika, pod uslovom da upravljanje vozilom ne predstavlja osnovno zanimanje vozača.
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Postod KolaricSlavko » Pon Sep 18, 2017 8:04 am

18. NAJČEŠĆA PITANJA
Pitanja izneta u ovom poglavlju bila su predmet diskusije na skupovima održanim 21.12.2015. godine u Sava Centru u Beogradu i 04.02.2016. godine u Mastar centru PKV u Novom Sadu. Odgovori date u ovom poglavlju su u neobaveznoj i konsultativnoj formi i ne mogu biti zamena za zvanično tumačenje, odnosno mišljenje organa državne uprave zaduženog za sprovođenje i kontrolu sprovođenja zakona. Stoga sve navedene odgovore treba prethodno proveriti u konsultaciji sa kontrolnim organima kako ne bi došlo do pogrešne primene zakona.

• Da li je vozilo kojim se vrši prevoz mleka izuzeto od odredbi ovog zakona?
Vozilo kojim se vrši prevoz mleka od proizvođača do prerađivača je izuzeto od odredbi ovog zakona, ali vozilo kojim se vrši prevoz od prerađivača pa do distributivnih, veleprodajnih ili maloprodajnih objekata nije izuzeto od odredbi ovog zakona.

• Koliko minimalno vozač mora da radi u periodu od 00:00 do 04:00, da bi mu maksimalno vreme rada tokom tog radnog dana bilo ograničeno na 10 časova?
Ako vozač tokom radnog dana obavlja noćni rad u trajanju od bar 1 minut, njegovo najduže radno vreme tokom tog radnog dana može iznositi maksimalno 10 časova.

• Na koji način se vodi obavezna evidencija radnog vremena vozača propisana ovim zakonom?
Način i sadržaj vođenja obavezne evidencije o radnom vremenu biće detaljno definisan pravilnikom.

• Kako se vrši nadoknada skraćenog nedeljnog odmora?
Prilikom nadoknade skraćenog nedeljnog odmora isti se mora vezati na neki odmor koji traja najmanje 9 časova i mora se iskoristiti u celini. To znači ukoliko je nedeljni odmor skraćen za npr. 5 časova, nadoknada se ne može podeliti na pet puta po sat vremena, već se mora koristiti u celini od 5 časova.
Nedelja kada je korišćen skraćeni nedeljni odmor računa se kao nulta nedelja, i rok za nadoknadu skraćenog nedeljnog odmora je tri naredne uzastopne nedelje od završetka nulte nedelje. Nadoknada ne mora da bude spojena sa nedeljnim odmorom već može da bude spojena sa bilo kojim dnevnim odmorom koji traje najmanje 9 sati. Npr. ako je 26 sati bio skraćeni nedeljni odmor, vozač treba da nadoknadi još 19 sati koje može da pridoda jednom od dnevnih odmora od najmanje 9 sati te da koristi 28 sati nadoknade u kontinuitetu, s tim što tih 19 sati ne sme da deli na više nadoknada već nadoknadu mora izvršiti u celosti.
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Postod Aleks_BGD » Pon Sep 18, 2017 10:46 am

Jeste,dodjes sa ture,izvadis trake napravis novu potvrdu novi nalog ciscenje,pranje,i okrenes se i ides na novu postavku i novu turu..Toliko o postovanju traka,tahografa i radnog vremena.
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Re: TAHOGRAFI - pravilna upotreba

Postod KolaricSlavko » Uto Sep 19, 2017 2:46 pm

PROCITAJTE MALO TEKST KOJI SLEDI.
U slucaju nejasnoca zatrazite slobodno dodatna objasnjenja.

Poz
Slavko

Do sada je praksa vrlo slična situaciji koju ste naveli i naravno da će uvek postojati pokušaji da se propisi ne poštuju, ali moram da skrenem pažnju na određene izmene koje je doneo novi Zakon o radnom vremenu posada vozila, a posebno Pravilnik o evidenciji radnog vremena člana posade vozila (Sl.gl. 13/17) gde je članom 3. stav 1 propisano da prevoznik vodi evidenciju za svaku nedelju, u pisanom ili elektronskom obliku, a zatim je u poslednjem stavu istog člana navedeno da ovu evidenciju potpisuje odgovorno lice prevoznika i član posade.

Za razliku od dosadašnje prakse gde je poslodavac (prevoznik) mogao da raspolaže nosačima podataka bez uvida vozača (naravno nakon njihove predaje u arhivu firme, te prilikom odložene kontrole, mogao da odluči sam koje će nosače da pokaže a koje ne, takođe bez člana posade) sada imamo obavezu propisanu dotičnim Pravilnikom da član posade mora da potpiše evidenciju, a stavom 3 pomenutog člana prevoznik je u obavezi da članu posade (na njegov zahtev) izda navedenu evidenciju.
Ako ovome pridodamo i obavezu iz člana 4. stav 13 Zakona o radnom vremenu posada vozila kojim je predviđena obaveza čuvanja pomenute evidencije najmanje dve godine, može se reći da su uslovi bitno pooštreni te da sada i strana poslodavca (prevoznika) i strana radnika (vozača) moraju da imaju uvid i verifikuju pomenutu evidenciju, a samim tim i da snose odgovornost za ispravnost ili neispravnost iste.
Ne zaboravite da je članom 11 pomenutog zakona predviđeno da se i Potvrda o aktivnostima vozača takođe čuva dve godine, a da prema Pravilniku o potvrdi o aktivnostima vozača (Sl.gl. 106/16) član 2. stav 6, ovu potvrdu moraju potpisati i predstavnik prevoznika i vozač za koga se potvrda izdaje, što znači da ista ne može biti naknadno štampana i dodata u evidenciju umesto neispravnih listića (može ali uz saglasnost i potpis vozača).
Ako svemu što je navedeno dodamo i činjenicu o priličnom deficitu (nedostatku) vozača profesionalaca u Srbiji, mislim da će poslodavci sve više morati da respektuju njihova prava.
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad

SKUP u PRIVREDNOJ KOMORI

Postod KolaricSlavko » Ned Okt 01, 2017 12:12 am

Na skupu održanom u PKS u utorak 26.09.2017. u vezi primene propisa o radnom vremenu posada vozila sa akcentom na vođenje evidencije naglašeno je sledeće:

1. Evidencija radnog vremena posade vozila mora se, pored elektronske, imati i u pisanoj formi jer su po važećim propisima na istoj neophodna dva potpisa, potpis lica koje vodi evidenciju i potpis vozača.
2. Evidencija se mora završiti najkasnije do 5. u narednom mesecu za prethodni mesec što prema tumačenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture znači da za avgust 2017. evidencija mora biti završena najkasnije do 5.oktobra (dato je obrazloženje da je to zbog obaveze vozača da nose listiće za zadnji 28 dana aktivnosti). Pošto su pripadnici MUP-a do sada primenjivali drugačije tumačenje (smatrali su da evidencija za avgust mora biti završena najkasnije do 5. septembra, a ne 5.oktobra) naglašeno je da je jedino ispravno tumačenje od strane ministarstva te da, ukoliko postoje prekršajni postupci protiv prevoznika koji se vode po osnovu tumačenja ministarstva, isti treba da budu obustavljeni, a prevoznik na sudu se može pozvati na ovu činjenicu, odnosno tumačenje i argumente iznete na ovom skupu.
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad

PITANJA

Postod KolaricSlavko » Ned Okt 01, 2017 12:13 am

Nastaviće se
KolaricSlavko
Sponzor
 
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Sep 12, 2017 12:33 pm
Lokacija: Novi Sad


Povratak na Zakonodavstvo i papiri

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost