Sloba je napisao:Osnovna tema o kojoj ja govorim je ukidanje naplate staničnih usluga za putnika, a koliko shvatam iz tvog napisa, postoje neki zakoni i propisi koji to regulišu. Znaš li koliko je onda nepropisnih stanica po Srbiji?
Ja ne smatram i ne mislim da si ti policajac. Ako nemaš tačne podatke kojima ćeš potkrepiti svoje argumente, onda ih džabe pominješ. Kao što rekoh, "proverite" za mene nije argument, to je tvoj deo posla ovde, ako zastupaš tu stranu. Pritom se to ne bazira na dokonosti, već na potrebi da se iznese nešto u etar. A ako ćemo ovako da govorimo, onda smo i ti i ja dokoni što ovde piskaramo.
Nisam ja ni govorio da putnik, kada plati staničnu uslugu, mora da dobije all-inclusive tretman. Govorim o tome da zapravo nikakav tretman i ne postoji. U Novom Sadu mislim da čekaonica ni ne postoji, osim šalter-sale, gde svako može da dođe i sedne. Ulazak na peron, hah, pa oko toga se i borimo ovde. A to da putnik treba da plati da bi dobio informaciju, to je takođe kompletni bulšit. I svodimo se na to da je sve što je dostupno putniku sa plaćenom uslugom dostupno i uličnom prolazniku. Razlika? 130 dinara u Novom Sadu, 180 u Beogradu, 300 u Nišu.
A ovo za izdvajanje 1000 dinara, bolje da ne odgovaram, jer je taj vid diskusije potpuno nepotreban i van teme. Pročitaj pasus iznad pa ti je onda jasno gde nestaje ta crvena.
Ovu poslednju rečenicu nisam baš najbolje razumeo, kako misliš nije nigde ista kao i stanica gradskog prevoza? Koliko znam u manjim gradovima je često zapravo i ista stanica, kao na primer u Pančevu, Jagodini, Aleksincu itd.
Znači, vi bi regulisali otvorene stanice sprovođenjem zakona, a sami utvrđujete ni da se ovi već postojeći zakoni ne poštuju, uključujući i regulative o autobuskim stajalištima.
To što nisam išao i pitao kolege, e izvini, jel u torbi bilo 1200 eura ili 1300, ne znači da pare nisu nestale i da se slučajevi krađe i dalje ne dešavaju. Izvini, što tebi to nije argument, samo svako dovoljno razuman shvatiće poentu i bez navođenja tačne cifre koliko je bilo u određenoj torbi sa pazarom, koja se nalazila u okviru zatvorenog, ali ne zaključanog busa prilikom istovara prtljaga. Ako te zanima tačna cifra i broj nestalih karata, lepo kontaktiraš MUP HR i dobiješ te informacije, pošto su ti detalji ovde izgleda ključni.
Nikakav tretman ne postoji?
Samo malo, putniku se obezbeđuje karta i mesto u autobusu, pružaju tačne informacije, uvid u red vožnje, obezbeđuje se telefonska linija, obezbeđuje se pristup autobusu i peronu i to sve ne spada pod uslugu, nego pod šta tačno?
Mnogo ozbiljnije i profesionalnije deluje taj evropski metod, primera radi Pariz, Flixbus "Stanica".
Parking, odnosno, stanica, ili šta već...
Foto: google.com
To su ti standardi u Evropi i mnogo bolji način za autobusku stanicu, a da, ne plaća se peronizacija.
negas je napisao:beks89, stalno pišeš o čekaonicama, informacijama i td...a to se ne plaća. Plaća se toalet i plaća se puki izlaz na perone, hej čoveče puki izlaz na perone! Jel si sad ukapirao šta se plaća i šta se ne plaća NIGDE u evropi!?!
To je tako prosto.
Oko Ustavne žalbe, nisam te razumeo, verujem da nisi ni pročitao dobor ono što sam napisao.
Pitanje: Jel železnice Srbije imaju istu uslugu na železničkim stanicama kao i autobuske stanice? Jel naplaćuju tu uslugu i peronizaciju?
Zašto autobuske stanice to naplaćuju a železnica ne?
Šta je to peronizacija? Usluga informacija - nije, to je besplatno, usluga toaleta, nije to se posebno plaća, ispada samo čekaonica a za istu i sve ostalo stanica ubira prihod korz prodate karte. Ko u stanicama u evropi ubira prihod za to? Dakle i sam termin peronizacije je sporan, odnosno pokazuje apsurd da je to izmišljen termin za ulsugu koja ne postoji. Nema je!
Pominješ i preuzimanje stanica i otvaranje nekih novih JP-a. Grešiš, preuzimaju ih Javna Komunalna preduzeća Grada koja već postoje i rade radnici iz tih preduzeća (Batočina, Lapovo, Rača...)! Dakle to ti ne stoji. Dalje, kardinalno grešiš kada govoriš privatnik uz floskulu "hteli smo kapitalizam može prosuti pesak...", već ti je napisano da privatnik kada vrši javnu delatnost ima prava i obaveze i ne sme da se ponaša kako on hoće. Najbanalniji primer ti su privatni prevoznici u Gradu Beogradu. Po tvojoj prostoj formulaciji, ako nekom sutra pukne pred očima da odjedanput krene da naplaćuje karte, on to može da radi jer je privatnik i to je njegov bus i njegova linija i td...da i za 24 sata će biti izbačen sa tih linija i platiće enormnu kaznu. Toliko oko toga, neću da pišem više oko tih banalnosti...
Tvoja odbrana da mi nismo nemačka i td. ne stoji, jer polako sazreva vreme da i mi postanemo barem bleda zemlja uređena zakonima koji važe svuda u evropi, ili da se odupiremo svake promene ko divljaci. Pominješ kazne, pa naravno tako se dovodi ponašanje građana u red. Pa u doba komunizma ti je baš takva "diktatura" i bila na snazi. Ko sme da se nađe na dolaznom peronu. Nosač koji ima svoju legitimaciju i niko više. Komunalna policija postoji, postoji klasična plicija, sve je uređeno zakonom.
Jel znaš sada kako izgleda stanica u Veliko Gradištu a kako je pre izgledala? Jel nedostaje sada nešto stanici u Batočini, Lapovu, Rači...od kada su ih preuzela JP Grada, sem što su daleko čistije i uređenije...!?
"Zakone" koje si naveo su pisani u privrednoj komir 1970-te godine i dan danas su na snazi. Tamo sede ljudi koji su kreatori tih pravila kojima je Ustavni sud zabranio da donose takve odluke JER NISU zakondoavni organ. Privredna komora propisuje neka pravila van Ustava!!! Ona to ne sme da radi. To oni dobro znaju!
Bukvalno nijedan argument ti ne stoji, i ako smo civilizovan svet treba da se ugledam na boljeg a ne na goreg i da izmišljamo toplu vodu koja je već izmišljena jer ispadamo semšni.
Najbolje bi bilo da nasm stanice izgledaju kao svuda u evropi, poput tržnih centara...Gore tržni centar, tipa Roda, Merkator a onda se spustiš pokretnim stepenicama dole, a ono parkirani autobusi...kakve ograde kakve gluposti. Prošla su ta vremena!
Verujem da tako može da izgleda nova autobuska stanica.
Negase, ja razumem da kao dežurni branilac nekih neodbranjivih stvari ne želiš da razumeš neke stvari, što smo već par puta utvrđivali, ali hajde da tvoju ograničenost u neku stvarim zanemarimo, te ćemo započeti sa crtanjem.
Peronizacija kako ti kažeš, predstavlja "
STANIČNU USLUGU".
PERONIZACIJA je vid naplate korišćenja stanice koji se nameće prevoznicima, ako ćemo već da se baratamo terminima, da se razjasni.
STANIČNA USLUGA predstavlja celokupan tretman koji se pruža licu koje je ušlo u prostor stanice, dakle objavljivanje redova vožnje, informasanje o redu vožnje, o polascima, mogućnost rezervacije i kupovine karata, takođe predstavlja vid usluge. To što se to tebi podrazumeva da neko radi, ne znači da ne predstavlja uslugu.
Kad uđeš u banku, svi oni paneli sa informacijama, službenici, predstavljaju vid usluge, zato se uzima provizija, odnosno ako si korisnik njihove banke, za sve te zezancije ide mesečna cifra nekog održavanja, a ti sediš kući, račun stoji u banci, ništa ako se ne dešava opet ide 300-400 dinara mesečno. Odeš da platiš račune u poštu, službenik svejedno sedi tamo i svejedno mu je posao da kuca račune i da uzima pare, ali ipak uzimaju proviziju, bez obzira što im je to posao. Tako je i ovim ljudima posao da prodaju karte i informišu o redu vožnje, tako i oni za to uzimaju proviziju u vidu stanične usluge. Što se tiče "banalnosti", najbolje je da stvarno prestaneš da pišeš, dakle poreskim obaveznicima nametnućemo i izdržavanje autobuskih stanica, kako ti ne bi plaćao staničnu uslugu, zamisli. Javnim preduzećima samo fale nove ustanove za održavanje, trenutno i ove koje su pod njihovom nadležnošću održavaju i rade da ne mogu bolje. Ne znam, čitaš li uopšte ili samo vrtiš kao pokvarena ploča, privatnik može da radi šta hoće na svojoj imovini šta hoće, dok god ne krši propise koji mu se nameću, dakle ne izvrći, nego čitaj!!!
Stvarno kao primer navodiš stanicu u Batočini? Koliki je protok putnika, koliki je protok vozila tamo? Možeš li porediti iste propise za Batočinu sa 3 perona i Beograd sa 40 ili Novi Sad, gde je protok vozila u 10 minuta veći nego u Batočini za dan. O broju ljudi da ne pričamo.
Propisi koje navodiš su izmenjeni poslednji put 2016. godine, a najbolje bi bilo da uzmemo i precrtamo sve iz Evrope, jer mi ne umemo da propišemo šta smemo i šta ne smemo, trebamo Evropu pitati i gde i kad šta smemo da jedemo, pijemo, jer oni najbolje znaju. Muka mi je od toga, muka mi je od toga kako je komunizam diktatura, pa bi vraćali imovinu javnim preduzećima i pod državne jasle, nije valjao ni komunizam ni socijalizam, jer kao nismo mogli da iznosimo šta mislimo, evo danas možemo, pa kao posledica toga, moramo da slušamo sve i svašta. Znači, komunizam ne valja, kao društvo jednakih i kao nešto što idealizuje zajedništvo, ali ipak hajde da prisvojimo autobuske stanice i da ih izdržavamo iz budžeta? o.O
A da pišeš o privrednoj komori, a uslove poslovanja autobuske stanice doneo ustavni sud, opet promašaj, ***CENZURISANO***.
negas je napisao:Najbolje bi bilo da nasm stanice izgledaju kao svuda u evropi, poput tržnih centara...Gore tržni centar, tipa Roda, Merkator a onda se spustiš pokretnim stepenicama dole, a ono parkirani autobusi...kakve ograde kakve gluposti. Prošla su ta vremena!
Verujem da tako može da izgleda nova autobuska stanica.
Najbolje sam ostavio za kraj.
Najbolje bi bilo da autobuske stanice pretvorimo u tržne centre i njihovu bezbednost još dodatno ugrozimo, jer ćemo dovesti još veći broj ljudi koji nisu tu zbog prevoza, a dodatno će otežati i usporiti rad istih, parkiranje, boravak na mestima gde će praviti gužvu, a već mogu da zamislim period od 8 do 9 uveče na nekom novom Basu, gde pored redova koji čekaju za ulazak na stanicu imamo i brdo ovih znatiželjnih kupaca iz tih tržnih centara koji su tu tek onako da vide gde koji autobus ide, čime se voze ljudi itd. A da, toliko nemamo para da platimo 100-200 dinara za peronizaciju, ali trebaju nam tržni centri na autobuskoj stanici, pretpostavljam za pigmeje i marsovce, pošto mi kao društvo bez novca da platimo 1000 dinara mesečno za staničnu uslugu nemamo šta da tražimo u tržnom centru.
Izvolite, nastavite živite u svojoj zamišljenoj državi u kojoj sistemi funkcionišu i bezbedni ste svuda, ali ostavite na miru nas koji smo svakodnevno na ulici, u saobraćaju, u istim tim autobusima, dok slobodno na nas vade razne predmete i neretko budemo meta napada jer nismo stali nekome van stanice, jer nismo pustili tetkinog brata dete besplatno da se vozi i iz hiljadu jednog razloga, gde zakon ne može da vas štiti dok se ne desi nešto. Lepo je i lako je maštati iz fotelje udobne, u vreme kad nema dana da nema bar verbalnog nekog napada na vozno osoblje iz najnebuloznijih razloga, u vreme kada možete ukrasti šta god hoćete u vrednosti ispod 200e i nećete odgovarati, u vreme kada će više da se odgovara za to što si nekog okarakterisao kao lopova nego što će lopov odgovarati za "sitne" krađe.
Ja vam želim da otvore stanice, jer mi smo kao narod poznati da moramo sve da iskušamo na svojoj koži i po više puta, protiv zdravog razuma po svaku cenu, toliko. svako dobro!