Logo

Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Sve o neophodnim zakonima u prevozu, sabraćaju, neophodne dozvole, atesti, dokumentacija za tahografe i ostala tematika vezana za zakonodavstvo i propise.

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Ned Sep 24, 2017 9:01 pm

Zbog čega idemo toliko u krajnosti bez potrebe? Ako govoriš o budžetu, koliko je ljudi angažovano na prodaji karata i čekiranju žetona na svakoj stanici? Oni sigurno koštaju više nego tri-četiri policajca po smeni.

Opet Nemačka glavni problem za to što smo neuređeno društvo. Kao da u Nemačkoj nema šljama po ulici. Verovatno su nam i ulice prljave baš zato što nismo Nemačka. A pritom Nemačka uopšte nije bila moj glavni akcenat, nego nisam bio na drugim stanicama pa da bih mogao da posvedočim. Hajde, okanite se Nemačke u diskusiji, i da pričamo o tome šta je dobro za nas i šta nama mora da bude smisleno, a ne za Nemačku.

Odličan je primer Grčka, gde je na velikom broju domaćih putovanja putnički saobraćaj u rukama vozača autobusa, a mislim da je slična priča i u Mađarskoj, jer avio-saobraćaj ne postoji a železnica je slična našoj.

Becks, pošto vidim da si upućen u priči o Zagrebu, onda iskoristi priliku i da izneseš podatke koje imaš. Ovo "proverite" me kao učesnika u diskusiji ni ne interesuje. Koliko je dokumenata ukradeno? Koliko prtljaga? Kolika vrednost pazara u bilo kojoj valuti?

I drugo, nemojte se pravdati time što je loš državni sistem i političarima. Idete u krajnost sa takvim diskusijama, a nigde vas ne vodi. Pišete kilometarske postove da na kraju ništa i ne kažete. A verujte da lopova i šljama nema samo u Srbiji, ima ih svugde, samo što ne znam da li ste bili nekad u toj Nemačkoj pa da ih vidite.

Da sažmem svoje argumente o ukidanju staničnih usluga:
- Putnik ništa ne dobija staničnom uslugom. Osim snega do kolena, kad napada.
- Plaćanjem stanične usluge putnik je demotivisan da koristi glavnu stanicu i čeka autobus na stajalištu iza ćoška.
- Redovni korisnici međugradskog prevoza, npr. studenti koji svakog vikenda putuju kući, za tu igranku moraju da izdvoje oko 1000 dinara mesečno. Ako i u povratku haračlije uzimaju danak, eto 1500-2000 lagano. Malo li je?!

Ono što, iz mog ugla, mora da se uradi:
- Teret stanične usluge prelazi na prevoznika.
- Ruši se svaka ograda za pristup peronima.
- Povećanje pripadnika policije na dolaznim i odlaznim peronima koji će rasterati lopove i druge smarače.
- Zabrana zaustavljanja na bilo kakvom stajalištu javnog prevoza, jer isti mora da funkcioniše, a ometa ga istovar palete ajvara na Autokomandi (jer nije sve stalo u Škodu :mrgreen:) iz Leskovac.

Međutim, alternativa mora postojati. Iz tog razloga predlažem izgradnju posebnih stanica za međugradske autobuse u gradu. Te stanice bi mogle da imaju običnu nadstrešnicu i nekoliko prolaznih perona sa ivičnjacima sa obe strane, za bezbedan i neometan prijem putnika. No-no da se usporava gradski prevoz! ;)

Primer:
Image
Izvor: Westfaelische Nachrichten
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Sponzor

 

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Ned Sep 24, 2017 9:59 pm

Čekaj, ako otvorimo stanice ti ljudi za prodaju neće biti potrebni?
Pa hajde da ukinemo stanice, što da neko prodaje karte i uzme procenat, hajmo da svaki prevoznik stavi stub gde hoće, uzme kantu farbe i nacrta stanicu i eto ga, uštedećemo 1000 dinara!
Ne, nije Nemačka kriva za našu nesređenost, krivi smo mi sami, jer eto počevši od ove diskusije, gde je pojedinima lakše da sad uzmu slike sa neta i pričaju kako je negde bolje jer se nešto ne plaća i to je jedina prednost, nego da izgugla i pročita da i kod nas postoje zakoni i propisi, a ne da tuče u tastaturu tek onako. Zašto je kod nas anarhija možemo pisati do sutra, a taj sistem pusti slobodu i kontroliši kod nas ne funkcioniše, ne znam koliko će trebati da shvatimo. Neće sebe bilo kod od nas prezreti što radi nešto loše ili se zbog toga zamisliti, sve dok za to nema neka pravna, zapravo finansijska sankcijska. Sve dok za bacanje smeća prosečnog Srbendu ne klepiš po džepu sa jedno 10000, za pljuvanje sa 20 i sl. nemoj očekivati da ćemo se sami dozvati pameti, ali da bi to uradio moramo ukinuti sistem tetkine sestre sin, babinog komšije unuk i sl. dakle važi za sve. A to da bi uradili,potrebno je mnooooogooooo promena, vremena i liči na borbu sa vetrenjačama, budući da je korupcija globalni problem, to je kao borba protiv vetrenjača.
Slobo, smatraš li da sam policajac da imam informacije o tačnoj količini novca i tačnom broju dokumenata?
Istina je da me svuda ima i da svuda nekog imam, ali zaista nisam toliko dokon da se bavim tačnim informacijama o tako nekim površnim stvarima, činjenica je da se dešava prečesto jer nema nikakvog osiguranja i može svako pristupiti vozilu.
Ima lopova i šljama, ali ponegde van Srbije imaju neki zakoni i ustanove koji kažnjavaju takve, dok se kod nas upoznaju sa policijom i puštaju na slobodu.
Idemo dalje sa argumentima, ne dobija ništa, šta bi trebalo da dobije ceđenu pomorandžu ida ga unesu u autobus na crvenom tepihu. Dobija mesto opremljeno sistemima za informisanje, redovima vožnje, čekaonicu sa klimatizacijom, obezbeđen ulazak na peron. Pričamo o snegu, jeste, sramota je da je stanica puna snega, ali u našoj divnoj zemlji sneg se i na međunarodnim putevima čisti kad počne da se topi, pa ne vidim da neko ukida putarine. A da, i u Austriji, Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji se dešava da put bude pod snegom,pa te ne oslobađaju putarina niti je vinjeta jeftinija.
Putnik je demotivisan? Jel korisnik VIP-a demotivisan kad dođe u poslovnicu, da plati račun i za tu uslugu plati dodatnih 50rsd, jel korisnik edba demotivisan ako plaća pretplatu iako nema tv? Svako može birati gde će čekati autobus, ako je stajalište registrovano, može i na drvetu da čeka.
Izdvoje 1000 dinara mesečno, zamisli?
Hajde da glumimo jadan i siroti narod, slab standard, muka, kafići puni, šetaju se telefoni od par stotina eura, a najveći trošak je hiljadu dinara mesečno za peronsku, pa toliko se ispegla za dva pića u izlasku i to su tri kutije cigareta.
Teret koji nosi prevoznik je već ozbiljan, rušenjem ograde smanjuje se već upitna bezbednost, umesto privatnog obezbeđenja, dovešćemo državne organe i pored sjajnog sistema imaće l sjajnu bezbednost.
Nigde stanica međumesnog nije ista kao i stanica gradskog prevoza, a to što se vozi isto može da se vidi i u toj Evropi, autobusi su kurirske službe pa i zato treba ukinuti stanične, da bi lakše moglo da se unosi.


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Ned Sep 24, 2017 10:19 pm

Kako čovek koji kontroliše ulaz na peron da bude potreban ako je ulaz na peron slobodan?

Mislim da si promašio opentu po pitanju stanica, slika koju sam stavio predstavlja neko najobičnije a opet izolovano rešenje prolaznih punktova za međugradske autobuse. Takva stanica bi zamenila Autokomandu, Sava centar i slična stajališta.

Osnovna tema o kojoj ja govorim je ukidanje naplate staničnih usluga za putnika, a koliko shvatam iz tvog napisa, postoje neki zakoni i propisi koji to regulišu. Znaš li koliko je onda nepropisnih stanica po Srbiji?

Ja ne smatram i ne mislim da si ti policajac. Ako nemaš tačne podatke kojima ćeš potkrepiti svoje argumente, onda ih džabe pominješ. Kao što rekoh, "proverite" za mene nije argument, to je tvoj deo posla ovde, ako zastupaš tu stranu. Pritom se to ne bazira na dokonosti, već na potrebi da se iznese nešto u etar. A ako ćemo ovako da govorimo, onda smo i ti i ja dokoni što ovde piskaramo.

Nisam ja ni govorio da putnik, kada plati staničnu uslugu, mora da dobije all-inclusive tretman. Govorim o tome da zapravo nikakav tretman i ne postoji. U Novom Sadu mislim da čekaonica ni ne postoji, osim šalter-sale, gde svako može da dođe i sedne. Ulazak na peron, hah, pa oko toga se i borimo ovde. A to da putnik treba da plati da bi dobio informaciju, to je takođe kompletni bulšit. I svodimo se na to da je sve što je dostupno putniku sa plaćenom uslugom dostupno i uličnom prolazniku. Razlika? 130 dinara u Novom Sadu, 180 u Beogradu, 300 u Nišu.

A ovo za izdvajanje 1000 dinara, bolje da ne odgovaram, jer je taj vid diskusije potpuno nepotreban i van teme. Pročitaj pasus iznad pa ti je onda jasno gde nestaje ta crvena.

Ovu poslednju rečenicu nisam baš najbolje razumeo, kako misliš nije nigde ista kao i stanica gradskog prevoza? Koliko znam u manjim gradovima je često zapravo i ista stanica, kao na primer u Pančevu, Jagodini, Aleksincu itd.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Pon Sep 25, 2017 2:48 am

beks89, stalno pišeš o čekaonicama, informacijama i td...a to se ne plaća. Plaća se toalet i plaća se puki izlaz na perone, hej čoveče puki izlaz na perone! Jel si sad ukapirao šta se plaća i šta se ne plaća NIGDE u evropi!?!

To je tako prosto.

Oko Ustavne žalbe, nisam te razumeo, verujem da nisi ni pročitao dobor ono što sam napisao.

Pitanje: Jel železnice Srbije imaju istu uslugu na železničkim stanicama kao i autobuske stanice? Jel naplaćuju tu uslugu i peronizaciju?
Zašto autobuske stanice to naplaćuju a železnica ne?

Šta je to peronizacija? Usluga informacija - nije, to je besplatno, usluga toaleta, nije to se posebno plaća, ispada samo čekaonica a za istu i sve ostalo stanica ubira prihod korz prodate karte. Ko u stanicama u evropi ubira prihod za to? Dakle i sam termin peronizacije je sporan, odnosno pokazuje apsurd da je to izmišljen termin za ulsugu koja ne postoji. Nema je!

Pominješ i preuzimanje stanica i otvaranje nekih novih JP-a. Grešiš, preuzimaju ih Javna Komunalna preduzeća Grada koja već postoje i rade radnici iz tih preduzeća (Batočina, Lapovo, Rača...)! Dakle to ti ne stoji. Dalje, kardinalno grešiš kada govoriš privatnik uz floskulu "hteli smo kapitalizam može prosuti pesak...", već ti je napisano da privatnik kada vrši javnu delatnost ima prava i obaveze i ne sme da se ponaša kako on hoće. Najbanalniji primer ti su privatni prevoznici u Gradu Beogradu. Po tvojoj prostoj formulaciji, ako nekom sutra pukne pred očima da odjedanput krene da naplaćuje karte, on to može da radi jer je privatnik i to je njegov bus i njegova linija i td...da i za 24 sata će biti izbačen sa tih linija i platiće enormnu kaznu. Toliko oko toga, neću da pišem više oko tih banalnosti...

Tvoja odbrana da mi nismo nemačka i td. ne stoji, jer polako sazreva vreme da i mi postanemo barem bleda zemlja uređena zakonima koji važe svuda u evropi, ili da se odupiremo svake promene ko divljaci. Pominješ kazne, pa naravno tako se dovodi ponašanje građana u red. Pa u doba komunizma ti je baš takva "diktatura" i bila na snazi. Ko sme da se nađe na dolaznom peronu. Nosač koji ima svoju legitimaciju i niko više. Komunalna policija postoji, postoji klasična plicija, sve je uređeno zakonom.

Jel znaš sada kako izgleda stanica u Veliko Gradištu a kako je pre izgledala? Jel nedostaje sada nešto stanici u Batočini, Lapovu, Rači...od kada su ih preuzela JP Grada, sem što su daleko čistije i uređenije...!?

"Zakone" koje si naveo su pisani u privrednoj komir 1970-te godine i dan danas su na snazi. Tamo sede ljudi koji su kreatori tih pravila kojima je Ustavni sud zabranio da donose takve odluke JER NISU zakondoavni organ. Privredna komora propisuje neka pravila van Ustava!!! Ona to ne sme da radi. To oni dobro znaju!

Bukvalno nijedan argument ti ne stoji, i ako smo civilizovan svet treba da se ugledam na boljeg a ne na goreg i da izmišljamo toplu vodu koja je već izmišljena jer ispadamo semšni.
Najbolje bi bilo da nasm stanice izgledaju kao svuda u evropi, poput tržnih centara...Gore tržni centar, tipa Roda, Merkator a onda se spustiš pokretnim stepenicama dole, a ono parkirani autobusi...kakve ograde kakve gluposti. Prošla su ta vremena!
Verujem da tako može da izgleda nova autobuska stanica.
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Goran sk » Čet Sep 28, 2017 9:33 pm

Apsolutno slazem se, za sve sto napisao Negase...
Image
Korisnikov avatar
Goran sk
Član
 
Postovi: 23034
Pridružio se: Pet Feb 15, 2008 9:24 pm
Lokacija: Stuttgart-Skopje

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Pet Sep 29, 2017 8:41 pm

Sloba je napisao:Osnovna tema o kojoj ja govorim je ukidanje naplate staničnih usluga za putnika, a koliko shvatam iz tvog napisa, postoje neki zakoni i propisi koji to regulišu. Znaš li koliko je onda nepropisnih stanica po Srbiji?

Ja ne smatram i ne mislim da si ti policajac. Ako nemaš tačne podatke kojima ćeš potkrepiti svoje argumente, onda ih džabe pominješ. Kao što rekoh, "proverite" za mene nije argument, to je tvoj deo posla ovde, ako zastupaš tu stranu. Pritom se to ne bazira na dokonosti, već na potrebi da se iznese nešto u etar. A ako ćemo ovako da govorimo, onda smo i ti i ja dokoni što ovde piskaramo.

Nisam ja ni govorio da putnik, kada plati staničnu uslugu, mora da dobije all-inclusive tretman. Govorim o tome da zapravo nikakav tretman i ne postoji. U Novom Sadu mislim da čekaonica ni ne postoji, osim šalter-sale, gde svako može da dođe i sedne. Ulazak na peron, hah, pa oko toga se i borimo ovde. A to da putnik treba da plati da bi dobio informaciju, to je takođe kompletni bulšit. I svodimo se na to da je sve što je dostupno putniku sa plaćenom uslugom dostupno i uličnom prolazniku. Razlika? 130 dinara u Novom Sadu, 180 u Beogradu, 300 u Nišu.

A ovo za izdvajanje 1000 dinara, bolje da ne odgovaram, jer je taj vid diskusije potpuno nepotreban i van teme. Pročitaj pasus iznad pa ti je onda jasno gde nestaje ta crvena.

Ovu poslednju rečenicu nisam baš najbolje razumeo, kako misliš nije nigde ista kao i stanica gradskog prevoza? Koliko znam u manjim gradovima je često zapravo i ista stanica, kao na primer u Pančevu, Jagodini, Aleksincu itd.

Znači, vi bi regulisali otvorene stanice sprovođenjem zakona, a sami utvrđujete ni da se ovi već postojeći zakoni ne poštuju, uključujući i regulative o autobuskim stajalištima.
To što nisam išao i pitao kolege, e izvini, jel u torbi bilo 1200 eura ili 1300, ne znači da pare nisu nestale i da se slučajevi krađe i dalje ne dešavaju. Izvini, što tebi to nije argument, samo svako dovoljno razuman shvatiće poentu i bez navođenja tačne cifre koliko je bilo u određenoj torbi sa pazarom, koja se nalazila u okviru zatvorenog, ali ne zaključanog busa prilikom istovara prtljaga. Ako te zanima tačna cifra i broj nestalih karata, lepo kontaktiraš MUP HR i dobiješ te informacije, pošto su ti detalji ovde izgleda ključni.
Nikakav tretman ne postoji?
Samo malo, putniku se obezbeđuje karta i mesto u autobusu, pružaju tačne informacije, uvid u red vožnje, obezbeđuje se telefonska linija, obezbeđuje se pristup autobusu i peronu i to sve ne spada pod uslugu, nego pod šta tačno?
Mnogo ozbiljnije i profesionalnije deluje taj evropski metod, primera radi Pariz, Flixbus "Stanica".
Image
Parking, odnosno, stanica, ili šta već...
Image
Foto: google.com
To su ti standardi u Evropi i mnogo bolji način za autobusku stanicu, a da, ne plaća se peronizacija.

negas je napisao:beks89, stalno pišeš o čekaonicama, informacijama i td...a to se ne plaća. Plaća se toalet i plaća se puki izlaz na perone, hej čoveče puki izlaz na perone! Jel si sad ukapirao šta se plaća i šta se ne plaća NIGDE u evropi!?!
To je tako prosto.
Oko Ustavne žalbe, nisam te razumeo, verujem da nisi ni pročitao dobor ono što sam napisao.
Pitanje: Jel železnice Srbije imaju istu uslugu na železničkim stanicama kao i autobuske stanice? Jel naplaćuju tu uslugu i peronizaciju?
Zašto autobuske stanice to naplaćuju a železnica ne?
Šta je to peronizacija? Usluga informacija - nije, to je besplatno, usluga toaleta, nije to se posebno plaća, ispada samo čekaonica a za istu i sve ostalo stanica ubira prihod korz prodate karte. Ko u stanicama u evropi ubira prihod za to? Dakle i sam termin peronizacije je sporan, odnosno pokazuje apsurd da je to izmišljen termin za ulsugu koja ne postoji. Nema je!
Pominješ i preuzimanje stanica i otvaranje nekih novih JP-a. Grešiš, preuzimaju ih Javna Komunalna preduzeća Grada koja već postoje i rade radnici iz tih preduzeća (Batočina, Lapovo, Rača...)! Dakle to ti ne stoji. Dalje, kardinalno grešiš kada govoriš privatnik uz floskulu "hteli smo kapitalizam može prosuti pesak...", već ti je napisano da privatnik kada vrši javnu delatnost ima prava i obaveze i ne sme da se ponaša kako on hoće. Najbanalniji primer ti su privatni prevoznici u Gradu Beogradu. Po tvojoj prostoj formulaciji, ako nekom sutra pukne pred očima da odjedanput krene da naplaćuje karte, on to može da radi jer je privatnik i to je njegov bus i njegova linija i td...da i za 24 sata će biti izbačen sa tih linija i platiće enormnu kaznu. Toliko oko toga, neću da pišem više oko tih banalnosti...
Tvoja odbrana da mi nismo nemačka i td. ne stoji, jer polako sazreva vreme da i mi postanemo barem bleda zemlja uređena zakonima koji važe svuda u evropi, ili da se odupiremo svake promene ko divljaci. Pominješ kazne, pa naravno tako se dovodi ponašanje građana u red. Pa u doba komunizma ti je baš takva "diktatura" i bila na snazi. Ko sme da se nađe na dolaznom peronu. Nosač koji ima svoju legitimaciju i niko više. Komunalna policija postoji, postoji klasična plicija, sve je uređeno zakonom.
Jel znaš sada kako izgleda stanica u Veliko Gradištu a kako je pre izgledala? Jel nedostaje sada nešto stanici u Batočini, Lapovu, Rači...od kada su ih preuzela JP Grada, sem što su daleko čistije i uređenije...!?
"Zakone" koje si naveo su pisani u privrednoj komir 1970-te godine i dan danas su na snazi. Tamo sede ljudi koji su kreatori tih pravila kojima je Ustavni sud zabranio da donose takve odluke JER NISU zakondoavni organ. Privredna komora propisuje neka pravila van Ustava!!! Ona to ne sme da radi. To oni dobro znaju!
Bukvalno nijedan argument ti ne stoji, i ako smo civilizovan svet treba da se ugledam na boljeg a ne na goreg i da izmišljamo toplu vodu koja je već izmišljena jer ispadamo semšni.
Najbolje bi bilo da nasm stanice izgledaju kao svuda u evropi, poput tržnih centara...Gore tržni centar, tipa Roda, Merkator a onda se spustiš pokretnim stepenicama dole, a ono parkirani autobusi...kakve ograde kakve gluposti. Prošla su ta vremena!
Verujem da tako može da izgleda nova autobuska stanica.

Negase, ja razumem da kao dežurni branilac nekih neodbranjivih stvari ne želiš da razumeš neke stvari, što smo već par puta utvrđivali, ali hajde da tvoju ograničenost u neku stvarim zanemarimo, te ćemo započeti sa crtanjem.
Peronizacija kako ti kažeš, predstavlja "STANIČNU USLUGU". PERONIZACIJA je vid naplate korišćenja stanice koji se nameće prevoznicima, ako ćemo već da se baratamo terminima, da se razjasni.
STANIČNA USLUGA predstavlja celokupan tretman koji se pruža licu koje je ušlo u prostor stanice, dakle objavljivanje redova vožnje, informasanje o redu vožnje, o polascima, mogućnost rezervacije i kupovine karata, takođe predstavlja vid usluge. To što se to tebi podrazumeva da neko radi, ne znači da ne predstavlja uslugu.
Kad uđeš u banku, svi oni paneli sa informacijama, službenici, predstavljaju vid usluge, zato se uzima provizija, odnosno ako si korisnik njihove banke, za sve te zezancije ide mesečna cifra nekog održavanja, a ti sediš kući, račun stoji u banci, ništa ako se ne dešava opet ide 300-400 dinara mesečno. Odeš da platiš račune u poštu, službenik svejedno sedi tamo i svejedno mu je posao da kuca račune i da uzima pare, ali ipak uzimaju proviziju, bez obzira što im je to posao. Tako je i ovim ljudima posao da prodaju karte i informišu o redu vožnje, tako i oni za to uzimaju proviziju u vidu stanične usluge. Što se tiče "banalnosti", najbolje je da stvarno prestaneš da pišeš, dakle poreskim obaveznicima nametnućemo i izdržavanje autobuskih stanica, kako ti ne bi plaćao staničnu uslugu, zamisli. Javnim preduzećima samo fale nove ustanove za održavanje, trenutno i ove koje su pod njihovom nadležnošću održavaju i rade da ne mogu bolje. Ne znam, čitaš li uopšte ili samo vrtiš kao pokvarena ploča, privatnik može da radi šta hoće na svojoj imovini šta hoće, dok god ne krši propise koji mu se nameću, dakle ne izvrći, nego čitaj!!!
Stvarno kao primer navodiš stanicu u Batočini? Koliki je protok putnika, koliki je protok vozila tamo? Možeš li porediti iste propise za Batočinu sa 3 perona i Beograd sa 40 ili Novi Sad, gde je protok vozila u 10 minuta veći nego u Batočini za dan. O broju ljudi da ne pričamo.
Propisi koje navodiš su izmenjeni poslednji put 2016. godine, a najbolje bi bilo da uzmemo i precrtamo sve iz Evrope, jer mi ne umemo da propišemo šta smemo i šta ne smemo, trebamo Evropu pitati i gde i kad šta smemo da jedemo, pijemo, jer oni najbolje znaju. Muka mi je od toga, muka mi je od toga kako je komunizam diktatura, pa bi vraćali imovinu javnim preduzećima i pod državne jasle, nije valjao ni komunizam ni socijalizam, jer kao nismo mogli da iznosimo šta mislimo, evo danas možemo, pa kao posledica toga, moramo da slušamo sve i svašta. Znači, komunizam ne valja, kao društvo jednakih i kao nešto što idealizuje zajedništvo, ali ipak hajde da prisvojimo autobuske stanice i da ih izdržavamo iz budžeta? o.O
A da pišeš o privrednoj komori, a uslove poslovanja autobuske stanice doneo ustavni sud, opet promašaj, ***CENZURISANO***.
negas je napisao:Najbolje bi bilo da nasm stanice izgledaju kao svuda u evropi, poput tržnih centara...Gore tržni centar, tipa Roda, Merkator a onda se spustiš pokretnim stepenicama dole, a ono parkirani autobusi...kakve ograde kakve gluposti. Prošla su ta vremena!
Verujem da tako može da izgleda nova autobuska stanica.

Najbolje sam ostavio za kraj.
Najbolje bi bilo da autobuske stanice pretvorimo u tržne centre i njihovu bezbednost još dodatno ugrozimo, jer ćemo dovesti još veći broj ljudi koji nisu tu zbog prevoza, a dodatno će otežati i usporiti rad istih, parkiranje, boravak na mestima gde će praviti gužvu, a već mogu da zamislim period od 8 do 9 uveče na nekom novom Basu, gde pored redova koji čekaju za ulazak na stanicu imamo i brdo ovih znatiželjnih kupaca iz tih tržnih centara koji su tu tek onako da vide gde koji autobus ide, čime se voze ljudi itd. A da, toliko nemamo para da platimo 100-200 dinara za peronizaciju, ali trebaju nam tržni centri na autobuskoj stanici, pretpostavljam za pigmeje i marsovce, pošto mi kao društvo bez novca da platimo 1000 dinara mesečno za staničnu uslugu nemamo šta da tražimo u tržnom centru.
Izvolite, nastavite živite u svojoj zamišljenoj državi u kojoj sistemi funkcionišu i bezbedni ste svuda, ali ostavite na miru nas koji smo svakodnevno na ulici, u saobraćaju, u istim tim autobusima, dok slobodno na nas vade razne predmete i neretko budemo meta napada jer nismo stali nekome van stanice, jer nismo pustili tetkinog brata dete besplatno da se vozi i iz hiljadu jednog razloga, gde zakon ne može da vas štiti dok se ne desi nešto. Lepo je i lako je maštati iz fotelje udobne, u vreme kad nema dana da nema bar verbalnog nekog napada na vozno osoblje iz najnebuloznijih razloga, u vreme kada možete ukrasti šta god hoćete u vrednosti ispod 200e i nećete odgovarati, u vreme kada će više da se odgovara za to što si nekog okarakterisao kao lopova nego što će lopov odgovarati za "sitne" krađe.
Ja vam želim da otvore stanice, jer mi smo kao narod poznati da moramo sve da iskušamo na svojoj koži i po više puta, protiv zdravog razuma po svaku cenu, toliko. svako dobro!
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Pet Sep 29, 2017 9:52 pm

Sve "usluge" koje si naveo moraju biti besplatne. Plati pa ćeš da dobiješ red vožnje? Kakva telefonska linija? Pristup autobusu i peronu je izmišljena usluga, jedina usluga koju je smisleno i opravdano naplatiti je pristup autobusa peronu.

U odgovoru meni si načisto promašio temu. Francuska je, kao i Nemačka, imala regulisanu zabranu međugradskog saobraćaja autobusima, izuzev na delovima gde železnica postoji. Ovakvo stajalište je i u Kopenhagenu, kao i u Rimu, ali to nije poenta. :roll:

Poenta je da je Srbija kao zemlja oslonjena na autobuski prevoz na većini relacija. Hajmo onda da pogledamo kako izgleda u drugim zemljama gde je situacija slična.

Krenućemo od Evrope. Do sad sam ovo izbegavao, s obzirom na to da se konstantno braniš argumentom "nije ovo Nemačka" i sličnim, a to je čisto skretanje sa teme i lupanje u prazno.

Za razliku od većine evropskih zemalja, Finska nema preterano razvijenu železnicu, a avion ne može da sleće u svako selo.

Helsinki, Finska
Ovako izgleda tržni centar Kamppi, ispod kog se nalazi međumesna autobuska stanica u Helsinkiju.
Image
Izvor: Across Magazine
Unutra više liči na aerodrom nego na autobusku stanicu. Brojevi koji se vide desno su brojevi perona, do kojih se pristupa kroz staklena vrata.
Image
Izvor: Debconf
Sami peroni imaju pristup vozilu sa obe strane bez silaska na "asfalt".
Image
Izvor: Dominik.net

Krakov, Poljska
Image
Image
Stanična zgrada služi za kupovinu karata.
Image
Kao što vidiš, pristup peronu je potpuno neograničen.
Image
Izvor: MDA Krakow

Budimpešta, Mađarska
Image
Image
Izvor: Wikimapia
Image
Izvor: Budapestcity.org

London, Velika Britanija


Otvori oči, pobogu. Svugde oko nas je harač za putnika ukinut, jedino se mi pravimo pametni. Nađi mi jednu stanicu u Evropi gde se plaća peronska karta i isključujem se iz diskusije. :?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Goran sk » Pet Sep 29, 2017 10:20 pm

Lepo Slobo sto si pokazao nekoliko primera sirom Evrope ,a ne samo iz Nemacke(jer su oni tek pocetnici )...

Druga stvar je,da jedan trgovski/trzni centar ili jedan sprat sa ducanima vise para donosi za autobusku nago naplacivanja putnicima ulaz na perone.

Peronizacuju treba da placaju prevoznici(sto je slucaj i Nemacku ) ali ne i putnici...
Image
Korisnikov avatar
Goran sk
Član
 
Postovi: 23034
Pridružio se: Pet Feb 15, 2008 9:24 pm
Lokacija: Stuttgart-Skopje

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Pet Sep 29, 2017 10:55 pm

Zar je bitno kako će ti to naplatiti kroz cenu karte ili taksativno cena ovoliko, stanična ovoliko?
Zar zaista verujete da smo kao društvo zreli za otvorene glavne stanice? Za evropski model poslovanja?
Ko ti kaže da sve to mora biti besplatno, sve to što si naveo nešto košta, hoće li ti uslugu naplatiti kao parking, u ceni karti ili pojedinačno gde će ti navesti da je to usluga korišćenja perona, zar je bitno?
Praćenje na stanicu, jel i to u Evropi ima, slanje kutija sa ajvarom i povrćem?
Sa jedne strane prosipamo priču kako je ukidanje staničnih usluga zbog smanjenja opterećenje za građane, a onda im otvaramo tržni centar da tu troše novac, pa jel onda imamo novac ili nemamo?
Zašto nisam za ukidanje peronskih, iz razloga što na peronu trenutno u BGu i NSu ne može da se nađe svako, otvoreni model imamo na dolaznim peronima u BGu, gde smo svedoci dešavanja svega i svačega, tu je nadležna i komunalna policija i ova obična i vlada anarhija. Od kolega sam čuo za slična dešavanja u Zagrebu, gde je isti evropski princip otvorenih stanica.
Jeste, lepše je skinuti ograde, kapije, žice, pre svega za nas ljubitelje koji možemo da napravimo bolje fotografije, ali trenutno stanje našeg društva to ne omogućava. Jeste, lepše je omogućiti to sve, bolje je, slažem se, samo trenutno kao država nismo u mogućnosti ni da preuzimamo autobuske stanice, ni da funkcionišemo po ovom principu, svako da radi svoje, jer niko ne radi svoje. Doživljavaćemo samo da će još gore izbegavati glavnu stanicu, jer će putnici postati otvorena meta, da nećeš moći prići autobusu od raznih mustri koje su svakodnevno prisutne konkretno na dolaznim peronima u Beogradu. Skoro pa da ne možeš doći do bunkera da preuzmeš prtljag. O tome da će policija to rešiti, možemo maštati, sve su to dobro poznati policiji, sa više krivičnih prijava, u suštini zaštićeni. Peronizaciju, prevoznici kod nas već plaćaju. Takođe, procenat od prodaje karata uzima stanica, dakle to su dupli nameti. Sada po Vama, teret ukidanja toga treba opet da snosi prevoznik, pa čekajte, jel prevoznik treba da volontira dok namiri svačije namete? Koliko karata on treba da proda na toj stanici da bi mu se isplatilo, plaćanje pukog ulaska, uzimanja procenta za prodaju i sada da pokriju i troškove od staničnih usluga?
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Pet Sep 29, 2017 11:10 pm

Dolazni peron na BAS nema širinu veću od dva metra i zbog toga je idealan za krađe jer se lako stvara gužva. Ne znam da li ih i koliko ima u Novom Sadu, gde je peron sigurno 5 metara.

Što se tiče praćenja putnika, upravo je to jedan od benefita otvorenih perona. A oko duplih nameta prevoznicima se slažem da su apsolutno neopravdani. A ko je ustao protiv toga?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Sub Sep 30, 2017 4:26 am

Da se zahvalimo Slobi na iscrpnim detaljima. To ću korititi za dopis, ali ću te kontaktirati da li da te pominjem ili ne, ili cak i sajt.ili ne..sve jedno...tada ćemo detaljisati.

Gorane, pa da, ko svuda u evropi, a mi se pravimo pametniji, vidi se dokle dogurasmo sa našom pameću...

Becks89, ništa lično pišemo o društvenom problemu, ne na ličnom nivou. I to treba da naučimo od stranaca! Ne govrimo o meni i tebi...niti Slobi, Goranu i nekom petom...

Dalje, pitah te, za železnicu? Jel železnica ima potpuno istu uslugu kao i autobuska stanica? Zašto se kod njih ne naplaćuje peronizacija za putnika, odnosno puki izlazak na plato gde su autobusi, tj. u tom slučaju vozovi?
Ne naplaćuju zbog apsurda! O tome ti pišemo svo vreme. Šta treba da urade. Da stave rampu na ulaznoj i izlaznoj pruzi ka stanici, od te rampe da stave ograde sve do mesta odakle se izlazi iz stanične zgrade na plato kod pruge i da odvale cenu 150 dinara ulaz!
I ti to pozdravljaš to je usluga!?! Pa nije becks89, nije!

Ili, sve ono što si nabrojao (telefoni, rezervacije...) i sada ja krenem sa tobom na stanicu da ti pomognem oko nošenja torbi i kad treba da odnesemo torbu do nekog tamo 16-tog perona, kažu, ne, ne, ne može. A ja bih tada rekao, samo da mu pomognem. Ne može, mora da PLATIŠ! A šta da platim gospodine, ULAZ na PERON! I šta ćemo sad oko tih stvari koje si nabrojao (informacije, karte i td...). Kako su to oni mene uslužili ?!? Apsurddruže, nonses, nebuloza, budalaština ali na kraju se svede na pljačku. Da je njima do bezbednosti, oni bi pustili svakoga ko nekome tegli torbe ili slično. Ne, oni hoće da ubiju, da pucaju iz pištolja ako uđeš ne daj bože u taj prostor. Dakle prostim rečnikom, samo daj pare!

Dalje, da je njima do bezbednosti, hajde da idemo još dalje, neka ostave ograde, neka imaju isto ovakvo obezbeđenje, neka svakog putnika na ulazu gde se ubacuju žetoni pitaju sa kim ide, i td (to se vidi odmah, ili neka pokaže kartu za autobus i ta osoba može da ima pratioca (brata, sestru, babu, prababu...) ali da ulaz bude gratis.
Idi ih becks89 pitaj za to da li će da pristanu, jer jelte sve rade zbog bezbednosti. Šta misliš da li bi pristali? Pa bi, ako su blesavi!
Ali ne zbog para, nego zbog bezbednost :D :wink:

I oko termina peronizacije i Ustavnog suda:

U službenom dopisu kojeg sam dobio od sekretara Dušana Mladenovića, a koji je u Privrednoj Komori zadužen za drumski, pre svega autobuski saobraćaj (pride je tada i bio sekretar ministarstva, a danas isto u PKS vedri i oblači oko udešavanja propisa o poslovanju autobuskih stanica (dakle vidiš da tačno znam kome da se obratim) stoji termin "peronizacija putnika"! A da je termin ispravan dovoljno ti govori ime karte "peronska karta", naplaćuje se peron (nikakve informacije, satovi, wc-i, panoi s redovima vožnje i td. ...)!
Onda je ta "kompanija" mozgova, da bi lakše pljačka udesila te i takve propise. Ali je Ustavni sud, evo i broj presude, možda ima na netu ИУО - 122/2008 од 09.07.2012. stavio VAN SNAGE...(pa sad nabrajaju članove...) da Privrednoj komori nije dato ovlašćenje da piše zakone i propise i utvrđivanje opštih uslova poslovanja stanica i td...već to treba da se reguliše zakonom, a zakon se izglasava u narodnoj skupštini. Ali barabe su to uzele i dale sebi pravo da to rade. Kad mogu linije autobuske da regulišu, što i ovo da ne regulišu. Odakle im pravo - ma šta ih briga! To može ali u pravnoj državi ne. Oni su dužni da iniciraju regulisanje zakonom ovih pojeinosti, ali oni to ne žele, jer znaju da to ne bi moglo da prođe kroz zakon (da izglasa skupština i td...ili će biti štetan po građane , pa bi svaka sledeća vlast to ukinula). Tako danas NEMA kontrole oko visine staničnih usluga jer nisu regulisane zakonom. Ni na jednom sudu te autobuska stanica, primer BAS, ne može dobiti ako uđeš na plato stanice a ne platiš kartu - jer oni to nemaju pravo da rade. To nije u skladu sa Ustavom RS! Čak možete i da ih tužite i da naplatite svoju štetu za maltretiranje i td...! Pogledaj samo dokle to može da ide!

I sada da dovršim sve će Vam biti jasno, dakle sledeći dopis dobijam od BAS-a. BAS se sada poziva na zaključke PKS-a, koje je Ustavni sud poništio. Dakle cirkus totalni, bezakonje i kaže se (neću ovo da postavljam javno jer mi je to adut da ih poderem kod Brnabicke, mada mogu da pošaljem kome god želi na meil, da ufotkam telefonom...):

"Radi bezbednog ukrcavanja putnika i prtljaga, njihove zaštite kao i održavanje reda na peronskom prostoru, peronski prostor predstavlja kontrolisani deo autobuske stanice gde isključivo borave putnici (građani sa kartama). Ukoliko građanin želi da uđe na peronski prostor ( a nije putnik) mora posedovati peronsku kartu koja je regulisana članom 2.stav 9 Opštih uslova poslovanja autobuskih stanica, gde je regulisano da je: Peronska karta isprava na osnovu koje građanin ima pravo pristupa na peron autobuske stanice" karj citata.
I sada ću ponovo podsetiti da je sve ovo odlukom Ustavnog suda ukinuto.

Poseban bezobrazluk predstavlja i to da su ti propisi totalno pisani protiv građana...dalje stoji kome se naplaćuje peronska (da ne poverujete), ne samo građaninu bez karte nego i:

-putnika sa kupljernom povratnom kartom izdatom na drugim autobuskim stanicama!!! Dakle sve u cilju da prevoznici koji su vlasnici stanica pljačkaju, primer. Putujem iz BGD-a za Niš Lastom, kupim povratnu. Ostanem u Nišu 5 dana, 6-ti dođem na stanicu, oni me lupe sa 150 dinara, da uđem na peron; Super...
-putnika sa kupljenom kartom u turističkoj agenciji;
-korisniku vanlinijskog saobracaja iz zemlje i inostranstva akoji posle dolaze na BAS (putuješ iz nemačke do BG, pa dalje za NS, na BAS sledi šišanje ko na Horgošu ;) )
- građanina koji iz bilo kog razloga želi da uđe na kontroloisani deo polaznih perona (to smo mi ;) )

A na dalje su pisali neke nebuloze ni oni sami ne znaju šta su pisali.
Potpis: Direktor RJ Saobraćaj i turizam BAS-a Dragan Kamber.

I da, becks, PKS je članom 2 stav 8 Opštioh uslova poslovanja definisala pojam stanične usluge, stavom 9 Peronsku kartu. Dakle dva odvojena pojma a opet povrh svega ne važeća, pravno ništavno!

Kada ste saznali sve ove činjenice, svaka dalja diskusija oko naplate peronizacije tj plaćanja peronskih karata je glupost!
Dakle nisam neinformisan da bi tek tako otvarao temu pa čak i na strani peticije24. Već ih imam u ruci pravno, a moć koliku imam ne znam, veoma malu ali probaću.
Najbolje je sesti na autokomandi u maju mesecu i do jula sakupiti potpise i predati ih narodnoj skupštini koja po potpisima, ne znam da li 10 000 ili 100 000 mora trebalo bi po hitnom postupku da se bavi tim problemom - tako nešto nisam baš siguran.
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Sub Sep 30, 2017 5:05 am

Super, bar si utvrdio da tvoja rešenja sa pravnom državom i sistemima koji funkcionišu ne piju vodu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Sub Sep 30, 2017 8:53 pm

Nisu to "moja" rešenja, već je Sloba prikazao a i Goran ranije, to su rešenja u svim civilizovanim društvima. Dakle ta rešenja, u sistemu bezakonja se ne mogu primenjivati, što i nije čudno. Ali sada je pravo vreme da se uredi i ova oblast po evropskim standardima, a to da se primeni za izgradnju nove autobuske stanice (BAS-a), a i da se primeni na svim stanicama, jer će taj zakon biti jednak za sve stanice naravno. Jednostavno, teško će se progurati kroz skupštinu dosadašnje stanje, ili ako hoće, primer ova vlada to uradi, sledeća će da poništi, jer ne mogu ljudi više da se pljačkaju. Ti si pisao juče u stilu, tržni centar - s pitanjem, pa jel imamo para ili nemamo?! Suština je da se daje novac za nešto (uslugu, robu) a ne da se plaća ništa-vazduh-vetar...narod hoće da da novac za robu iz prodavnice, tržnog centra, ali ne želi da se napravi majmunom i da mu se uzima nova bez ikakvog razloga, ni za šta.


Pa zamislite novu autobusku stanicu a da je ograđena...koja glupost...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Ned Okt 01, 2017 10:26 am

Jel nam stvarno u državi najveći problem stanična usluga?
Imaš hiljadu taksi, nazovi usluga koje se naplaćuju, pa nikom ništa. Počni od same države, za tv taksa koju niko ne bi plaćao, pa ti dođe uz račun od struje, gde moraš.
Hoćeš o porezima za ko zna šta sve ne, zdravstvena zaštita? Koja?
Plaćaš i Andol, a ne nešto drugo, a koje lečenje imaš? Sem participacije od stotinjak dinara, ništa skuplje ne prolaziš i bez knjižice, a kad pogledam izvod od plate koliko su mi uzeli mogu plakati samo. Tu se narod ne oseća prevareno?
Ima toga koliko hoćeš, država nam je neuređena, a ovo što si ti dao kao primer, spada već pod finese društva, po meni.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Ned Okt 01, 2017 11:01 am

Ajde da pričamo o peronizaciji, a ne o društvu i sistemu.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Zakonodavstvo i papiri

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju