negas je napisao:becks89, razmenjujemo mišljenja pa ću napisati sve kontra od onoga što si pisao, ne da bi kontrirao već da ti prikažem da nisi u pravu.
Uvek se treba ugledati na boljeg. Razvijeni svet je sigurno bolji od našeg. Spomenuo si gejeve, tu si u pravu u smilsu ako ćemo proširiti priču o tome (mali offtopic) da oni ne treba da paradiraju glavnim gradom niti bilo gde drugo, ali da ne možemo nikom zabraniti kako će se on osećati, iako bi taj problem i ja drugačije rešavao. Ne silom naravno već naukom.
Oko naše priče, stanica, da te ne citiram - pisao si da je privatnik vlasnik stanice pa može da radi kako želi. Tu ti je greška, on ne može da radi šta želi jer je u pitanju javna delatnost. On može i mora da zna neka pravila, odnosno prava i obaveze koje će mu država propisati. U tim pravima i obavezama će se precizirati da NEMA pravo naplate peronizacija za putnike, pa neka svede računicu. Ako će da propadne, zatvoriće stanicu, predati nekom drugom. Prosta priča, a ne mogu ga izdržavati putnici nekakvim nametom "haračom". Uostalom, svaka stanica ima procenat od prodate autobuske karte !!!
Jednostavno je i prosto. Treba videti na koji način su organizovane stanice u evropi i tako ih treba organizovati, jer su ljudi to već uredili kako treba, topla voda postoji... Pretpostavljam, verovatno njima upravlja Grad, preko nekog JP, koji se brine za higijenu (tipa gradska čistoća...) a o bezbednosti se brine onaj koji po Ustavu to i treba da radi, Policija koja je za to i plaćena. Ove kriminalne privatne vojske kod nas, to je nešto sasvim drugo. Ili neka angažuju i njih, ali putnik sa njima nema nikakve veze.
Ono što ti pišeš šta se dešava oko stanice se upravo dešava jer policija ne radi svoj posao. To je problem!
U Kragujevcu je "usluga" 100din već dve godine, od kako je Janjušević došao, a u Požarevcu isto. Nikakve usluge ne postoje, jednostavno samo puki izlaz toliko košta, pride stanica u KG nema čak ni besplatni dolazni peron!
Stanica je mnogo bolje funkcionisala kada je glavna bila zatvorena, a kada je privremeno bio osposoblljen parking sa obeleženim peronima. Bilo je sve otvoreno i NIKO se nije pojavljivao na peronima i td. Nedostajala je samo jedna nadstrešnica i čekaonica.
Čekaonica je mogla biti korišćena sa železničke stanice (50m hoda) a po dolasku busa, izađe se pod nadstrešnicu. U železničkoj stanici imate i toalet, tako da bi sve bilo OK. Postave se dva kontejnera moderna koji će biti zaduženi za informacije i kraj priče.
Zašto železnica ne naplaćuje peronizaciju za putnike?!? U čemu je razlika?!? Jel imaju čekaonice, toalete i td. !?!
Oko Taxista, nosača, sve je to neuređeno, zbog toga se tako prolazi. Taxista ne sme da se udalji od auta, nosač mora da bude obeležen, sve to na lice mesta sa stalnim dežurnim policajcem se treba raditi i kraj priče. I naša policija treba malo da krene da radi svoj posao zar ne? Pa kad krenu da klepaju kaznama neće se usuditi više da trče oko autobusa.
Nije glavni adut evropa, to si sam izvukao zaključak, glavni adut je nepostojeća usluga. Ako ja i ti želimo nekog da otpratimo u autobus i odnesemo mu dve teške torbe, zbog čega svo troje nas plaćamo puki izlaz na peron?!? Kakva čekaonica, kakvi toaleti? Pa oni i sada toalete posebno naplaćuju?!
Možda može eventualno da se naplati stanična usluga, i to reda za cenu koštanaj tiketa, otprilike 10dinara najviše. Jer jedno kpiranje celikog A4 papira ili štampanje je 5 do 10 dinara, ili cele dnevne novine 40.
Ja sam pisao BAS-u, dobio sam jedan dopis, nebulozni. Jadni po pomenu ovog problema, napisali su mi tolike gluposti, da na kraju nisam znao ni šta sam pročitao a oni isto ne znaju ni šta su napisali !!! Saznao sam (ali ne mogu tvrditi da je info tačna 100%) da je Ustavni sud doneo odluku još poodavno po upućivanju Ustavne žalbe građana da je naplata te "usluge" neustavna, ali da se niko nije potrudio da se ta odluka sprovede, tj jaki lobiji BAS-a i prevoznika to vešto sputavaju.
Oko peronizacija za autobuse (prevoznike) neću, jer to je njihov problem. Verovatno bi postojala peronizacija i kada Grad "drži" stanicu, jer prevoznika niko ne tera da radi taj posao, a i kada ga radi ima finansijsku korist, pa onda ako to želiš da radi, ulaz u mesto gde ćeš ostvarivati pravo na dobit treba simbolično da platiš. Ali sam sasvim siguran da bi to trebalo tako urediti da iste budu mnogo manje nego što su danas na BAS-u i drugim stanicama.
Prava je prilika i to treba otkloniti po kretanju rada novog BAS-a i o tome ću uskoro pisati premijerki Ani Brnabić. Isto vredno je znati da najverovatnije, autobuska preduzeća u evropi ne "drže" stanice, i zbog toga se sama ARRIVA ovde lišava gotovo svih stanica, smatrajući da su joj balast.
Njene stanice preuzimaju uglavnom Jp iz grada, a to se desilo i u Batočini, Lapovu...gde su javna komunalna preduzeća preuzela brigu oko stanica. Sve su sređene, čiste...dakle to je to!
Imao sam jedan lični problem za vreme dok je bila ministar, posalo joj dopis i u roku od 48-sati mi je rešila problem. Njena saradnica je izuzetno bila ljubazna, verujem da je ista i sada kod nje u kabinetu, pa ću napisati uskoro uz onaj dopis koji sam dobio iz BAS-a oko ovog problema. Dosta je bilo pljačke! Zato su potrebni oni eklektronski potpisi a Vi delite preko FB na grupama i stranicama.
Na kraju koristiću onu prostu formulaciju iz naroda, da su u Frankfurtu, Štutgartu, Parizu, Kopenhagenu... budale, a mi smo pametniji !?!
Prvo samim prvim pasusom ubijaš mi volju za daljim čitanjem, razvijeni svet je sve nešto što nismo mi. Ima mali milion primera apsurda u tome da smatramo te neke zapadnjake kao uzore i razvijene narode, aman, veće mogućnosti, veća disciplina, veća kultura nije stigla kao činjenica da su recimo švabe kulturne, već da ih neke druge stvari teraju na kulturu u ponašanju. Teraju ih razvijeni sistemi za kažnjavanje, stroga kaznena politika i smanjena mogućnost za malverzacije. Unapred si svestan da neka negativna radnja sigurno nosi posledice, i time te "drže" pod kontrolom. Niko ne poriče uređenost tih država, niko ne poriče da nisu ispred nas u mnogo čemu, ali gledati na bilo koji narod kao uzvišeni i kao primer je po meni apsurdno. Treba težiti da unapredimo sebe, ako unapredimo sebe, unapredićemo i deo društva koga činimo, kada bi svako radio na sebi, dobili bi bolje i zdravije društvo. Kod nas je lakše menjati sistem nego sebe.
Što se tiče autobuskih stanica, postoji pravilnik ministarstva za građevinu i saobraćaj, gde je jasno propisano šta autobuska stanica mora da sadrži i kako mora biti konstruisana, od površine, dimenzija za perone, nadstrešnice do osvetljenja i klimatizacije, dovoljno je samo malo guglati. Takođe, opšti uslovi poslovanja autobuskih stanica navode sledeće
Stanične usluge mogu biti obavezne i ostale.
Obavezne stanične usluge su usluge koje se pružaju na površinama ili preko uređaja koje
autobuska stanica mora da ima na osnovu propisa kojima se uređuje prevoz u drumskom
saobraćaju i pružaju se svim korisnicima pod jednakim uslovima.
Ostale stanične usluge se mogu pružati u skladu sa ugovorom zaključenim između
privrednog društva koje upravlja autobuskom stanicom i korisnika ili u skladu sa pravilima
koje utvrdi privredno društvo koje upravlja autobuskom stanicom.
Dakle, zakon ima i postoji, samo je potrebno pridržavati se. O tome kako su Evropljani izmislili toplu vodu, možemo pisati danima, evo ti primer, kazna za telefon na punjaču u kamionu u Švabiji, dakle isprazni ti se telefon, treba stati na pauzu da bi ga napunio, a kao razlog je smanjenje korišćenja u vožnji, pa kako možeš koristiti telefon, ako ga primera radi držiš na krevetu u kamionu koji je i fizički odvojen od tebe?! Koje to javno preduzeće imamo još kod nas, fali nam još nešto na teret budžeta ovog naroda, pa treba da otkupljujemo i autobuske stanice, malo nam je poreza pa nam treba i za to još uzimati. Aman, privatna imovina, privatnik propisuje koliko to košta, može posuti pesak i posaditi palme ako mu se prohte i ne krši pravilnik, a za to može naplaćivati kao da ste na plaži, kapitalizam. Hteli smo kapitalizam, nije valjao socijalizam, a sad, ajd' da se vratimo na socijalizam, ajmo vratiti sve državi. Usluge i javnog preduzeća koštaju, i ta policija koja će biti angažovana i za to košta, sve to dodatno opterećuje budžet, odakle ti misliš da se to sve izvede?
Eno ti Evropa, kontejner i to je stanica, nema usluge i eto ne plaćaš je, to je po tebi normalno? Isto tako bi i ti rešavao, po uzoru na divnu Evropu. Kako nema usluge, jel ima šalter, jel postoje informacije, jel postoji sistem za praćenje i informisanje, jel postoji štampanje karata, jel postoji prodaja, jel postoji telefon? Sve to su usluge koje plaćaš kupovinom karte, čekaonicu, informacije, pa i sam izlazak na peron, upitna je sama cena, složićemo se samo kod toga.
Oko ovog neustavna, smejem se, prevoznici su se pobunili što i podržavaju lobi da im se i dalje pored procenata od karata uzima i peronizacija, pa mislim ono, ako već pokušavaš da nekim izjavama daš sebi plus u diskusiji, aj probaj bar da zvuči razumno. Kao da se ti buniš protiv recimo ukidanja plaćanja računa za struju, ti baš insistiraš da plaćaš recimo
Naravno, tvoje pravo je da se buniš i tražiš nešto što misliš da zaslužuješ, samo što po meni gradiš svoje stavove na pogrešnim pretpostavkama.
Ovo što ti pretpostavljaš i navodiš kao to bi se sredilo da počne funkcionisati, a ja te pitam šta to u ovoj zemlji funkcioniše kako treba? Koji sistem, koji zakon se sprovodi do sitnih creva? Jednostavno smo takav narod da nam je u mentalitetu zacrtano da je jače od nas da sve radimo kako se ne bi ponašali kako je propisano.
I dalje se bavite time kako je u Nemačkoj, nikako da skapirate da mi nismo Nemci i da nemate sisteme kao Nemci, eno Vam Zagreb i proverite broj krađa na glavnoj stanici, pljački unutar autobusa dok se ukrcavaju putnici, gde su nestajali pazari i dokumenti vozačima. Gotovo su svakodnevne.
A sigurno se i u Evropi autobusi koriste kao kurirske službe, a vozači kao kuriri pa su zato otvorili sve. Koliki procenat i koje kategorije ljudi koriste prevoz, a koje su kategorije i koliki je procenat kod nas. Tema je mnogo šira nego što mislite, ali naravno, zašto bi se razmišljalo, uzmimo da je to iz Evrope i to je dobro. Skoro ima isto smisla kao i ono ako ne znaš šta je dobro, uzmi ono skupo, podjednako ima smisla.