Logo

Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Sve o neophodnim zakonima u prevozu, sabraćaju, neophodne dozvole, atesti, dokumentacija za tahografe i ostala tematika vezana za zakonodavstvo i propise.

Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Sub Sep 23, 2017 7:54 pm

Ajmo ovako za početak:

Srbija je najverovatnije jedina zemlja u evropi u kojoj se građanima naplaćuje puki ulazak na autobuskim stanicama, odnosno ulazak u deo na kome stoje autobusi za ukrcavanje putnika - peronima.
Ova izmišljena "usluga" donosi veliki novac vlasnicima autobuskih stanica, a građanima predstavlja ozbiljan finansijski trošak.

Da apsurd bude veći,"usluga" koja ne postoji je izuzetno skupa, posebno u većim gradovima, poput Beograda, Kragujevca, Niša, Požarevca...
Dovoljno je videti kolike su gužve na stajalištima poput Autokomande u Beogradu, koja uzgred nije bezbedna, jer jedno autobusko stajalište nije projektovano da u jednom momentu primi toliki broj ljudi. Pitanje je dana kada će neko da se povredi ili nastrada.

Vrlo je važno istaći, da se ova "usluga" ni u jednoj zemlji EU ne plaća (Srbija teži EU podsetiću), čak na autobuskim stanicama nema nikakvih ograda (nisu ograđene).
Izgovor, vlasnika autobuskih stanica, i autobuskih poreduzeća u Srbiji, da se to radi zbog bezbednosti putnika, je nevešto, jer se o bezbednosti građana po Ustavnim načelima brine policija, a o higijeni na autobuskim stanicama treba da se brine javno komunalno preduzeće grada, gradska čistoća i slične organizacije grada kao u svim evropskim državama.

Ovom peticijom zahtevamo od državnih organa da ukinu ovo legalizovano pljačkanje građana, a to legalizovano može da ukine samo onaj koji je to i legalizovao, dakle državni organi.

https://www.peticije24.com/signatures/u ... je_tzv_pe/
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Sponzor

 

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Sub Sep 23, 2017 8:57 pm

Bez uvrede, ne vidim potrebu za ovom temom iskreno.
Što se tiče same teme, na svom vlasništvu vlasnik sam propisuje pravila, ne možeš ti meni u mojoj kući reći hoću li lupam, naplaćivati upotrebu toaleta bilo kome, ja sam vlasnik i ja sam određujem pravila. Sve i jedan privatnik ili organizacija koja u vlasništvu drži autobusku stanicu mora da prihoduje od nje, od čega će prihodovati ako ne naplaćuje staničnu uslugu?
Pod staničnom uslugom trebalo bi da spada upotreba toaleta, izlazak na pokriveni peron, ukrcavanje bezbedno u autobus i mesto gde se može putnik okrepiti, zašto bi bilo ko to pružio bez prethodne nadoknade.
E sad, dolazimo do našeg mentaliteta, da naplaćujemo uslugu koju delimično pružamo ili bezobrazno visoko naplaćujemo uslugu.
Primer neki je BAS, dakle 180 dinara je samo za ulazak na peron, o bezbednosti se ne brine policija nego privatno obezbeđenje jer je privatna imovina, tako da ni tu nisi potrefio. Neće policija da dođe i da čuva moju ili tvoju kuću tek tako, privatan posed je 99% stanica po Srbiji.
Što se tiče ograda, ja bi podigao zid, a ne ogradu. Dolazni peroni BASa su mi toliko jezivi i uopšte ne znam odakle ideja da se tu doprimaju putnici. Leglo kriminala i ološa kojekakvog koji nema dana da ne ojade nekoga, bez ikakve zaštite policije ili obezbeđenja. Na meti raznih nosača, taksista diskutabilnog statusa, džeparoša, lopova, neretko se ne libe ni da upadnu u autobus i uzmu šta im padne pod ruku. Prema tome, meni lično koji putujem par puta godišnje ne predstavlja trošak 180 dinara na BASu, mada ću se složiti da za tu cenu ne dobiješ ništa sem ulaska na koliko toliko pokrivene perone i čekaonicu koja je i ajd pristojna. U Kragujevcu je cena 50 dinara, hoćeš li mi reći da ti je 50 dinara skupa usluga, pritom ne želim da tvrdim da je neka usluga, ali ipak je ograđeno, obezbeđeno i iole pristojno.
Što se tiče Autokomande, to je neko nužno zlo, jer mi smo narod koji mora nešto smisliti kako da zezne sistem, bez obzira koliko to ispravno bilo ili ne, koliko to bilo pametno ili ne. Sama AK nije zamišljena kao peron za ukrcavanje 1000 putnika, ali bežanje od te neke usluge i ogromne cene od 180 dinara dovelo je do popularizacije samog stajališta. Ono što meni nikako neće biti jasno, taman tamo čekao autobus do Mladenovca, odlazak tamo i igranje sa lutrijom hoćeš li uopšte naći mesto, a kao rešio si baš tim polaskom da ideš, malo ko rezerviše i malo ko tako obezbeđuje mesto, nego ono aj na sreću, pa sam par puta prisustvovao famijalrnim pozdravima za vozača jer neće da primi putnika preko, ako za 180 dinara razlike na 1000 i nešto dinara cene karte u nekom pravcu hoćeš da čekaš naredni par sati, onda nije problem u sistemu nego u glavama.
Ja nisam za ovaj predlog lično, više sam za uvođenje standardizacije i samo sprovođenja onih silnih uslova kako treba da izgleda autobuska stanica, jer 70% stanica teško da bi mogli dobiti upotrebnu dozvolu ako bi se strogo bavili propisima.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Sub Sep 23, 2017 9:20 pm

Mašiš poentu kompletno. Stanična usluga mora da postoji, ali ne da ide na teret putnika. Hoću da kažem, da se ista naplaćuje od prevoznika, a ne od pojedinačnih putnika. Inače, ne znam u čijem je vlasništvu BAS, ali je novosadski MAS u vlasništvu JGSP "Novi Sad", prema tome - javno dobro.

Osim u našim zemljama, gde god da sam otišao nisam video bilo kakav vid peronske karte koju putnik mora da kupi da bi prišao autobusu. Vidiš Goranove slike iz Štutgarta. Vozači imaju automat gde odu da plate "parking" na peronu, a kretanje putnika je neograničeno i potpuno besplatno.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Sub Sep 23, 2017 9:42 pm

A ti misliš da ne postoji stanična usluga za prevoznike?
Pa i njima uzimaju za ulazak, 600 ili 800 dinara po ulasku je za BAS, bez korišćenja parkinga. Znači samo ulazak, izlazak, plus što ti uzimaju i procenat od karti.
Super je to, parking koji plati je koliko naših usluga sa parkingom. Parking sat kod BASa je 80 rsd, sa uslugom to ti je 260 rsd, to ti je malo jače od 2e. Znači tamo, to ti je ista firma, samo što ti tamo uzmu za parking, a ovde daješ u dve različite za istu uslugu.
Sve u svemu, uređenje društva kod nas i u Nemačkoj, porediti, nema smisla, oni mogu da otvore šta hoće, jer i pre nego što pomisliš da nešto za*ebeš imaš u vidu koliko će te klepiti po džepu, a ovde možeš da radiš šta ti se prohte jer nema ni države ni uređenja koje će te sprečiti i da pljačkaš i maltretiraš, najmanja prava imaš ako poštuješ zakon i pridržavaš se nekog normalnog ponašanja i nasilnici i lopovi imaju veća prava u ovoj zemlji. Stoga, ograda i to sa šiljcima, još strožija kontrola na svakom ulasku i naravno cena u skladu sa uslugom.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Sub Sep 23, 2017 9:52 pm

Zarađivati duplo je čist bezobrazluk. Nek prevoznik plati za svakog svog putnika i kraj priče. A taj sistem nije samo u Nemačkoj, radi i u Mađarskoj, Grčkoj, Rumuniji i svugde drugo. :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Sub Sep 23, 2017 10:18 pm

Niko te ne tera da koristiš njihovu uslugu, ja lično ne plaćam nigde, zbog službene, međutim, recimo u NS,BG, Kragujevcu, Nišu, postoji opet neka sigurnost da ne može svako da uđe i da boravi tamo gde mu nije mesto, takođe, sve sadržaje čekaonice, prodaja, sve to košta, a sve to je usluga putniku. Dok su recimo dolazni u BGu, ne znam ko da si u izložio ispred radnje ispred izloga, ja lično svedok bio da je u gužvi neko ušao u međunarodni bus, koji ide dalje i izvukao prvu jaknu i torbu koju je našao, to ne bi mogao na BASu ili bilo gde drugo, ovako u masi je i pobegao. Da ne pričam o prtljagu, gde se moraš tući sa onim "nosačima" koji baš ulivaju poverenje i pritom se braneći od taksista od kojih je pola nelegalno. Otvaranjem stanice, to bi dobili svuda, od toga da policija svuda sprovodi red, pa ne znam, to bi se pretvorilo u divlji zapad tek.
Ne vidim da se neko buni recimo što u VIPu, kada hoćeš da platiš račun u poslovnici to košta 50 dinara kao usluga, bez obzira što si im "na noge" došao. Sve se u Srbiji plaća, ne duplo, nego više puta, od milion i jednog primera, apsurda, baš za ovaj se toliko uhvatiti, po meni nema smisla. Naravno, poštujem vaše stavove, ali ako nam je glavni adut to rade u Evropi, onda i nismo baš tako pametni kao što mislimo. Eno u Evropi gaje gejeve, kažnjavaju vozače ako im se telefon u kamionu nalazi na punjaču, seju "pravdu" po svetu, pa jel treba baš sve da preuzmemo od njih. Lepo je težiti boljim stvarima i raditi na sebi, samo treba malo se baviti i realnom slikom našeg naroda, nismo mi Evropa, drugačiji nam je mentalitet, drugačije su nam navike, drugačije se ponašamo, ne funkcioniše sve isto i neće nikad funkcionisati isto, ma koliko mi težili Evropi, Marsu, Australiji čemu god.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Sub Sep 23, 2017 10:45 pm

Ako pogledaš primer Novog Sada, zapravo u većini slučajeva nemaš drugi izbor nego da odeš na MAS.

Slažem se da mora da se pojača prisustvo policije na dolaznim peronima da se rastera bagra koja spopada i krade dolazne putnike. Ipak je taj dolazni peron prvo što većina ljudi vidi kao polaznu tačku.

Ono što se ne slažem je stav o Evropi. Ovo što ja pišem uopšte nema veze sa politikom, ima veze sa tim šta radi normalan svet. A tog normalnog sveta nema samo u Evropi. Ipak, još uvek nisam bio nigde van Evrope da mogu da tvrdim kako izgleda, ali ne verujem da se mnogo razlikuje.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Ned Sep 24, 2017 2:45 am

becks89, razmenjujemo mišljenja pa ću napisati sve kontra od onoga što si pisao, ne da bi kontrirao već da ti prikažem da nisi u pravu.
Uvek se treba ugledati na boljeg. Razvijeni svet je sigurno bolji od našeg. Spomenuo si gejeve, tu si u pravu u smilsu ako ćemo proširiti priču o tome (mali offtopic) da oni ne treba da paradiraju glavnim gradom niti bilo gde drugo, ali da ne možemo nikom zabraniti kako će se on osećati, iako bi taj problem i ja drugačije rešavao. Ne silom naravno već naukom.

Oko naše priče, stanica, da te ne citiram - pisao si da je privatnik vlasnik stanice pa može da radi kako želi. Tu ti je greška, on ne može da radi šta želi jer je u pitanju javna delatnost. On može i mora da zna neka pravila, odnosno prava i obaveze koje će mu država propisati. U tim pravima i obavezama će se precizirati da NEMA pravo naplate peronizacija za putnike, pa neka svede računicu. Ako će da propadne, zatvoriće stanicu, predati nekom drugom. Prosta priča, a ne mogu ga izdržavati putnici nekakvim nametom "haračom". Uostalom, svaka stanica ima procenat od prodate autobuske karte !!!
Jednostavno je i prosto. Treba videti na koji način su organizovane stanice u evropi i tako ih treba organizovati, jer su ljudi to već uredili kako treba, topla voda postoji... Pretpostavljam, verovatno njima upravlja Grad, preko nekog JP, koji se brine za higijenu (tipa gradska čistoća...) a o bezbednosti se brine onaj koji po Ustavu to i treba da radi, Policija koja je za to i plaćena. Ove kriminalne privatne vojske kod nas, to je nešto sasvim drugo. Ili neka angažuju i njih, ali putnik sa njima nema nikakve veze.
Ono što ti pišeš šta se dešava oko stanice se upravo dešava jer policija ne radi svoj posao. To je problem!

U Kragujevcu je "usluga" 100din već dve godine, od kako je Janjušević došao, a u Požarevcu isto. Nikakve usluge ne postoje, jednostavno samo puki izlaz toliko košta, pride stanica u KG nema čak ni besplatni dolazni peron!
Stanica je mnogo bolje funkcionisala kada je glavna bila zatvorena, a kada je privremeno bio osposoblljen parking sa obeleženim peronima. Bilo je sve otvoreno i NIKO se nije pojavljivao na peronima i td. Nedostajala je samo jedna nadstrešnica i čekaonica.
Čekaonica je mogla biti korišćena sa železničke stanice (50m hoda) a po dolasku busa, izađe se pod nadstrešnicu. U železničkoj stanici imate i toalet, tako da bi sve bilo OK. Postave se dva kontejnera moderna koji će biti zaduženi za informacije i kraj priče.

Zašto železnica ne naplaćuje peronizaciju za putnike?!? U čemu je razlika?!? Jel imaju čekaonice, toalete i td. !?!

Oko Taxista, nosača, sve je to neuređeno, zbog toga se tako prolazi. Taxista ne sme da se udalji od auta, nosač mora da bude obeležen, sve to na lice mesta sa stalnim dežurnim policajcem se treba raditi i kraj priče. I naša policija treba malo da krene da radi svoj posao zar ne? Pa kad krenu da klepaju kaznama neće se usuditi više da trče oko autobusa.

Nije glavni adut evropa, to si sam izvukao zaključak, glavni adut je nepostojeća usluga. Ako ja i ti želimo nekog da otpratimo u autobus i odnesemo mu dve teške torbe, zbog čega svo troje nas plaćamo puki izlaz na peron?!? Kakva čekaonica, kakvi toaleti? Pa oni i sada toalete posebno naplaćuju?!

Možda može eventualno da se naplati stanična usluga, i to reda za cenu koštanaj tiketa, otprilike 10dinara najviše. Jer jedno kpiranje celikog A4 papira ili štampanje je 5 do 10 dinara, ili cele dnevne novine 40.

Ja sam pisao BAS-u, dobio sam jedan dopis, nebulozni. Jadni po pomenu ovog problema, napisali su mi tolike gluposti, da na kraju nisam znao ni šta sam pročitao a oni isto ne znaju ni šta su napisali !!! Saznao sam (ali ne mogu tvrditi da je info tačna 100%) da je Ustavni sud doneo odluku još poodavno po upućivanju Ustavne žalbe građana da je naplata te "usluge" neustavna, ali da se niko nije potrudio da se ta odluka sprovede, tj jaki lobiji BAS-a i prevoznika to vešto sputavaju.

Oko peronizacija za autobuse (prevoznike) neću, jer to je njihov problem. Verovatno bi postojala peronizacija i kada Grad "drži" stanicu, jer prevoznika niko ne tera da radi taj posao, a i kada ga radi ima finansijsku korist, pa onda ako to želiš da radi, ulaz u mesto gde ćeš ostvarivati pravo na dobit treba simbolično da platiš. Ali sam sasvim siguran da bi to trebalo tako urediti da iste budu mnogo manje nego što su danas na BAS-u i drugim stanicama.

Prava je prilika i to treba otkloniti po kretanju rada novog BAS-a i o tome ću uskoro pisati premijerki Ani Brnabić. Isto vredno je znati da najverovatnije, autobuska preduzeća u evropi ne "drže" stanice, i zbog toga se sama ARRIVA ovde lišava gotovo svih stanica, smatrajući da su joj balast.
Njene stanice preuzimaju uglavnom Jp iz grada, a to se desilo i u Batočini, Lapovu...gde su javna komunalna preduzeća preuzela brigu oko stanica. Sve su sređene, čiste...dakle to je to!

Imao sam jedan lični problem za vreme dok je bila ministar, posalo joj dopis i u roku od 48-sati mi je rešila problem. Njena saradnica je izuzetno bila ljubazna, verujem da je ista i sada kod nje u kabinetu, pa ću napisati uskoro uz onaj dopis koji sam dobio iz BAS-a oko ovog problema. Dosta je bilo pljačke! Zato su potrebni oni eklektronski potpisi a Vi delite preko FB na grupama i stranicama.

Na kraju koristiću onu prostu formulaciju iz naroda, da su u Frankfurtu, Štutgartu, Parizu, Kopenhagenu... budale, a mi smo pametniji !?!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Ned Sep 24, 2017 2:58 am

I još nešto. Koliko je efikasno stanično obezbeđenje u Kragujevcu (važi i za druge gradove) govori podatak, da, kada je Bamiron a kasnije i Janušević (sada) gazdovao stanicom, obezbeđenja su bila poput areodroma, nije mogla ptica da proleti od nekog "trećeg lica" unutar kapija, ali zato baš unutar tih kapija su baš za vreme takve bezbednosne diktature koja je i dan danas sa parkiarnih turističkih autobusa Autosaobraćaja odnet svaki mogući deo, i ostala samo gvožđurija. Toliko o obezbeđenju, jednom rečju CIRKUS!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Ned Sep 24, 2017 1:22 pm

Molio bih da očuvate ugled Foruma i ne diskutujete o politici i seksualnoj orijentaciji u temi o naplati peronskih karata.

Elem, ovako izgleda jedna međugradska stanica u Solunu. Ovo je glavna KTEL Makedonia, nalazi se na zapadu grada i opslužuje većinu destinacija unutar države. Kao što vidite, cela stanica je pod krovom a ulaz i kretanje putnika su potpuno neograničeni. Bio sam i na stanici KTEL Halkidiki, na zapadu, ali je ona mala, sa svega nekoliko perona.
Image
Izvor: thessalonication.gr

U Berlinu takođe postoji autobuska stanica koja je uvođenjem međugradskog prevoza postala popularnije odredište. Potpuno otvoren prostor.
Image

Hamburg, takođe neograničen pristup. Sama stanica se nalazi tik uz glavnu železničku stanicu. Inače, ako se ne varam, autobusi na iznajmljenim vožnjama takođe moraju da koriste ovu stanicu.
Image
Izvor: sbp.de

Segedin
Image

I tako u nedogled. Niko nigde ne naplaćuje dupli harač, samo su Srbi pametan narod. A zbog naše silne pameti, ljudi čekaju autobus na mestu gde će isti da zakrči saobraćaj, odnosno na Autokomandi, u Novom Sadu kod hladnjače ili mosta i tako svugde. Znate li vi koliki je rizik ako autobus stoji na stajalištu na Autokomandi ili kod Sava centra pa mora da pretrčava na levu stranu da otvori bunkere i utovari prtljag? A zbog čega?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod MILE » Ned Sep 24, 2017 1:45 pm

Ne utovara se prtljag na levu stranu, samo na BASu to rade, na ovim manjimstanicama ne tovare stvari sa leve strane.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod Sloba » Ned Sep 24, 2017 2:31 pm

A šta ako su mali bunkeri ili se neko predomisli pa izađe na Autokomandi umesto na BAS-u? Sve je to lepo u suštini, ali je nebezbedno i pritom itekako usporava gradski saobraćaj, zbog kog to stajalište i postoji.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod MILE » Ned Sep 24, 2017 4:13 pm

Neće da daju stvari, uglavnom upozoravaju kad stavljaš stvari dole, koliko sam samo puta morao da idem do BASa jer mi je torba bila sa leve strane.... Ne usporava to ništa, Autokomanda, Sava Centar i Studentski grad su registrovana stajališta u redu vožnje.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod negas » Ned Sep 24, 2017 4:31 pm

Hvala Slobo za ovaj materijal, bice iskoriscen u dopisu ;)

MILE, zakrči se saobraćaj itekako na Autokomandi. Stajalište je projektovano da primi verovatno najviše dva autobusa u isto vreme, a ono u 17 sati primi u isto vreme 7 do 9 autobusa (ništa nije bolje ni u drugom vremenu), kolona tolika da gradski ne može da skrene desno i da nastavi...a povrh svega busevi ne kreću redom, već može krenuti, drugi, četvrti, peti pa prvi, što opet podstiče na još veći haos prilikom manevrisanja autobusa da izađe između drugih, pride dodat je ivičnjak koji još veći problem pravi...jednostavno to je sve nakaradno da bi BAS i slične mafije zgrtale novac bez ikakvih razloga !!!

Koliko su na BAS-u bili bezobrazni govori i to da su umesto klasične ograde stavili ogradu s matiranim plexiglasom kako bi onemogućili ljude da pošalju nešto autobusom "preko" vozača, već moraju ući na peron, platiti pa tek onda sa vozačem stupiti u kontakt. Koji bezobrazluk, na šta su oni spremni sve...!!!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ukidanje peronizacija za putnike na autobuskim stanicama

Postod becks89 » Ned Sep 24, 2017 8:11 pm

negas je napisao:becks89, razmenjujemo mišljenja pa ću napisati sve kontra od onoga što si pisao, ne da bi kontrirao već da ti prikažem da nisi u pravu.
Uvek se treba ugledati na boljeg. Razvijeni svet je sigurno bolji od našeg. Spomenuo si gejeve, tu si u pravu u smilsu ako ćemo proširiti priču o tome (mali offtopic) da oni ne treba da paradiraju glavnim gradom niti bilo gde drugo, ali da ne možemo nikom zabraniti kako će se on osećati, iako bi taj problem i ja drugačije rešavao. Ne silom naravno već naukom.

Oko naše priče, stanica, da te ne citiram - pisao si da je privatnik vlasnik stanice pa može da radi kako želi. Tu ti je greška, on ne može da radi šta želi jer je u pitanju javna delatnost. On može i mora da zna neka pravila, odnosno prava i obaveze koje će mu država propisati. U tim pravima i obavezama će se precizirati da NEMA pravo naplate peronizacija za putnike, pa neka svede računicu. Ako će da propadne, zatvoriće stanicu, predati nekom drugom. Prosta priča, a ne mogu ga izdržavati putnici nekakvim nametom "haračom". Uostalom, svaka stanica ima procenat od prodate autobuske karte !!!
Jednostavno je i prosto. Treba videti na koji način su organizovane stanice u evropi i tako ih treba organizovati, jer su ljudi to već uredili kako treba, topla voda postoji... Pretpostavljam, verovatno njima upravlja Grad, preko nekog JP, koji se brine za higijenu (tipa gradska čistoća...) a o bezbednosti se brine onaj koji po Ustavu to i treba da radi, Policija koja je za to i plaćena. Ove kriminalne privatne vojske kod nas, to je nešto sasvim drugo. Ili neka angažuju i njih, ali putnik sa njima nema nikakve veze.
Ono što ti pišeš šta se dešava oko stanice se upravo dešava jer policija ne radi svoj posao. To je problem!

U Kragujevcu je "usluga" 100din već dve godine, od kako je Janjušević došao, a u Požarevcu isto. Nikakve usluge ne postoje, jednostavno samo puki izlaz toliko košta, pride stanica u KG nema čak ni besplatni dolazni peron!
Stanica je mnogo bolje funkcionisala kada je glavna bila zatvorena, a kada je privremeno bio osposoblljen parking sa obeleženim peronima. Bilo je sve otvoreno i NIKO se nije pojavljivao na peronima i td. Nedostajala je samo jedna nadstrešnica i čekaonica.
Čekaonica je mogla biti korišćena sa železničke stanice (50m hoda) a po dolasku busa, izađe se pod nadstrešnicu. U železničkoj stanici imate i toalet, tako da bi sve bilo OK. Postave se dva kontejnera moderna koji će biti zaduženi za informacije i kraj priče.

Zašto železnica ne naplaćuje peronizaciju za putnike?!? U čemu je razlika?!? Jel imaju čekaonice, toalete i td. !?!

Oko Taxista, nosača, sve je to neuređeno, zbog toga se tako prolazi. Taxista ne sme da se udalji od auta, nosač mora da bude obeležen, sve to na lice mesta sa stalnim dežurnim policajcem se treba raditi i kraj priče. I naša policija treba malo da krene da radi svoj posao zar ne? Pa kad krenu da klepaju kaznama neće se usuditi više da trče oko autobusa.

Nije glavni adut evropa, to si sam izvukao zaključak, glavni adut je nepostojeća usluga. Ako ja i ti želimo nekog da otpratimo u autobus i odnesemo mu dve teške torbe, zbog čega svo troje nas plaćamo puki izlaz na peron?!? Kakva čekaonica, kakvi toaleti? Pa oni i sada toalete posebno naplaćuju?!

Možda može eventualno da se naplati stanična usluga, i to reda za cenu koštanaj tiketa, otprilike 10dinara najviše. Jer jedno kpiranje celikog A4 papira ili štampanje je 5 do 10 dinara, ili cele dnevne novine 40.

Ja sam pisao BAS-u, dobio sam jedan dopis, nebulozni. Jadni po pomenu ovog problema, napisali su mi tolike gluposti, da na kraju nisam znao ni šta sam pročitao a oni isto ne znaju ni šta su napisali !!! Saznao sam (ali ne mogu tvrditi da je info tačna 100%) da je Ustavni sud doneo odluku još poodavno po upućivanju Ustavne žalbe građana da je naplata te "usluge" neustavna, ali da se niko nije potrudio da se ta odluka sprovede, tj jaki lobiji BAS-a i prevoznika to vešto sputavaju.

Oko peronizacija za autobuse (prevoznike) neću, jer to je njihov problem. Verovatno bi postojala peronizacija i kada Grad "drži" stanicu, jer prevoznika niko ne tera da radi taj posao, a i kada ga radi ima finansijsku korist, pa onda ako to želiš da radi, ulaz u mesto gde ćeš ostvarivati pravo na dobit treba simbolično da platiš. Ali sam sasvim siguran da bi to trebalo tako urediti da iste budu mnogo manje nego što su danas na BAS-u i drugim stanicama.

Prava je prilika i to treba otkloniti po kretanju rada novog BAS-a i o tome ću uskoro pisati premijerki Ani Brnabić. Isto vredno je znati da najverovatnije, autobuska preduzeća u evropi ne "drže" stanice, i zbog toga se sama ARRIVA ovde lišava gotovo svih stanica, smatrajući da su joj balast.
Njene stanice preuzimaju uglavnom Jp iz grada, a to se desilo i u Batočini, Lapovu...gde su javna komunalna preduzeća preuzela brigu oko stanica. Sve su sređene, čiste...dakle to je to!

Imao sam jedan lični problem za vreme dok je bila ministar, posalo joj dopis i u roku od 48-sati mi je rešila problem. Njena saradnica je izuzetno bila ljubazna, verujem da je ista i sada kod nje u kabinetu, pa ću napisati uskoro uz onaj dopis koji sam dobio iz BAS-a oko ovog problema. Dosta je bilo pljačke! Zato su potrebni oni eklektronski potpisi a Vi delite preko FB na grupama i stranicama.

Na kraju koristiću onu prostu formulaciju iz naroda, da su u Frankfurtu, Štutgartu, Parizu, Kopenhagenu... budale, a mi smo pametniji !?!

Prvo samim prvim pasusom ubijaš mi volju za daljim čitanjem, razvijeni svet je sve nešto što nismo mi. Ima mali milion primera apsurda u tome da smatramo te neke zapadnjake kao uzore i razvijene narode, aman, veće mogućnosti, veća disciplina, veća kultura nije stigla kao činjenica da su recimo švabe kulturne, već da ih neke druge stvari teraju na kulturu u ponašanju. Teraju ih razvijeni sistemi za kažnjavanje, stroga kaznena politika i smanjena mogućnost za malverzacije. Unapred si svestan da neka negativna radnja sigurno nosi posledice, i time te "drže" pod kontrolom. Niko ne poriče uređenost tih država, niko ne poriče da nisu ispred nas u mnogo čemu, ali gledati na bilo koji narod kao uzvišeni i kao primer je po meni apsurdno. Treba težiti da unapredimo sebe, ako unapredimo sebe, unapredićemo i deo društva koga činimo, kada bi svako radio na sebi, dobili bi bolje i zdravije društvo. Kod nas je lakše menjati sistem nego sebe.
Što se tiče autobuskih stanica, postoji pravilnik ministarstva za građevinu i saobraćaj, gde je jasno propisano šta autobuska stanica mora da sadrži i kako mora biti konstruisana, od površine, dimenzija za perone, nadstrešnice do osvetljenja i klimatizacije, dovoljno je samo malo guglati. Takođe, opšti uslovi poslovanja autobuskih stanica navode sledeće
Stanične usluge mogu biti obavezne i ostale.
Obavezne stanične usluge su usluge koje se pružaju na površinama ili preko uređaja koje
autobuska stanica mora da ima na osnovu propisa kojima se uređuje prevoz u drumskom
saobraćaju i pružaju se svim korisnicima pod jednakim uslovima.
Ostale stanične usluge se mogu pružati u skladu sa ugovorom zaključenim između
privrednog društva koje upravlja autobuskom stanicom i korisnika ili u skladu sa pravilima
koje utvrdi privredno društvo koje upravlja autobuskom stanicom.

Dakle, zakon ima i postoji, samo je potrebno pridržavati se. O tome kako su Evropljani izmislili toplu vodu, možemo pisati danima, evo ti primer, kazna za telefon na punjaču u kamionu u Švabiji, dakle isprazni ti se telefon, treba stati na pauzu da bi ga napunio, a kao razlog je smanjenje korišćenja u vožnji, pa kako možeš koristiti telefon, ako ga primera radi držiš na krevetu u kamionu koji je i fizički odvojen od tebe?! Koje to javno preduzeće imamo još kod nas, fali nam još nešto na teret budžeta ovog naroda, pa treba da otkupljujemo i autobuske stanice, malo nam je poreza pa nam treba i za to još uzimati. Aman, privatna imovina, privatnik propisuje koliko to košta, može posuti pesak i posaditi palme ako mu se prohte i ne krši pravilnik, a za to može naplaćivati kao da ste na plaži, kapitalizam. Hteli smo kapitalizam, nije valjao socijalizam, a sad, ajd' da se vratimo na socijalizam, ajmo vratiti sve državi. Usluge i javnog preduzeća koštaju, i ta policija koja će biti angažovana i za to košta, sve to dodatno opterećuje budžet, odakle ti misliš da se to sve izvede?
Eno ti Evropa, kontejner i to je stanica, nema usluge i eto ne plaćaš je, to je po tebi normalno? Isto tako bi i ti rešavao, po uzoru na divnu Evropu. Kako nema usluge, jel ima šalter, jel postoje informacije, jel postoji sistem za praćenje i informisanje, jel postoji štampanje karata, jel postoji prodaja, jel postoji telefon? Sve to su usluge koje plaćaš kupovinom karte, čekaonicu, informacije, pa i sam izlazak na peron, upitna je sama cena, složićemo se samo kod toga.
Oko ovog neustavna, smejem se, prevoznici su se pobunili što i podržavaju lobi da im se i dalje pored procenata od karata uzima i peronizacija, pa mislim ono, ako već pokušavaš da nekim izjavama daš sebi plus u diskusiji, aj probaj bar da zvuči razumno. Kao da se ti buniš protiv recimo ukidanja plaćanja računa za struju, ti baš insistiraš da plaćaš recimo :roll:
Naravno, tvoje pravo je da se buniš i tražiš nešto što misliš da zaslužuješ, samo što po meni gradiš svoje stavove na pogrešnim pretpostavkama.
Ovo što ti pretpostavljaš i navodiš kao to bi se sredilo da počne funkcionisati, a ja te pitam šta to u ovoj zemlji funkcioniše kako treba? Koji sistem, koji zakon se sprovodi do sitnih creva? Jednostavno smo takav narod da nam je u mentalitetu zacrtano da je jače od nas da sve radimo kako se ne bi ponašali kako je propisano.


I dalje se bavite time kako je u Nemačkoj, nikako da skapirate da mi nismo Nemci i da nemate sisteme kao Nemci, eno Vam Zagreb i proverite broj krađa na glavnoj stanici, pljački unutar autobusa dok se ukrcavaju putnici, gde su nestajali pazari i dokumenti vozačima. Gotovo su svakodnevne.
A sigurno se i u Evropi autobusi koriste kao kurirske službe, a vozači kao kuriri pa su zato otvorili sve. Koliki procenat i koje kategorije ljudi koriste prevoz, a koje su kategorije i koliki je procenat kod nas. Tema je mnogo šira nego što mislite, ali naravno, zašto bi se razmišljalo, uzmimo da je to iz Evrope i to je dobro. Skoro ima isto smisla kao i ono ako ne znaš šta je dobro, uzmi ono skupo, podjednako ima smisla.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Zakonodavstvo i papiri

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost