Logo

Vrata na autobusu

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Re: Vrata na autobusu

Postod becks89 » Ned Apr 05, 2015 12:00 pm

Pa sad ne znam, sećam se prvih vožnji sa njima, kad su došli tek. Ne radi na senzor u podu, pre mi deluju da rade na neki senzor pritiska, odnosno da reaguju kada se neka prepreka nađe na putu, pa prema tome vraća vrata u otvoreni položaj. E sad, čekamo tvoj odgovor, da ne nagađamo više :)
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Sponzor

 

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Ned Apr 05, 2015 12:05 pm

Možda, samo pod možda ima senzor pritiska između elektropneumatskog ventila i cilindra, ali nema logike, jer nema šta da meri. Pri otvaranju/zatvaranju vrata imaš skoro konstantan pritisak sve vreme, bilo otpora ili ne, jer sami ventili ne regulišu protok/pritisak, već su samo tipa otvoren/zatvoren. :wink:

To što ti kažeš za držanje vrata, to je verovatno ono što sam pričao o mikroprekidačaima. Ako mikroprekidač ne registruje zatvorena vrata X sekundi nakon komande za zatvaranje, šalje se signal da se vrata otvore. No, pitaću ljude u Ikarbusu :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Ned Sep 20, 2015 6:49 pm

Nakon malo istraživanja saznao sam da se koriste senzori položaja, potenciometri koji mere ugao stuba/vratila koje otvara/zatvara vrata. Na konto toga može da se prati brzina zatvaranja vrata i da se registruje da postoji nekakva prepreka.

Takođe, kao što smo već pisali, postoje senzori pritiska koji se nalaze iznad vrata, a koji su cevčicom povezani sa kederom koji je hermetički zatovren. Na taj način se vrši detekcija zaglavljivanja u vratima. Kad budem imao prilike i vremena, napraviću klip kako sve to treba da funkcioniše :wink:

Inače, pre neki dan sam se zezao sa zabravljivanjem vrata na Arivinoj 112ici. Kako cela stvar funkcioniše možete da vidite u klipu koji sam snimio :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=UXvJerZbMBE
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod becks89 » Ned Sep 20, 2015 8:03 pm

Čekaj, ako kapiram dobro, senzori položaja reaguju kada "primete" da se neka prepreka nalazi i onda zbog toga sporo otvara vrata, kako bi ta prepreka ukoliko se nalazi na "Putu" može da se izvuče? Senzor pritiska bi trebalo da reaguje ukoliko se nešto ispreči vratima i u nekom periodu zadrži kretanje tih vrata?

I gde se nalaze senzori položaja!
p.s. Hvala na otkrivanju zagonetke :D
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Pon Sep 21, 2015 9:12 pm

Kao što sam obećao, senzori položaja koji se nalaze na stubu vrata :wink:

Image

Image

Image

Što se tiče detekcije zaglavljivanja, to sam već objašnjavao ranije :arrow: viewtopic.php?p=477520#p477520 :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod becks89 » Uto Sep 22, 2015 10:02 pm

Hvala na objašnjenju! :)
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod Sloba » Ned Sep 27, 2015 2:54 pm

VDL Lexio koji su se proizvodili u Neobusu, sa dvokrilnim srednjim vratima imali su na pored prvog stepenika na srednjim vratima foto ćelije. E sad, nisam siguran da li je radilo tako što je jedna emitovala IC zračenje pa se odbijalo o drugu i vraćalo se čime bi merili vreme, pa ako se prerano odbije, znači da je neko tu, ili je, jednostavno, jedna emitovala zračenje a druga upijala, pa ako dođe do prekida zračenja, značilo bi da je neko na stepeniku. ;)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vrata na autobusu

Postod miham » Ned Sep 27, 2015 2:57 pm

Bice prije ova druga varijanta,predajnik i prijemnik,ako se prekine IC snop,neko je na vratima..
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Čet Okt 15, 2015 7:13 pm

Ikarbus naručio od Turaka :)
Image
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Pogon "Kosmaj" 2

Postod becks89 » Uto Nov 10, 2015 10:54 pm

Nego profo, nevezano za celu priču, ovi IK112LE bi trebali imati ista vrata kao i IK218, slučajno sam pričao sa nekim momkom iz održavanja, kažu da što je do terenskog majstora je da vrati rolnicu, podmaže, ili da blokira krilo da ne ispada, ništa drugo ne mogu da učine, a onda kaže vrata se podešavaju samo uz pomoć unimera?! Konkretno radi se o tome da se jedno krilo dosta kasnije zatvara, a nekad i ostane otvoreno, pa je pričao da se to podešava unimerom...
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Kosmaj" 2

Postod profa_chb » Uto Nov 10, 2015 11:41 pm

Ista su vrata, ista je elektronika vrata (svaka vrata imaju svoj ECU koji upravlja solenoidom)... Geometrija i kinematika vrata se šteluju mehanički na samim polugama, a otvaranje i zatvaranje se podešava putem dijagnostike koja se kači kod vozača. Inače sve ide preko CAN-a. Unimer mi je potpuno nejasna stvar u celoj priči. To možda koriste da lakše nađu kvar.
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Kosmaj" 2

Postod danilo » Sre Nov 11, 2015 3:00 am

Unimer im verovatno služi da izmere otpor pa pomoću toga da šteluju.
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Kosmaj" 2

Postod profa_chb » Sre Nov 11, 2015 2:35 pm

Otpor čega?

Mogu jedino da vide rad uglomera (senzor položaja vrata), pošto je u pitanju potenciometar. Mogu da vide i da li se aktivira senzor pritiska (senzor zaglavljivanja između vrata) :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Kosmaj" 2

Postod vuckomv » Sre Nov 11, 2015 10:05 pm

Ako su vrata pneumatska, unimerom mogu da se proveravaju pojedinacne elektricne i elektronske komponente, odnosno njihova ispravnost. Mikroprekidaci, razni senzori, presostati ili transmiteri pritiska i sl.
Kod elektropokretanih vrata bi moglo svasta da se podesava kontrolisanjem i podesavanjem napona, jačine struje, povećanjem ili smanjenjem otpornosti.
Korisnikov avatar
vuckomv
Član
 
Postovi: 352
Pridružio se: Pon Feb 02, 2009 10:51 pm

Re: Pogon "Kosmaj" 2

Postod trosmenac » Sre Nov 11, 2015 10:17 pm

Meri se izlazni napon jednog senzora koji na sebi ima mali zavrtanj okretanjem tog zavrtnja treba da se dobije napon u rasponu od 3.5do 5 volti znam da naštelujem a kako to sve funkcioniše pojma nemam isti je sistem na M seriji.
gsp lele
trosmenac
Mehaničar
 
Postovi: 479
Pridružio se: Pon Okt 27, 2008 8:05 pm
Lokacija: zemun

PrethodniSledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron