Logo

Manometri

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Manometri

Postod danilo » Sub Mar 01, 2008 10:44 pm

Ovo temu otvaram zbog par nedoumica koje imam,a vezane su za manometre na autobusima :!: Gledam u gradskim autobusima manometri imaju dve kazaljke.Jedna je crvena koja pokazuje koliki je pritisak u kočionim cilindrima,a druga je bela koja pokazuje vazduh u glavnom vidu,mislim da je tako ispravite me ako grešim.E sad autobus npr.koči i pritisak u cilindrima mu je 2 bara,i toliko pokazuje crvena kazaljka,a bela kad autobus ne koči pokazuje da ima 8 bara nadrukano,i kako sad ako je pritisak u cilindrima 2 bara on pokazuje nekih 7 bara :?: :? Uglanvom hoću da kažem da pokazuje gubitak vazduha manji od onog u cilindrima(mislim zar ne bi trebao da pokazuje 6 bara) :? To je bilo prvo sad drugo može li neko da mi objasni pojam kočionih kola :?: Dalje autobus stane i vozač uključi ručnu kočnicu,na manometru se ni jedna kazaljka ne pomera(nema otklona),kako :?: Treće i poslednje autobus stane i vozač uključi staničnu kočnicu prvi manometar(za prednje kočiono kolo)pokazuje pritisak od 4 bara,a bela kazaljka i dalje pokazuje 8 bara,kako i zašto :?: :wink:

Evo otvorio sam temu za razmišljanje nadam se da ćete mi odgovoriti,hvala unapred :wink:

Pozdrav
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Manometri

Sponzor

 

Postod volvos » Sub Mar 01, 2008 10:48 pm

Bas za razmisljanje :P

Kod mene licno na busu ima samo po jedna kazaljka ali nije ni bitno.
U tvom primeru bi trebalo ako jedna kazaljka pokazuje 8 bara,a druga se pomera na 2 bara,ta gornja bi trebalo da spadne dole za toliko koliko je donja utrosila a ako je dobar kompresor nije cudo sto se ne pomera

Iskreno nisam te bas najbolje ni razumeo,ali ajde da vidimo sta ce drugi reci
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod sasa-74 » Sub Mar 01, 2008 11:08 pm

ne mora da znaci da mora da padne zavisi na koje boce su prikljuceni manometri ako je za kocnice manometar pokazuje pritisak iz boce za kocnice dok ostale boce miruju . Na mom busu ima boca za vrata , za prednje jastuke, za zadnje jastuke, za kocnice, za rucnu svaki sklop ima svoj vazduh koji regulise cetvorokruzni ventil i on im deli vazduh po potrebi kako koja boca trosi . nema na svim bocama ugradjen manometar ali za kocnice rucnu jastuke ima. npr kod mene na svakoj boci stoji nepovratni ventiil tako da ne mogu da se pretacu ( to je momenat koji si ti zapazio kad pada pritisak na drugoj skali ali za manje od utroska jer i kompresor dodaje ) vec to odradjuje cetvorokruzni ventil koji dopuni bocu koja se trosi . znaci moze a ne mora da pada vazduh iz sistema priilkom utroska a sve to zavisi kako je sistem resen . katastrofa sam ovo napisao pitaj ako nisi neki deo razumeo



:roll:
negas je napisao: Nema auta bez TAMica! Nekad su inzenjeri Dajca projektovali motor za bus bez goriva, al im bilo glupo zbog konkurencije, pa resili da ga naprave samo da radi bez vode :wink: :wink:
sasa-74
Mehaničar
 
Postovi: 3160
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 4:10 pm
Lokacija: Batocina

Postod volvos » Ned Mar 02, 2008 9:52 am

Ma sve smo razumeli
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod sasa-74 » Ned Mar 02, 2008 12:19 pm

volvos je napisao:Ma sve smo razumeli

za tebe nisam ni sumnjao nego Danilu ako nije jasan ovaj moj konfuzan post jer sam sve zbrkao s' brda s' dola :oops:
negas je napisao: Nema auta bez TAMica! Nekad su inzenjeri Dajca projektovali motor za bus bez goriva, al im bilo glupo zbog konkurencije, pa resili da ga naprave samo da radi bez vode :wink: :wink:
sasa-74
Mehaničar
 
Postovi: 3160
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 4:10 pm
Lokacija: Batocina

Postod danilo » Ned Mar 02, 2008 2:47 pm

Znači četvorokružni ventil reguliše nivo vazduha u bocama,i postoji boca za kočnice,prednje i zadnje jastuke,dobro to sam sve razumeo :D Idemo dalje ovo za opadanje vazduha odnosno za drugu kazaljku sam razumeo,ali kako kad se uključi stanična kočnica(znači odjednom 4 bara)druga(bela)kazaljka se uopšte ne pomera :?: :? Opet kad se uključi ručna ni jedna ni druga kazaljka se ne pomera(ti kažeš da postji manometar koji meri pritisak ručne kočnice),zašto :?: I šta su prednje i zadnje kočiono kolo :?:

Saša-74 hvala za ovo objašnjenje,puno pozdrava :D
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod sasa-74 » Ned Mar 02, 2008 7:30 pm

ta na 4 bara ode do 4 i vrati se na 0 jel da ? a to sto se bela ne pomera vezana je na drugu bocu iz koje se ne trosi vazduh. ne mora na manometru ona crvena i bela skazaljka da budu iz istog sklopa po meni je to bolje jer imas uvid u vise sistema koliki je pritisak a ne samo u jednom. manometar za rucnu je vazan zbog toga sto kad pritisak padne ispod 5 bara automatski se blokiraju cilindri i bus staje a nije bas prijatno kad na jedno 100km/h pocne da ti blokira zadnji most i bus se ukopa u mesto ovako na vreme uocis da nesto nije u redu i obazriv si ili popravljas kvar .
negas je napisao: Nema auta bez TAMica! Nekad su inzenjeri Dajca projektovali motor za bus bez goriva, al im bilo glupo zbog konkurencije, pa resili da ga naprave samo da radi bez vode :wink: :wink:
sasa-74
Mehaničar
 
Postovi: 3160
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 4:10 pm
Lokacija: Batocina

Postod danilo » Ned Mar 02, 2008 9:58 pm

Da ovo za staničnu,crvena kazaljka kad se uključi momentalno ode na 4 bara,a kad se isključi momentalno pada na 0 bara.E sad ajde konkretno gradski Ikarbusi nemaju manometre za parkirnu kočnicu,i to nine dobro,a šta koja kazaljka pokazuje na Liazu 5256 :?: Isto imacrvenu i belu kazaljku i kad ne koči obe stoje na 8 ili više bara.Za belu predpostavljam da pokazuje pritiak u gl.vodu,a šta pokazuje crvena :?: Znači jedna kazaljka može,a i ne mora da pokazuje pritisak na različitim sklopovima,za to sam se uverio i na VDL-u gde ima samo jedna kazaljka(bela)koja pokazuje vazduh u vodu i za nožnu i za ručnu kočnicu(kada ne koči ima 10 bara,a kad uključi ručnu ima 6 bara an oba kočiona kola,kako sam to jel po tome ispada da se na njemu aktivira ručna na obe osovine :?: )

Volvose šta ti nisi razumeo,ako treba nešto da pojasnim samo kaži :!: :D

Pozdrav :wink:
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod volvos » Ned Mar 02, 2008 10:15 pm

Ma nije ni bitno Sasa je sve rekao

A sto se tice te stanicne kocnice
ako je povucena i stoji na 4 bara u tvom slucaju, pokazuje koliko ,da kazem trosi i pod tim pritiskom drzi stanicnu,a mora pod velikim pritiskom jer je menjac obicno u brzini pa mora toliko jako

Ala sam ti objasniooooo :?

A ubuduce postavljaj jedno po jedno pitanje pogubimo se u odgovorima,dok pisem odgovoror moram da citam i pitanje da ne odem u OFF sa odgovorom :twisted:
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod danilo » Ned Mar 02, 2008 10:18 pm

Pa dobro objasnio si mi,jasnije mi je :!: :wink: Što se tiče pitanja nema problema :wink:
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod danilo » Ned Mar 02, 2008 11:57 pm

Na kraju šta su prednje i zadnje kočiono kolo :?: Sad idem jedno po jedno pitanje 8)
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod danilo » Pon Mar 03, 2008 4:43 pm

Ljudi,ako ne znate ovo za Liaza,recite mi ovo za VDL-a :wink:
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod volvos » Pon Mar 03, 2008 7:11 pm

danilo je napisao:Na kraju šta su prednje i zadnje kočiono kolo :?: Sad idem jedno po jedno pitanje 8)


Pa sama ti rec kaze,prednje kolo prednje kocnice,zadnje kolo zadnje kocnice
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod danilo » Pon Mar 03, 2008 7:44 pm

To znači prednje kočnice,prednja osovina,a zadnje kočnice, zadnja osovina,jel tako :?: A kako sad, ako autobus ima tri osovinema na komandnoj tabli 2 manometra :?:
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod volvos » Pon Mar 03, 2008 8:04 pm

Pa jedna osovina je na jednom kolu a druge dve na drugom
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Sledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost