Logo

Održavanje motora i mehanike

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod Dejan Ikarbus » Pet Jul 31, 2015 6:55 pm

Na koliko menjate antifriz i koi sipate u sanose?
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Održavanje motora i mehanike

Sponzor

 

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod sanos_a » Sub Avg 01, 2015 10:14 am

antifriz u sanos-e sipamo u oktombar a vadimo ga u april, a na ostali autobusi uvek je antifriz u motor :wink:
Image
Prof. Dr. Sanos Avtobusovski redoven profesor na univerzitetot AUTOBUSI.NET
sanos_a
Član
 
Postovi: 10974
Pridružio se: Pet Feb 29, 2008 11:40 am
Lokacija: Kocani Makedonija

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod profa_chb » Sub Avg 01, 2015 11:42 am

Kod novijih motora anifriz ide i leti, jer su to neke novije generacije antifriza koje i malo podižu tačku ključanja vode :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod sanos_a » Sub Avg 01, 2015 11:54 am

tako je profa da antifriz ima vecu tacku klucanja ali na tu tacku ulje u motor postane isto koi voda i dobijas zariban motor :wink:
Image
Prof. Dr. Sanos Avtobusovski redoven profesor na univerzitetot AUTOBUSI.NET
sanos_a
Član
 
Postovi: 10974
Pridružio se: Pet Feb 29, 2008 11:40 am
Lokacija: Kocani Makedonija

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod profa_chb » Sub Avg 01, 2015 12:20 pm

Naravno, motor ima svoju optimalnu temperaturu koju treba održavati. Ovo sa ključanjem antifriza je samo dodatni stepen sigurnosti da motor ne prokuva i ne izbaci vodu. Podrazumeva se da bi trebalo pratiti temperaturu, i ne dozvoliti da poraste preko određene granice :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod Dejan Ikarbus » Sub Avg 01, 2015 9:03 pm

@sanos a hvala

@profa chb jel pod novijim generacijama antifriza mislis
na G 12?

I jos da pitam na koliko podmazujete trap i uopste sve sto ima mazalice?
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod Nenad97 » Sub Avg 01, 2015 10:28 pm

sto redovnije to bolje, bar jednom mesecno!
Korisnikov avatar
Nenad97
Član
 
Postovi: 234
Pridružio se: Čet Feb 20, 2014 12:06 am
Lokacija: Jagodina

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod Dejan Ikarbus » Sub Avg 01, 2015 10:46 pm

Hvala
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod profa_chb » Ned Avg 02, 2015 6:47 pm

@Dejan Ikarbus meni ide G12 u Punta, koji ima aluminijumski blok. Ne znam da li i G11 spada u tu noviju generaciju :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod patrik » Pon Avg 03, 2015 9:42 pm

Novija vozila koriste G12+ moja nova oktavija koja je 2014god koristi ljubičasti to jest ovaj G12+
sva nova vozila posle 2000godine koriste G12 ovo vazi za VAG vozila a za ostala ne znam ...
#7501
patrik
Član
 
Postovi: 813
Pridružio se: Sub Jan 19, 2013 8:51 pm
Lokacija: Beoggrad

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod omerta1988 » Sre Feb 28, 2018 5:40 pm

Imam jedno instant pitanje s obzirom da se dvoumim oko kupovine turističkog autobusa (nov ili polovan do 80.000 pređenih km), pa me zanima koja su Vaša mišljenja oko ovih marki koje su mi u užem izboru:

Scania
Mercedes
MAN

Hvala unapred.
Srdačan pozdrav!
omerta1988
Novi član
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:07 pm

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod sanos_a » Sub Mar 17, 2018 10:32 pm

sto i da uzmes do 80000 km ne bi pogresio ali ipak mercedes ili setra :wink:
Image
Prof. Dr. Sanos Avtobusovski redoven profesor na univerzitetot AUTOBUSI.NET
sanos_a
Član
 
Postovi: 10974
Pridružio se: Pet Feb 29, 2008 11:40 am
Lokacija: Kocani Makedonija

Re: Održavanje motora i mehanike

Postod Siera » Pet Apr 06, 2018 6:31 pm

sanos_a je napisao:tako je profa da antifriz ima vecu tacku klucanja ali na tu tacku ulje u motor postane isto koi voda i dobijas zariban motor :wink:


Pa valjda je najnormalnije da je antifriz u motoru tokom cele godine, i nije mu namena samo da ne zamrzne tečnost nego i da podigne tačku ključanja rashladne tečnosti (sad zavisi od kvaliteta samog antifriza) nije pametno mešati ih a ako treba da se dolije voda onda ide destilovana to su neka osnovna pravila e sad... a što se tiče ulja pa valjda gradacija treba da je prilagodjena stanju motora i uslovima gde motor radi, to su bar neke osnovne stvari čuvanja i održavanja motora. Podmazivanje opet valjda zavisi od kvaliteta masti i istrošenosti sklopova koji se podmazuju i vremenskih uslova, ako su trapovi zavisi od prisustva vode prašine itd poželjno godišnje namazati :D :D :D
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Prethodni

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost