Logo

Korisni uredjaji aparati i alat u kamionima

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Korisni uredjaji aparati i alat u kamionima

Postod Siera » Čet Okt 13, 2011 7:38 pm

Pošto se teme šire nekontrolisano evo tema za korisne aparate alatke i uredjaje koji se mogu naći u kamionu i da budu od koristi. Nisam spomenuo autobuse mnogo se i ne razumem u neku njihovu problematiku pa ne bi da pričam nešto što ne znam. Pomenuću nešto što je najčešće u upotrebi.
Frižideri, Lcd TV, inverteri 24V/220V, navigacije, GPS praćenje, Dynafllet Volvo,Radar za kontrolu brzine,rastojanja od ev prepreke i kamerom za praćenje linija na putu,razne kamere za vožnju u nazad i kamere za mrtve uglove, lap top računari, transmiteri, utičnica sa više mesta (oblik upaljača) tv satelitske antene, risirveri za iste
plinske boce odnosno rešoi, razne mreže za zaštitu od insekata za prozore
Crevo sa pištoljom za duvanje vazduha, alatke za odvijanje točkova(ruski ključ) klešta za sečenje plombi
ITD ITD
Dajte neka mišljenja iskustva itd
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Korisni uredjaji aparati i alat u kamionima

Sponzor

 

Postod Velemajstor » Čet Okt 13, 2011 8:00 pm

Sve si nabrojao,možda još samo alarm protiv krađe i to je to. Sve te stvari su ti potrebne jer si na putu od 15 dana do 2 meseca. Što se tiče alata verovatno imaš najosnovnije da ga ne nabrajamo. Za tako daleka putovanja moraš sve to da imaš. U autobusima je malo lakša varijanta,bez rešoa i bez klešta za plombe i autobusima se ne putuje tako dugo. Ta oprema ti je neophodna da sebi olakšaš tako duga putovanja.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Siera » Čet Okt 13, 2011 8:06 pm

Mene a verovatno i druge zanima od svih tih sprava ko je šta imao i čime se služio šta valja a šta je šrot u šta eventualno uložiti novac a ušta ne.
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Velemajstor » Čet Okt 13, 2011 8:38 pm

Radar za kontrolu brzine, ako si mislio na ovo: Bezbedno odstojanje i cigla na gasu - Active Cruise Control Poslednjih godina kamioni, pre svega dugolinijski tegljači, dobijaju čitav niz sistema koji su do juče bili u domenu naučne fantastike. Jedan od njih je "aktiv kruz kontrol" koji nekadašnje prosto programiranje konstantne brzine dovodi na jedan sasvim drugi nivo i vozaču višestruko olakšava život. Uređaj pod nazivom "kruz kontrol" ili, kako neki još kažu, "kontrola krstareće brzine", poznat je odavno. Rodio se u Americi gde su vozači imali potrebu da na dugim deonicama ravnih i uglavnom praznih puteva olakšaju dugotrajnu vožnju konstantnom brzinom odnosno onom koja bi im omogućila poštovanje saobraćajnih propisa. Uključivao se prostim pritiskom na dugme kojim se računaru u vozilu stavljalo do znanja koju brzinu treba da održava. Prvobitno "kruz kontrol" osmišljen je za putničke automobile i to one sa automatskim menjačima, budući da je upravljanje brzinom kretanja kod njih mnogo lakše nego kod onih sa manuelnim. Ispočetka rezervisan samo za najluksuznije i najskuplje modele "kruz kontrol" se polako modernizovao i širio na sve kategorije vozila pa i na kamione. Međutim, glavni problem ovog izuma od samog početka bio je vozač. Pritisnuti umorom i željom da na vreme stignu tamo gde su naumili šoferi su često isuviše olako shvatali "kruz kontrol" i zaboravljali da su ipak oni ti koji upravljaju vozilom. Sve više je bilo onih koji su se kad programiraju stalnu brzinu ponašali suviše opušteno za upravljačem i potpuno zanemarivali praćenje saobraćaja. Logično takvo ponašanje često je bilo (i još uvek je) uzrok nesrećama, pogotovo lančanim sudarima. Jednostavno, čovek pusti kamion da se vozi sam i ne prati dovoljno budno šta se događa ispred, a onda kada nešto iskrsne nema šansu da reaguje brzo i precizno. Razmišljajući kako da pomognu vozačima i otklone rizik od međusobnog "sustizanja" vozila na drumu proizvođači kamiona ponovo su posegli za patentom koji je prvobitno osmišljen za automobile i na svoje lađe ugradili "aktiv kruz kontrol" odnosno "aktivnu kontrolu stalne brzine". Reč je o sistemu koji uz do sada poznato programiranje stalne brzine obuhvata i minijaturni radar iza maske hladnjaka kojim se meri daljna od vozila koje se kreće ispred. Dakle, kada vozač uključi "kruz kontrol" i kamion počne da održava stalnu brzinu aktivira se i taj radar koji centralnom računaru daje informaciju da li je odstojanje od vozila ispred dovoljno bezbedno, odnosno dovoljno veliko da omogućava sigurno zaustavljanje u slučaju naglog kočenja. Neophodno rastojanje, naravno, računa se spram trenutne brzine. U slučaju da razdaljina počne da se smanjuje odnosno postaje manja od bezbedne računar "aktiv kruz kontrola" počinje da usporava vozilo sa namerom da se bezbedno odstojanje ponovo uspostavi. Potom, kamion će ponovo sam ubrzavati do prethodno programirane brzine, ukoliko to okolni saobraćaj dozvoljava. Dakle, ako onaj ispred vas počne da koči nema bojazni da će vas programiranje stalne brzine zakucati pravo u njega, naprotiv i vaš kamion će sam početi da jednako usporava.

"Aktiv kruz kontrol" takođe nudi i mogućnost da vozač sam kaže koliku razdaljinu želi da održava od onog ispred, bilo da je ukuca u metrima bilo da kaže koliko je rastojanje u sekundama. Tako će kamion sam držati stalnu brzinu, ali će je, ako je potrebno sam i menjati samo da održi stalno rastojanje od vozila koje ide ispred. Naravno, vozač u svakom trenutku može da isključi sistem tako što će ponovo pritisnuti odgovarajuće dugme ili samo pipnuti pedalu kočnice i preuzeti samostalnu kontrolu nad kamionom. ZAKLJUČAK: " Ipak, ni "aktiv kruz kontrol" nije potpuno savršen tako da ni on ne omogućava da se "stavi cigla na gas i pridrema za upravljačem". Vozač, čak i sa ovako savremenim sistemom, uvek mora da bude skoncentrisan i pažljiv jer momenta opuštanja sa upravljačem može skupo da košta. Ovaj uređaj zapravo treba shvatiti samo kao dobrog suvozača za duge i naporne vožnje." Čitao sam o ovome nisam imao prilike da ga koristim. Zaključak je najvažniji.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod primo 1 » Pet Okt 14, 2011 1:23 pm

Siera, sta je to Dynafllet Volvo?
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Postod Siera » Pet Okt 14, 2011 1:52 pm

Dynafllet Volvo - Opasna stvar
Ide u 3 softverska paketa i namenjen je za podršku kompanijama koje imaju u voznim parkovima Volvo kamione (mislim od 2002god)
Naj osnovnija varijanta Dynafllet sistema ima satelitsko praćenje pozicije kamiona sa osnovnim parametrima tipa potrošnja goriva, količina, trenutna brzina,
sledeći nivo je komunikacija vozilo(vozač-kompanija)
i vrh je navigacija koja je sigurno proverena i prilagodjena kamionu
Osim toga tu je u zadnjoj ili predzadnjoj varijanti i kompletno praćenje rada motora sa svim pokazateljima sa instrument table recimo temp motora, ulja, pritisak punjenja turbine, pritisak ulja, napon itd. Osim toga tu je praćenje radnog vremena vozača zbog prekoračenja broja sati vožnje. Plaća se na nivou meseca a ima još dodatnih opcija. Naveo sam samo osnovne podatke
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod boyan92 » Pet Okt 14, 2011 2:42 pm

Jel ima u nekim kamionima , nesto tipa "Crne kutije "(kao u avionima) ?
Korisnikov avatar
boyan92
Član
 
Postovi: 1284
Pridružio se: Sre Apr 07, 2010 11:45 pm

Postod Siera » Pet Okt 14, 2011 2:46 pm

Izmedju ostalog tahograf je taj koji prati podatke o kretanju vozila u svakom trenutku. GPS uredjaj to može dopuniti i geografskim kordinatama odnosno pozicijom gde se vozilo nalazi u odredjenom trenutku (mada ima i do osvežavanja podataka koji su od 1min pa naviše zavisi kako ko podesi). Udrumskom prevozu nisam video neku drugu varijantu (recimo da snima glas, komunikaciju itd)
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Siera » Pet Okt 14, 2011 9:23 pm

Jel imao neko priliku da koristi transmiter koji ima domet recimo 50-100m
Imao sam priliku da čujem muziku iz kamiona koji je bio od mene daleko minimum 50m
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod boyan92 » Sub Okt 15, 2011 12:27 am

Da , to mozes da slusas,ako si bas blizu nekoga.Nisu skupi ti transmiteri.
Korisnikov avatar
boyan92
Član
 
Postovi: 1284
Pridružio se: Sre Apr 07, 2010 11:45 pm

Postod Siera » Sub Okt 15, 2011 12:32 am

Ovo je bilo baš specifično 50-100m se čuo a interesuje me neki od modela koji mogu tako da dobace
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Siera » Ned Okt 16, 2011 7:30 pm

Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod najsporiji » Ned Okt 16, 2011 8:46 pm

Evo sjajne spravice za kamion,duga putovanja i odlicne video zapise sa istih.
najsporiji
Član
 
Postovi: 495
Pridružio se: Ned Jun 12, 2011 11:27 am
Lokacija: Svilajnac

Postod Siera » Ned Okt 16, 2011 8:53 pm

Koliko li može da bude para
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod najsporiji » Ned Okt 16, 2011 9:07 pm

Ne znam za cenu ove kamerice ali definitivno nisu tako skupe kao pre par godina.Mislim da su po karakteristikama skoro sve vrlo slicne da ne kazem iste,vecina stize iz kineskih fabrika i razlika je samo u nazivu proizvodjaca tj.brenda te to otprilike i pravi razliku u ceni.Dobro je sto sve imaju gotovo jednake opcije i ne mozes pogresiti bilo koju da uzmes.Ona poslednja koju sam ti postavio da je vidis,nekako mi je jednaka ovoj i pokusaj ovih dana da kontaktiras prodavce pa ces saznati i cenu i uslove prodaje.Lik koji uvozi puno tih spravica ima svoj sajt i bio je raspolozen da ih da na probu do 30 dana i da se plati odlozeno sto me je tada, vrlo prijatno iznenadilo.Ima tamo valjda i link ka njegovom sajtu a kamerice su po oznakama, ako se ne varam 25,35 i sl.Uglavnom se sve "vrte"oko 100 eura vise,manje sto u odnosu na gomilu drugih gluposti na koje bacamo pare i nije tako puno.
najsporiji
Član
 
Postovi: 495
Pridružio se: Ned Jun 12, 2011 11:27 am
Lokacija: Svilajnac

Sledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron