Logo

Klimatizacija

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Klimatizacija

Postod omerta1988 » Sre Feb 01, 2012 1:43 am

Pozdrav,

ako je neko voljan detaljno da mi objasni zbog cega se desava da u dabl dekerima na spratu bude vrelo, a u prizemlju hladno? Takodje se promene desavaju i na samim spratovima, prednji deo prvog sprata dekera zna da bude hladan dok zadnji zna da bude vreo?
I zasto zna da curi iz otvora za klimu?

Sve najbolje i pozdrav!
omerta1988
Novi član
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:07 pm

Klimatizacija

Sponzor

 

Postod miham » Sre Feb 01, 2012 9:27 am

ima tu raznih razloga,obicno ima malo freona,pa se osjecaju razlike u temperaturi po autobusu kao i neispravnost ventilatora koji izbacuju hladan vazduh pa neki radi bolje,neki slabije,neki uopste ne radi pa se i to manifestuje kao razlika u temperaturi..postoji i mogucnost da je neka klapna za ventilaciju ostala otvorena pa ubacuje topliji vazduh spolja ka unutra i mijesa ga sa rashladjenim vazduhom pa ne moze klima da ohladi autobus..onda ako nije dobra izolacija motora moze i on da emiuje malo toplote,moze biti da je kompresor klime los,filter zacepljen..a zbog samih tih cestih promjena toplo-hladno stvara se kondenzacija unutar galerije koja se u slucaju povecane kolicine pretvara u vodu i mora nedje da otece,u vecini slicajeva kroz otvor za ventilaciju ili kroz neki spoj na galeriji..po putnicima.. :)
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod profa_chb » Sre Feb 01, 2012 10:36 am

ima tu i malo fizike, topao vazduh ide gore, hladan dole :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod miham » Sre Feb 01, 2012 1:28 pm

eh,da..zaboravio sam tu vrlo poznatu nauku.. :D
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod milan-85 » Pet Feb 03, 2012 2:49 am

Ja mislim da i sama povrsina krova koja je izlozena direktnom suncu igra veliku ulogu u razlici temperature pored jos desetak razloga koji su ovde vec navedeni. Takodje na gornjem spratu staje mnogo vise ljudi koji svojim telom u letnjem periodu zrace tj. greju blizu 1kw po osobi :wink:
milan-85
Član
 
Postovi: 107
Pridružio se: Pet Okt 28, 2011 7:46 pm

Re: Klimatizacija

Postod Mare66 » Sub Mar 05, 2016 3:10 pm

Da li bi ljudima sa foruma bilo zanimljivo da vide kako se popravlja eletromagnetna zavojnica poznatija kao spulna kompresora klime ili mozda autobuskih ventilatora iz kabine ili sa krova ili motornog dela ..
Mare66
Član
 
Postovi: 638
Pridružio se: Uto Dec 01, 2015 7:02 pm

Re: Klimatizacija

Postod profa_chb » Sub Mar 05, 2016 4:26 pm

Naravno! :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Klimatizacija

Postod patrik » Čet Mar 10, 2016 11:57 pm

Sve je to ok fizika i tako to ali nema da fali kad je sve ispravno temepreatura mora biti ista i gore i dole
Prva bitna stavr je da u sistemu mora biti freona i to da bude napunjen do vrha što bi rekli
Svi filteri moraju biti čisti i tamo gde prolazi hladan vazduh ne sme da bude gubitiaka ok ima gubitaka ali mora biti u granicama dozvoljenog ...
Sva instalacija gde prolazi freon mora biti dobro izolovana dešva se da izolacija puca to se desilo na jednom Mercedesu mislim da je bio dunav prevoz i nije mogao da postigne temprturu hlađenja u salonu ...
Kada je sve to ispravno u salonu temperatura se spušta na 18c bez problema iako je napolju 45+
#7501
patrik
Član
 
Postovi: 813
Pridružio se: Sub Jan 19, 2013 8:51 pm
Lokacija: Beoggrad


Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost