Logo

Sistemi za oslanjanje

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod profa_chb » Ned Mar 15, 2015 12:25 am

Mislio sam na ceo bus. Kako da mu "staviš do znanja" da treba da poveća klirens, i da mu to bude "normalan položaj"?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Sistemi za oslanjanje

Sponzor

 

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod trosmenac » Ned Mar 15, 2015 10:38 pm

Ne razumem bas pitanje tebe muci kako bus zna da je nagnut ili da je predignut :?: Pa pored elektricnih signala koji dolaze u elektroniku od strane mikro prekidaca dolaze i creva vazduha koja su povezana sa svakim jastukom i tako daju elektronici informaciju o pritisku u jastucima a sam mikroprekidac ima polozaj ukljuceno i iskljuceno nije reostat.Prekidacem za spustanje i dizanje na tabli se smanjuje i povecava pritisak u jastucima i time se regulise visina.Ima varijacija i sistemi se razlikuju Wabcov i Knorov ali osnova je ista.
gsp lele
trosmenac
Mehaničar
 
Postovi: 479
Pridružio se: Pon Okt 27, 2008 8:05 pm
Lokacija: zemun

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod miham » Pon Mar 16, 2015 8:43 am

Ecas nijesam nikad gledao uzivo,ali bi trebao isto kao i klasicni da na tom mikroprekidacu ima polugu koja ide gore dolje u zavisnosti od naginjanja busa.Normalan polozaj je kada je poluga u skroz horizontalnom polozaju i tako funkcionise citav autobus,na svakoj osovini.Cist primjer,autobus ulazi u lijevu krivinu i naginje mu se prednji desni tocak,cim se malo nagne karoserijera poluga ide ka gore i automatski otvara slavinu koja pumpa vazduh u jastuku na tom tocku ili (pretpostavljam) poluga na mikroprekidacu se pomjeri gore i da signal magnetnom davacu da pusti vazduh na taj jastuk.U isto vrijeme se odize zadnji lijevi tocak u krivini i poluga se pomjera ka dolje pa se automatski ispusta vazduh iz toga jastuka da bi se autobus doveo u normalan polozaj.Normalan polozaj se mehanicki nasteluje i zada.Tako autobus prolazi kroz krivine sa minimalnim naginjanjem..ako se previse krivi to znaci da mu nivo ventili ne rade kako treba pa ne stignu da reaguju na vrijeme.Na dobre nivo ventile se moze cuti kad covjek ulazi u autobus,pa kad nagazi na prvu stepenicu da reaguju.
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod Dejan Ikarbus » Pon Mar 16, 2015 10:51 am

Jel to znači da ako je nivo ventil dobar treba da se čuje šištanje,a pritom se autobus ne naginje na stranu kad neko ulazi u njega :?:
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod miham » Pon Mar 16, 2015 11:31 am

Sistanje moze a i ne mora da se cuje,sta sam htio da kazem jeste da je nivo ventil toliko osjetljiv da reaguje na ulazak osobe u autobus.Sistanje se obicno cuje na turske nivo ventile koji vriste koliko idje mogu.. :)
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod Dejan Ikarbus » Pon Mar 16, 2015 1:42 pm

Eh turski i kineski delovi...
Ovo sad i nema veze sa autobusima,al ajd kad već pominjemo ove kvalitetne delove.Jednom čoveku sam ja lično za 10 meseci dva puta menjao gornju levu kuglu na transporteru trojci.Naravno bila je kinezara.
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod Nenad97 » Pon Mar 16, 2015 11:37 pm

Evo sad ovih 7 komada MAN A01 sto su uzeti bas kruti autobusi, mozes da skaces na stepenik on nece ni da mrde ali u krivinama ide kao auto nema da se naginje :D
Korisnikov avatar
Nenad97
Član
 
Postovi: 234
Pridružio se: Čet Feb 20, 2014 12:06 am
Lokacija: Jagodina

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod profa_chb » Uto Mar 17, 2015 1:17 am

trosmenac je napisao:Ne razumem bas pitanje tebe muci kako bus zna da je nagnut ili da je predignut :?: Pa pored elektricnih signala koji dolaze u elektroniku od strane mikro prekidaca dolaze i creva vazduha koja su povezana sa svakim jastukom i tako daju elektronici informaciju o pritisku u jastucima a sam mikroprekidac ima polozaj ukljuceno i iskljuceno nije reostat.Prekidacem za spustanje i dizanje na tabli se smanjuje i povecava pritisak u jastucima i time se regulise visina.Ima varijacija i sistemi se razlikuju Wabcov i Knorov ali osnova je ista.


I dalje ne kontam kako na osnovu pritiska može da zna visinu? Kada se optereti bus, pomeri se poluga, mikroprekidač dobije kontakt, otvori ulazni ventil, i ubaci još vazduha u jasuke. Imamo veću količinu vazduha u "istoj" zapemini, samim tim je veći i pritisak u jastuku, što odgovara povećanju opterećenja (težine/mase).

Ako vozač hoće da izdigne autobus, stisne dugme na tabli, a šta dalje? Da li postoje i mikroprekidači koji detektuju uzdignuto stanje, ili se jednostano povećava pritisak za određenu vrednost?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod vuckomv » Uto Mar 17, 2015 9:35 pm

Opet ja da malo nagađam. Mislim da pritisak nije, u ovom slučaju, nešto što može dati precizni podatak o stanju visine jastuka. Kao što mu ime kaže, komprimovan vazduh, je "stišljiv" i on bi na različitim opterećenjima koji se na njega prenose sa karoserije/puta, na istom pritisku imao različitu zapreminu. Da je u pitanju neki fluid koji nije "stišljiv" mogla bi se kontrolisati visina putem pritiska.
Ja rekoh, ako nisam u pravu, objasnite da naučimo nešto novo.
Korisnikov avatar
vuckomv
Član
 
Postovi: 352
Pridružio se: Pon Feb 02, 2009 10:51 pm

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod miham » Uto Mar 17, 2015 10:53 pm

@profo moj dobri,evo slika jednog klasicnog nivo ventila
Image
Ovo ti je normalan polozaj nivo ventila,donji kraj ove vertikalne spone je vezan za trap,osovinu,sam nivo ventil na karoseriju.Kao sto sam objasnio,kada se autobus nagne na jednu stranu,karoserija ide dolje i pomjera polugu ka gore cime otvara "slavinu" i pumpa vazduh u jastuk na tom tocku da bi vratio vozilo u normalu,pritom ubaceni vazduh ostaje u jastuku i nivelise vozilo dok god je opterecenje na njemu.Kada nestane opterecenje,autobus se ne naginje i kad se ispravi karoserija sada poluga nivo ventila nije u normalnom polozaju nego se pomjerila ka dolje tj. karoserija je sad na tom tocku podignuta zbog naknadno unijetog vazduha.Tada nivo ventil ispusta unijetu dodatnu kolicinu vazduha u atmosferu sve dok se poluga ne vrati u horizontalu,tj. normalan polozaj.Jer u sustini nivo ventil fukcionise kao dvosmjerna slavina:u horizontalnom polozaju je normalno stanje,kada ode gore propusta vazduh u jastuke,kada ide dolje propusta visak vazduha iz jastuka u atmosferu.To se sve desava u sekundi ili djelicu sekunde.Mehanicki skroz prosto.E sad,ovaj gore nivo ventil nema funkciju rucnog dizanja,to ima ovaj na sledecoj slici:
Image
Ovaj ulaz sa gornje strane(svi ulazi imaju crveni fabricki zastitni cep) je dovod vazduha,ova dva sa strane su za odvod vazduha u jastuke dok je ovaj dolje desno za to manuelno dizanje.Manuelno dizanje funkcionise tako sto imas prekidac na instrumentabli koji kada se pritisne daje signal magnetnom davacu koji pusta vazduh na ovaj donji desni prikljucak i pumpa vazduh u jastuke i dize karoseriju.E sad ne mogu da nadjem sliku jdnog nivo ventila na kojem se sve vidi ali ima iza njega jedna ploca sa pokretnim dijelom koji kada se pumpa vazduh na manuelno dizanje okrece se ploca zajedno sa nivo ventilom za jedan odredjeni ugao koji kada dodje do krajnje tacke ne moze dalje da pumpa vazduh u jatuk i samim tim ogranicava dalje podizanje karoserije.Posto se zajedno sa tom plocom okrece i nivo ventil i njegova poluga tako je sinhronizovano da kada se ploca okrene do kraja poluga dodje u horizontalu i prekida punjenje jastuka.Autobus stoji tako podignut za vanredne uslove samo(ulazenje na trajekt i slicno) i kada se da signal da se vrati autobus u normalu on ispusta visak vazduha iz jastuka,ploca zajedno sa nivo ventilom se vrace u normalan polozaj i poluga se vrace u normalan polozaj kada se ispusti visak vazduha i opet je spremno za normalnu voznju.
A evo i slika ECAS-a:
Image
Isti princip,malo moderniji i komplikovaniji.Vidis da je dio u gornjem lijevom uglu isti kao obicni nivo ventil sa polugom sa tim da salje elektricne signale o tome da li treba da se pune ili prazne jastuci preko ovih magnetnih davaca.Ovo ima i svoj kompjuter i svasta nesto.Ja se raspisah.. :D :D
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod trosmenac » Uto Mar 17, 2015 11:27 pm

profa_chb je napisao:
trosmenac je napisao:Ne razumem bas pitanje tebe muci kako bus zna da je nagnut ili da je predignut :?: Pa pored elektricnih signala koji dolaze u elektroniku od strane mikro prekidaca dolaze i creva vazduha koja su povezana sa svakim jastukom i tako daju elektronici informaciju o pritisku u jastucima a sam mikroprekidac ima polozaj ukljuceno i iskljuceno nije reostat.Prekidacem za spustanje i dizanje na tabli se smanjuje i povecava pritisak u jastucima i time se regulise visina.Ima varijacija i sistemi se razlikuju Wabcov i Knorov ali osnova je ista.


I dalje ne kontam kako na osnovu pritiska može da zna visinu? Kada se optereti bus, pomeri se poluga, mikroprekidač dobije kontakt, otvori ulazni ventil, i ubaci još vazduha u jasuke. Imamo veću količinu vazduha u "istoj" zapemini, samim tim je veći i pritisak u jastuku, što odgovara povećanju opterećenja (težine/mase).

Ako vozač hoće da izdigne autobus, stisne dugme na tabli, a šta dalje? Da li postoje i mikroprekidači koji detektuju uzdignuto stanje, ili se jednostano povećava pritisak za određenu vrednost?

Sam pitas i sam dajes odgovore i odlično zaključujes :D Na Mrčinoj slici u postu iznad su prikazana dva elektro magnetna ventila veliki za dve osovine i mali za jednu a ovaj mali beli okrugli deo je davač pritiska,tu je i tastatura koja se koristi na kamionima i koja se moze izneti iz vozila i sluzi da podignete spustite kamion dok kacite poluprikolicu.Kad vozac pritisne dugme na tabli elektro magnet jednostavno uduva dodatnu kolicinu vazduha u jastuke i samim tim podigne vozilo ovo je servisni mod vozila i voziti ovako je vrlo neudobno.
gsp lele
trosmenac
Mehaničar
 
Postovi: 479
Pridružio se: Pon Okt 27, 2008 8:05 pm
Lokacija: zemun

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod profa_chb » Uto Mar 17, 2015 11:57 pm

Hvala puno na temeljnim odgovorima! :)

@miham koliko sam te razumeo, poluga (klasičan nivo ventil) se koristi u normalnom režimu regulacije, a ploča sa pokretnim delom se koristi pri regulaciji uzdignutog položaja?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod miham » Sre Mar 18, 2015 8:03 am

Jes' brate,ovaj klasican nivo ventil samo nivelise bez manuenog dizanja,ovaj sledeci ima i tu opciju,dom ECAS ima sve to modernije i puno elektronike.
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod KamperBGD » Sub Jun 20, 2015 9:25 am

Cao svima dobri ljudi. Hteo bih Vas pitati za savet a i u neku ruku pomoći... imam kamper na koji hoću da ugradim vazdušne jastuke. Uzeo sam 644N contitech par jastuka medjutim nemam one šolje na koje se montiraju.. Imam crtež poprečnog preseka i u principu bi na strugu napravio iste ali htedoh da pitam možda to ima kao deo da se nabavi da se ne zezam sa tim ako nije nešto skupo. Isto tako bi ugradio mali rezervoar za vazduh i dva nivo ventila opet pod uslovom da nisu skupi mali kompresor se naravno podrazumeva. Možda će da izgleda šašavo ali mene više nagib neće zezati ;-) . Ako neko ima viška vremena i volje zahvalan sam na savetu unapred. Pozdrav Goran majstor.
KamperBGD
Član
 
Postovi: 9
Pridružio se: Sub Jun 20, 2015 9:03 am

Re: Sistemi za oslanjanje

Postod Kassbohrer » Sub Jun 20, 2015 12:33 pm

Šolje mogu da se naruče preko interneta, koštaju 20-ak dolara po komadu, stižu uglavnom iz Kine, ne znam kakvog su kvaliteta...
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

PrethodniSledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju