Logo

Transmisija

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Re: Transmisija

Postod MILE » Čet Mar 02, 2017 11:01 pm

Tako je podešen, šalta na 1000-1200....
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Transmisija

Sponzor

 

Re: Transmisija

Postod profa_chb » Pet Mar 03, 2017 8:56 pm

Možda ako je prazan? Verujem da ne bi tako šaltao da je potpuno natovaren.
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Transmisija

Postod Zet109 » Sub Mar 04, 2017 3:16 pm

Zanima imaju li torlejbusi normalan automatski mjenjač sa 4 npr brzine ili imaju samo jednu brzinu :?:
Znam da je glupo pitanje, ali nema ZG trolejbuse :oops: :cry:
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Transmisija

Postod Kesha » Sub Mar 04, 2017 9:01 pm

Slabo se razumem u vozila sa elektro vučom, ali koliko je meni poznato nijedno nema klasičan višestepeni menjač. Trebalo bi da imaju samo neutralni stepen i naravno mogućnost odabira smera kretanja. Električni motor isporučuje istovetan obrtni moment od najmanjih do najviših obrtaja, a to ih čini potentnijim od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Transmisija

Postod branik » Sub Mar 04, 2017 9:11 pm

Motor je direktno skopcan preko kardana sa diferencijalom. Nema menjaca, nema neutrala. Samo promena smena motora.
Elektrovuca je izuzetna. Nema gubitka snage na menjacu, nema gubitka vremena pri promeni stepena. Samo kontinuirano ubrzanje. A onda, na usporenju, ista ta snaga koci vozilo bez upotrebe kocnica. Drugo, ogroman procenat, i do 60% puta(naravno, zavisno od konfiguracije i uslova saobracaja), predje po inerciji i gravitaciji.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Transmisija

Postod Kesha » Sub Mar 04, 2017 9:33 pm

Hvala na pojašnjenju. Istina je da elektrovuča ima velike prednosti u odnosu na konvencionalni pogon uz pomoć motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Transmisija

Postod branik » Sub Mar 04, 2017 10:25 pm

Znaci, od autobuske konfiguracije se razlikuje samo po odsustvu menjaca. Umesto toga, ima niz uredjaja za upravljanje motorom, ali i pogon sekundarnih uredjaja: alternatora, servo pumpe volana, kompresora, klime...
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Transmisija

Postod Zet109 » Čet Mar 16, 2017 5:07 pm

Zanima me Beogradski Leyland kakv on ima mjenjač ručni ili automatski i koliko brzina :?: :?:
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Transmisija

Postod Kesha » Pet Mar 17, 2017 10:11 am

Ni jedan ni drugi koliko ja znam. U pitanju je neka vrsta automatizovanog menjača. Više puta sam ulazio u taj bus, ali ne mogu da se setim da li ima pedalu kvačila ili ne, koje bi mu trebalo pri polasku iz mesta i zaustavljanju naravno. Nadam se da će neko od članova moći da ti da precizniji odgovor :wink:
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Transmisija

Postod profa_chb » Sub Mar 18, 2017 3:12 am

Mislim da nema klasično kvačilo (pedalu svakako nema), već ima hidrodinamičku spojnicu kao automatik, ali je sam menjač manuelni. Mislim da su bili Volvoi u Novom Sadu sa takvim menjačima :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Transmisija

Postod Mare66 » Sub Mar 18, 2017 8:20 am

Menjanje stepena prenosa je bilo veoma jednostavno , postojali su prorezi po kojima se kretala rucica menjaca prilikom promene stepena prenosa ,a sto se tice pedale kvacila ... davno je to bilo 69 , 70..
Mare66
Član
 
Postovi: 638
Pridružio se: Uto Dec 01, 2015 7:02 pm

Re: Transmisija

Postod Feđa_ZG » Uto Apr 18, 2017 10:06 am

Volvo 9900 sa EGS mjenačem.
9900 vž nutra.jpg

Kod prebacivanja brzina se čuje vrlo zanimljiv zvuk (kao puhanje). Ima 7 brzina za naprijed, kvačilo i ponaša se kao obični manuelac, samo ga je lakše šaltat.

Ja se ne razumijem puno u to, ima li neko ko se bolje razumije da malo objasni šta je to točno i koja je fora?
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Feđa_ZG
Član
 
Postovi: 378
Pridružio se: Ned Sep 26, 2010 3:29 pm
Lokacija: Zagreb

Re: Transmisija

Postod branik » Uto Apr 18, 2017 1:23 pm

Verovatno pneumatski aparati odradjuju promenu, a rucica im samo zadaje komandu. Odatle taj zvuk.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Transmisija

Postod Zet109 » Uto Apr 18, 2017 1:47 pm

Imam pitanje za vozače:
Voith ili ZF mjenjač? Koji vam je bolji? Meni Voith , kod naših Citelisa je ZF i jako cuka i nabija, dok kod MANova i Mercedesa Voith uglađeno i bez problema šalta.
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Transmisija

Postod Djole Pevcanin » Uto Apr 18, 2017 3:10 pm

Nisam vozač ali mislim da je Voith bolji jer je ZF pomalo lenj u startu, zna nekad da izbacuje iz brzine. Od svih menjača Allison je najgori jer se često kvari, ispada iz brzine i ne šalta lepo. Voith je jedan od najboljih i on je najpogodniji za beogradske ulice.
Zabaranjena je upotreba mojih fotografija u bilo koje svrhe bez moje saglasnosti.
Image
Korisnikov avatar
Djole Pevcanin
Član
 
Postovi: 867
Pridružio se: Sre Okt 26, 2016 8:51 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost