Logo

Motori

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Re: Motori

Postod Zet109 » Sub Mar 04, 2017 8:35 pm

Ako nekoga kojim slučajem zanima, svi ZETovi autobusi imaju turbopuhalo/turbopunjač.


P.S. Znam da nikoga vjerovatno ne zanima. :-/
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Motori

Sponzor

 

Re: Motori

Postod Kesha » Sub Mar 04, 2017 8:49 pm

Ništa čudno. Svi dizel motori namenjeni ugradnji u komercijlna vozila imaju turbinu sigurno preko 20 godina. Ona na kraju krajeva daje glavnu prednost dizelašima u odnosu na atmosferske benzinske motore, a to je naravno obrtni moment pri niskim obrtajima :wink:

Kod nas još ima autobusa sa dizel motorima bez turbine. U pitanju su 103-jke sa MAN D2866 UM motorima od 12L i 207ks. A imamo i nekoliko 405-ica sa OM427 motorima od takođe 12L, ali sa nešto više snage 240ks.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Motori

Postod Zet109 » Sub Mar 04, 2017 8:57 pm

Samo pitanje kako prepoznati da se turbo uključio?
Pošto ja ne čujem ono zviždanje/fućkanje turbine. :oops: :roll:
I kako razlikovat kickdown od turba?
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Motori

Postod Kesha » Sub Mar 04, 2017 9:26 pm

Turbina se uvek vrti, što će reći da radi i na leru, s tim što svoji maksimum daje na određenom broju obrtaja motora kada je i kriva obrtnog momenta najpovoljnija. Njen zvuk je poprilično izražen kod modernih dizelaša, koji su usled downswing-a postali mnogo više zavisni od nje, tako da ne treba da te čudi što je toliko i ne čuješ kod starijih velikolitražnih motora, a nije retkost da se malolitražni motori opemaju i sa dve turbine u svojim najsnažnijim verzijama, kao recimo D0866 u verziji sa 340ks :wink:

Kickdown znači davanje punog gasa, a to sa turbinom nema veze, ali ima sa recimo menjačem, jer su ipak svi moderni autobusi opremljeni automatskim menjačima. Naime, određeni tipovi VOITH menjača nisu imali, da tako kažem, kickdown funkciju, odnosno nisu prebacivali u niži stepen po davanju punog gasa, a isto tako nisu uvek dozvoljavali da motor uđe u visoke obrtaje, već su prebacili u viši stepen prenosa ranije, što je moglo da predstavlja problem u određenim situacijama :wink:
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Motori

Postod Feđa_ZG » Ned Apr 16, 2017 10:00 pm

Svaki autobus na Volvo šasiji ima negdje ovakvu pločicu.
Ovo je iz srebrnog Volva 8700 AP Varaždina.
volvo8700 ap.JPG
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Feđa_ZG
Član
 
Postovi: 378
Pridružio se: Ned Sep 26, 2010 3:29 pm
Lokacija: Zagreb

Re: Motori

Postod Kesha » Pon Apr 17, 2017 10:16 am

Lično mi se dopada kad autobus ima pločicu sa detaljnim specifikacijama motora, a to nije slučaj ni kod MAN-a, a ni kod Mercedesa ako se ne varam :)

Inače, primetio sam grešku u svom prethodnom postu, opet nastala zbog automatske korekcije teksta. Umesto downsizing-a stoji downswing. Izvinjavam se.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Motori

Postod Zet109 » Čet Apr 27, 2017 8:07 pm

Zanima me šta je iberturaža? Hvala unapred!


Sent from my iPhone using Tapatalk
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Motori

Postod MSSS » Čet Apr 27, 2017 9:52 pm

Kada npr turbina pusta ulje i ono se nakupi dovoljno da motor povuce kroz usisnu granu. Tada dodje do zapaljenja ulja i motor ode u nenormalnu turazu, ne moze da se ugasi normalno kljucem npr. Jedino ko je priseban u tom momentu pa da ugasi u brzini. Imas na Yt klipova pa vidi :)
MSSS
Član
 
Postovi: 220
Pridružio se: Čet Jan 15, 2015 11:33 pm

Re: Motori

Postod Zet109 » Uto Maj 09, 2017 4:49 pm

Zanima me šta se desi ako ni piše na displayu "Keine Öildruck" Tj nema pritiska ulja?
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Re: Motori

Postod Kesha » Uto Maj 09, 2017 6:01 pm

Može da strada motor, a može i da se ne desi ništa u zavisnosti od toga da li je problem za mehaničare ili električare. Nedovoljan pritisak ulja znači da motor nema adekvatno podmazivanje, odnosno da radi na "suvo", a uzrok može biti u nedovoljnoj količini ulja u motoru, nepravilnom radu uljne pumpe, neko začepljenje recimo i slično. Problem ne mora biti mehaničke prirode. Može otkazati i davač pritiska ulja ili neki senzor, što ne može dovesti do kvara motora, ali ga ipak treba odmah zaustaviti dok se ne u utvrdi šta je u pitanju. Zbog slabog podmazivanja mogu stradati ležajevi radilice recimo, što može dovesti do odvajanja klipnjače od radilice i da ista probije blok motora, a to se najverovatnije desilo D20 motorima u GSP-u :wink:
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Motori

Postod Zet109 » Uto Maj 09, 2017 6:09 pm

Dobro,misilim da je do kompjutera,jer se upali pa vozim do stanice pa se ugasi i tako. Nekad se upali ispad regulacije motora pa se ugasi Itd. Ali najčešće na Mercedesu,na MANu nije kod MANa izbaci grešku popravi se i nastavi dalje.
MAN kann.
Korisnikov avatar
Zet109
Član
 
Postovi: 439
Pridružio se: Sub Maj 07, 2016 10:56 am

Prethodni

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron