Logo

Busmodels: Remont modela Scania ELBO Poseidon

Samostalno izrađene makete od strane članova.

Busmodels: Remont modela Scania ELBO Poseidon

Postod cone » Pon Nov 16, 2009 10:44 am

Sećate li se ove najave?

cone je napisao:Drago mi je da vidi da sve više vas kreće da se zabavlja sređivanjem i reparacijom starih maketa i trud je za svaku pohvalu! :)

Inače, sinoć mi se javio prijatelj iz Grčke kod kojeg se nalazi moja maketa Siamos Toursove ELBO Scanije koju sam uradio 1998. godine. Dolazi ovih dana u Novi Sad i donosi maketu na popravku. Vozilo bi kod mene trebalo da bude oko nedelju dana, pa pozivam forumaše koji su u mogućnosti da dođu i vide maketu uživo. :)

To je ova ovde prva maketa.

Image


E, pa model je stigao iz Grčke 27.10.2009. i evo u kakvom je stanju posle 11 godina:


Image

Image

Image

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Busmodels: Remont modela Scania ELBO Poseidon

Sponzor

 

Postod cone » Pon Nov 16, 2009 11:26 am

Generalno stanje modela i nije tako loše koliko sam očekivao. Farba i nalepnice su požutele od naslaga prašine i duvanskog dima u prostoriji gde je maketa stajala.

Oštećenja:
- nedostatak retrovizora
- nedostatak brisača
- nedostatak desnih prozora
- nedostatak drugih putničkih vrata
- oštećenje postolja 3 putnička sedišta
- oštećenje TV antene
- delimično odlepljen plafon
- ulubljenje zadnjeg branika

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod MILAN » Pon Nov 16, 2009 1:30 pm

posto pretpostavljam da si je zavrsio strasno me interesuje kako sada izgleda,mislim da vecina kolega forumasa deli moje misljenje,stoga cekamo...
Korisnikov avatar
MILAN
Profesionalni vozač
 
Postovi: 540
Pridružio se: Uto Mar 24, 2009 6:10 pm
Lokacija: Temerin

Postod cone » Pon Nov 16, 2009 3:57 pm

Prvi korak je da se sa makete uklone svi spoljni delovi. Znači, poskidana su preostala vrata, prozori, stare osovine i točkovi (koji neće biti vraćeni nazad), sve nalepnice i lajsne, klima uređaj i maske klima uređaja, branik, krovni zaklopci i ostalo...

Image

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Pon Nov 16, 2009 5:33 pm

Taj ga je baja sredio gore nego bilo koji autoprevoznik :D
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod PEX » Pon Nov 16, 2009 6:56 pm

s215hdh je napisao:Taj ga je baja sredio gore nego bilo koji autoprevoznik :D

Vala baš tako druže, kao da mu je pregazila 1.500.000 km... :)
Cone jedva čekamo ostale slike :wink:
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7618
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod Mickey » Pon Nov 16, 2009 7:08 pm

I?sta je dalje bilo!!????
A remont je radjen ko u pravoj fabrici, msm niko i ne sumnja u "Gazdu"
Cone, svi jedva cekamo nastavak!!!
Mickey
Član
 
Postovi: 3164
Pridružio se: Sub Jul 26, 2008 10:30 pm
Lokacija: Beograd

Postod Stefan Bgd » Pon Nov 16, 2009 7:09 pm

Au,pa vidi se da taj majstor baš i nije vodio računa o čuvanju ove Scanie,jeste da ima 11 godina,ali moglo je to i bolje da se očuva.No verujem da je Cone sve to majstorski sredio,baš me interesuje nastavak priče o ovom modelu. :) :wink:
Fandjo Bgd,autobusi su zakon!!!
Korisnikov avatar
Stefan Bgd
Student mašinstva
 
Postovi: 13028
Pridružio se: Pon Mar 03, 2008 11:58 am
Lokacija: Beograd,Bezanijska kosa

Postod PEX » Pon Nov 16, 2009 7:10 pm

Daj nek` neko zove Coneta na mob. da dodje na forum da nam ubaci slike :D :D
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7618
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod sasa-74 » Pon Nov 16, 2009 8:09 pm

s215hdh je napisao:Taj ga je baja sredio gore nego bilo koji autoprevoznik :D

u stanju je kao i Moravine Scanie :roll: :wink:
negas je napisao: Nema auta bez TAMica! Nekad su inzenjeri Dajca projektovali motor za bus bez goriva, al im bilo glupo zbog konkurencije, pa resili da ga naprave samo da radi bez vode :wink: :wink:
sasa-74
Mehaničar
 
Postovi: 3160
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 4:10 pm
Lokacija: Batocina

Postod sasa-74 » Pon Nov 16, 2009 8:13 pm

Nego kaži ti meni kakav je osećaj držati svojih ruku delo posle 11 godina ? I drugo vidiš li gde si npr grešio tad i kolko si napredovao od tad kroz rad ostalih modela i korišćenje drugih materijala jer ne verujem da kako si radio tad pre 11 godina da radiš i sad . :D
negas je napisao: Nema auta bez TAMica! Nekad su inzenjeri Dajca projektovali motor za bus bez goriva, al im bilo glupo zbog konkurencije, pa resili da ga naprave samo da radi bez vode :wink: :wink:
sasa-74
Mehaničar
 
Postovi: 3160
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 4:10 pm
Lokacija: Batocina

Postod Stefan Bgd » Pon Nov 16, 2009 8:28 pm

Pa čovek je na osnovu ovoga usavršavao rad i tehniku,i sadašnji modeli su mu vrhunski(svakako da je i ovaj za svaku moguću pohvalu). :)
Fandjo Bgd,autobusi su zakon!!!
Korisnikov avatar
Stefan Bgd
Student mašinstva
 
Postovi: 13028
Pridružio se: Pon Mar 03, 2008 11:58 am
Lokacija: Beograd,Bezanijska kosa

Postod profa_chb » Pon Nov 16, 2009 11:51 pm

vidi gazdu kako nas prži na tihoj vatri, svi jedva čekamo da vidimo majstorovih ruku delo :D
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod kovacnuno » Uto Nov 17, 2009 12:29 am

Stvarno je zapustena bila ali vjerujte da je gazda odradio odlican posao, gledao sam je kod njega kad je bila skoro gotova i ekstra je odradjena, ma vidjecete i sami :D
Korisnikov avatar
kovacnuno
Član
 
Postovi: 3587
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:09 pm

Postod cone » Uto Nov 17, 2009 9:52 am

E, drugari, drago mi je da je ova reportaža o remontu naišla na pozitivan odjek i visoko interesovanje kod vas. :D

Moj drugar i kolega Argiris Litas, koji je u to vreme radio u Siamos Toursu, je vlasnik makete i tada je u ona (za nas) teška vremena finansirao njenu izradu i zahvaljujući njemu za Siamos Tours su urađene kasnije još tri makete. On je svoju poneo sa sobom kad je odlazio iz firme. :wink:

E, sad, on ima sinčića koji ju je malo "popravio", pa zato ima ta oštećenja, ali dobro sad... :lol:

Inače, ova maketa je ujedno i prva turistička sa kompletnim enterijerom koju sam uradio i mnoga rešenja koja sam tada primenio su se potvrdila kao dobra i još uvek se koriste. Jedno od njih je i konstrukcija sedišta. Bilo mi je neverovatno da se ni jedno od 50 sedišta nije raspalo ili razlepilo. Sva su ostala čvrsto na svojim mestima, osim onih par koji su fizičkim uzrokom odvaljena, ali se ni ona nisu raspala.

Interesantno je da su štampane nalepnice (iako prljave) još uvek bile sa postojanom bojom i dalje čvrsto zalepljene. Njih sam skidao fenom.

Prednja stena je rađena po principu papirkašea, tj. 10-strukog sloja novinskog papira i lepka utrljanog u kalup. Ovu tehnologiju više ne koristim, jer je malo komplikovana za obradu, ali je kod reparacije zadržana. Zadnja stena je urađena od kartonskih delova i ona je takođe zadržana. Stranice i krov su urađeni od hamera i kartonskih ojačanja. Po sadašnjim standardima, da bi se postigla veća čvrstoća karoserije i njena ravnost, stranice i krov će biti obložene PVC pločom debljine 0,5 mm. Ova karoserija je bila farbana lakom, a sad će biti prevučena Oracal folijom. Isto tako, biće dodata i potpodna konstrukcija od lepenke debljine 1,5 mm koja će zatvoriti autobus sa donje strane.
:)
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Sledeća

Povratak na Makete u samogradnji

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju