Logo

Dubrava

Diskusije posvećene turističkim i visokoturističkim autobusima.

Postod Kassbohrer » Sub Sep 11, 2010 1:35 pm

zeleni hrast je napisao:
baki ZS je napisao:Pozdrav svim foruma�ima!!!
Interesuje me jedna stvar u vezi ovih autobusa: po�to je naziv ovog busa FAP Dubrava,interesuje me �ta je tu radio FAP a �ta TAZ? Da li je FAP radio �asiju ,a TAZ nadogradnju ili nekako drugačije? Molim za obja�njenje.
Unapred hvala i veliki pozdrav!!!


FAP je bio nekadaąnji OOUR sa viąe firmi koje su radile zajedno. FAP Priboj je proizvodio uglavnom ąasije. U taj OOUR su joą spadali Sarajevski FAMOS koji je radio motore po licenci Mercedesa (nisu bili baą dobri ko originalni), Zagrebački TAZ je radio karoserije, a karoserije je radio također i skopski SANOS 11.oktomvri

OOUR= Osnovna organizacija udruženog rada, više OOUR-a činilo je RO = Radna organizacija, a više osnovnih ili radnih organizacija je činilo SOUR = Složena organizacija udruženog rada. Nemoj ovo da shvatiš kao neko pametovanje, nego sam eto čisto napisao radi mladjih generacija da se ne zaboravi kako je to nekad bilo, pa mislim za FAP zbog svoje veličine da je bio SOUR a ne OOUR.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Sponzor

 

Postod 9398 » Sub Sep 11, 2010 6:21 pm

Stefan Bgd je napisao:Evo kolega te Dubrave kada si je već spomenuo,slikao je Aleksa Ranđelović nadam se da mi neće zameriti što sam citirao: :)

randjelovic66 je napisao:Image

Ovo je verovatno bila Dubrava Pribojske Rakete.
9398
Član
 
Postovi: 138
Pridružio se: Čet Avg 26, 2010 10:44 pm
Lokacija: Užice

Postod Mitrovcanac » Sub Sep 11, 2010 6:38 pm

Kassbohrer je napisao:Pozdrav OOUR= Osnovna organizacija udruženog rada, više OOUR-a činilo je RO = Radna organizacija, a više osnovnih ili radnih organizacija je činilo SOUR = Složena organizacija udruženog rada. Nemoj ovo da shvatiš kao neko pametovanje, nego sam eto čisto napisao radi mladjih generacija da se ne zaboravi kako je to nekad bilo, pa mislim za FAP zbog svoje veličine da je bio SOUR a ne OOUR.


Bas dobro sto si napisao jer bi ja sada trazio po netu objasnjenje.
Korisnikov avatar
Mitrovcanac
Član
 
Postovi: 878
Pridružio se: Pet Maj 07, 2010 2:41 pm
Lokacija: Beograd

Postod Nibus-ja » Sub Sep 11, 2010 7:01 pm

9398 je napisao:
Stefan Bgd je napisao:Evo kolega te Dubrave kada si je već spomenuo,slikao je Aleksa Ranđelović nadam se da mi neće zameriti što sam citirao: :)


Ovo je verovatno bila Dubrava Pribojske Rakete.


ova je iz nekadasnje firme "Autotransportno Pirot" :wink:
Image
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Postod vuckomv » Ned Sep 12, 2010 9:55 pm

@Kassbohrer

Mislim da vise OOUR-a cine OUR, a vise OUR-a, SOUR. RO ne pripada ovoj kategorizaciji.
Korisnikov avatar
vuckomv
Član
 
Postovi: 352
Pridružio se: Pon Feb 02, 2009 10:51 pm

Postod Kassbohrer » Pon Sep 13, 2010 10:23 am

Da završim sa offtopicom.
Zakon o udruženom radu iz 1976 je predviđao organizovanje na dva ili tri nivoa OOUR-RO ili OOUR-RO-SOUR, s tim što je svaki OOUR mogao da funkcioniše samostalno bez udruživanja u složene organizacije, a takođe OOUR-i i RO-i su po zakonu mogli da se udružuju u više SOUR-a.
Skraćenica OUR = Organizacija udruženog rada i pod tom skraćenicom su se podrazumjevali svi oblici udruživanja OOUR, RO i SOUR.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Postod neMANja » Pon Sep 13, 2010 1:37 pm

zeleni hrast je napisao:
baki ZS je napisao:Pozdrav svim foruma�ima!!!
Interesuje me jedna stvar u vezi ovih autobusa: po�to je naziv ovog busa FAP Dubrava,interesuje me �ta je tu radio FAP a �ta TAZ? Da li je FAP radio �asiju ,a TAZ nadogradnju ili nekako drugačije? Molim za obja�njenje.
Unapred hvala i veliki pozdrav!!!


FAP je bio nekadaąnji OOUR sa viąe firmi koje su radile zajedno. FAP Priboj je proizvodio uglavnom ąasije. U taj OOUR su joą spadali Sarajevski FAMOS koji je radio motore po licenci Mercedesa (nisu bili baą dobri ko originalni), Zagrebački TAZ je radio karoserije, a karoserije je radio također i skopski SANOS 11.oktomvri
Mala ispravka: FAP je bio SOUR(slozena organizacija udruzenog rada) znaci pod njega su podpadali ovi OOUR-i koje si naveo,motori od 145,200 i 280KS su bili po SAURER-ovoj licenci. :wink:
neMANja
Profesionalni vozač
 
Postovi: 143
Pridružio se: Sre Nov 25, 2009 11:27 pm
Lokacija: zvezdara-lion

Postod djole » Pon Sep 13, 2010 2:57 pm

buca je napisao:
Ovako FAP je u to vreme za dubrave i sanose radio takozvane mobilne sasije.Znaci kompletna sasija bez nadgradnje u voznom stanu sa ugradjenom svom signalizacijom farovima....E verovali ili ne takva vozila su u specijalnim koznim odelima fapovi vozaci vozili iz fabrike u Priboju u fabrike u Skoplju i Zagrebu.Postoji i jedna anegdota.Naime jedne prilike na jednom od svoih putovanja drug TITO naidje na tu cudnu kolonu vozila, inaredi svom vozacu da stane i zaustavi jedno od njih.Vozac stane i kada je video ko ga je stopiri normalno sta ce kaze IZVOLITE DRUZE TITO a ovaj ce ,, DRUZE SAMO SAM TE ZAUSTAVIO DA VIDIM KAKVE TO MERDEVINE VOZIS,, :D


:lol:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Postod zeka » Pon Sep 13, 2010 3:59 pm

neMANja je napisao:
zeleni hrast je napisao:
baki ZS je napisao:Pozdrav svim foruma�ima!!!
Interesuje me jedna stvar u vezi ovih autobusa: po�to je naziv ovog busa FAP Dubrava,interesuje me �ta je tu radio FAP a �ta TAZ? Da li je FAP radio �asiju ,a TAZ nadogradnju ili nekako drugačije? Molim za obja�njenje.
Unapred hvala i veliki pozdrav!!!


FAP je bio nekadaąnji OOUR sa viąe firmi koje su radile zajedno. FAP Priboj je proizvodio uglavnom ąasije. U taj OOUR su joą spadali Sarajevski FAMOS koji je radio motore po licenci Mercedesa (nisu bili baą dobri ko originalni), Zagrebački TAZ je radio karoserije, a karoserije je radio također i skopski SANOS 11.oktomvri
Mala ispravka: FAP je bio SOUR(slozena organizacija udruzenog rada) znaci pod njega su podpadali ovi OOUR-i koje si naveo,motori od 145,200 i 280KS su bili po SAURER-ovoj licenci. :wink:


За камионе по Саурер лиценци су коришћени мотори од 90кс (камион 4Г) и 130кс (6Г-будући Фап 13). За Фап 18 (дериват Саурер-а 9Г) је коришћен Лејланд мотор од 204кс. Иначе, Саурер 9Г од кога је и постао Фап 18 није био прави производ Фап-а већ је склапан по потреби тржишта од увежених делова. У овом периоду је склапан и 6Г са трамбус кабином такође по потреби.
За аутобусе на шасији 5ГВФ су коришћени мотори од 130-150кс.
Иначе, Фап је од 1962. био на челу ИТВ-а а касније на челу ФФБ-а.
Фабрике које су били чланови удружења су биле потпуно независне с тим што су по лиценцном уговору из 1953. каросирали бусеве или по Фап-овој или својој техничкој документацији. Од Фап-а су у почетку узимане шасије и комплетан доњи строј док почетком 60-тих није почела градња самоносећих каросерија.
zeka
Član
 
Postovi: 593
Pridružio se: Pon Feb 25, 2008 1:40 am
Lokacija: Beograd

Postod byval » Čet Sep 16, 2010 8:54 pm

FAP nikad nije bio SOUR (bar mi se tako cini), bio je RO u sastavu SOUR FFB
byval
Član
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Nov 13, 2008 3:56 pm

Postod zeleni hrast » Ned Sep 26, 2010 6:38 pm

Da, imate pravo, riječ je o SOUR-u. Isti tako mislim da je službeno ime tog SOUR-a bilo FFB što je značilo FAP-FAMOS BEOGRAD. Neki autobusi su imali na onoj znački ispod šajbe slova FAP, a neki FFB.
zeleni hrast
Član
 
Postovi: 13
Pridružio se: Ned Jan 24, 2010 8:44 pm

Postod joza » Ned Dec 05, 2010 3:00 pm

Vec sam negde postavio pitanje za teh. podatke, karakteristike ovih turistickih Dubrava?duz, vis, ....sta imate. Notse me interesuje, isplati li se remontovati takvo nesto?
Korisnikov avatar
joza
Član
 
Postovi: 1133
Pridružio se: Čet Dec 25, 2008 1:54 am
Lokacija: Backa Palanka

Postod shoffer018 » Ned Dec 05, 2010 3:11 pm

Stefan Bgd je napisao:Evo kolega te Dubrave kada si je već spomenuo,slikao je Aleksa Ranđelović nadam se da mi neće zameriti što sam citirao: :)

randjelovic66 je napisao:Image



Ovi busevi su imali klimu iz Fabrike vagova Kraljevo,a vožnja u njima je bila ne dobra ,nego nikada sanos nije mogao da joj priđe!
shoffer018
Član
 
Postovi: 672
Pridružio se: Ned Jun 27, 2010 9:19 am

Postod sboy » Pon Dec 06, 2010 3:39 pm

Kako je lepo videti stari bus,pa jos Dubravu u skoro originalnom stanju kao da je nedavno izasao iz fabrike...Svaka cast ljudima na odrzavanju vozila :wink:
sboy
Član
 
Postovi: 387
Pridružio se: Pet Jan 15, 2010 3:09 pm
Lokacija: Subotica

Postod Nele Nibus » Pon Dec 06, 2010 4:35 pm

sboy je napisao:Kako je lepo videti stari bus,pa jos Dubravu u skoro originalnom stanju kao da je nedavno izasao iz fabrike...Svaka cast ljudima na odrzavanju vozila :wink:


Obozavam da vidim staru Dubravu ili Sanosa u originalnom stanju, pa bogme i O 303-ku vidim da i njih poceli nesto da prepravljaju u Tourismo 303.
Upotreba mojih fotografija na news portalima, facebook-u i štampi nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti!

Image
Nibus 400.31 generacija 2007. Ko 397 ex 561
Korisnikov avatar
Nele Nibus
Student saobraćaja
 
Postovi: 9056
Pridružio se: Ned Nov 15, 2009 2:26 am
Lokacija: Pancevo, Niš

PrethodniSledeća

Povratak na Turisticki, Visokoturisticki

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju