Logo

TransLohr

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod deni » Uto Okt 26, 2010 9:06 pm

cone je napisao:Čuo sam za ovo rešenje pre par godina. Iako na prvi pogled deluje interesantno, u suštini njegovo uvođenje ne košta ništa manje nego tramvaj. I ovde se zahteva veliko ulaganje u infrastrukturu: kontaktna mreža je ista kao za tramvaj, trasa je ista kao za tramvaj. To što se ugrađuje jedna šina, ne znači da je upola jeftinije. Čak, naprotiv, mnogo je skuplje. Ovde morate rekonstruisati celu podlogu kolovozne konstrukcije jer se vozilo kreće na gumenim točkovima i nosi dosta veliko oprerecenje. Postojeći kolovoz to ne zadovoljava ni u pogledu nosivosti, ni u pogledu ravnosti. Treba voditi računa da tramvajske deonice ponegde idu i van drumskog kolovoza, pa su tamo dovoljne jedino šine, dok se između poseje trava. Ovde to nije slučaj.

Kao veliki nedostatak, a to piše na wikipediji, navodi se da je ovaj sistem usamljen. Jednom kad ga ugradite, moraćete zauvek da kupujete samo takva vozila od usamljenih proizvođeča koji ih prave. Takođe se navode i primeri iskakanja iz šine u Padovi.

Za koji god sistem masovnog prevoza da se Novi Sad odluči, potrebna su znatna ulaganja i u infrastrukturu i u vozila. Treba biti realan i sagledati naše mogućnosti. Iako sam veliki pristalica tramvaja, za Novi Sad bi ipak bio najprikladniji BRT. To je sistem koji je rešio velike saobraćajne probleme u svetu, naročito u Latinskoj i Južnoj Americi, a sada je u porastu u Aziji i Africi. U Evropi su uglavnom (pametni ljudi, ne kao mi) ostavili tramvaje na ulicama i razvijali taj sistem.


Ovo rešenje nije postojalo pre par godina ovo rešenje je aktuelno svega 6 meseci. Neverujem da si ga čuo ranije :) neke stavove delim sa tobom a neke i ne...

Vozila se proizvode posebno za svaki grad, što znači da su viskoko specijalizovana.Pa prema tome može vozilo da ima nekoliko osovina,kako bi se mogla koristiti na postojećim saobraćajnicama. A da se ne lažemo dobro bi došla jedno investicono održavanje na gradskim koridorima. Osim što je to dobro za taj sistem dobro je i za ostale korisnike saobraćaja.Za travnate detalje stvarno nisam upućen, ali mnogo bi lepše izgledalo kada bi umesto asfalta bila zelena trava.

Specifičnost ovog sistema jeste monopl...I zato će francuzi odobriti kredit po neverovatnim uslovima,kako bi mogli dugoročno da saradjuju sa NS. Ne bi niko dao toliko velika sredstva a da nema povratne reakcije koje će mu omogućiti zaradu. To je velika mana, koja plaši sve nas.

Možda jeste za tebe koji nepoznaješ dovoljno materiju i srž predmeta izučavanja jgppa najprikladniji BRT,ali o tome se nikad nije ni pomislilo,jer bi taj sistem samo kratkoročno odgodio problem ali ga ne bio rešio. Uvodjenje tramvaja je podložno promenama koje zahtevaju visoku kapacitivnost.Dok BTR nije fleksibilan toliko, a i zahteva mnogo veću jedinicu površine po jednom vozilu.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Sponzor

 

Postod cone » Sre Okt 27, 2010 1:25 am

deni je napisao:Ovo rešenje nije postojalo pre par godina ovo rešenje je aktuelno svega 6 meseci. Neverujem da si ga čuo ranije :) neke stavove delim sa tobom a neke i ne...

Ajoj, dečkić moj, da si ti meni živ i zdrav! Ja sam ovo proučavao dok si se ti još odlučivao šta ćeš da studiraš... :D
Evo pogledaj ove slike iz moje arhive od kada su. :wink:
Slike su iz francuskog grada Nansi (Nancy):

Image

Image

Image

Image

Image

Image

deni je napisao:Za travnate detalje stvarno nisam upućen, ali mnogo bi lepše izgledalo kada bi umesto asfalta bila zelena trava.

Slažem se! Zato ovaj sistem ne valja jer ne može da ide po travi, zahteva se betonska površina celom trasom zbog klasičnih gumenih točkova.

deni je napisao:Možda jeste za tebe koji nepoznaješ dovoljno materiju i srž predmeta izučavanja jgppa najprikladniji BRT,ali o tome se nikad nije ni pomislilo,jer bi taj sistem samo kratkoročno odgodio problem ali ga ne bio rešio. Uvodjenje tramvaja je podložno promenama koje zahtevaju visoku kapacitivnost.Dok BTR nije fleksibilan toliko, a i zahteva mnogo veću jedinicu površine po jednom vozilu.

Deni, dečkiću, kad nekome kažeš da ne poznaje materiju, moraš da imaš na umu dve stvari: prva je da se negacije pišu odvojeno (osnovna škola), a druga je dobro oceniš kome ćeš to da kažeš. Da se na taj sistem malo pomislilo i razmislilo, došlo bi se do boljeg zaključka. A, to je da BRT i te kako na duge staze rešava problem (najbolji primer su Kuritiba, Bogota, Meksiko siti i drugi), da je fleksibilan toliko ne može biti fleksibilniji, jer je baziran na autobuskom sistemu. I, ne da ne zauzima veću površinu, nego je ona manja, ukoliko se uzme u obzir sva neophodna infrastruktura. Za bilo koji tramvajski ili drugi šinski sistem je neophodna izgradnja posebnih depoa, dok BRT može da koristi postojeće autobuske. Na kraju krajeva, postoji u Volvo-ovoj studiji BRT-a vrlo slikovito objašnjena činjenica koliko javnog transporta može da se kupi za milijardu dolara:
- 10 kilometara linija metroa ili
- 50 kilometara linija lake železnice ili
- 250 kilometara linija BRT
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Iosis » Sre Okt 27, 2010 10:50 am

Moja želja je da vidim BRT i dvozglobne Volvoe. :D
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod deni » Sre Okt 27, 2010 8:51 pm

Što se tiče prvre sugestije... Nisam se dobro izrazio ovaj vid je aktuelan što se tiče Novog Sada skoro 6 meseci.A zaista neznam kolika je istorija sistema. Moja greška :oops:

Mislim da na ovom forumu nije osnovna delatnost književnost i gramatika. Pa je opaska neprikladna.

Sledeća opaska je o fleksibilnosti BRT zahteva infrastrukturu koja zahteva specifična stajališta zbog toga čak šta više BRT sistemi nemogu da funkcionišu bez mogućnosti sistema za navodjenje prilikom ulaska na stajalište(teoretski) Nije ni najmanje fleksibilan u pogledu ekologije, za to nepostoji alternativa. A i najbitnije sredstva i mogućnosti za odobravanje kredita za brt ni najmanje nije fleksibilniji od kredita koji nam je ponuđen.(čak i ne postojikredit za BRT) Mislim da je to presudno, jer ako nemaš sredstva nemaš ni sistem :(

Da Volvo je to uradio sa marketinškog aspekta da bi vi pomislili da je zaista bolji autobuski sistem, ali postavlja se pitanje koje su mogućnosti tih sitema u pogledu kapacitivnosti,održivosti intervala... Metro linija može da preveze i do 40000put/h dok jedna autobuska linija 12000put/h ili btr može do 18000put/h ako je izolovan od ostalog saobraćaja ( teoretska vrednost)

Što se tiče površine ja sam napomenuo jedinicu vozila po jedinici površine, kada se priča o tome misli se konkretno na radijuse skretanja tih vozila,kapacitivnost i dimenzije samih vozila...
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod cone » Čet Okt 28, 2010 9:55 am

Da, tačno je da ovo nije forum o književnosti, ali postoji jedna stvar koja se zove opšta kultura. Na osnovu nje se stiče otisak o obrazovanju sagovornika. Da vodim polemiku sa nekim ko ne ide na fakultet, ne bih ni reč rekao. Nemoj to da shvatiš zlonamerno, nego kao moj drugarski savet. Jednog dana ćeš braniti diplomski rad pred akademskim građanima, možda ćeš i objavljivati svoje radove negde, ne dozvoli da ti se podsmevaju zbog nepravilne gramatike. :wink:

Malo sam te zatekao nespremnog u razgovoru o BRT-u, pa si na brzinu počeo da smišljaš njegove mane. Ako pričamo o modelu kao što je u Curitibi u Brazilu, tamo zaista postoje specijalna stajališta, tj. peroni na metar visine sa zatvorenim sistemom naplate karata i to jeste skupo.
Međutim, BRT uveden u Geteborgu je zasnovan na niskopodnim trodelnim autobusima i ne zahteva posebno uređenje stajališta niti bilo koji dodatni sistem navođenja.

Šta ti znači "fleksibilan u pogledu ekologije"? Fleksibilnost i ekologija nemaju nikakve veze, to su totalno različiti aspekti i osobine. Od autobusa ne postoji fleksibilniji sistem, ali da je zagađivač, jeste.

Volvo nije naveo BRT kao najbolji sistem, nego kao najpovoljniji u smislu finansijskog ulaganja. Niko ne spori da metro i tramvaj imaju veći kapacitet, ali su i višestruko skuplji.

To što je nešto ponuđeno na kredit, ne znači da je džabe! Ne možeš reći da ne postoji kredit za BRT. Ne postoji sve dok ne apliciraš za njega sa studijom izvodljivosti. Obzirom na naš trenutni gradski budžet, jedva ćemo moći da ispratimo i kupovinu autobusa na lizing, a kamoli uvođenje nekog novog sistema. Bilo kojeg.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod leif aka paparazzo » Pet Okt 29, 2010 1:14 am

Recicu samo da sam mnogo vise za varijantu BRT, o tramvaju da ne govorim, nego ovog poluautobusa(trolejbusa)-polutramvaja, osim svih agrumenata iznesenih protiv, dodao bih da je bilo za ovo cudo bilo za tramvaj potrebno izvrsiti obuku vozackog kadra ili zaposlenje novog kadra + kadar za odrzavanje, tako da se BRT namece kao najdelotvornije i najjeftinije resenje, a stvaranjem BRT trasa pogotovo na bulevarima, dobijamo pretram trase i jednog dana kada postanemo bogatiji nece biti tako tesko postaviti sine i kontaktnu mrezu.

Inace, gledao sam nesto u vezi razvoja tramvaja na periferiji Pariza setivsi se jednog plakata o tome i pariske T5 i T6 ce biti Translohr, samo sto Novi Sad nije ni blizu bogat kao Pariz da bi eksperimentisao sa "jedinstvenim" saobracajnim resenjima.
Korisnikov avatar
leif aka paparazzo
Član
 
Postovi: 519
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 2:58 am
Lokacija: Novi Sad

Postod volvos » Čet Mar 31, 2011 9:56 am

Ajde i ovde da spomenem ti čuveno brojanje putnika.Odabrani ljudi broje putnike pa od 90 posto izbrojanih ispadne da je u jedan autobus uslo 100 a izaslo 300 ljudi
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod deni » Pet Apr 01, 2011 1:27 am

DA bilo je svašta prilikom brojanja, sjajnih rezultata, kao na pr da je u jedno solo vozilo ušlo oko 800 ljudi, i to na br9. Svi smo se slatko nasmejali :D Ali činjenica je da je svega 3 procenta od ukupnog broja polazaka bilo neispravno popunjeno ili nije izbrojano. To su zaizta dobri rezultati.

Ono što je bitno napomenuti je da je broj putnika manji za 30% u odnosu na brojanje iz 2002 godine. Razlozi za ovakvu pojavu mogu biti različiti.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Prethodni

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju