cone je napisao:Čuo sam za ovo rešenje pre par godina. Iako na prvi pogled deluje interesantno, u suštini njegovo uvođenje ne košta ništa manje nego tramvaj. I ovde se zahteva veliko ulaganje u infrastrukturu: kontaktna mreža je ista kao za tramvaj, trasa je ista kao za tramvaj. To što se ugrađuje jedna šina, ne znači da je upola jeftinije. Čak, naprotiv, mnogo je skuplje. Ovde morate rekonstruisati celu podlogu kolovozne konstrukcije jer se vozilo kreće na gumenim točkovima i nosi dosta veliko oprerecenje. Postojeći kolovoz to ne zadovoljava ni u pogledu nosivosti, ni u pogledu ravnosti. Treba voditi računa da tramvajske deonice ponegde idu i van drumskog kolovoza, pa su tamo dovoljne jedino šine, dok se između poseje trava. Ovde to nije slučaj.
Kao veliki nedostatak, a to piše na wikipediji, navodi se da je ovaj sistem usamljen. Jednom kad ga ugradite, moraćete zauvek da kupujete samo takva vozila od usamljenih proizvođeča koji ih prave. Takođe se navode i primeri iskakanja iz šine u Padovi.
Za koji god sistem masovnog prevoza da se Novi Sad odluči, potrebna su znatna ulaganja i u infrastrukturu i u vozila. Treba biti realan i sagledati naše mogućnosti. Iako sam veliki pristalica tramvaja, za Novi Sad bi ipak bio najprikladniji BRT. To je sistem koji je rešio velike saobraćajne probleme u svetu, naročito u Latinskoj i Južnoj Americi, a sada je u porastu u Aziji i Africi. U Evropi su uglavnom (pametni ljudi, ne kao mi) ostavili tramvaje na ulicama i razvijali taj sistem.
Ovo rešenje nije postojalo pre par godina ovo rešenje je aktuelno svega 6 meseci. Neverujem da si ga čuo ranije neke stavove delim sa tobom a neke i ne...
Vozila se proizvode posebno za svaki grad, što znači da su viskoko specijalizovana.Pa prema tome može vozilo da ima nekoliko osovina,kako bi se mogla koristiti na postojećim saobraćajnicama. A da se ne lažemo dobro bi došla jedno investicono održavanje na gradskim koridorima. Osim što je to dobro za taj sistem dobro je i za ostale korisnike saobraćaja.Za travnate detalje stvarno nisam upućen, ali mnogo bi lepše izgledalo kada bi umesto asfalta bila zelena trava.
Specifičnost ovog sistema jeste monopl...I zato će francuzi odobriti kredit po neverovatnim uslovima,kako bi mogli dugoročno da saradjuju sa NS. Ne bi niko dao toliko velika sredstva a da nema povratne reakcije koje će mu omogućiti zaradu. To je velika mana, koja plaši sve nas.
Možda jeste za tebe koji nepoznaješ dovoljno materiju i srž predmeta izučavanja jgppa najprikladniji BRT,ali o tome se nikad nije ni pomislilo,jer bi taj sistem samo kratkoročno odgodio problem ali ga ne bio rešio. Uvodjenje tramvaja je podložno promenama koje zahtevaju visoku kapacitivnost.Dok BTR nije fleksibilan toliko, a i zahteva mnogo veću jedinicu površine po jednom vozilu.