cone je napisao:Vidim da imate divnih ideja za reorganizaciju prigradskog saobraćaja i za razbijanje centralne prigradske stanice. Na ovaj način bi se centralno gradsko područje zaista rasteretilo od prigradskih autobusa, dok bi se gradske linije pretvorile u tzv. napojne linije, što nije neuobičajeno u evropskim gradovima.
Ali, to za sobom vuče niz mana i dodatnih problema. Zaboravlja se da ti isti prigradski autobusi ne prolaze kroz grad prazni i da putnici u njima ne idu do grada zato što je tamo terminal, već zato što imaju potrebu da tamo stignu. Ukoliko ih dovedete iz prigrada i ostavite na nekoj okretnici na rubu grada, onda će oni više nego opteretiti i ovako preopterećene gradske linije.
Zamislite da se svi putnici sa npr. zapadne strane (od Veternika do Begeča) ujutru sliju na novonaseljsku okretnicu! Šta će se onda desiti?
Dobićete okretnicu prenatrpanu prigradskim autobusima koji će se posle prazni vraćati na prigrad i dobićete hiljade ekstra putnika koji će zaposesti gradske linije prema gradu koje su i ovako pune. Da biste rešili ovaj problem, morate pojačavati gradske linije, što takođe ima svoj neki maksimum i nikad nećete moći da to nadoknadite jer vam deo voznog parka (prigradska vozila) ne vrše funkciju prevoza kroz grad.
Na kraju krajeva, kako ćete objasniti prigradskim putnicima da više ne mogu da dođu do centra, već da će morati da presedaju i gube dodatno vreme posle i onako dugog putovanja. Koliko znam, cilj je bio da se reorganizacijom pomogne prigradskim putnicima, a ne da im se dodatno oteža put.
Dodatni problem bi bio i u samoj organizaciji rada, obzirom da bi se obične okretnice pretvorile u gradsko-prigradske terminale kojima je neophodna dodatna infrastruktura, parking za rezervna vozila i vozila koja čekaju polazak, otpravnici, dispečeri i šta već sve ide uz to...
Po meni bi najbolje rešenje bilo ono što je nekada predlagano, a to su dva prigradska terminala, jedan na mestu kvantaške pijace (za jug i istok) i jedan na mestu ložionice na novom naselju (za sever i zapad) i jake napojne linije ka centru.
Ali, dok se tako nešto ne izgradi, trenutno rešenje je sasvim zadovoljavajuće, dok je prohodnost putne infrastrukture u gradu problem koji ne zavisi od organizacije prigradskog saobraćaja.
Za sve imam odgovore i rešenja ali ni je predugačko da ti pišem.
Obavezno zasedamo posle 29,ako ti možeš i daću ti odgovore i rešenja.Na sve tvoje mane jer sam u glavi već satavio koncepciju.