Logo

1911. - 2011.

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod cone » Uto Nov 22, 2011 12:46 pm

MAN 750 se u Novom Sadu pojavio 1970. godine. Te godine je kupljeno 30 komada, a sledeće godine još 22 komada. Imali su garažne brojeve od 310-361. Ovi autobusi su imali dvoja vrata, a crvena boja je tada označavala da su bili namenjeni prigradskom saobraćaju.
:)

Image

Image

Izvor: Monografija "Naše prvo stoleće 1911-2011", O.Agnež, B.Savin,J.Veljkovski, 2011
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Sponzor

 

Postod cone » Uto Nov 22, 2011 12:55 pm

Od 1974. godine se u Novom Sadu prvi put pojavljuju zglobni autobusi i to tipa MAN 890 UG-M-16A.
1974. je kupljeno 15 komada (#362-#376)
1975. je kupljeno 5 komada (#377-#381)
1978. je kupljeno 5 komada (#453-#457)
1979. je kupljeno 5 komada (#458-#462)
1981. je kupljeno 7 komada (#500-#506)

Na prvoj slici je #377. :)

Image

Image

Izvor: Monografija "Naše prvo stoleće 1911-2011", O.Agnež, B.Savin,J.Veljkovski, 2011
Poslednji put menjao cone dana Sre Nov 23, 2011 11:25 am, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Uto Nov 22, 2011 2:01 pm

Cone, 7 komada nikako ne može biti od 500 do 516. :)

Verovatno ti se potkrala greška jer je zadnji bio #506. Ova slika sa #377 je postavljena i na jednom panou u gradu :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod profa_chb » Uto Nov 22, 2011 4:16 pm

MAN-ovi nisu bili iz Avtomontaže?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Velemajstor » Uto Nov 22, 2011 4:23 pm

U pravu si. 1981 godine kupljeno je 7 zglobnih autobusa(Tip:890 UG-M-16A; marka: Man),garažni brojevi od 500-506. Iste godine je kupljeno i 10 zglobnih vozila(Tip:B10M; marka: Volvo),garažni brojevi od 507-516.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Sre Nov 23, 2011 11:27 am

Da, pogrešno sam ukucao 1 umesto 0, sad sam ispravio. Nebrojeno puta sam se vozio u svima njima, i MAN-ovima i Volvoima. :wink:

Ovi MAN-ovi su se proizvodili u zemunskom Ikarusu, po licenci.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Sre Nov 23, 2011 1:34 pm

Popularna "tri prozorčića"... :)

Ovde su se malo frljali sa datumima, ovo je slikano krajem 80-tih godina.

Image

Prva karoserija još i danas živog #516! :wink:

Image

Slika iz radionice, takođe iz 80-tih godina, ne 70-tih...

Image

Izvor: Monografija "Naše prvo stoleće 1911-2011", O.Agnež, B.Savin,J.Veljkovski, 2011
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod profa_chb » Sre Nov 23, 2011 2:19 pm

sve najbolje iz zemuna :mrgreen:

na onoj slici 516, da li je originalna maska? neko je negde na forumu pričao da su u početku imali 4 fara, a kasnije samo 2, ali ne znam jel to fabrički :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod cone » Sre Nov 23, 2011 2:34 pm

To je originalna maska. Prve serije iz sredine sedamdesetih su imale četiri fara i nisu imale prednji poklopac. :wink:
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod MILAN » Čet Nov 24, 2011 1:35 pm

Kako su mi lepi,voleo bih da provozam seriju 5 sa nekadasnjom sasijom.
Korisnikov avatar
MILAN
Profesionalni vozač
 
Postovi: 540
Pridružio se: Uto Mar 24, 2009 6:10 pm
Lokacija: Temerin

Postod Sloba » Čet Nov 24, 2011 1:45 pm

Šasija je ista kao i tada, jedino je karoserija menjana :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod MILAN » Pet Nov 25, 2011 1:34 pm

Mali lapsus,na karoseriju sam mislio.Hvala slobo na ispravci.
Korisnikov avatar
MILAN
Profesionalni vozač
 
Postovi: 540
Pridružio se: Uto Mar 24, 2009 6:10 pm
Lokacija: Temerin

Postod cone » Čet Dec 01, 2011 12:27 pm

Naš kolega Sad_mi_je_javljeno je uslikao bilbord na kojem se vidi #234 u originalnom izdanju kako na početnoj stanici linije 8 (Centar - železnička stanica) kupi putnike. Ulica Narodnih heroja.
:wink:

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod profa_chb » Čet Dec 01, 2011 1:37 pm

mali ot, da li se "železnička stanica" odnosi na onu nekadašnju što je u blizini novog naselja?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Sloba » Čet Dec 01, 2011 2:33 pm

Ne, odnosi se na pravu tj. današnju železničku stanicu na Banatiću koja je otvorena tokom 60-ih a stara železnička stanica je bila na Limanu blizu Grafoproma :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju