Logo

Gradsko-prigradska železnica NIŠ

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Nišu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Gradsko-prigradska železnica NIŠ

Postod Milanche » Sre Jul 02, 2008 11:57 pm

Ajde ovako, meni je padalo svašta na pamet, pa rekoh da podelim sa Vama. U čemu je zapravo reč. Mislim da je Niš idealan za razvoj neke vrste gradske železnice, prigradske, ili Lakog metroa. U daljem tekstu gradksa železnica. :D
Evo ga grad Niš sa gradkim naseljima.
Image
Žutom bojom su prikazana naselja koja se vode kao gradska, a crvenom kao prigradska.
Niš ima svršenu infrastrukturu-sadašnju i neophodna su samo mala ulaganja da bi ovo što sam smislio bude i realnost.
Po meni Niš bi opsluživale 6 linije železnice.
Vozila bi bila na foru Gorbačova, EMV garniture.
Evo ovako :
LINIJA 1.
DONJE MEDJUROVO-NIŠKA BANJA-PROSEK
Image
Trasa se provlači kroz sam srž grada i može da se odvija na sadašnjoj infrastrukturi-postoji pruga, mora samo da se izgrade neki terminali.Zelene tačke su nove stanice, a roze kružići su sadašnje stanice-postoje.

LINIJA 2.
AERODROM-CENTAR-TROŠARINA
Image

LINIJA 3.
AERODROM-ČAIR-NIŠKA BANJA-PROSEK
Image

LINIJA 4.
BRANKO BJEGOVIĆ-NOVO GROBLJE
Image

LINIJA 5.
KRUŽNA
Image

LINIJA 6.
AERODROM-PANTELEJ-NIŠKA BANJA-PROSEK.
Image

Ovim linijama se zadovoljavaju najjači tokovi putnika u gradu!

Stara i nova infrastruktura (Nova je roze boje, a crna je postojeća infrastruktura). Moram da napomenem da je železnički saobraćaj preusmeren na novu železničku kod Aerodroma (tu planiraju da je izmeštaju), a pruga ka Sofiji ide prugom za Zaječar pa se kasnije odvaja i kod Niške Banje-Proseka se vraća staroj trasi (tako planiraju i da rade).
Image

I konačno sve linije u sistemu
Image

Ovo iziskuje i potpunu promenu autobuskih linija (o tome ću drugi put)
Voleo bi da komentarišete ovo, želim da čujem šta mislite o ovome.

Svestan sam da od ovoga nema da bude ništa, treba bilioni da se ovo reši, nemamo mi za to para i sl. standardna priča. Mislim da je bitna ideja!
:D
Milanche
Član
 
Postovi: 713
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 2:54 am
Lokacija: Niš

Gradsko-prigradska železnica NIŠ

Sponzor

 

Postod DraganNish » Čet Jul 03, 2008 6:25 pm

Recimo da postoji jedna moguca stvar...da ovo budu tramvajske sine i da ovo budu tramvaji,ali da svi politicari budu na mosticu u tvrdjavi nocu ne bi mogli sakupiti novac jer oni nikad nemaju.Gledajuci ove moguce linije vidim da se neka mesta bas preplitaju sto se tice postavljenih voznih sina...Iako je ovo ekstra ideja smatram da je malo i nerealna..ako bi prihvatili vozni red kao Beograd mi bi smo imali gradske linije za Aleksinac,Prokuplje,Gadzin Han,Leskovac i Belu Palanku,imali bi smo razgranatu mrezu autobusa (sta ces pusti snovi)
Dobrodosli u Kambodzu
DraganNish
Član
 
Postovi: 1058
Pridružio se: Sub Apr 19, 2008 9:53 pm
Lokacija: NRJ-Nis

Postod dule 1191 » Uto Jan 13, 2009 3:33 pm

Sto se tice tramvaja u Nisu, imam i ja nesto da kazem a za sta mislim da vecina ne razume. Tramvaji su bili i otisli zato sto je lakse bilo da se ukloni nego da se dogradi jos jedan kolosek pruge. Ukoliko bi se tramvaji nasli ponovo na ulicama Nisa ja stvarno ne znam koje bi to ulice bile, zato sto je svakog dana od 13:30 do 16:00 u centru nisa HAOS! i zato mislim da u Nisu za tramvaj jednostavno NEMA MESTA. Lepo bi bilo da u centru grada postoji samo tramvaj kao u vecini gradova Evrope i regiona, ali bi to bila druga prica koja bi po mom misljenju kostala mnogo vise od samog rovanja ulica i postavljanja pruge. Nemojte da mislita da ja ne volim tramvaje, naprotiv i ja bih voleo da postoji tramvaj u Nisu ali dragi sugradjani ako mislite da nisam u pravu kazite pa da vidimo sta je i kako je
dule 1191
Član
 
Postovi: 8
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 1:30 pm
Lokacija: Nis Srbija

Postod DraganNish » Uto Jan 13, 2009 8:14 pm

dule 1191 je napisao:Sto se tice tramvaja u Nisu, imam i ja nesto da kazem a za sta mislim da vecina ne razume. Tramvaji su bili i otisli zato sto je lakse bilo da se ukloni nego da se dogradi jos jedan kolosek pruge. Ukoliko bi se tramvaji nasli ponovo na ulicama Nisa ja stvarno ne znam koje bi to ulice bile, zato sto je svakog dana od 13:30 do 16:00 u centru nisa HAOS! i zato mislim da u Nisu za tramvaj jednostavno NEMA MESTA. Lepo bi bilo da u centru grada postoji samo tramvaj kao u vecini gradova Evrope i regiona, ali bi to bila druga prica koja bi po mom misljenju kostala mnogo vise od samog rovanja ulica i postavljanja pruge. Nemojte da mislita da ja ne volim tramvaje, naprotiv i ja bih voleo da postoji tramvaj u Nisu ali dragi sugradjani ako mislite da nisam u pravu kazite pa da vidimo sta je i kako je

Lepo si rekao...mada postoji par ulica gde si mogle postaviti sine,ima par prostora za koji stoji prazno,da se koriste neke zaobilazne ulice,ima i par Bulevara koji bi mogla u tome biti iskoriscenja..npr Bulevar 12 Februar (delimican deo,od Duvanske do kasarne Mija Stanimirovic),Bulevar Veljka Vlahovica(mislim da je promenjen naziv,deo od Trosarine do Banje)...a sto se tice guzvi mislim da bi se to mnogo saniralo izgradnjom pasarele kod pesacke zone kod spomenika oslobodiocima Nisa kao i nekoliko parking prostora,makar za pocetak neka su besplatni parkinzi...da svest gradjana proradi...Ali to zahteva vise i vise para a sumnjam da grad Nis ima pare i za jedan nov tramvaj :)
Dobrodosli u Kambodzu
DraganNish
Član
 
Postovi: 1058
Pridružio se: Sub Apr 19, 2008 9:53 pm
Lokacija: NRJ-Nis

Postod Karlito » Pet Jan 23, 2009 2:58 am

Имао бих доста коментара по овом питању, али за сада ћу бити кратак. Прво, када је у питању градска железница у Нишу, и коришћење железничког чвора, не може се посматрати железница као друм. Док у једној саобраћајној траци можете на сат пропустити 1500-1800 аутомобила (трака без заустављања на аутопуту) на једноколосечној прузи можете пропустити укупно 2-4 возова на сат у једном смеру зависно од карактеристика пруге, и то свих категорија, а у Нишу су скоро све пруге међународни коридори. На двоколосечној прузи се на час може пропустити 6-12 пари возова свих категорија, опет у зависности од бројних фактора. На специјализованим пругама за регионални метро се може пропустити 20-40 пари возова, али то је прескупо за Ниш који је мали град за то.

Закључак: постојећа железница са може користити само за приградски сабраћај, и то на једноколосечним пругама са интервалима 40-60 минута, а двоколосечним 15-30 минута.

Када је у питању трамвај, напомињем да сви шински системи имају већу превозну моћ по јединици искоришћене површине у граду.
О томе касније...
Karlito
Član
 
Postovi: 29
Pridružio se: Čet Jan 22, 2009 10:51 pm
Lokacija: Saobracajni fakultet

Postod dule 1191 » Pet Jan 23, 2009 3:19 am

Karlito je napisao:
Када је у питању трамвај, напомињем да сви шински системи имају већу превозну моћ по јединици искоришћене површине у граду.
О томе касније...


Po vasim podacima i njihovoj kolicini rekao bih da ste neko strucno lice i da poznajete saobracaj kao nauku. Pa bih vas zamolio da vise diskutujemo o tramvajima koje vecina nislija zeli cisto zbog nostalgije ili zato sto su eto "lepi", ali ne uvidjaju probleme koje sam naveo ranije. Pa bih, opet kazem , voleo da diskutujemo i na temu tramvaja u Nisu
:D :D
dule 1191
Član
 
Postovi: 8
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 1:30 pm
Lokacija: Nis Srbija

Postod Karlito » Pet Jan 23, 2009 10:35 pm

Да наставим где сам стао.

Након Другог светског рата у Француској су поукидани скоро сви трамвајски системи, и остали су трамваји само у три града Сент-етјен, Лил и Марсеј, и то по једна линија, и то у Марсеју врло кратка која је имала једну подземну деоницу, због које је била практична. Прве линије савременог коцепта трамваја отворене су 1985. у Нанту и 1987. у Греноблу. Данас у Француској има 19 градова са трамвајским системима и 5 који ће у наредне три године пуштати у рад нове трамвајске системе.
Погледајте:
www.trams-in-france.net
Погледајте Стразбур. Од 1994 и пуштања прве линије трамваја у дужини од 10 километара број путника јавног превоза је повећан за 43% за три године (за те 3 године само је тај део мреже био завршен). Трамвајска мрежа Стразбура, данас има 30 километара. Увођење трамваја је подразумевало потпуно укидање аутомобила у неким улицама у центру, и сужавање простора за аутомобиле у неким улицама. Атланта има само 4 линије градске железнице, које су у ствари по две спрегнуте које се раздвајају на периферији које превезу 20% путника, док сви аутобуси заједно превезу 10% путника. Све у свему, једино железнички системи одвлаче путнике од аутомобила, и у Европи у јавном превозу железничким системима се превезе 40%-70% путника.

Када говоримо о капацитету, једна саобраћајна трака аутомобилима може да превезе до 2000 путника, аутобусима до 8000 путника при чему у латинској америци је могуће 15.000. Код аутобуса се већ код 2000 путника на час јављају озбиљни поремећаји, који захтевају или посебну регулацију или прелазак на другачије системе. Железнички системи могу превести 50.000 путника на час у једном смеру, па чак и 120.000 на једном колосеку.

Када је у питању Ниш, са обзиром на релативно мали буџет града и сиромаштво, могао би да добије трамвај кроз неке рационалније варијанте. Ту мислим на уградњу вињолових (обичних) шина уместо феникс (жљебастих), јер могу да се јефтино набаве половне коришћене за брзине 100-120км/х. Како трамвај има мало осовинско оптерећење, а трамвај неће ићи преко 60-70км/х овакве шине могу изузетно дуго служити. Да не говорим о бољој адхезији (приањању). Такође, могао би купити половне Немачке и Аустријске трамваје, као што је то урадио Турски град Конија.
http://www.railfaneurope.net/pix/tr/tra ... a_tram.jpg
Трамвај не може показати праве ефекте ако се направи лоша поставка система. Грешке у Београдском трамвајском систему су недостатак одговарајућих колосека на већини окретница, лош избор колосечних веза на раскрсницама, ниски перони, неспремност на одржавање трамвајског система, улице у којима трамвајске траке користе аутомобили и аутобуси у великом броју, пуштање трамваја у велики кружни ток, кратке станице, велики број често несинхронизованих семафора у систему. Такође, нигде трамвај није извучен до далеке периферије где постоје просторне могућности за велике паркинге.

Савремени системи трамваја имају међустанична растојања 600-1000 метара и превозне брзине 20-30км/х. Најчешће су у питању двострани (са две управљачнице) трамваји, делимично или потпуно нископодни, дужине 19-54 метра. Осовинско оптерећење је до 10тона/осовини. Једну пругу користи 1-2 линије, ређе 3. По негде се ради регионални трамвај као двосистемско возило које се надовезује на железничку мрежу. Једино напомена да су оваква возила изузетно скупа.
Poslednji put menjao Karlito dana Pet Jan 23, 2009 11:00 pm, izmenjena samo jedanput
Karlito
Član
 
Postovi: 29
Pridružio se: Čet Jan 22, 2009 10:51 pm
Lokacija: Saobracajni fakultet

Postod DraganNish » Pet Jan 23, 2009 10:46 pm

http://rides.webshots.com/photo/2410246 ... 3191GSyheu
Ja bi recimo voleo da vidim nesto ovakvo na ulicama Nisa...
Dobrodosli u Kambodzu
DraganNish
Član
 
Postovi: 1058
Pridružio se: Sub Apr 19, 2008 9:53 pm
Lokacija: NRJ-Nis

Postod Aleks_BGD » Sub Jan 24, 2009 12:12 am

Podrzavam ovu temu o tramvajima.Ima smisla to sto je Milance zamislio i predstavio na forumu.No kazem,pusta ideja.Ne samo zbog toga sto politcari NEMAJU,nego sto to verovatno i Nis Ekspres kao i svi privatni prevoznici nebi dozvolili.To za njih automatski znaci promena velikog broja linija,samim tim i gubitak u poslovanju sto im svakako nebi nikako prijalo.Dakle jos jedan problem na putu,u resavanju i ostvarivanju ove ideje,koja je svakako sjajna.Sto se tice onih guzvi od 13.30 do 16.00 svakako bi se naslo neko resenje,da se te guzve nekako zaobidju i da tramvajski saobrcaj normalno funkcionise.Cak sta mislim ako bi se tramvaji i uveli u saobracaj,mozda bi doslo do smanjenja guzvi na ulicama Nisa,jer bi dobar deo ljudi onda putovao do posla,skole..itd,tramvajima sto zanci automobil ostaje kuci u garazi pa se samim tim guzva smanjuje u velikom broju.
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod dule 1191 » Sub Jan 24, 2009 12:52 am

DraganNish je napisao:http://rides.webshots.com/photo/2410246840056653191GSyheu
Ja bi recimo voleo da vidim nesto ovakvo na ulicama Nisa...


Tako nesto vec postoji i to mnogo blize! Radi se o tramvajima u Zagrebu.
http://www.zet.hr/media/44559/3_197x150.jpg
http://www.zet.hr/vijesti/novosti.aspx
Hrvati su se setili i ovoga
http://www.zet.hr/vijesti/novosti/grads ... latno.aspx
Zasto se ne bi ugledali na blize drzave na koje vise licimo
dule 1191
Član
 
Postovi: 8
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 1:30 pm
Lokacija: Nis Srbija

Postod Milanche » Sub Jan 24, 2009 12:57 am

Sve je ovo gore navedeno, što su Karlito i Alex_BGD napisali je tačno...nažalost! :(
Ja lično mislim, da od tramvaja u Nišu nema da bude ništa... :( :( :( :(
Možda jednog dana kada ja uzmem javni prevoz u svoje ruke. :D
Mada, ja sanjam prelepi Bečki tramvaj u Nišu :D
Image
Milanche
Član
 
Postovi: 713
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 2:54 am
Lokacija: Niš

Postod Aleks_BGD » Sub Jan 24, 2009 1:06 am

Evo Milance odmah prva linija da prodje kroz Bulevar Nemanjica...on je nekako najveci id svih bulevara.Dok sam bio na terenu,moje kolege ga nikako nisu voleli,kazu nemozes da se snadjes sa brojevima objekata,posebno ovi na montazi terminala... :lol: :lol: :lol:
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod Milanche » Sub Jan 24, 2009 2:04 pm

Može, prva linija NOVO SELO-TRG KA-CENTAR-BULEVAR-TROŠARINA-NIŠKA BANJA!!! :D
Posle idemo na "dogradnju sistema", krak ka Donjoj Vrežini (kroz Knjaževačku) i krak ka Crvenom Krstu tj. Naselju Ratko Jović. I tako kasnije može....
Brobudite me iz ovog sna! :D :D :D
Milanche
Član
 
Postovi: 713
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 2:54 am
Lokacija: Niš

Postod DraganNish » Sub Jan 24, 2009 2:18 pm

Milanche je napisao:.... i krak ka Crvenom Krstu tj. Naselju Ratko Jović. I tako kasnije može....

Mislim...nije ni cudo sto ti tako ide faks..bas ti ide ulizivanje heheh..salu na stranu,svi bulevari u Nisu imaju mogucnost za tramvaje...kao da u Beogradu recimo nema takvih ulica sa jednom trakom za tramvaje i jedan za saobracaj..navika cini cuda.
E sada...dok naviknes ljude na sine,to ce tek da bude interesantno :)
Mada mi se interesantna linija cini Trupale-Prosek...na samom obodu grada...i posle se vracaj za Nisku Banju...automatski postavljanjem sina imamo veliki prostor,a da se ima prostora ima se...
Dobrodosli u Kambodzu
DraganNish
Član
 
Postovi: 1058
Pridružio se: Sub Apr 19, 2008 9:53 pm
Lokacija: NRJ-Nis

Postod Milanche » Sub Jan 24, 2009 2:26 pm

DraganNish je napisao:Mada mi se interesantna linija cini Trupale-Prosek...na samom obodu grada...i posle se vracaj za Nisku Banju...

Baš čudno, što ti se baš ta linija interesantna... :D :D (Prolazi kroz NRJ) :D
Meni su mnogo zanimljivije linije 1, 2 i 5! :D :D :D :D
Milanche
Član
 
Postovi: 713
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 2:54 am
Lokacija: Niš

Sledeća

Povratak na Gradski prevoz u Nišu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju