Makete Legendarnih vozila JGP-a u Beogradu br. 4ZIY 9V / ZIU 682 YIO (1979-2011) /gr.br. 1-51 , 53-87/
Nešto iz istorije:-Tokom Naftne euforije 70-tih,trolejbus je proteran sa Beogradskih i Zemunskih ulica ali tokom 1978 godine doneta je odluka o vraćanju trolejbusa na Beogradske ulice odnosno zadržavanje tada jedine linije 11(Kalemegdan-Kruševačka).
-Osim održavanja preostalih trolejbusa doneta je odluka o kupovini 30 trolejbusa ,,ZIU 9,, iz tadašnjeg SSSR-a u crvenoj boji,već naredne 1979 godine stigao je prvi u crvenoj boji koji je najavio renesansu trolejbuskog saobraćaja na ulicama glavnog grada.
-Tokom 1979/80 godine stiglo je 30 trolejbusa ovog tipa dok je 1982 nabavljeno još 21 trolejbus dok je 1983/84 nabavljeno 35 trolejbusa modifikovane serije ,,ZIU 9,,.
-86 trolejbusa ovog tipa omogućilo je razvoj trolejbuske mreže između 1981 i 1983 godine odnosno otvaranje novih linija,
19(Kalemegdan-Konjarnik)
21(Kalemegdan-Učiteljsko Naselje)
28(Kalemegdan-Zvezdara)
29(Kalemegdan-Medaković III)
-Linija 11 je 1984 godine renumerisana u 22 a uvode se u redovnu upotrebu i lokalni ogranci ove linije do Slavije i Crvenog Krsta.
-Važno je napomenuti da su novi trolejbusi ,,ZIU,, i nove linije pretočeno iz planova u stvarnost iz ,,Samodoprinosa,, koji je tokom 80-tih igrao važnu ulogu u krojenju budućih linija JGP-a i nabavke vozila.
-Tokom velike naftne krize u prvoj polovini 80-tih,trolejbus preuzima važnu ulogu na centralnom koridoru od Kalemegdana do Slavije umesto autobusa.
-Trolejbusi ,,ZIU,,čine okosnicu Javnog prevoza tokom 90-tih,zbog nestašice delova mnogi su ostajali van upotrebe ali generalnim opravkama u Goši,MIN-u i Šinvozu,određenim prepravkama i inovacijama od strane domaćih proizvođača i zalaganjem održavanja pogona ,,Dorćol,, omogućilo je da ovi trolejbusi ostanu dugi niz godina u saobraćaju.
-Planom nabavke novih trolejbusa ,,Belkommunmaš 321 AC,, dovelo je do toga da se
1.03.2011 godine povuče konačno stara serija ,,ZIU 9V,, iz saobraćaja.











