Logo

Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod cone » Čet Dec 27, 2012 6:56 pm

Da nas vidi kao Grčku, ferdinande...
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Sponzor

 

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod ferdinand » Pet Dec 28, 2012 3:56 pm

a to :D selektivno mi radi (ne)radi pamet ovih dana :lol: :lol: :lol:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod miljkovac » Čet Jan 10, 2013 12:47 pm

cone je napisao:Da nas vidi kao Grčku, ferdinande...

Jeste, Cone :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Moji postovi na ovom forumu predstavljaju moje lično mišljenje, iskustva, preporuke ili kritike i savete.
miljkovac
Član
 
Postovi: 317
Pridružio se: Ned Feb 19, 2012 9:45 am

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod primo 1 » Uto Nov 08, 2016 12:47 am

Godine prolaze, priča je utihnula. Ne mislim ovde, nego i inače. Video sam anketu na nekom forumu, samo 20% novosađana je bilo za to. Dobro, internet ispitivanja nisu baš preterano pouzdana, ali kad se to ukrsti sa ogromnim ulaganjem bice da je onaj kolega koji je pomenuo 2050 godinu još i najbolje prognozirao. Ako i tada bude bilo.
Nego, sad se vec prodaju hibridni, pa i potpuno električni autobusi (ne trolejbusi), šta mislite o tome?
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod Sloba » Sre Nov 09, 2016 8:54 am

Svoje mišljenje što se toga tiče sam već dao na NSBuildu, ali ću da prenesem ovde - NE!

Velik deo autobusa (svi B10M, dakle 75 solo i 30 zglob) ispunjavaju Euro 1/Euro 2 normu. Autobusi su nam prepuni, potreban nam je kapacitet i mislim da se, u trenutnoj fazi razvoja elektro vozila, nikako ne isplati kupovati 3-4 puta skuplji autobus kad će svakako neka "šestica" morati da izađe na liniju zbog manjkavog kapaciteta.

Dovoljno je reći: Higer u Beogradu - 450-500 hiljada, prima 80 putnika dok novosadski IK-218N sa cenom od oko 190 hiljada prima duplo više. Eventualno bih podržao priču ako bi se neka od gradskih linija pretvorila u "fensi zelenu elektro bez zagađenja zaštitimo životnu sredinu i ljudska prava" liniju, a linija 13 je recimo idealna za to. (pisao sam u njenoj temi)

Uglavnom, tramvaj pod hitno, tramvaj ima kapacitet a jednako zagađuje kao i elektrobus. :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod SGB » Sre Nov 09, 2016 4:03 pm

До трамваја ће много воде протећи Дунавом и каналом ДТД. До тада је потребно рационално користити постојеће капацитете. Није ми се једном десило да радним даном, у поподневном "шпицу" видим зглобове са 10 путника и 112ице у којима људи глуме сардине. То су нпр. неке ствари где је решење проблема нула динара, само треба избројати путнике и боље распоредити возила, а паралелно радити на припреми дугорочних решења. Што се тиче електробуса онако како је то изведено Београду, НИКАКО.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod primo 1 » Pet Nov 11, 2016 1:21 pm

Sloba je napisao:Svoje mišljenje što se toga tiče sam već dao na NSBuildu, ali ću da prenesem ovde - NE!

Velik deo autobusa (svi B10M, dakle 75 solo i 30 zglob) ispunjavaju Euro 1/Euro 2 normu. Autobusi su nam prepuni, potreban nam je kapacitet i mislim da se, u trenutnoj fazi razvoja elektro vozila, nikako ne isplati kupovati 3-4 puta skuplji autobus kad će svakako neka "šestica" morati da izađe na liniju zbog manjkavog kapaciteta.

Dovoljno je reći: Higer u Beogradu - 450-500 hiljada, prima 80 putnika dok novosadski IK-218N sa cenom od oko 190 hiljada prima duplo više. Eventualno bih podržao priču ako bi se neka od gradskih linija pretvorila u "fensi zelenu elektro bez zagađenja zaštitimo životnu sredinu i ljudska prava" liniju, a linija 13 je recimo idealna za to. (pisao sam u njenoj temi)

Uglavnom, tramvaj pod hitno, tramvaj ima kapacitet a jednako zagađuje kao i elektrobus. :)
Ima kapacitet, ali ulaganje u infrastrukturu je ogromno, a onda i sam tramvaj, znas li koliko kosta? Ja ne znam, priznajem, ali sigurno više od autobusa. Doduše, oni traju veoma dugo, recimo viđao sam u BG i one kojima sam se vozio pre 40 godina, pa se na duži rok to isplati kroz eksploatacioni vek, ali koliko je početno ulaganje?
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod Sloba » Pet Nov 11, 2016 1:37 pm

Sigurno veće od elektro autobusa, ali je dugoročno izuzetno isplativ, pogotovo s obzirom da se tramvaji uglavnom izoluju od ostatka saobraćaja, a bilo bi i jako kul i opravdano pustiti ga kroz centar. Sa perifernim terminusima prigradskih autobusa, odakle bi tramvaji prevozili ljude ka centru, dobili bi manje zagađenje, što u vidu emisije štetnih čestica, što u vidu buke i vibracija, a isto tako i manju gužvu u prevozu.

Beogradski CAF-ovi su ukupno koštali 81.3 miliona evra, prema podacima iz Blica. Podeljeno sa 30 vozila, dobijemo pojedinačnu vrednost od 2.7 miliona evra, ekvivalentno nabavci 14 zglobnih Ikarbusa.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod ferdinand » Pet Nov 11, 2016 11:01 pm

Sve isto mislim sto i Sloba, uz to tram bi Novom Sadu vratio poseban smek 8)

Beograd je nove tramove mogao dobiti za manje para, jer je CroTram ponudio cenu od 2.15 miliona eur po komadu, ali politicari nisu zeleli vozila sa "U" dizajnom :roll:

Vozio sam se njima vise puta u Zagrebu i imam samo pozitivne utiske, za razliku od CAF-a, ciji mi enterijer nikako nije legao :roll:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod roadcrasher » Pet Nov 11, 2016 11:24 pm

@ferdinand nisam se vozio ni u jednom, al' sa politicke strane, da smo kupili te tramvaje dosla bih grupa huligana, koje naravno vole sve sto je hrvatsko, al vole da ih polome, polomili bih ih sve, pitanje bih bilo dali bi i jedan od njih danas bio citav.

dizajn oba mi se sridjaju, imaju neke stvarcice koje bih mjenjao na obadva, al lijepo izgledaju. Skoda 15t i 16t mi se nesvidjaju nikako. Mozda je skoda kvalitetnija i od caf-a i crotrama ali ja ih nebi kupio nema tih para.

Da se vretimo na temu, previse bih novca trebalo da NS pravi tramvaj sad, mozda za 10 - 20 godian.
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod ferdinand » Sub Nov 12, 2016 6:19 pm

Verovatno je tacno to sto kazes roadchrasher, mada sve zavisi koliko bi prica bila medijski izmanipulisana.

Ja licno ne bih imao nista protiv CroTrama u Novom Sadu, iako se to nikada nece dogoditi, mada nisam siguran kako bi njegov dizajn podneo novosadsku dvobojnu kolor shemu :roll:

Bilo kako bilo, Novi Sad ima realnih osnova da dobije recimo prve dve tram linije i depo u narednih 5 godina sto se same izgradnje tice, jer je geografski i infrastrukturalno nezahtevan, ALI iskljucivo na varijantu koncesije, dakle sa mnogo tudjih novaca. Najveci je problem to sto je to mega projekat koji se radi dugo i u fazama, pa se iz tog razloga nijedna gradska vlast ne upusta u to jer ne bi mogli da se dice time kako su to zavrsili u svom mandatu.

Nisam fan ruskih vozila, ali uz male izmene prednjeg dela, ovo bih rado video u nasim bojama u ulici Modene npr :)
Fotke su sa tumblera.
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod roadcrasher » Sub Nov 12, 2016 8:06 pm

nisam ni ja protivnik crotrama, al' huligani jesu, to je problem.
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod primo 1 » Uto Nov 15, 2016 1:19 am

Ne mislim da bi huligani pravili toliki problem, bar ne u Novom Sadu. Za Beogad neću da tvrdim. Tako mislim zato što ovde često viđam kola s hrvatskim tablama i nisam čuo da se bilo kome desilo nešto loše. Sem toga, ako ćemo tako, na meti huligana su odavno trebale da se nađu Idea i gomila drugih hrvatskih firmi koje nesmetano posluju ovde. Nije toga bilo.
E sad, isplativost, tja, 14 zglobnih autobusa mogu prevesti mnogo više od jednog tramvaja i što je još zgodno - mogu biti istovremeno na nekoliko linija. Sem toga ne treba im nikakva posebna priprema u vidu rekonstrukcija ulica, dovođenja struje i slično.
Na strani tramvaja je niža cena energije, manja buka i zagađenje i pre svega lepota. Tu mislim i na već iznetu ideju da se šine provuku i kroz centar.
No, pošto je ulaganje ogromno i za njega sigurno GRAS nema para, postavlja se pitanje u kojoj je meri grad spreman na to, voljom, a i finansijski? Da li se slučajno zna stav gradonačelnika?
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod cone » Čet Nov 17, 2016 10:35 pm

Rešavanje problema masovnog javnog prevoza u gradu predstavlja strateški problem. Nije moguće to trivijalizovati na odnos: cena jednog autobusa vs. cena jednog tramvaja. Rađeno je nekoliko studija koje su opravdale uvođenje ovog sistema masovnog prevoza. Da, to košta, ali dugoročno rešava problem prevoza u gradu. Sloba je naveo osnovne prednosti, a pre svega treba istaći veliki kapacitet, učestalost prevoza i njegovu pouzdanost. Time što dobija prioritet u saobraćaju ili je izmešten iz ostatka saobraćaja, moguće je povećati brzinu prevoza, njegovu učestalost, a samim tim i pouzdanost. Ovo su inače i osnovni uslovi da bi se građani privoleli na korišćenje javnog prevoza. Bez obzira što Novi Sad ima najbolje organizovan javni prevoz u državi, procenat građana koji ga koriste je još uvek mali kada se uporedi sa sličnim gradovima u Evropi. Ovde javni prevoz koriste oni koji moraju, jer nemaju para za gorivo ili nemaju automobil, dok je u Evropi povod za korišćenje javnog prevoza to što je dostupnost sadržajima u gradu brža i/ili bliža nego da koriste svoj automobil, a uz to su prisutne i destimulišuće mere za korišćenje automobila u centrima gradova (visoke cene parkiranja i takse za automobile).
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod ferdinand » Pet Nov 18, 2016 10:33 pm

Da ima "LIKE", kliknuo bih :D
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju