Sloba je napisao:Analizirao sam prolećne redove vožnji iz 2011. i 2017. Statistika - OČAJNA!
Br - 2011 - 2017
1 - 7/8 (12) - 9 (14)
2 - 8/9 (11) - 8 (12) - 2011 zglob, 2017 solo
3 - 8/9 (10) - 9/10 (13)
4 - 9 (11) - 11 (14)
5 - 8/9 (10/11) - 9 (13)
6 - 14 (14) - 10 (19)
7 - 8 (15) - 10 (12/13) - 2011 terminus na Limanu i išao Bulevarom Evrope
8 - 8 (11) - 8 (14)
9 - 9 (11/12) - 9 (14)
10 - 15 dnevno - 7 dnevno
11 - 8/9 (11) - 9 (12)
12 - 10 (13) - 12 (18) - 2011 išla do Novog Naselja
13 - nije postojala - 15 (20)
14 - 20 (30) - 12 (20)
15 - 11 dnevno - 11 dnevno
16 - 6 dnevno - 4 dnevno
17 - nije postojala - 35 (35)
Red vožnje od 1. septembra nažalost ukida noćnu liniju 19. To se događa na tek nešto više od godinu dana postojanja linije koja nije opravdala očekivanja.
Koliko sam primetio po linijama koje koristim, ne samo da nije interval menjan, nego nisu ni polasci. Stoga, ovaj put ću napisati koliko je vozila angažovano po linijama i kakve su strukture.
Legenda: S - solo, Z - zglobni, N - niskopodni, NR - niskopodni sa rampom. Ispred dve kose crte je špic, iza je između dva špica.
1: SN - SNR - S - S - SN - SNR - S - S // SN - SNR - SN - SNR - S
2: SNR - S - S - SNR - S - S - S // SNR - SNR - S -S
3: SNR - SN - S - S - S - SNR - SN - S - S // SNR - SN - S - S - SNR - SN
4: ZNR - ZNR - ZN - Z - Z // ZNR - ZNR - ZN - Z
5: SN - S - S - S - SNR - SN - S - S - SNR // SNR -SN - S - S - SNR - SN
6: SNR - S - S - S - SN - SNR - S - S // SNR - SNR - S - SN
7A: ZN - ZN - ZNR - Z - Z // ZN - ZN - ZNR - Z
7B: ZN - ZN - ZNR - Z - Z // ZN - ZN - ZNR - Z
8: ZNR - Z - ZNR - Z - Z - ZNR - Z - ZN - Z - Z // ZNR - Z - ZN - Z - ZNR - Z - ZNR
9: SN - S - Z - SNR - S - SNR - S - Z - S - S // SN - SNR - S - SNR - S - S
11A: SNR - SNR - S - S - S // SNR - SNR - S - S
11B: SN - SNR - S - S
12: SNR - SNR - S - SN - S // SNR - SNR - SN
13: S - S - S - S // S - S - S
14: SNR - S - SNR - S - S // SNR - SNR - S
17 : S
Da uobličim
Ukupno vozila na raduSoloObični: 44 // 20
Niskopodni: 10
Niskopodni rampa: 19
Ukupno : 73 // 49ZglobObični: 14 // 6
Niskopodni: 6
Niskopodni rampa: 7
Ukupno: 27 // 19Grand total: 110 // 68Pošto ne znam koliko je srednjepodnih vozila raspoređeno za grad, izostaviću ih iz statistike. Ipak, oni nisu presudni s obzirom da :
Primetno je da se mnogo više NR vozila koristi u redu vožnje za razliku od svih drugih. Tako kod zglobnih linija, od 10 vozila čak 7 ima redovne polaske, znači 70% redovno.
Kod solo je slično, s obzirom kada se izuzme devet IK-112N i 15 Crossway, u voznom parku ima 25 solo NR vozila, tako da je 76% ovih vozila redovno.
Niskopodnih zglobnih vozila ima 11 a raspoređeno ih je 6 na redovnim polascima što znači da je 54% vozila raspoređeno.
Najmanja "redovnost" je kod solo niskopodnih, pa se često ta vozila nalaze i na drugim solo polascima, a neretko i na prigradskim. Čak 25 vozila se raspoređuje na 10 polazaka što daje odnos od samo 40% "blokiranih" vozila.
Kako stvari stoje, u teoriji NS ima kapacitet da van špica protera sva srednjepodna vozila iz saobraćaja. U špicu bi za ovu izvedbu bilo potrebno još 10 zglobnih i 25 solo autobusa. Naravno, reč je o teoriji, s obzirom da ima niskopodnih vozila koja su redovna na prigradskom saobraćaju a ima i onih koji su "šokirani" već neko vreme.
Nadam se da vam se dopada ova statistika. Ako ste zainteresovani, ima dosta tema za analizu o kojima možemo diskutovati.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.
"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa