Mare66 je napisao:taj motor 1.25 z-tec je sasvim pristojan
Na njemu sam presao oko 200000. To je motor i po! Često će se po komentarima na internetu naći komentari da nema snage i da je lenj. Medjutim, to uglavnom misle i napišu oni koji su navikli na velike benzince ili dizelaše i koji bi već na 2500 da menjaju brzinu. Ali, to je 16v motor sa dve bregaste koji neki ozbiljniji procenat od svojih skoro skromnih 114Nm obrtnog momenta razvija tek nakon 3000 obrtaja. Najbolji rezultat zato postiže između tih 3000 i 4500. Kad pređe tih 4500 postaje bučan, ali i žedan, jer tada počinje da oslobađa većinu od svojih 75ks. Uz malo šaltanja i držanjem motora u tom području u koje inače kazaljka rado odleti, mogu da se postignu veoma velike prosečne brzine na putu i jako dobra međuubrzanja, dostojna mnogo jačih i većih motora. Vozim na TNG i zavisno od kvaliteta gasa i miksa vožnje po gradu i putu, potrošnja mi se uglavnom kreće između 8 i 10l uz nešto benzina (to je nemoguće proceniti koliko, jer troši mnogo više kad se često pokreće, a kod mene je to 4-5 puta dnevno, pa uvek prvih nekoliko minuta ide na benzin).
Primer iz vožnje: u petoj na 80 km/h vrti se na 2000 obrtaja. Preticanje petom sa toliko obrtaja moglo bi da se smatra pokušajem (samo)ubistva. Medjutim, već vraćanje u četvrtu, a još bolje u treću, auto pretvara u zver koja za treptaj stiže na 110 (tada sam obično uporedo sa preticanim vozilom, tako da lako ostvaruje bezbednu razliku u brzini i skraćuje vreme zadržavanja u levoj traci).
I još nešto: Auto je prešao 240.000km i haubu podižem samo da dolijem tečnost za šoferku. BP ulje 10/40 menjam na 10.000 i za to vreme potroši nekoliko milimetara na meraču. Praktično, nema nikakve potrebe za kontrolom nivoa ulja ili rashladne tečnosti.
u narednoj modifikaciji, mapianjem stigao je na 82 ks i tek na njemu nema nikakvih problema. Zbog svega, odložio sam zamenu vozila, iako me je u jednom trenutku počela bila da nervira serijom problema. Međutim,, to je sadaa sanirano i sve radi ponovo kao sat. Da kucnem u drvo!