od VTX » Pon Maj 07, 2018 9:59 pm
Da se i ja osvrnem malo na temu Setri 500.
Prvo,moje misljenje zasto je TC 500 jos uvijek slabo zastupljena na Balkanu,recimo Hrvatskoj koja broji hrpe novih autobusa u zadnje vrijeme.Osim sto svi znamo da je najskuplja Setra koju mozete dobiti, njemacka istrazivanja od prije par godina su pokazala da je smanjena potraznja za Top Class autobusima (u to su svrstali TC Setre,Neoplana Starlinera,Van Hool TX s par modela).Nedugo zatim,dolazi do prestanka proizvodnje Starliner-a koji se i nije bas prodavao,glavni razlog iz NeoMan-a su naveli upravo pad potraznje za luksuznim autobusima.Danas umjesto Star-a,na njegovo mjesto je tu Irizar I8 (koji je i mene licno impresionirao).Da li ce Neoplan napraviti novu perjanicu uskoro,vidjeti cemo.Govorili su nakon prestanka,da bi trebao doci novi model HDS koncepta.Ali,u zadnje vrijeme ni traga ni glasa o tom.Za sve ovo sam imao linkove,ali sam ih izgubio na starim bhbus forumima nazalost..Sad je ovim informacijama vec 4-5 godina.
Ali,sto jest jest,i sto je najbitnije,potraznja za TC 500 je sigurno manja nego za TC 400.Firme koje su ''furale'' TC,sada cesce uzimaju CC,posao koji rade (klasicni turizam tipa) je skoro pa isti a uz manju cijenu.Ali kada pogledamo unutrasnjnosti vecine novih TC 500,u mnogima su dosta bolja sjedista,specijalne konfiguracije,panorama krov..Sto znaci,da oni koje rade ''elitniji'' turizam,prevoz jacih sportskih ekipa itd. kada biraju sigurno ce uzeti TC jer ce im zadovoljiti vise zahtjeva nego CC.Naravno,zato je cijena po kilometru TC veca.Ovo vrijedi vecinom za srednjoevropske zemlje.
Za Balkan,situacija je malo drugacija,TC (polovne i nove) radi medjunarodne linije koje su vecinom i ''najjace'' po putnicima.Novih TC je jos malo,turizam skoro pa niko da ne radi s novim Setrama TC 500,95 % je CC.Sto da kupujem TC kada ce i CC uraditi isti posao,a proci cu jeftinije.Mada,voziti TC autobusima medjunarodne,je za vecinu EU zemalja pojam (Flix je Flix,pa imaje 3-4 Setre TC,ni njih ne bi imali da nisu firme presle vec s tim vozilima da voze kod njih,tipa SAPS Italija).
Osvrnuti ce se na BIH posebno,situacija je malo bolja i u turizmu a pogotovo na medjunarodnim linijama u zadnje vrijeme.Dosta prevoznika koristi novije autobuse za medjunarodne,vise nego za turizam.Turizam ima dosta prostora za napredak,ali kako je prije bilo sad se moze reci da je zadovoljavajuce.Jedan trend bh prevoznika je i registriranje firmi u Sloveniji,pa od tamo rade turizam.
*Dekere nisam ubrajao,oni su posebna prica.