Logo

Ikarbus (2)

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Ned Jun 17, 2018 4:40 pm

Brži rok isporuke, više je eksploatisan od ovog, već ima nekih iskustava sa njim. Ipak verujem da može biti ozbiljan konkurent sa tom cenom.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Sponzor

 

Re: Ikarbus (2)

Postod negas » Pon Jun 18, 2018 1:35 am

Kesha je napisao:Ja sam razumeo da su OTOKAR i Ikarbus u istom rangu, što je mislim i istina. Direktni su konkurentni kao proizvođači niskobudžetnih autobusa. Uopšte, Turci su u daleko boljoj poziciji u odnosu na nas. Imaju ogromno domaće tržište sa velikim izborom, takođe domaćih kooperanata. O daleko većem obrtu kapitala ne treba ni govoriti. Ikarbus bi čak možda morao imati i jeftiniji proizvod u odnosu na pomenuti OTOKAR, imajući u vidu da se nove 312-ice još nisu afirmisale i dokazale, dok je OTOKAR već uveliko zastupljen na siromašnijim tržištima. Ono što takođe ne ide Ikarbusu na ruku je toliko pominjani kapacitet proizvodnje. Moraju se što pre osposobiti za isporuku vozila u što je moguće kraćem vremenskom roku, a verujem da im je to najveći kamen spoticanja trenutno. Nadam se da će proizvodnja 312-ica zaživeti, tj da neće ostati na svega dva proizvedena primerka. Sigurno da domaće tržište ima dobru tražnju za međugradskim autobusima. Opet, verujem da država preko određenih stimulansa može da im omogući prodor, a preko povoljnih kredita, pa i pooštravanjem propisa pri uvozu polovnjaka.


Trebalo bi da je to zbog para, nemaju kintu a kapacitete imaju. Da, bas si dobro i tacno opisao prednost koju imaju turski proizvodjaci...plus ceo taj tamo azijski deo preko turske grane...

becks89 je napisao:Brži rok isporuke, više je eksploatisan od ovog, već ima nekih iskustava sa njim. Ipak verujem da može biti ozbiljan konkurent sa tom cenom.
Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka

Ali tog modela u Srbiji nema...koji je taj medjugradski Otokar na koga mislite(s), ili na zglobove mislite sto su kupljeni?

Oni treba da urade i nesto sto lici na Bkof Axial, nibus400.31, ik-412, da to "dignu" na MAN sasiji, kupi Lasta 20 komadaa, pa jos 20 uz povoljne uslove bio bi dobar posao...tu ce vrlo brzo i nis-eks da kupuje jer su ugasili svoje...ali uvoz bez drzavnih barijera udario noz u ledja ikbusu...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Pon Jun 18, 2018 11:30 am

Jel bi ti za svoju privatnu prevozničku firmu za 150 000 Eura kupio ovog Ikarbusa ili bi uzeo 3,4 godine staru Setru 415 GT ?
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod MILE » Pon Jun 18, 2018 1:09 pm

Setru naravno.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Pon Jun 18, 2018 4:19 pm

Pa pazi u našim uslovima, Setra naravno. Ali, ako će da bude državna firma, ajde da damo subvenciju, program staro za novo, podsticaj za kupovinu domaćeg, ali zauzvrat treba i pružiti proizvod iole prihvatljivog kvaliteta.


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Pon Jun 18, 2018 5:56 pm

I osim šta bi taj proizvod trebao bit iole kvalitetan, trebaš osigurat i narednih 10-ak godina opskrbu rezervnim djelovima, a ne da se počnu svakakve maske stavljat napred poslije sudara jer nema za nabavit originalne. Osim toga, za moj pojam je 290 KS definitvno premalo u današnje vrijeme za autobus takvog karaktera. Pogotovo što još k tome ide iz malog D08 motora. Pošto i MAN nudi isto to u novom Intercity-u, moja je pretpostavka da će ta varijanta ostat za šasije za treća lica, a vlastiti proizvod da će dobit novi D15 motor.
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod suikar » Pon Jun 18, 2018 9:12 pm

Ovaj autobus vozi na međugradskim linijama i to po Vojvodini. Za ravnicu nije potrebna neka velika snaga motora. O ukusima ne vredi raspravljati.Nekome se sviđa,nekome ne.Nekome se ne sviđa samo zato što ga je proizveo Ikarbus.Autobus je kvalitetan, jer Subotica trans nije požurivao Ikarbus.
suikar
Član
 
Postovi: 825
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:56 pm
Lokacija: Subotica

Re: Ikarbus (2)

Postod MILE » Pon Jun 18, 2018 10:52 pm

Itekako je potreban jači motor, on ez 350 konja nema šta da traži natovaren na otvorenom putu, a što je još gore motor je isuviše mali.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Ikarbus (2)

Postod dusanman » Pon Jun 18, 2018 11:00 pm

Pogotovo što je prevashodno namenjen za slobodne vožnje i đačke ekskurzije, tu neće biti samo Vojvodine.

Izgled ne vredi komentarisati nešto posebno, nepotrebno crnilo napred, šarke iznad bokseva, i tako te sitnice... Po meni, malo manje ružniji od francuskog Fast Scoolera (2 i 3).
dusanman
Član
 
Postovi: 2750
Pridružio se: Pon Feb 06, 2012 6:57 pm
Lokacija: Novi Žednik

Re: Ikarbus (2)

Postod Marko INN-NS » Uto Jun 19, 2018 1:39 am

Ova cena od 150000€ je sasvim pristojna njegovi konkurenti su cak 1/2 ili 1/3 skuplji od njega .
Jos bi dodao ako se hoce uspeh izvan Srbije pogotovu na Evropskom trzistu ne mogu se praviti vozila sa EURO 5 motorima posto su oni dosta stroziji po tom pitanju.
Jos bi bilo dobro da se naprave dva Modela ovakvog Ikarbusa na MAN-ovoj i Mercedes-ovoj sasiji ali sa EURO 6 sasijama i da se izloze na nekom Evropskom Sajmu Autobusa gde bi se primetili ovi modeli.

Kad se vec pise o Turskim Projizvodjacima oni su imali dosta uspeh ali oni izlazu dosta na Sajmovima posto je Marketing jako bitan.
Ali u Turskoj vaze drugi zakoni za Euro norme i ostale stavke pa su zato dosta konkurentniji dodatno.
Ali Ikarbus bi imao sanse u Baltickim Zemljama, Poljskoj,Slovackoj, Ceskoj ali i Nemackoj i Austriji samo da se malo vise reklamiraju posto im ovaj Autobus izgleda stvarno odlicno. :lol:
Marko INN-NS
Član
 
Postovi: 1994
Pridružio se: Pet Dec 09, 2016 6:30 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod negas » Uto Jun 19, 2018 5:21 am

Marko INN-NS je napisao:Kad se vec pise o Turskim Projizvodjacima oni su imali dosta uspeh ali oni izlazu dosta na Sajmovima posto je Marketing jako bitan.
Ali u Turskoj vaze drugi zakoni za Euro norme i ostale stavke pa su zato dosta konkurentniji dodatno.
Ali Ikarbus bi imao sanse u Baltickim Zemljama, Poljskoj,Slovackoj, Ceskoj ali i Nemackoj i Austriji samo da se malo vise reklamiraju posto im ovaj Autobus izgleda stvarno odlicno. :lol:


Temsa se u FR probila, ali imaju vrhunski kvaltet busa "drugog reda" gde je i ikbus, mada oni sa VDL-om ovako mogu, ali pitanje je da li ce im ik primirisati. Treba se boriti i kad bi ih uzeo neko ko zeli to da razvija ko sto je gazda Solarisa to bi islo dobro. Nzm Sor, Otokar, Temsa kakve su strukture/vlasnistvo?!

MILE je napisao:Itekako je potreban jači motor, on ez 350 konja nema šta da traži natovaren na otvorenom putu, a što je još gore motor je isuviše mali.

Uf uf, moze, moze, secas se TAMica 260-ce, leteo je taj sa svojih 256ks sa sve klimom po ravnome ko mazga...ako ikarbus nije "ubijen" nekim losim prenosnim odnosom u diferencijalu, bice to ok, mada bih ja ugradjivao onako kako napisa Fuji ;)....mada nekom nece trebati, tipa skolski, radnici i td., ali za prevoznicke firme da, jaci.

FiuMAN je napisao:I osim šta bi taj proizvod trebao bit iole kvalitetan, trebaš osigurat i narednih 10-ak godina opskrbu rezervnim djelovima, a ne da se počnu svakakve maske stavljat napred poslije sudara jer nema za nabavit originalne.

Tako je!
FiuMAN je napisao:Jel bi ti za svoju privatnu prevozničku firmu za 150 000 Eura kupio ovog Ikarbusa ili bi uzeo 3,4 godine staru Setru 415 GT ?

Svako, pa i ja bih uzeo Setru, ali to nije jednostavno pitanje za firme gde su veliki vozni parkovi. Beks89 je lepo opisao...Nekad "mora" da se kupi novo, banka na primer na 10 ili 20 hoce da da dobar popust a na dve/tri Setre nece i td hiljadu stvari. Tom logikom niko ne bi kupio novo, ili njih 20% u evropi a svi drugi bi polovno posle od njih (mada i jes tako :D ). Meni je ovo jaka cena, na vecem broju auta dobar kredit je obara sigurno...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod MILE » Uto Jun 19, 2018 1:28 pm

Da, sećam se TAMova 260, nije ni on bio neko rešenje, čim krene mali uspon i kad je opterećeniji nije to to. Ovo su sad neka druga vremena, traži se jače vozilo koje može da drži što ravnomerniju brzinu i da povuče na otvorenom putu kad zatreba.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Ikarbus (2)

Postod roadcrasher » Uto Jun 19, 2018 7:18 pm

Vidim komentarisu se i snaga i brzina i ljepota itd. Meni se nesvidjaju ni prednja ni zadnja stjena na ovom busu. A bordure koje se vide ispod prozora toliko bodu oci da je to nevjerovatno. Ikarbus kao firma ima svoju istoriju, i u dizajnu i u izradi autobusa. Kad je upitanju dizajn, da neidemo na stare ikace iz 70ih i 80ih, da pocnem od ik101/102/103 ili ik201/202/203/206.

IK10x/20x
Prva generacija ovih autobusa mi se jako svidja sa prijeda, al im je zadnja stjena bila po meni katatstrofa, Cak i druga iteracija koju su imali bez floridinih svjetala je imala cistiju liniju naprijed, sto mi se jos vise svidjalo. Onda dolazi obrt, 200x kada izbacuju duge soferke i stakla sa strane, umjesto toga ubacuju ono sto je ostalo i do samog kraja na prednjoj stjeni tog busa, al su zato zadnji kraj dosta uljepsali. Kastije su dosla okrugla svjetla naprijed, sto po mom ukusu je samu uruznilo bus, i neznam kada dolaze verzije sa AvanCity prednjom stjenom, sto mu je stajalo katastrfalno. Zadnju stjenu su doduse unaprijedili, i mislim da niti jedna nije izgledala lose posle osim onih koje su napralvljene sredinom 90ih. Sve ove godine unutrasnjost je bila unapredjivana i po meni su bili dobri i prostrani. O da jos jedna stvar koju su upopastili jesu vrata, od cistog i elegantnog su se vratili na ruzi sa kederima.

Prigradski i medjugradski busevi (ik3xx i 4xx)f
Ovi busevi su pretrpeli dosta izmjena i nisam toliko upoznat, al ista stvar kao i sa serijom 10x i 20x dizajn se pogorsavao kroz godine. I autobus za transfuziju krvi po meni je stvarno bio katastrofa.

Ok, onda dozaie niskopodni (ik112/218)
Po meni ovo je prava prica unapredjenja, uvjem moze biti bolje al, sa svakom iteraciom su unaprdjivali nesto. 112.3/218.3 (prototipi) su izgledali pomalo ruznikavo i sa prijeda i sa zada (kao sto vec znamo to je bio VDL odlazeci dizajn), mada je imao i lijpih detalja. Medjutim od toga prvo dolazi 112n/218n, koji su izgledali bolje, prednja stjena se meni nije nesto svidjala al mogla je proci. Zadnju su uljepsali i izgled busa sa oblje strane su dosta poboljsali. Onda dolazi 112/218 AvanCity, i nljegovi sletbenici, pun pogodak i masivan korak naprijed. Gdje su po meni dostigli vrhunac je prva M serija i njima slican dizajn (nezaboravimo da su bili 112/218 ice na samonosecon saciji koji su izgledali skoro isto). Pa do dana danasnjeg autobusi su po izgledu dobrii. Iznutra je bilo toliko izmjena da ja nemogu da ispratim al su neki bili bolji neki losiji, al po meni M serije su medju boljima kad je unutrasnjost niskopodne verzije upitanju. 112LE mi je bila samo neka politicka igra, i verzije koje su napravili za BG su smjesne, al ajde sta se tu moze.

Sto se tice igleda, nadamo se da ce ici ka boljem:
10x/20x su poceli sa lepom brenom
112/218 sa 112.3/218.3 koji su kao sto sam vec naveo ruznikavi iz proslog doba.
nadam se da ce 31x biti unapredjivan.

Kvalitet je bio kakav takav. nisu bili bas ni losi da kazemo da su katastrofa, al nisu bili ni bas dobri. Sta mene nervira u proizvodnji Ikarbusa, jeste da kad sam bio tamo jednom, na autobusu je radio maksimum jedan radnik. To je bilo pocetkom 2000ih kad je na karaburmu dolazila serija ik202 (gb 900). A dosta njih je blejalo okolo, jedan radnik je radio sve a drugi nista. Da su malo tad doveli u red proizvodju, i stali i rekli ti radis to, ti to danas bih Ikarbus isao u Turksu a ne turci u Srbiju, vjerujte mi.
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Ikarbus (2)

Postod negas » Uto Jun 19, 2018 9:18 pm

Pisali smo ranije o ovom busu i bas isto o kineskim farovima, segmentnoj oplati...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod roadcrasher » Uto Jun 19, 2018 9:53 pm

Negase izvini, nisam u toku onda. Sta je bilo sa prvim prototipom? Jel on otisao u Arivu?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost