becks89 je napisao:A šta tačno može da se očekuje kada 6 dana košta 80e?
Tri obroka napolju u Bgu, i to brze hrane su ti polovina cene po danu tog izleta. To ti dođe 1500dinara dan, tri obroka na ulici u Bgu su ti 800-900 dinara, moraš uneti i tečnost neku, tu cifru pojedeš i popiješ u BGu, ako to radiš po kafićima, restoranima. Za 80e bi obišli Evropu, a da dobiješ top bus, pa ne ide. Možeš i dobiti tako neke, koji mogu ići ispod cene da rade te aranžmane, jer rade sa čim rade. A ove jesenje ture, poenta njih je da pokriju troškove u ovom delu mrtve sezone. Taj aranžman kod ozbiljnih firmi ne košta ispod 100-110e.
Kao i kod letovanja, agencije zakupljuju i smestaj za turisticka putovanja za duzi period. Sad, tokom novembra, posto su prosle skolske ekskurzije i tamo, februar - mart, april - zavisno od datuma Uskrsa, sezona je mrtva. A bitno je prevozniku napraviti sto vise km kako bi ukupna sezonska cena isla dole. Hotelu se sezonski placa, pa se onda moze spustati cena, a glavna zarada je oko Nove godine, Bozica i Uskrsa, aprilu, maju, drugoj polovini septembra i oktobru. Vecina takvih putovanja po srednjoj Evrpoi je postavljena kao nocenje sa doruckom, i jos nisam cuo da neko vozacima nije platio dorucak ili nocenje.
Kod kod da je ponudio neku uslugu, po bilo kojoj ceni, ocekuje se i da ce ispostovati uslove. To je klasican obligacioni odnos. Agencija sklapa ugovor sa prevoznikom, i on mora da ispostuje uslove ugovora. Putnik isto to ocekuje od agencije.. Sta bi trebalo: podjes u Prag za 70e, a na slovackoj granici kazu da nema dalje, jer toliko vredi uplaceni iznos? Isto je kod letovanja: maj i septembar u ispod cene prevoza, a zarada je u julu i prvih dana avgusta. Tako age cija obezbedi posao i cenu i sebi i prevoznicima citave godine.
A Lui je svakako neozbiljna firma sa ozbiljnim, ali povremeno nepouzdanim voznim parkom i cudi me da velike agencije preuzimaju rizik. Ali, to je nas subjektivni utisak. Koliko tura prodje bez greske, pa ne dospeju u novine?