od Kesha » Ned Jul 15, 2018 11:18 am
Hahahahaha kakve li ću sve gluposti još pročitati pitam se. Prvo, neumesno je što uopšte spominješ drugi forum i čoveka koji uopšte nije član Autobusi.net. Za razliku od tebe on ponešto i zna, ali kao i ti ima problem da se drži trenutne teme razgovara. Ja pišem jedno, a on zajedno sa tobom sasvim nešto drugo. Isključivost, i ono ja sam uvek u pravu, i jedino je moj stav ispravan, muči podjednako i tebe i njega.
Ikarbusi 110/1 i 160/1 koje toliko hvališ, uopšte nisu oličenje niti kvaliteta, niti dobrih rešenja za svoje vreme. Njihova najveća prednost i jeste u njihovoj jednostavnosti i lakoći održavanja, a što se tiče pouzdanosti, komfora za putnike i vozača, apsolutno ne predstavljaju bog zna kakav proizvod. Završne obrade i nema, pošto je enterijer imao samo ono najnužnije. Ikarbus nakon serija IK5 i IK6 nije napravio bog zna kakav gradski autobus do serija 103-jki i 201-ica od 2002/3 na ovamo. Upravo poslednjih godina sve izgleda kako tako ozbiljnije, i što je izuzetno bitno, prati kako tako svetske trendove. Međutim, konkurencija nikad jača, a država nikad manje zainteresovana.
U traktore se ne razumem, niti me preterano interesuju da budem iskren. Jedno je sigurno, to su radne mašine na prvom mestu, i dok je IMT pravio jednostavne traktore, što znači čista mehanika na dobrom podvozju i par limenih tabli preko, bio je to valjan proizvod. Imaš dobru radnu mašinu koja bukvalno nije znala da stane. Od kako su počeli da se zanimaju malo više za dizajn, nove tehnologije itd, totalno su omanuli i došli onako kako ti voliš da kažeš, do katanca. A porediti završnu obradu kod traktora i autobusa je neviđeni apsurd. I kod jednih i kod drugih konstrukcija i mehanika čine ono najvažnije, s tim što je za jedan traktor završna obrada poslednja rupa na svirali, a za autobus pak ona može napraviti razliku između niskobudžetnog i premijum proizvoda.
I bilo bi lepo kad bi prestao da pišeš glupost kakva je tvrdnja da završna obrada utiče na radni vek vozila. Imaš recimo neprikosnovenog terenca kakav je UAZ469 na kome su se čak i varovi videli, čiji je enterijer bio blago rečeno spartanski opremljen, a opet je išao tamo gde mnogi nalickani nisu mogli. Primera je mnogo, a poenta je da samo kvalitet osnove i same konstrukcije sa mehaničkim komponentama daje trajnost vozilu. Ostalo su detalji namenjeni što lakšem i komfornijem boravku, a da bi to bilo na što višem nivou, mora dobro i da se plati. Zato jedna Dacia po zvaršnoj obradi ne može da se meri sa jednim Folksvagenom ili Opelom, kao što i jedan King Long ne može sa jednom Setrom. No, šta god napisao ti ćeš nastaviti po svom, ali pominjanje rasprave i čoveka sa potpuno drugog foruma, za mene je potpuno neshvatljivo, primitivno, pa i bezobrazno. Ako ne možeš da vodiš normalnu, konstruktivnu i argumentovanu diskusiju, onda batali forume, ili se za početak bar mene okani.